Nee, dat is het niet.. Maar goed, als de werkgever aan kan tonen dat de werkrelatie verneukt is, rammelt hij wel aan het fundament van jouw baan..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:53 schreef Halcon het volgende:
Hebben jullie weleens te maken gehad met een ontslag op staande voet, zelf of een (directe )collega van je?
Laatst is een van de jongens van de postronde op staande voet ontslagen omdat hij bij het werkoverleg een grote mond had tegen de manager.
Ik vraag me toch nog steeds af of alleen een grote mond genoeg is om iemand op staande voet te ontslaan.
Dat is een kwestie van een dossiertje opbouwen toch? Beetje loggen wanneer mensen te laat komen, zitten te internetten of buiten staan te roken en je hebt een dossier.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.. Maar goed, als de werkgever aan kan tonen dat de werkrelatie verneukt is, rammelt hij wel aan het fundament van jouw baan..
Exactly!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van een dossiertje opbouwen toch? Beetje loggen wanneer mensen te laat komen, zitten te internetten of buiten staan te roken en je hebt een dossier.
Ik denk best wel heel veel kans. Een grote mond is geen rede voor ontslag op staande voet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij kan naar de kantonrechter, denk alleen dat hij daar weinig kans maakt
Inderdaad. Zoals eerder gezegd, dossier opbouwen is een vereiste in dit geval.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik denk best wel heel veel kans. Een grote mond is geen rede voor ontslag op staande voet.
Zal hij vast niet alleen tegen de managers hebben gehad en er zijn vast mensen te vinden die tegen hem getuigen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik denk best wel heel veel kans. Een grote mond is geen rede voor ontslag op staande voet.
Ja, en dan getuigen ze dat hij een grote mond heeft gehad. Als hij nou meerdere keren een grote mond heeft gehad, en officiele waarschuwingen heeft gehad, dan kunnen ze hem ontslaan. Maar zeker niet op staande voet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zal hij vast niet alleen tegen de managers hebben gehad en er zijn vast mensen te vinden die tegen hem getuigen.
Ik heb geen idee hoe lang een kantonrechter procedure duurt maar het lijkt me dat hij in elk geval tot de uitspraak zonder inkomen zit en iemand die naar een kantonrechter gaat zal ook minder kans maken op een nieuwe baan
Uitkering? Nieuwe baan zoeken en een dikke ontslagvergoeding eisen bij de rechter?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat doet diegene in de maand(en) dat hij geen inkomen heeft?
zijnquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:17 schreef juliotheman het volgende:
2 keer, zelfde bedrijf (groothandel)
- Iemand was ziek weggegaan en zat toen we een paar uur later de personeelsuitgang uitliepen een dikke joint te roken en was zo high als je maar kon wezen.
- degene die over de kortingen ging schreef zichzelf aan het einde van de werktijd een paar mooie kortingsbriefjes en ging die producten dan direct aan de kassa afrekenen. Hoe dom kun je wezen.
In geval dat de rechter besluit dat het ontslag onterecht is heeft die werknemer recht op doorbetaling, in ieder geval de wettelijke opzegtermijn lijkt me.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een dikke ontslagvergoeding zit er niet in want daar gaat gewoon de kantonrechter formule overheen als je die al krijgt
Uitkering zit er ook niet in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |