abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70756251
Hebben jullie weleens te maken gehad met een ontslag op staande voet, zelf of een (directe )collega van je?

Laatst is een van de jongens van de postronde op staande voet ontslagen omdat hij bij het werkoverleg een grote mond had tegen de manager.

Ik vraag me toch nog steeds af of alleen een grote mond genoeg is om iemand op staande voet te ontslaan.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:54:56 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70756357
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:53 schreef Halcon het volgende:
Hebben jullie weleens te maken gehad met een ontslag op staande voet, zelf of een (directe )collega van je?

Laatst is een van de jongens van de postronde op staande voet ontslagen omdat hij bij het werkoverleg een grote mond had tegen de manager.

Ik vraag me toch nog steeds af of alleen een grote mond genoeg is om iemand op staande voet te ontslaan.
Nee, dat is het niet.. Maar goed, als de werkgever aan kan tonen dat de werkrelatie verneukt is, rammelt hij wel aan het fundament van jouw baan..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:57:06 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70756483
Jep, meegemaakt. Meestal wegens diefstal, een enkele keer voor vechtpartijen. Toedeliedokie.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70756507
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.. Maar goed, als de werkgever aan kan tonen dat de werkrelatie verneukt is, rammelt hij wel aan het fundament van jouw baan..
Dat is een kwestie van een dossiertje opbouwen toch? Beetje loggen wanneer mensen te laat komen, zitten te internetten of buiten staan te roken en je hebt een dossier.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:59:00 #5
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_70756596
Met een zatte kop een bedrijfsauto tegen een boom aanparkeren...
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:00:10 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70756662
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van een dossiertje opbouwen toch? Beetje loggen wanneer mensen te laat komen, zitten te internetten of buiten staan te roken en je hebt een dossier.
Exactly!
Leer spaties gebruiken!
pi_70756727
In een call center weleens meegemaakt dat er 30 tegelijk ontslagen werden omdat er geen werk meer was (mja call center ging bijna failliet ofzo ) maar dat waren tijdelijke functies. Ik had trouwens 3 weken eerder al zelf ontslag genomen , had ook tijdelijk contract dus ik zou er ook uitgegooid zijn.
pi_70756936
Hmmm, ik zelf niet.. maar collega's van mij wel, ivm diefstal of het niet nakomen van afspraken. Knaap is zelfs nog in de kraag gevat door de manager
Ook nog wegens het niet uitvoeren van de werkzaamheden (wel soort van doen, maar uit eindelijk niet doen zeg maar).
pi_70756969
(oh en morgen wordt er ook iemand ontslagen hoorde ik van een manager bij ons. Hij weet het alleen zelf nog niet omdat hij Spaans is, en de manager het in het Nederlands over de afdeling riep )
pi_70757238
Aantal keer wel. Toen ik nog bij de post werkte waren er altijd wel gastjes die er net werkte en dachten de post wel even te kunnen dumpen zonder dat er iemand achter kwam
pi_70757679
2 keer, zelfde bedrijf (groothandel)

- Iemand was ziek weggegaan en zat toen we een paar uur later de personeelsuitgang uitliepen een dikke joint te roken en was zo high als je maar kon wezen.

- degene die over de kortingen ging schreef zichzelf aan het einde van de werktijd een paar mooie kortingsbriefjes en ging die producten dan direct aan de kassa afrekenen. Hoe dom kun je wezen.
pi_70757700
Hij kan naar de kantonrechter, denk alleen dat hij daar weinig kans maakt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70757982
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij kan naar de kantonrechter, denk alleen dat hij daar weinig kans maakt
Ik denk best wel heel veel kans. Een grote mond is geen rede voor ontslag op staande voet.
pi_70758112
Het was geen uitzendkracht/ vakantiekracht?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:27:29 #15
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_70758281
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk best wel heel veel kans. Een grote mond is geen rede voor ontslag op staande voet.
Inderdaad. Zoals eerder gezegd, dossier opbouwen is een vereiste in dit geval.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_70758286
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zal hij vast niet alleen tegen de managers hebben gehad en er zijn vast mensen te vinden die tegen hem getuigen.

Ik heb geen idee hoe lang een kantonrechter procedure duurt maar het lijkt me dat hij in elk geval tot de uitspraak zonder inkomen zit en iemand die naar een kantonrechter gaat zal ook minder kans maken op een nieuwe baan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70758924
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zal hij vast niet alleen tegen de managers hebben gehad en er zijn vast mensen te vinden die tegen hem getuigen.

Ik heb geen idee hoe lang een kantonrechter procedure duurt maar het lijkt me dat hij in elk geval tot de uitspraak zonder inkomen zit en iemand die naar een kantonrechter gaat zal ook minder kans maken op een nieuwe baan
Ja, en dan getuigen ze dat hij een grote mond heeft gehad. Als hij nou meerdere keren een grote mond heeft gehad, en officiele waarschuwingen heeft gehad, dan kunnen ze hem ontslaan. Maar zeker niet op staande voet.
pi_70758990
En wat doet diegene in de maand(en) dat hij geen inkomen heeft?
pi_70759359
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat doet diegene in de maand(en) dat hij geen inkomen heeft?
Uitkering? Nieuwe baan zoeken en een dikke ontslagvergoeding eisen bij de rechter?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:46:32 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70759367
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:17 schreef juliotheman het volgende:
2 keer, zelfde bedrijf (groothandel)

- Iemand was ziek weggegaan en zat toen we een paar uur later de personeelsuitgang uitliepen een dikke joint te roken en was zo high als je maar kon wezen.

- degene die over de kortingen ging schreef zichzelf aan het einde van de werktijd een paar mooie kortingsbriefjes en ging die producten dan direct aan de kassa afrekenen. Hoe dom kun je wezen.
zijn
Leer spaties gebruiken!
pi_70759409
Een dikke ontslagvergoeding zit er niet in want daar gaat gewoon de kantonrechter formule overheen als je die al krijgt

Uitkering zit er ook niet in
pi_70760239
Een collega bij een vorige baan heeft een keer tijdens een "robbertje vriendschappelijk stoeien" een andere collega door het raam geflikkerd. Dat was erg genoeg voor ontslag op staande voet.
pi_70760368
Bij wat voor een tokkie bedrijf werk je?
pi_70760479
Werkte. Was een internetprovider, de bewuste collega zat op de zakelijke helpdesk.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 23:15:45 #25
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_70763550
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een dikke ontslagvergoeding zit er niet in want daar gaat gewoon de kantonrechter formule overheen als je die al krijgt

Uitkering zit er ook niet in
In geval dat de rechter besluit dat het ontslag onterecht is heeft die werknemer recht op doorbetaling, in ieder geval de wettelijke opzegtermijn lijkt me.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')