quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef mediaconsument het volgende:
Hoe wil je gaan stemmen? Internet al aanwezig, overal ter wereld? Hoe wil je een democratie invoeren?
Wat als er 2 landen of gebieden ruzie krijgen? Onmogelijk, of de schurk afstoten?
Mensen die het er niet mee eens zijn, wat doe je ermee? Mensen die hun eigen identiteit willen bewaren?
Hoe wil je het onderwijs aanpakken? 1 universeel pakket voor de hele wereld? We moeten toch wel allemaal op dezelfde manier beinvloed worden uiteraard.
Hoe wil je de hele wereld 1 taal laten spreken? Hoe lang gaat dat duren? Dit ook met een gigantische vergrijzing in grote delen van de wereld in het achterhoofd.
Idem met de munteenheid, gewoon alles over de kop gooien en kijken waar het schip strand? Wat wil je overigens als waarde achter de munteenheid zetten? Of word dit een papiertje met een nummer, of erger nog een digitaal cijfertje?
Wat voor computers moeten dit allemaal bijhouden overigens? Het lijkt me aardig moeilijk een database over 6 miljard mensen bij te houden?
Hoe zit het met grenzen en daadkrachtig reageren vanaf die troon. Ik bedoel als er iets gebeurd aan de andere kant van de wereld, meteen een cruiseraket op afsturen?
Wat hebben wij als Nederlandse mensen te zeggen in de wereld op dat moment? 15 miljoen is niet erg hoog, in verhouding. Wat als een land er niet aan mee wil doen overigens? Kapotmaken?
Ik kan zo nog wel meer vragen bedenken, het lijkt me een goed idee om te beginnen bij deze vragen. Alstublieft en succes ermee.
En een centrale munt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:23 schreef Resistor het volgende:
Beginnen met een leider met veel invloed, zoals de paus.
Geen democratie. Een dictatuur. Met een onzelfzuchtige, rechtvaardige dictator.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef mediaconsument het volgende:
Hoe wil je gaan stemmen? Internet al aanwezig, overal ter wereld? Hoe wil je een democratie invoeren?
Die bestaan niet meer.quote:Wat als er 2 landen of gebieden ruzie krijgen? Onmogelijk, of de schurk afstoten?
Mensen kunnen hun eigen identiteit bewaren. Mensen die 'het' er niet mee eens zijn, worden gestraft. De wetten van deze dictatuur zullen rechtvaardig zijn, en er is dus geen reden om het er niet mee eens te zijn, behalve als men kwaad wil doen. En dat zal niet toegestaan worden om de rechten van de medemensen te beschermen.quote:Mensen die het er niet mee eens zijn, wat doe je ermee? Mensen die hun eigen identiteit willen bewaren?
Onderwijs kan thuis of op scholen, wat de ouders zelf willen. Alleen de absolute waarheid mag geleerd worden, wanneer iets onomstotelijk waar is mag het gepresenteerd worden als feit, als er enige sprake is van twijfel dient er een zeer genuanceerd beeld gegeven te worden waarbij alle mogelijke alternatieven aan boden komen, zaken als taal en wiskunde kunnen uiteraard ook worden geleerd. Voor de rest worden leerlingen gestimuleerd om zelf kennis op te doen en kritisch na te denken. Veel handvaardigheid en praktische vakken om creativiteit en zelfvoorzienendheid te stimuleren. Inclusief jaarlijks een week wildkamperen.quote:Hoe wil je het onderwijs aanpakken? 1 universeel pakket voor de hele wereld? We moeten toch wel allemaal op dezelfde manier beinvloed worden uiteraard.
Op school laten leren. Kinderen 2 talig opvoeden en/of lesgeven, dat kunnen ze makkelijk aan omdat de taalcortex op jonge leeftijd erg flexibel is. Het zal wat tijd kosten voordat dit wereldwijd werkt, maar dat maakt niet uit.quote:Hoe wil je de hele wereld 1 taal laten spreken? Hoe lang gaat dat duren? Dit ook met een gigantische vergrijzing in grote delen van de wereld in het achterhoofd.
Goud kan weer als back up dienen. 1 munt. Verder wordt rente verboden evenals fractioneel bankieren.quote:Idem met de munteenheid, gewoon alles over de kop gooien en kijken waar het schip strand? Wat wil je overigens als waarde achter de munteenheid zetten? Of word dit een papiertje met een nummer, of erger nog een digitaal cijfertje?
In de praktijk valt dat denk ik wel mee, maar aangezien we geen surveillance maatschappij willen, kan de informatie die opgeslagen wordt beperkt blijven.quote:Wat voor computers moeten dit allemaal bijhouden overigens? Het lijkt me aardig moeilijk een database over 6 miljard mensen bij te houden?
Er kunnen uiteraard verschillende posten van wetshandhavers geplaatst worden wereldwijd, die via een hierarchische structuur uiteindelijk bij de top uitkomt.quote:Hoe zit het met grenzen en daadkrachtig reageren vanaf die troon. Ik bedoel als er iets gebeurd aan de andere kant van de wereld, meteen een cruiseraket op afsturen?
Niets aangezien we in een dictatuur leven. Maar omdat mensen vrij en welvarend zullen zijn, zullen ze dat niet erg vinden.quote:Wat hebben wij als Nederlandse mensen te zeggen in de wereld op dat moment? 15 miljoen is niet erg hoog, in verhouding. Wat als een land er niet aan mee wil doen overigens? Kapotmaken?
M.b.t. de TS, Hoe zou een goed lopende NWO opgezet kunnen worden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:17 schreef ToT het volgende:
Even een apart topic voor deze terechte vragen: Pro-NWO #1 Waar we op weg gaan naar een betere wereld!
[..]
Zou je ook uit kunnen leggen waarom?quote:Op woensdag 8 juli 2009 08:10 schreef ToT het volgende:
Beetje jammer dat het meteen weer een dictatuur moet zijn, maar ja: ook dat is een visie.
quote:Hoe wil je gaan stemmen? Internet al aanwezig, overal ter wereld? Hoe wil je een democratie invoeren?
Zo'n conflict wordt dan besproken in de "grote" overkoepelende regering. Mogelijk kun je zelfs per werelddeel een overkoepelende regering opzetten, en een wereldregering. Daar ben ik nog niet over uit.quote:Wat als er 2 landen of gebieden ruzie krijgen? Onmogelijk, of de schurk afstoten?
Er vindt geen verlies van identiteit plaats. Landen worden enkel "staten" of hoe je het wil noemen. Alleen wordt veel meer centraal geregeld. Dat is efficient en iedereen behoudt zijn identiteit op zekere wijze.quote:Mensen die het er niet mee eens zijn, wat doe je ermee? Mensen die hun eigen identiteit willen bewaren?
Hoe bedoel je? Nogal sturende vraag, met name het laatste gedeelte. Onderwijs moet vrij zijn van religie in de basis. Na je "middelbare" opleiding zou je er uiteraard altijd voor kunnen kiezen om een studie met een godsdienstelijke insteek te kiezen. Immers, vrije wil en keuze blijft altijd bestaan.quote:Hoe wil je het onderwijs aanpakken? 1 universeel pakket voor de hele wereld? We moeten toch wel allemaal op dezelfde manier beinvloed worden uiteraard.
Zie het niet als 1 verplichte spreektaal die alleen nog maar gebruikt mag worden, maar als de voertaal met betrekking tot handel en buitenstatelijke zaken. De "eigen taal" blijft uiteraard gewoon bestaan, dat ga je niet verbieden dat zou onzin zijn.quote:Hoe wil je de hele wereld 1 taal laten spreken? Hoe lang gaat dat duren? Dit ook met een gigantische vergrijzing in grote delen van de wereld in het achterhoofd.
Nee, over de kop gooien slaat nergens op, alsof je nu zegt dat dit maar ff een "leuk ideetje" is. Beetje jammer. Dit moet geleidelijk ingevoerd, net als de Euro, waar je 2 valuta naast elkaar hebt voor een periode. Het voordeel is dat je een gelijkwaardige munt kan creeeren waardoor transparantie ontstaat. Het grote nadeel is dat met name de armere landen en dus hun bevolking, daar in het begin veel hinder van zullen ondervinden. On the long run wordt dit echter gelijkgetrokken.quote:Idem met de munteenheid, gewoon alles over de kop gooien en kijken waar het schip strand? Wat wil je overigens als waarde achter de munteenheid zetten? Of word dit een papiertje met een nummer, of erger nog een digitaal cijfertje?
Hoezo een database "over 6 miljard mensen"? Het is geen Big Brother geheel, waarbij iedereen gemonitord wordt. En zo'n database is niet moeilijk, dit gebeurt dagelijks met al het (slacht)vee, wereldwijd. En dat zijn er meer dan 6 miljard, en ja, daar staat ook alles in mbt ziektes, nageslacht, etc. En nee, dat wil ik niet bij de bevolking zo centraal bijhouden.quote:Wat voor computers moeten dit allemaal bijhouden overigens? Het lijkt me aardig moeilijk een database over 6 miljard mensen bij te houden?
"Troon", alweer insinueer je dat het een dictatuur of iets betreft. Zo wordt het niet bedoeld. Het blijft een democratie, punt. Daarvoor verwijs ik toch naar lokale of werelddeel-overheden. Zoiets bedenk je niet overnightquote:Hoe zit het met grenzen en daadkrachtig reageren vanaf die troon. Ik bedoel als er iets gebeurd aan de andere kant van de wereld, meteen een cruiseraket op afsturen?
Daarom is alles naar rato. Die tellen dan zwaarder, die stemmen. Overall zullen de resultaten wereldwijd representatief zijn.quote:Wat hebben wij als Nederlandse mensen te zeggen in de wereld op dat moment? 15 miljoen is niet erg hoog,
Kapotmaken? Nee, dat zal ook niet nodig zijn. Zodra een meerderheid van de met name nu grootste landen overstag gaat, en zeker gezien de economische voordelen hiervan, zullen andere landen volgen.quote:Wat als een land er niet aan mee wil doen overigens? Kapotmaken?
Een aantal mensen wilden weten hoe we zo'n positief scenario als in het andere NWO-topic op poten wilden gaan zetten. Nu begin ik een topic over hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn, en je geeft er meteen een negatieve draai aan door te zeggen dat het een dictatuur zal zijn, waarmee je het positieve scenario al meteen saboteert.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zou je ook uit kunnen leggen waarom?
Dat komt naar mijn menig vooral omdat mensen een "NWO" bij voorbaat al zien als iets slechts. Zelfs jogy denkt daar zo over (zie andere topics).quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilden weten hoe we zo'n positief scenario als in het andere NWO-topic op poten wilden gaan zetten. Nu begin ik een topic over hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn, en je geeft er meteen een negatieve draai aan door te zeggen dat het een dictatuur zal zijn, waarmee je het positieve scenario al meteen saboteert.
Beetje een discussie-killer, maar het mag, want ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn OP.
Nope, je verwart mijn aversie tegen DEZE vermoedelijke NWO en een NWO in het algemeen. Ik ben VOOR een verenigde wereld, echter niet op de manier waarop DEZE het doet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat komt naar mijn menig vooral omdat mensen een "NWO" bij voorbaat al zien als iets slechts. Zelfs jogy denkt daar zo over (zie andere topics).
Dat zie je verkeerd. Als je een onzelfzuchtige dictator hebt, is daar niets mis mee. Immers kan er dan ook geen corruptie binnendringen, wat bij een democratie wel het geval is. Overigens is alle democratie van tegenwoordig ook schijn, van corruptie doordrenkt, mensen werken voor een latere positie bij de VN, centrale banken, de NAVO, en voor hun vriendjes. Het hangt meer af van de karakters van de mensen in de regering, dan de regeringsvorm zelf. Elke regering kan falen. Bij een dictatuur is dat misschien makkelijker omdat 1 persoon veel meer macht heeft, een democratie schiet echter niet op bij een wereldregering. Veel te veel mensen die door veel te weinig mensen vertegenwoordigd zullen worden en voor hun eigen belangen zullen willen vechten.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Een aantal mensen wilden weten hoe we zo'n positief scenario als in het andere NWO-topic op poten wilden gaan zetten. Nu begin ik een topic over hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn, en je geeft er meteen een negatieve draai aan door te zeggen dat het een dictatuur zal zijn, waarmee je het positieve scenario al meteen saboteert.
Beetje een discussie-killer, maar het mag, want ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn OP.
Je zou eens moeten stoppen met die term gebruiken aangezien die term ook daadwerkelijk iets betekent, namelijk wat men vandaag de dag op poten zet. Het is niet zo dat mensen 'een NWO' bij voorbaat al als iets slechts zien, maar datgene wat tegenwoordig gecreeerd wordt en men de NWO noemt simpelweg heel erg slecht want heel erg anti-mens is. Gebruik liever de term 'wereldregering' aangezien dat hetgene is waar je het over hebt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat komt naar mijn menig vooral omdat mensen een "NWO" bij voorbaat al zien als iets slechts. Zelfs jogy denkt daar zo over (zie andere topics).
Gebieden blijven altijd bestaan. Het lijkt mij dan ook erg lastig om miljarden mensen tevreden te houden. Wat als er toch een conflict ontstaat? Dan heb je een solide basis nodig om tot een goede oplossing te komen. Een dictatuur zal daar dan weinig aan veranderen.quote:
Het ligt er aan wat de aard van het conflict is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gebieden blijven altijd bestaan. Het lijkt mij dan ook erg lastig om miljarden mensen tevreden te houden. Wat als er toch een conflict ontstaat? Dan heb je een solide basis nodig om tot een goede oplossing te komen. Een dictatuur zal daar dan weinig aan veranderen.
Ja, locale regeringen kunnen locale zaken regelen.quote:Het is om deze reden dan ook zeer omslachtig om vanuit 1 wereldregering beslissingen te maken die over de gehele wereld gelden. Elk gebied heeft andere leefomstandigheden, en dit is volgens mij juist de reden waarom er verschillende regeringen nodig zijn.
Met politie.quote:Elk volk heeft zijn inzichten, en elk volk heeft zijn manieren om te overleven. Hoe pak je bijvoorbeeld criminelen aan?
Niet iedereen hoeft gelijke welvaart te hebben. De een wil meer dan de ander, de een wil meer werken dan de ander. De overheid hoeft dat vervolgens niet allemaal weer af te pakken en te herverdelen of iets dergelijks.quote:Of misschien wel beter, hoe kun je garanderen dat er een gelijke welvaart is over de hele wereld?
Ja, daar ben ik het mee eens.quote:Het is overigens ook nog eens de vraag of een gezond iemand, of een gezonde groep mensen het aan kan om de verantwoording van een wereldregering op zich te nemen. Er moet dan een gigantisch adviesorgaan ontstaan mijns inziens.
Inderdaad, een bottom up constructie. Een soeverien individue in een soeverein land in een wereld met minimale globaal overzicht, dat is het enige wat kan werken. Top down is verleden tijd of zou dat in ieder geval moeten zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:18 schreef Salvad0R het volgende:
Een Verenigde Staten van de Wereld, met de Amerikaanse constitutie van 1776 als basis, zou wel acceptabel zijn. Geen landen/blokken meer, alleen maar soevereine individuen.
Dat is niet mijn idee hoor. Ander onderwijs wil niet zeggen tegenhouden van ontwikkeling. Ik denk echter dat door het onderwijs zoals het nu is, een groot deel van de potentie van mensen weggehaald wordt omdat ze vooral theoretisch bezig zijn. Wat meer praktijkzaken, ook de simpele dingen des levens, kunnen daar heel wat aan veranderen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:16 schreef Salvad0R het volgende:
Ey Kannibali, zo'n politiestaat, gebaseerd op het beperken van ontwikkeling in technologie en het behoud van massale corporatieve afhankelijkheden is een beetje achterhaald. Om niet te zeggen middeleeuws.
Jawel dus.quote:Denk je niet dat de mensheid anno 2009 toe is aan een nieuw soort globale machtsstructuur die niet gebaseerd is op het uitbuiten van je buren en botte winst maar op praktische samenwerking?
Dit had ik ook in gedachten als grondwet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:18 schreef Salvad0R het volgende:
Een Verenigde Staten van de Wereld, met de Amerikaanse constitutie van 1776 als basis, zou wel acceptabel zijn. Geen landen/blokken meer, alleen maar soevereine individuen.
Lessen over zelfvertrouwen zouden de mensheid veel goeds doen. Tegenwoordig weet eigenlijk bijna niemand wat dat echt is. Ik moet overigens daarover nog een keer een topic afmaken, echter ben ik verwikkeld in een stel flinke vraagstukken omtrent dat onderwerp.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is niet mijn idee hoor. Ander onderwijs wil niet zeggen tegenhouden van ontwikkeling. Ik denk echter dat door het onderwijs zoals het nu is, een groot deel van de potentie van mensen weggehaald wordt omdat ze vooral theoretisch bezig zijn. Wat meer praktijkzaken, ook de simpele dingen des levens, kunnen daar heel wat aan veranderen.
De controle over de waarde van het geld in omloop moet op eerlijke manier plaats vinden. Niet ten bate van een handvol families. Dan ben je al een heel eind, alles wat productief is heeft valuta als fundament.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit had ik ook in gedachten als grondwet.
Maar een dergelijke republiek lijkt me toch onpraktisch als het om 6 miljard of meer mensen gaat.
Het probleem met elke regering is dat je corruptie kan krijgen. Ook de VS is gevallen, toch heeft dat systeem misschien wel de beste bescherming tegen tirannie. Misschien is er iets te bedenken waardoor dat in het geheel niet meer voor kan komen?
Uitendelijk ligt het allemaal aan de instelling van de mensen zelf. Op dit moment zouden de Amerikanen hun eigen overheid moeten ontslaan, toch gebeurt er niets. Zodra mensen geen verantwoordelijkheid meer willen dragen voor hun leven en bereid zijn daar alles voor te geven, gaat het mis.
Corruptie of tirannie?quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het probleem met elke regering is dat je corruptie kan krijgen. Ook de VS is gevallen, toch heeft dat systeem misschien wel de beste bescherming tegen tirannie. Misschien is er iets te bedenken waardoor dat in het geheel niet meer voor kan komen?
Een dictatuur hoeft toch niet per se tiranniek te zijn? Of in ieder geval niet kwaadaardig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Corruptie of tirannie?
Je zegt dat tirannie nodig is voor een goede NWO, dus ik neem aan dat je tirannie niet wil voorkomen?
Verder: God als hoofd van een NWO? Je had het over een ONZELFZUCHTIGE leider!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |