Eentje is bar weinig natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:38 schreef Netsplitter het volgende:
Bar weinig is nog altijd meer dan dat je de enige zou zijn, dus wat is het nou??
Daarbij zou ik niet meteen de hoofdprijs vragen, ze kunnen nee zeggen natuurlijk.
Het is de bedoeling dat jullie tot een compromis komen. Het is niet 'of' hoofdprijs 'of' geen geschikte kandidaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef Halcon het volgende:
Afgelopen maand heb ik gesolliciteerd op een functie die eigenlijk wat te hoog gegrepen is. Gezien het feit dat er bar weinig geschikte kandidaten hebben gesolliciteerd, ben ik opeens een aardige kanshebber voor die functie.
Over 2 weken heb ik een gesprek met de CFO en het hoofd van de afdeling HR over deze job. Kans is wel aanwezig dat ze gaan mekkeren over kostenbesparingen en kredietcrisis, maar gezien het feit dat ik de enige echt geschikte kandidaat ben kan ik gewoon de hoofdprijs vragen.
Hebben jullie hier ervaring mee en hoe reageert jullie CFO hierop? Wat weegt het zwaarst? Iets meer salaris betalen dan je van plan was of geen geschikte kandidaten voor een cruciale functie?
Altijd leuk natuurlijk en goed voor de ego, maar hou er wel rekening mee dat ze dus wel nee kunnen zeggen als je voor de hoofdprijs zou gaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eentje is bar weinig natuurlijk.![]()
Zonder gein: men is niet laaiend enthousiast over de kandidaten. Ik ben de enige die voor een inhoudelijk gesprek is uitgenodigd en dat terwijl ik normaliter voor dit soort functies een keurige afwijsbrief zou krijgen.
Dat is uiteraard mijn insteek, maar ook hun insteek natuurlijk. Een nieuwe sollicitatieronde kost geld en zal weinig resultaat opleveren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:41 schreef Anchor het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat jullie tot een compromis komen. Het is niet 'of' hoofdprijs 'of' geen geschikte kandidaat.
Hoog inzetten kan geen kwaad, maar zou wel meegaan met onderhandelingen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Altijd leuk natuurlijk en goed voor de ego, maar hou er wel rekening mee dat ze dus wel nee kunnen zeggen als je voor de hoofdprijs zou gaan.
Dan kan beter kijken of er leuke extra's uit te hengelen vallen.
En als je de arrogantie opbrengt om de hoofdprijs te vragen, kan het zomaar zijn dat ze met allel liefde een nieuwe sollicitatieronde inzetten of gaan hunten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:20 schreef mrPanerai het volgende:
Misschien gaan ze voor iemand die eigenlijk ondergekwalificeerd is (jij dus) omdat ze die dan minder moeten betalen. Jouw houding dat je de enige bent en daarom de "hoofdprijs" kan vragen zou wel eens in je gezicht kunnen ontploffen. Het bedrijf heeft het jaren zonder jou kunnen doen, en dat kunnen ze vast nog wel een tijdje.
gevolgd door exit tijdens de proeftijd..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Excuses als: eigenijk ben ik ondergekwalificeerd kun je dan wel schudden, natuurlijk.
Waarom zouden ze dit aan jou vertellen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:40 schreef Halcon het volgende:
Zonder gein: men is niet laaiend enthousiast over de kandidaten. Ik ben de enige die voor een inhoudelijk gesprek is uitgenodigd en dat terwijl ik normaliter voor dit soort functies een keurige afwijsbrief zou krijgen.
Kan een test zijn; kijken of hij er meer door gaat eisen (lees: anders gedragen).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit aan jou vertellen?
Dit dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:14 schreef k_man het volgende:
Don't push your luck... Feitelijk doen ze al een concessie door een ondergekwalificeerde kandidaat aan te nemen. Moeten ze die kandidaat - de minst slechte die ze konden vinden - dan ook nog eens fors gaan belonen?
Bedrijven die echt mensen zoeken zeggen dit altijd. Ze kunnen echt wel andere mensen vinden. Ze willen jouw alleen het idee geven dat je een goede kans maakt zodat je niet bij andere bedrijven gaat zoeken naar werk en zij het aantal geschikte kandidaten zo groot mogelijk houden zodat ze echt de beste eruit kunnen kiezen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In dat geval bestaat je "beloning" dus ook uit betere toekomstperspectieven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Leuk is het zeker. Het is geen baan waar ik normaalgesproken voor in aanmerking zou komen.
Degene die nu de functie doet is dankzij mijn input en werk op de been gebleven. Dat geldt ook voor zijn voorganger.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:20 schreef mrPanerai het volgende:
Misschien gaan ze voor iemand die eigenlijk ondergekwalificeerd is (jij dus) omdat ze die dan minder moeten betalen. Jouw houding dat je de enige bent en daarom de "hoofdprijs" kan vragen zou wel eens in je gezicht kunnen ontploffen. Het bedrijf heeft het jaren zonder jou kunnen doen, en dat kunnen ze vast nog wel een tijdje.
De wandelgangen, plus dat ik de agenda van degene die de gesprekken voer heb gechecked. Al met al voldoende om aan te nemen dat er verder geen gesprekken zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Onzin, ik heb een vast contract en dat contract behoud ik. Slechts het salaris wordt aangepast en wellicht dat ik eventueel bij moet tekenen voor wat integriteitsregels en zo...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
gevolgd door exit tijdens de proeftijd..
Zie de vorige post. Ik heb al een hele tijd de huidige functionaris en zijn voorganger op de been gehouden. Het komt ook geregeld voor dat ze bij voorstellen en discussies kiezen voor mijn input i.p.v. die van hem.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als je de arrogantie opbrengt om de hoofdprijs te vragen, kan het zomaar zijn dat ze met allel liefde een nieuwe sollicitatieronde inzetten of gaan hunten.
Besides that, als je op een plek komt waarvoor je niet gekwalificeerd bent, maar wel de hoofdprijs wil en krijgt, zul je ook naar behoren moeten functioneren. Excuses als: eigenijk ben ik ondergekwalificeerd kun je dan wel schudden, natuurlijk.
Jawel, per functie geldt een minimum- en een maximumsalaris, maar tussen die twee zit in dit geval een verschil van 1.400 euro per maand.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wandelgangen.
Heeft je bedrijf geen salarishuis waar je in moet passen?
De vraag is of het een concessie is. Er zal toch iemand die capabel is die functie moeten uitoefenen. Het is een functie met behoorlijk wat verantwoordelijkheid, die wil ik dan toch maar nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:14 schreef k_man het volgende:
Don't push your luck... Feitelijk doen ze al een concessie door een ondergekwalificeerde kandidaat aan te nemen. Moeten ze die kandidaat - de minst slechte die ze konden vinden - dan ook nog eens fors gaan belonen?
Ik word de baas van mijn baas zeg maar. Zo´n kans krijg je niet vaak. Normaal mikken ze ook op iemand die een horizontale stap maakt of hooguit een kleine verticale stap.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:36 schreef mrPanerai het volgende:
Eigenlijk kom je nu met een verhaal dat het om een interne vacature gaat en om een positie die net boven jou ligt. Je kan gewoon promotie maken...ga er dan maar voor.
Eigenlijk denk ik dat dat het slimste is wat je kan doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk ook gaan voor een aanloopsalaris met daaraan vastgekoppeld harde afspraken.
Mijn baas is wel geinteresseerd, maar ik heb niet het idee dat ze heel veel vertrouwen in hem hebben. Denk dat het anders wel al geregeld was en hij er zou gaan zitten. Volgens mij willen ze ook van hem af, heb het idee dat hij wat anders heeft gevonden (en dat ze hem daar een handje bij hebben geholpen).quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat dat het slimste is wat je kan doen.
Is jouw baas niet geintresseerd in die functie? Niet dat je daar rekening mee hoeft te houden maar het zou logischer zijn dat jullie beiden een stapje omhoog zouden doen.
Ik zou nooit het werk van mijn leidinggevende willen doen maar wel het trapje daarboven. Maar mijn leidinggevende wil dan ook weer niet naar het trapje waar ik eigenlijk heen wil. Hij heeft zelf aangegeven dat als die positie vrijkomt hij mij daarvoor zal aandragen en ik eigenlijk zijn baas word. Die open werkrelatie is eigenlijk wel heel fijn.
Dat is niet altijd waar. Omdat het een nieuwe functie betreft kan je werkgever (arbeidsrechtelijk gezien) je een nieuw contract (voor bepaalde tijd) aanbieden (in sommige gevallen zelfs met proeftijd).quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin, ik heb een vast contract en dat contract behoud ik. Slechts het salaris wordt aangepast en wellicht dat ik eventueel bij moet tekenen voor wat integriteitsregels en zo...
Dat moet je eigenlijk ook doen. Op basis van presteren gekoppeld aan salarisverhogingen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:39 schreef Halcon het volgende:
Ik kan natuurlijk ook gaan voor een aanloopsalaris met daaraan vastgekoppeld harde afspraken.
Dat zou kunnen, maar daar is in dit geval geen sprake van.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Omdat het een nieuwe functie betreft kan je werkgever (arbeidsrechtelijk gezien) je een nieuw contract (voor bepaalde tijd) aanbieden (in sommige gevallen zelfs met proeftijd).
quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:31 schreef MouseInteractive het volgende:
Houd er wel rekening mee dat bij een hoog salaris, ook een hoog verwachtingspatroon van het bedrijf past. Als ze jou de hoofdprijs betalen, wordt er waarschijnlijk wel veel voor terugverwacht.
OMG lol de manier waarop je praat geeft me weinig hoop in een goede afloop.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb al wat dingen op de plank staan zeg maar, waar ik flink mee ga scoren.
Alles is al doorgerekend door mij en wat mensen die ik heb gevraagd er naar te kijken en het is allemaal prima.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:26 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
OMG lol de manier waarop je praat geeft me weinig hoop in een goede afloop.
Een nieuw koekrecept vraagt inderdaad wijzigingen aan de productielijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alles is al doorgerekend door mij en wat mensen die ik heb gevraagd er naar te kijken en het is allemaal prima.
Verder heb ik al wat proceswijzigingen besproken met de baas van mijn baas, alleen krijgt hij die niet uitgevoerd, terwijl dat met een beetje inzet gewoon zou moeten kunnen lukken.
Dude, we hebben het hier niet over een koekjesfabriek. Al is voor een helpdeskertje ICT dat al een hele uitdaging.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een nieuw koekrecept vraagt inderdaad wijzigingen aan de productielijn.
Fantastisch voor jou dat je gevraagd bent om dat in goede banen te leiden
Ik weet niet hoor, je klinkt wel behoorlijk arrogant. Ik hoop voor je dat je niet al te diep valt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb al wat dingen op de plank staan zeg maar, waar ik flink mee ga scoren.
Oh, ik vond je anders wel een koekebakker.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dude, we hebben het hier niet over een koekjesfabriek. Al is voor een helpdeskertje ICT dat al een hele uitdaging.
Al word ik het niet, dan is het nog geen drama. Dit is een extraatje, niet iets wat nu al een must is. In mijn POP bijvoorbeeld zou ik deze stap voor over 5 jaar inschalen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, je klinkt wel behoorlijk arrogant. Ik hoop voor je dat je niet al te diep valt.
Succes verder, ik zou de hoofdprijs vragen als ik jou was, want je vindt zelf duidelijk dat je dat meer dan waard bent.
Je zou je eigen postings eens moeten lezen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al word ik het niet, dan is het nog geen drama. Dit is een extraatje, niet iets wat nu al een must is. In mijn POP bijvoorbeeld zou ik deze stap voor over 5 jaar inschalen.
Verder moet je zeker zijn van je zaak. Je moet niet aan zo´n job beginnen als je geen verbeterplannen en/of goede ideeen hebt. Voortkabbelen in deze tijd is achteruitgang, dat is niet de bedoeling.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh, ik vond je anders wel een koekebakker.
Ik lees mijn eigen postings voor ik ze post natuurlijk. Dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:43 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Je zou je eigen postings eens moeten lezen.
Het begint hier en daar toch behoorlijk te druipen en te stinken. Je stelt eerst dat je ondergekwalificeerd bent. Vervolgens wil je toch vooral even melden dat je voorgangers deze functie enkel hebben kunnen draaien doordat jij daarvoor zorgde. Vreemd, want als dat zo zou zijn, was jij de onbetwiste keuze geweest en zou je helemaal niet ondergekwalificeert zijn.
Kortom, je wilt ff laten weten dat je de baas van je baas kunt gaan worden. Niet slim trouwens hoor.. dat gaat 9 van de 10 keer verkeerd. Het bedrijf denkt schijnbaar toch net ff anders over je prestaties aangzien er wel nog andere sollicitaties zijn geweest voor de functie. Als je echt zo goed zou zijn waren ze direct en enkele aalleen bij jou gekomen.
Realiseer je het volgende.... Niemand, NIEMAND is onmisbaar, ook jij niet. Ten tweede... misschien willen ze wel van jou af. Ze zetten je op een plek die heel zwaar gaat worden en vervolgens geef jij ze de stok om te slaan...
Gelet op zijn POP uitspraak gok ik nog steeds op overheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:25 schreef HokkePok het volgende:
Over wat voor functie gaat het eigenlijk.
Niet direct hoor. In een hoop bedrijven heb je gewoon coaches die samen met jou een POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) opstellen. Maar wat ik wel weet is dat je met een grote mond en arrogantie nergens komt. Toon de zaken zoals ze daadwerkelijk zijn daarmee kom je het verst. Ik ben idd ook wel benieuwd wat voor soort bedrijf het isquote:
Ik ben POP als term alleen binnen de overheid tegen gekomen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Niet direct hoor. In een hoop bedrijven heb je gewoon coaches die samen met jou een POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) opstellen. Maar wat ik wel weet is dat je met een grote mond en arrogantie nergens komt. Toon de zaken zoals ze daadwerkelijk zijn daarmee kom je het verst. Ik ben idd ook wel benieuwd wat voor soort bedrijf het is
Nee, is ook iets van grote bedrijven. Ik heb zelf bij twee grote niet overheidsinstellingen gewerkt, waar we ook een POP hanteerden. Niets mis mee, overigens.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben POP als term alleen binnen de overheid tegen gekomen.
In de Amerikaanse sales bedrijven waar ik heb gewerkt heeft men een IDP, Individual Development Plan.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben POP als term alleen binnen de overheid tegen gekomen.
POP heb je inderdaan overal wel, niet alleen bij de overheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:47 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Niet direct hoor. In een hoop bedrijven heb je gewoon coaches die samen met jou een POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) opstellen. Maar wat ik wel weet is dat je met een grote mond en arrogantie nergens komt. Toon de zaken zoals ze daadwerkelijk zijn daarmee kom je het verst. Ik ben idd ook wel benieuwd wat voor soort bedrijf het is
Het is zeker waar dat assertiviteit loont. Dat is echter iets anders dan van de daken schreeuwen hoe geweldig je bent. Enige mate van bescheidenheid wordt wel op prijs gesteld, zeker in Nederland. Uiteraard is dat wel afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Maar even los daarvan, wat wil je precies met dit topic bereiken?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
POP heb je inderdaan overal wel, niet alleen bij de overheid.
Wat ik om me heen zie is dat mensen met een grote mond en kennis het maken. Introverte mensen bereiken hun top daargaans niet, mensen die alleen bullshit verkopen bereiken de top wel, maar moeten dat vaak na een tijdje weer afhaken.
Als je de kennis hebt, moet je dat ook laten merken, anders bereik je nooit je plafond.
Wat ik met dit topic wil bereiken had ik al gezegd: ervaringen van andere mensen m.b.t. dit soort salarisonderhandelingen. Voor een functie staat een bepaald salaris en bepaalde functie-eisen. Kun je (in deze tijden) de hoofdprijs vragen voor de functie of kies je liever voor een doorgroei-salaris met een aanvullend pakket van (resultaat)afspraken.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:13 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat assertiviteit loont. Dat is echter iets anders dan van de daken schreeuwen hoe geweldig je bent. Enige mate van bescheidenheid wordt wel op prijs gesteld, zeker in Nederland. Uiteraard is dat wel afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Maar even los daarvan, wat wil je precies met dit topic bereiken?
Een goede manager verdient zijn salaris wel terug voor het bedrijf natuurlijk. Maar het klopt natuurlijk dat men in deze tijden op alle gebieden probeert de kosten te reduceren en een van de grootste posten is natuurlijk de salarispost.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:50 schreef draaijer het volgende:
Denk eens na wat 1 van de doelstellingen van een CFO zou kunnen zijn?
OPEX reductie
Mijn punt is meer dat je voor iemand die, naar eigen zeggen, ondergekwalificeerd is, wel erg zelfverzekerd over komt. Er is niets mis mee om hoge verwachtingen te wekken, maar dan moet je ze vervolgens natuurlijk wel waar kunnen maken.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat ik met dit topic wil bereiken had ik al gezegd: ervaringen van andere mensen m.b.t. dit soort salarisonderhandelingen. Voor een functie staat een bepaald salaris en bepaalde functie-eisen. Kun je (in deze tijden) de hoofdprijs vragen voor de functie of kies je liever voor een doorgroei-salaris met een aanvullend pakket van (resultaat)afspraken.
Het klopt overigens wel dat in Nederland mensen met het hakblok klaar staan als je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Je moet echter zorgen dat je geen holle praatjes hebt, maar dat je weet waar je het over hebt. Dan zijn de zeikerds aan de zijlijn over het algemeen zo uitgeluld.
Maar de term kom je voornamelijk bij de overheid tegen. Maar waar werk je nou? Want daar draai je maar om heen.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
POP heb je inderdaan overal wel, niet alleen bij de overheid.
quote:Op zondag 12 juli 2009 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar de term kom je voornamelijk bij de overheid tegen. Maar waar werk je nou? Want daar draai je maar om heen.
Als je niet exact aan alle eisen voldoet, zul je toch vertrouwen moeten winnen. Dat doe je niet door erg onzeker over te komen. Ik ben er ook voldoende van overtuigd dat ik de te scheppen verwachtingen waar kan maken. Ik zie her en der wat verbeterpuntjes, daar kan ik mee beginnen.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:27 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je voor iemand die, naar eigen zeggen, ondergekwalificeerd is, wel erg zelfverzekerd over komt. Er is niets mis mee om hoge verwachtingen te wekken, maar dan moet je ze vervolgens natuurlijk wel waar kunnen maken.
Verder is mijns inziens nogal zinloos om hier naar ervaringen te vragen. Allereerst omdat specifieke situaties vrijwel niets zeggen. Of je hoog kunt inzetten hangt af van de branche, de markt, de huidige bedrijfssituatie, de beslissende manager, etc De enige persoon die daar wellicht een goede inschatting van kunt maken ben jij zelf. Ten tweede heb ik het idee dat je eerder op zoek bent naar je eigen gelijk, dan dat je werkelijk adviezen van anderen ter harte gaat nemen. No hard feelings verder; ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Gewoon even de draad lezen voor je begint te blaten.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:03 schreef mrPanerai het volgende:
stop nou eens met lullen en zeg gewoon welke functie en welk soort bedrijf.
Zolang je zelf realistische ideeën hebt over wat je kunt, is een dergelijk gesprek inderdaad een goede gelegenheid om dat te benadrukken. Succes gewenst in ieder geval.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je niet exact aan alle eisen voldoet, zul je toch vertrouwen moeten winnen. Dat doe je niet door erg onzeker over te komen. Ik ben er ook voldoende van overtuigd dat ik de te scheppen verwachtingen waar kan maken. Ik zie her en der wat verbeterpuntjes, daar kan ik mee beginnen.
Ervaringen zullen er ongetwijfeld zijn. Daarnaast gaan bedrijven vaak op vergelijkbare wijze met dit soort zaken om. Voor bijvoorbeeld sollicitatiebrieven gelden ook bepaalde standaarden, net zoals voor dit soort gesprekken.
Als ideeen niet realistisch zijn, kun je ze beter achterwege laten. Men gaat je er op afrekenen in de toekomst en dan is je carriere binnen het bedrijf verpest als je aan luchtfietserij hebt gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:27 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Zolang je zelf realistische ideeën hebt over wat je kunt, is een dergelijk gesprek inderdaad een goede gelegenheid om dat te benadrukken. Succes gewenst in ieder geval.
Eh ja, je denkt dat iedereen hier je volgt ofzo?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De financiele dienstverlening, dat heb ik in andere discussies al een aantal keren vermeld.
Ik heb het dan ook over de term en niet over de inhoud.quote:De term POP ben ik bij meerdere ondernemingen tegengekomen, niet alleen bij de overheid. Daarnaast hebben legio bedrijven iets wat inhoudelijk vergelijkbaar is, maar met een andere term er aan gehangen.
Hopelijk zit een spellingscursus in jou POPquote:Op zondag 12 juli 2009 21:03 schreef Evenveel het volgende:
Ik wordt in een vergelijkbare situatie in een aanloopschaal gezet.
Dus niet meteen een grote stap van 1000 euro ofzo, maar gewoon elk jaar een leuke verhoging. Zo blijf je in ieder geval een tijd lang flink groeien. Je weet namelijk ook nooit hoe snel (traag!) je door kan stromen naar de volgende leuke(re) functie...
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, je denkt dat iedereen hier je volgt ofzo?
[..]
Ik heb het dan ook over de term en niet over de inhoud.
Daar twijfel ik ook niet aan. Ik ben niet zo´n loser die voor een zogenaamde "droombaan" genoegen neemt met een matig salaris.quote:
Jouw... Eerder je.quote:Op maandag 13 juli 2009 02:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hopelijk zit een spellingscursus in jou POP
Tja, een tegenbod stem je vaak onbewust toch min of meer af op het gedane bod om dat in het midden uit te komen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:38 schreef Richel het volgende:
Waarom doe je geen tegenbod? Ik vond dat je inderdaad wat asociaal overkwam..
Weet ik. Je bent geslaagd voor je testquote:
Dat kan ook of er is sprake van een zeer beperkte ruimte. Is een gok die je moet nemen als sollicitant. Voordeel was nu wel dat ik wat wist van de achterliggende situatie, dan weet je als externe sollicitant niet natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja aan de andere kant had ik van de week een sollicitant die ook dacht dat er ruimte zat in het aanbod. Nee dus.
De HR-miep stelt slechts wat vragen uit haar studieboekje en loopt te wapperen met het salarishuis van het bedrijf. Ze kwam aanzetten met het schaalminimum, wat nauwelijks meer is dan wat ik nu verdien. Ik had zelf, zelfs als aanloopsalaris, wat meer in gedachten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:18 schreef MadDorito het volgende:
Het enige punt waar ik het mee eens ben, is dat die HR-miepen doorgaans minder toevoegen dan je zou denken. De CFO beslist toch, niet de HR-miep.
Kun je bedragen noemen?
Vaak zijn er meerdere sollicitanten, waarvan er een paar geschikt zijn. Dan is het een goedkoop lijntje uitgooien, wellicht hapt er wel eentje. Zeker in deze tijden zijn er altijd mensen mensen die "onder de prijs" willen werken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:15 schreef Tinkepink het volgende:
Je hebt gelijk hoor Halcon. Een potentiele arbeidsgever deed mij ook eens een belachelijk laag loonbod, waarop ik aangaf dat we ons gesprek dan wel konden beeindigen. Zijn tweede bod was dubbel zo hoog, dus hij had zelf ook wel door dat het geboden salaris wat laag wasIk heb de baan overigens niet aangenomen. Dit soort spelletjes geven een zekere indicatie van een werkklimaat waarbij ik me niet prettig voel.
Als het bod niet bevalt, zou ik het niet kunnen doen, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Het onderste uit de kan halen gaat nu toch niet lukken. Het bod wat er nu ligt is aardig en ook het opleidingsaanbod is prima.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus toch nog niet 100% zeker?
Hoeveel procent zit er tussen jou onderste uit de kan bod en het bod waar je op uit denkt te komen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het bod niet bevalt, zou ik het niet kunnen doen, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Het onderste uit de kan halen gaat nu toch niet lukken. Het bod wat er nu ligt is aardig en ook het opleidingsaanbod is prima.
Een procent of 7,5 a 10 ongeveer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel procent zit er tussen jou onderste uit de kan bod en het bod waar je op uit denkt te komen?
Toch niet helemaal de hoofdprijs dus. Hoe dan ook gefeliciteerd met je nieuwe baan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het bod niet bevalt, zou ik het niet kunnen doen, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Het onderste uit de kan halen gaat nu toch niet lukken. Het bod wat er nu ligt is aardig en ook het opleidingsaanbod is prima.
Nee, niet de absolute hoofdprijs inderdaad, maar helemaal ontevreden ben ik niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Toch niet helemaal de hoofdprijs dus. Hoe dan ook gefeliciteerd met je nieuwe baan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |