abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:37:57 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70755372
Ik zou ze niet eens een betalingsbewijs sturen, laat die verzekeraar het maar regelen. Tenslotte mogen zij nu zelf voor de kosten opdraaien.
censuur :O
pi_70755594
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kennelijk is het wel een probleem, anders geven ze het niet uit handen aan een incassobureau.
Het slaat natuurlijk nergens op om eerst aan te geven dat het geen probleem is als het bedrag van juni in juli betaald wordt, en dan een incassobureua in te schakelen in de eerste week van juni, en dat weet jij zelf ook wel, vuige trol.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70755603
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kennelijk is het wel een probleem, anders geven ze het niet uit handen aan een incassobureau.
Afgaande op het verhaal van TS, is het enige probleem een gebrekkige administratie bij de verzekeraar. En laat dat nou eens niet het probleem van TS zijn!
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70755647
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:41 schreef Metatron het volgende:

[..]

Afgaande op het verhaal van TS, is het enige probleem een gebrekkige administratie bij de verzekeraar. En laat dat nou eens niet het probleem van TS zijn!
TS heeft de plicht om op tijd te betalen, gebrekkige administratie of niet.
pi_70755692
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het slaat natuurlijk nergens op om eerst aan te geven dat het geen probleem is als het bedrag van juni in juli betaald wordt, en dan een incassobureua in te schakelen in de eerste week van juni, en dat weet jij zelf ook wel, vuige trol.
Ik weet niet of ze dat zo hebben aangegeven of dat dat de interpretatie van TS is. Kennelijk is het niet zo, anders geef je het niet uit handen aan een incassobureau.
pi_70755753
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dat zo hebben aangegeven of dat dat de interpretatie van TS is. Kennelijk is het niet zo, anders geef je het niet uit handen aan een incassobureau.
Het verhaal van TS in twijfel trekken kun je best doen, maar als je daarvan uit gaat heeft het weinig zin om je ermee te bemoeien.
pi_70755796
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

TS heeft de plicht om op tijd te betalen, gebrekkige administratie of niet.
En verzekraar heeft de plicht toezeggingen van uitstel na te komen, en de wettelijke plicht om bij achtergebleven betalingen eerst een herinnering te sturen, voordat er verdere stappen volgen.

Daarnaast is de 'toeslag' van ruim 85% als regelrechte afpersing te kwalificeren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:46:19 #33
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70755866
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou ze niet eens een betalingsbewijs sturen, laat die verzekeraar het maar regelen. Tenslotte mogen zij nu zelf voor de kosten opdraaien.
Inderdaad, klant doet zaken met verzekeraar en verzekeraar doet zaken met incassobureau. Klant heeft niets te maken met incassobureau. Als de verzekeraar ooit van service heeft gehoord doen ze het zelf.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70755918
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het verhaal van TS in twijfel trekken kun je best doen, maar als je daarvan uit gaat heeft het weinig zin om je ermee te bemoeien.
Ik baseer me op de feiten.
pi_70755964
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:45 schreef Metatron het volgende:

[..]

En verzekraar heeft de plicht toezeggingen van uitstel na te komen, en de wettelijke plicht om bij achtergebleven betalingen eerst een herinnering te sturen, voordat er verdere stappen volgen.

Daarnaast is de 'toeslag' van ruim 85% als regelrechte afpersing te kwalificeren.
Uit het verhaal blijkt niet zo zeer dat die herinneringen niet gestuurd zijn. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat men meteen een incassobureau inschakelt zonder eerst zelf een eenvoudige reminder te sturen.
pi_70755973
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Feit: Je bent een vervelende kut-trol.
Meh.
pi_70755983
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een van de feiten is dat TS toestemming heeft voor het uitstellen van een betaling.
pi_70756028
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een van de feiten is dat TS toestemming heeft voor het uitstellen van een betaling.
Het is zo niet te bepalen of dat een feit is of een (mis)interpretatie van TS.
pi_70756074
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ze zijn door TS op de hoogte gebracht, en hadden aangegeven dat het allemaal niet zo'n probleem was. En zelfs als dat intern dan niet helemaal goed is doorgegeven, dan hebben ze verzuimd om op een normale manier een herinnering te sturen, maar direct een incassobureau ingeschakeld.

En vervolgens hangt dat bureau de intimiderende eikel uit, en weigert te luisteren naar de uitleg, of zelfs het aantonen dat rekening al lang en breed betaald is.

Nou, van mij zouden ze dan ook gevoeglijk aan het gas kunnen.
Dit dus.

IK heb moeite gedaan, de verzekeraar heeft niks hoeven doen, behalve in de computer zetten dat ik contact heb gehad en de afspraak erbij (wat ook gebeurd is, dat is mij verteld vanmorgen). Als ik dat aan het incassobureau wil vertellen, zeggen zij: meneer, begint u nu alweer?
Terwijl ik nog amper begonnen ben met vertellen wat ik wil vertellen. Als ik dan vraag of ik wat mag zeggen zonder dat ze door mij heen praten zijn ze gepikeerd "omdat ze mij gewoon uit laten praten". Als ik uitleg wat er aan de hand is, vertellen zij me dat ze schijt hebben aan de verzekeraar en dat ze totaal geen verantwoording hoeven af te leggen aan de verzekeraar. Ze weigeren mij door te verbinden met hogere mensen, ze hangen soms zelfs gewoon op als ik weer aan de lijn kom. Ze weigeren te vertellen hoe ze heten (die werknemers dan he ) zodat ik niks op papier kan zetten. Ze betichten mij ervan dat ik slechts deeltjes vertel uit mijn gesprekken met de verzekeraar om het er voor mij allemaal gunstiger uit te laten zien.

Kortom, zij vinden het een terechte vordering en willen dat ik vrijdag as 74 euro incassokosten betaal, doe ik dat niet gaan ze gerechtelijke stappen ondernemen (tenminste, dat vertellen ze mij).
pi_70756107
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit het verhaal blijkt niet zo zeer dat die herinneringen niet gestuurd zijn. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat men meteen een incassobureau inschakelt zonder eerst zelf een eenvoudige reminder te sturen.
Als we even aannemen dat het om die betreffende rekening van juni gaat, is het een simpel feit dat het absurd is dat die rekening begin juli al bij een incassobureau ligt.
Meh.
pi_70756121
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om daaraan te twijfelen behalve dat jij dat graag wilt doen.
pi_70756146
Dan mag je voorkomen. Als je dat verliest, dan hoeft er geen discussie meer plaats te vinden, want dan regelen ze het gewoon via loonbeslag. Daar gaat je werkgever niet vrolijk van worden!
pi_70756197
Iets vergelijkbaars bij de hand gehad.

Het incassobureau was overigens niet eens in dienst van de verzekeraar, maar was eigendom van de verzekeraar.
Ik heb ze een brief gestuurd met daarin de gang van zaken (het hoe en waarom), mijn mening over de incassokosten van een bureau dat hun eigendom was, een suggestie omtrent de plaats waar die incassokosten wat mij betreft terecht mochten komen - en uiteraard onmiddelijk betaald.
Is prima in orde gekomen.

Wat TS betreft: het is betaald vóór de aanmaning, dus einde verhaal.
pi_70756220
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sterker nog, dat het een maandje later mag is niet een toezegging aan mij persoonlijk, maar een algemene toezegging aan de klant. Dat ik netjes gebeld heb om het mede te delen, vind ik al meer dan voldoende in dit geval.
pi_70756266
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:51 schreef Halcon het volgende:
Dan mag je voorkomen. Als je dat verliest, dan hoeft er geen discussie meer plaats te vinden, want dan regelen ze het gewoon via loonbeslag. Daar gaat je werkgever niet vrolijk van worden!
Het is sowieso al niet waarschijnlijk dat het incassobureau dit voor de rechter laat komen, en dan zal TS al helemaal niet veroordeeld worden tot het betalen van (85%) extra kosten als zijn verhaal klopt. Het bedrag is te hoog, de betaling is maar een paar dagen te laat en bovendien is daar vooraf een akkoord over gesloten.
pi_70756275
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:51 schreef Halcon het volgende:
Ik ben gewoon student en ontvang stufi.
pi_70756318
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:50 schreef Metatron het volgende:

[..]

Als we even aannemen dat het om die betreffende rekening van juni gaat, is het een simpel feit dat het absurd is dat die rekening begin juli al bij een incassobureau ligt.
Dat is moeilijk te bepalen, omdat je niet weet wat er gedurende de maand juni allemaal is gebeurd. Op dag 7 kun je een reminder sturen, op dag 14 stel je de wanbetaler in gebreke en op dag 19 ligt de vordering bij een incassobureau. Dan heb je zelfs nog 11 dagen over.
pi_70756399
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te bepalen, omdat je niet weet wat er gedurende de maand juni allemaal is gebeurd. Op dag 7 kun je een reminder sturen, op dag 14 stel je de wanbetaler in gebreke en op dag 19 ligt de vordering bij een incassobureau. Dan heb je zelfs nog 11 dagen over.
Waarbij je er voor het gemak maar even vanuit gaat dat de termijn van juni om een of andere reden in mei betaald moet worden.
pi_70756410
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is sowieso al niet waarschijnlijk dat het incassobureau dit voor de rechter laat komen, en dan zal TS al helemaal niet veroordeeld worden tot het betalen van (85%) extra kosten als zijn verhaal klopt. Het bedrag is te hoog, de betaling is maar een paar dagen te laat en bovendien is daar vooraf een akkoord over gesloten.
Ik lees dat hij student is. Dan is er weinig verhaal, behalve eventuele inboedel. Denk inderdaad niet dat ze het bij weinig verhaal voor laten komen. TS komt er goed mee weg dus.

Weet overigens dat bv. Tele 2 het voor bedragen van een paar tientjes rustig voor laat komen en dan beslag laat leggen op (on)roerende zaken.
pi_70756453
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarbij je er voor het gemak maar even vanuit gaat dat de termijn van juni om een of andere reden in mei betaald moet worden.
Bij mij wordt die termijn rond de 25e afgeschreven, 25 mei in dit geval dus. Dan ben je op 19/6 al bijna een complete maand te laat met betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')