quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:49 schreef L.no het volgende:
Ik doe ze geen kwaad zolang ze mij niet lastig vallen.
Kijk, een gelijke ziel die respect heeft voor de vliegen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:49 schreef L.no het volgende:
Ik doe ze geen kwaad zolang ze mij niet lastig vallen.
Indien er bezoekers aanwezig zijn die dit prefereren, dan opteer ik voor deze manier, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:57 schreef Saaaaab het volgende:
Dus jij gaat iedere keer een potje halen, rent ermee achter de vlieg aan, sluit de vlieg op in het potje en laat hem naar buiten?
Heb je geen respect voor mensen? Waar halen ze uit hun hoofd om andere wezens lastig te vallen met hun dagelijkse leven? Waarom moeten ze in andermans kop zoomen en niet een kilometer verderop?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:58 schreef rebulo het volgende:
[..]
Kijk, een gelijke ziel die respect heeft voor de vliegen.
God zal het jou lonen mijn vriend, samen met alle vliegen van de hele wereld!
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:00 schreef L.no het volgende:
[..]
Heb je geen respect voor mensen? Waar halen ze uit hun hoofd om andere wezens lastig te vallen met hun dagelijkse leven? Waarom moeten ze in andermans kop zoomen en niet een kilometer verderop?
Ik respecteer elk levend wezen, en daar hoort ook de mens bij. Ikzelf ben ook een mens, dus het zou een tikkeltje vreemd zijn als ik het humane ras zou verachten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:00 schreef L.no het volgende:
[..]
Heb je geen respect voor mensen? Waar halen ze uit hun hoofd om andere wezens lastig te vallen met hun dagelijkse leven? Waarom moeten ze in andermans kop zoomen en niet een kilometer verderop?
Gezelschapsdieren? Belevenissen en ervaringen delen aan de mens?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:08 schreef rebulo het volgende:
[..]
Ik respecteer elk levend wezen, en daar hoort ook de mens bij. Ikzelf ben ook een mens, dus het zou een tikkeltje vreemd zijn als ik het humane ras zou verachten.
Vliegen zijn echte gezelschapsdieren. Zij hebben niet de intentie om anderen lastig te vallen, eerder om hun leven te delen met leden van het humane ras. Dit komt bij sommige individuen niet helemaal correct tot uiting, waardoor sommige mensen hun gezelschap dus als irritant ervaren.
Hetzelfde geldt ook voor jouw laatste vraag; zij zoemen rond iemands hoofd, om hun belevenissen en ervaringen uit te wisselen met hun vaak onterecht geïrriteerde gesprekspartner. Echter beschikken ze niet over de nodige vereisten om hun spraak volledig tot zijn recht te laten komen, waardoor er voor ons oren niets meer of niets minder hoorbaar is dan gezoem.
Weet dat de vlieg in kwestie, een gesprek probeert aan te knopen met die persoon. Het is dan wel zo even vriendelijk van die persoon om de vlieg niet te negeren (en doden is al helemaal uit den boze!), maar om deze te complimenteren voor het moeite doen om hem toch te vertellen over hun boeiende leven. Vliegen zijn intrigerende wezens!
Elektrocutie is de meest vreselijke manier waarop een levend wezen ten einde kan komen. Elke zenuw van de vlieg krijgt een immense schok te verwerken, welke ze tevens ook voelen op de moment van de elektrocutie. Pas na een paar seconden of zelfs minuten, geven ze er de brui aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:09 schreef swarmahoer het volgende:
ik heb er 17 geelectrocuteerd gister, heerlijk die geur van net verbrandde vliegen
moeten ze maar van mn eten afblijven, vieze kut beesten
ha nog een erbij
Zo is dat! Buiten de beperkingen die aanwezig zijn bij een vlieg (het niet kunnen overbrengen van boodschappen en dergelijke meer) en het formaat en vormgeving, verschilt een vlieg niet van een mens. Beiden ademen ze, beiden bonzen hun harten, en beiden zijn ze een levend wezen welke recht hebben op een mooi respectvol leven. Er zouden wetten moeten komen die het doden van vliegen bestraffen!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Eens met TS, dieren worden gedood alsof het niets is, maar als je een mens vermoord word je meteen gestraft
Vleugels uittrekken leidt tot een ernstig gevolg voor de vlieg. Het arme dier zal niet langer meer kunnen vliegen en de wereld rondreizen. Een veel betere en tevens ook vliegvriendelijke oplossing is om een leuk plaatje te draaien of oordopjes in te steken. Jij geniet van een heerlijk muziekje of een poos intense stilte, en de vlieg behoudt zijn/haar vleugels. Alweer een win-win situatie!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:16 schreef Hydrogeny het volgende:
Bah mensen die zeuren over het gezoem van vliegen!![]()
Kwestie van vleugels uittrekken
linkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:33 schreef swarmahoer het volgende:
dat ene filmpje dat vliegen worden bevrogen, aan een ijsstokje vastgelijmd worden, en dan gezamelijk wegvliegen
Dat is het inderdaad niet. Echter zullen, als gevonden is hoe de medicijnen geproduceerd moeten worden, er wel vliegen zijn die zich willen opofferen voor de mensheid. Zoals ik al eerder heb vermeld hebben vliegen respect voor ons, en er zullen er wel een paar zijn die zich opofferen als medicijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:42 schreef FastFox91 het volgende:
Nee, medicijnen maken van (larven van) vliegen is diervriendelijk.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef rebulo het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad niet. Echter zullen, als gevonden is hoe de medicijnen geproduceerd moeten worden, er wel vliegen zijn die zich willen opofferen voor de mensheid. Zoals ik al eerder heb vermeld hebben vliegen respect voor ons, en er zullen er wel een paar zijn die zich opofferen als medicijn.
Vanaf dan spreken we niet meer over mishandeling, want de vlieg in kwestie heeft het dan zelf gekozen, om de mensheid een dienst te bewijzen.
quote:
En dan zet je als kloon iets op fok, is het ook nog zo'n teringlang verhaal...quote:geregistreerd op: dinsdag 7 juli 2009 @ 15:08
laatste bezoek: 19 minuten, 59 seconden geleden.
aantal posts: 9 (gemiddeld 9 per dag)
een vlieg is ook echt een dierquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:16 schreef Rosbief het volgende:
Eens met TS, dieren worden gedood alsof het niets is, maar als je een mens vermoord word je meteen gestraft
Gast, je OP was nog redelijk volgbaar, maar dit hier. . .ben je loco? Even serieus, chill, neem een glaasje water, ga rustig zitten, probeer te slapen. . .en wanneer je high over is, neem de volgende keer wat minder pilletjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:08 schreef rebulo het volgende:
[..]
Ik respecteer elk levend wezen, en daar hoort ook de mens bij. Ikzelf ben ook een mens, dus het zou een tikkeltje vreemd zijn als ik het humane ras zou verachten.
Vliegen zijn echte gezelschapsdieren. Zij hebben niet de intentie om anderen lastig te vallen, eerder om hun leven te delen met leden van het humane ras. Dit komt bij sommige individuen niet helemaal correct tot uiting, waardoor sommige mensen hun gezelschap dus als irritant ervaren.
Hetzelfde geldt ook voor jouw laatste vraag; zij zoemen rond iemands hoofd, om hun belevenissen en ervaringen uit te wisselen met hun vaak onterecht geïrriteerde gesprekspartner. Echter beschikken ze niet over de nodige vereisten om hun spraak volledig tot zijn recht te laten komen, waardoor er voor ons oren niets meer of niets minder hoorbaar is dan gezoem.
Weet dat de vlieg in kwestie, een gesprek probeert aan te knopen met die persoon. Het is dan wel zo even vriendelijk van die persoon om de vlieg niet te negeren (en doden is al helemaal uit den boze!), maar om deze te complimenteren voor het moeite doen om hem toch te vertellen over hun boeiende leven. Vliegen zijn intrigerende wezens!
Een vlieg behoort toch echt tot het dierenrijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef onderscheid het volgende:
[..]
een vlieg is ook echt een diergewoon een kut insect, kapot maken die troep
Ik ben helemaal niet loco, en vind dat er voor eens en voor altijd een duidelijk punt moet gesteld worden over hoe het nou echt zit met deze kleine wezentjes. Iedereen doet maar alsof het niets is en gaat ze zomaar lopen doden, terwijl niemand eigenlijk écht beseft wat er door de hersenen (want ook vliegen hebben hersenen) van zo'n dier om gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:54 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Gast, je OP was nog redelijk volgbaar, maar dit hier. . .ben je loco? Even serieus, chill, neem een glaasje water, ga rustig zitten, probeer te slapen. . .en wanneer je high over is, neem de volgende keer wat minder pilletjes.
Naast dat ik bomenknuffelaars en dierenactivisten normaal haat, hebben ze soms wel ergens een klein punt. Maar dit topic slaat nergens op. Het zijn VLIEGEN. Gevoelens? Gedachtes? Gesprekken? Ben je een Fly Whisperer ofzo, je weet dat niet. Het is echt focking dom om te denken dat elk ander levend wezen dingen precies hetzelfde ervaart als een mens. Daarnaast is het sociaal onverantwoord en stom om dieren (en zeker "mindere dieren" als insecten) gelijk te stellen aan mensen. Serieus, groei wat ballen en wat liefde voor mensen, want de humane behandeling die je claimt te hebben slaat nergens op wanneer het wordt uitgevoerd op insecten, want dat zijn geen humans. Gebruik je humane powers maar op mensen
P.S. "Ik herinner me vaag ergens ooit gehoord te hebben van een of ander expert dat. . ."![]()
![]()
![]()
![]()
En als het al waar is, er zijn genoeg kutvliegen om de hele wereld 345 keer van kanker te genezen, dus maak je maar geen zorgen.
Kutvliegen.
Ik kan het alleen hiermee eens zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:20 schreef rebulo het volgende:
terwijl niemand eigenlijk écht beseft wat er door de hersenen (want ook vliegen hebben hersenen) van zo'n dier om gaat.
Je hebt dus een vlieg op bezoek gehad die voor het bezoek aan jouw appartement, eerst nog een bezoekje heeft gebracht aan mij. Elke vlieg die het huis binnenkomt, zegen ik met een paar druppeltjes wijwater uit het wijwatervat wat ik speciaal voor de vliegen hier heb staan. Ik geloof sterk in het feit dat dit proces de veel te fragiele vlieg toch een beetje bescherming zal bieden in de lange reizen die het dier moge maken. Daar jouw slachtoffer niet meteen dood was, moet het een met wijwater gezegende vlieg zijn geweest.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:23 schreef DemonRage het volgende:
Had ik laatst ook, zo'n fucking vlieg in m'n appartement. Dus ik pak m'n elektrische vliegenmepper en zap dat kreng een paar keer. En dan issie nog nieteens deaud!
Dus ik pak dat beest, dat inmiddels zo geroosterd was dat het niet meer kon vliegen, op en heb 'm het raam uit gebonjourd... wat was nou het geval: onderaan het raam aan de buitenkant heeft een spin een web gemaakt en daar kwam die nog levende, geroosterde vlieg in terecht.
Die spin was er als de kippen bij om z'n geroosterde maaltje in ontvangst te nemen.
Ikzelf weet inderdaad ook niet wat er in de hersenen van een vlieg om gaat. Ik ben geen professor, en geef me ook niet uit as such. Wat ik echter wél kan bevestigen is dat de vlieg een zekere adrenalineschok te ervaren krijgt, en het dier voor zijn/haar leven begint te vrezen. Dat heeft elk dier. Een hond, een aap, élk dier. Dat is nou eenmaal het dierlijke instinct. Is dat leuk? Zou jij het geinig vinden om constant dag in dag uit te leven met de gedachte "Ik kan elk moment vermoord worden."? Ik dacht het niet. Respecteer deze arme wezens dus voortaan, dat is alles wat ik vraag. Niet meer, niet minder.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:29 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik kan het alleen hiermee eens zijn.
(Maw, je weet zelf niet waar je het over hebt)
Ik snap verder ook niet dat uit jouw verhaal volgt dat ze respect verdienen. Het zijn dieren die net als elk ander dier worden gedreven door hun instincten (overleven en voortplanten) en verder niets. Waarom zou ik daar respect voor moeten hebben? Als een dier mij geen last bezorgt heb ik er schijt aan. Als hij in mijn huis komt heb ik het recht om te doen ermee wat ik wil. Hij mag oprotten of oprotten, het is toch een kutdier.
En ergens in mij zegt nog steeds een stemmetje dat je niet serieus bent.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:40 schreef rebulo het volgende:
Betrek de vlieg bij het probleem wat je ermee hebt, kom er samen uit, samen lossen jullie het probleem op, jij en de vlieg.
yess, met een opgevoerde vliegenmepper,hahaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:09 schreef swarmahoer het volgende:
ik heb er 17 geelectrocuteerd gister, heerlijk die geur van net verbrandde vliegen
moeten ze maar van mn eten afblijven, vieze kut beesten
ha nog een erbij
hoe voer je m opquote:Op woensdag 8 juli 2009 02:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
yess, met een opgevoerde vliegenmepper,haha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |