abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:09:52 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_70740841

Welkom bij GAM! Hier schrijven we met zijn allen over Games, en alles wat daarmee te maken heeft. We hebben echter wel een aantal regels die je hieronder makkelijk en snel kunt doornemen.

Illegale zaken
Alle zaken die illegaal zijn worden hier uiteraard niet besproken. Geen torrents, geen illegale links, geen newsgroups, niks. We gaan er vanuit dat je al je games gewoon legaal hebt aangeschaft.

Leesbaarheid
Houd GAM leesbaar! Gebruik voor je een topic opent even de zoekfunctie om te kijken of het topic al eerder is aangemaakt. Tevens is het fijn om het subforum te gebruiken zoals hieronder aangegeven als je een topic opent, zodat de verschillende onderdelen makkelijk te vinden zijn voor iedereen. Plaats geen onnodige TVP's in de topics. Een pagina vol TVP's is erg hinderlijk voor de meeste lezers. Als je een bepaald topic wilt volgen gebruik je de bookmark functie of je plaatst een ontopic post.

Respect
Behandel elkaar met respect! Een verschil van mening mag er zijn en een goede volwassen discussie zien we graag. Echter,... rellen, flamen en trollen uiteraard niet!

Handige links
  • Voor het verkopen, ruilen en of kopen van games | V&A
  • Voor het laatste game-nieuws | FOK!games

Raadpleeg een mod
    Voor verdere vragen, tips, op- of aanmerkingen kun je terecht in dit topic of via een topic report. Je kan uiteraard ook altijd contact opnemen met een van de onderstaande mods:

• PaRoDiUzZ (Via PM : Klik)
  • RaymanNL (Via PM : Klik)
  • Strolie75 (Via PM : Klik)
  • Chocobo (Via PM : Klik)

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chocobo op 12-09-2009 09:10:49 (FAQ versie 2.1) ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:10:47 #2
    65252 Bart
    pi_70740897
    Lapo:
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:09 schreef Bart het volgende:

[..]

Oh ik pas me wel aan hoor, ik post wel wat onzin waarvan totaal niet duidelijk is of het een tvp is of niet. En als het dan verwijderd wordt, ga ik wel weer de discussie aan.

Oftewel: het gaat geen fuck uitmaken, en komt alleen een andere verpakking omheen.
    Tevens tvp.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:13:17 #3
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_70741011
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:10 schreef Bart het volgende:
    Lapo:
    [..]

Tevens tvp.
    Doe wat jij denkt dat goed is Bart!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:17:13 #4
    65252 Bart
    pi_70741182
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:13 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Doe wat jij denkt dat goed is Bart!
    Altijd. Maar denk jij serieus dat er in GAM wat gaat veranderen in positieve zin als je tvp's gaat verwijderen?
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:17:38 #5
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_70741202
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:04 schreef Tain het volgende:

[..]

Kraam is een keer wat minder onzin uit
    Was geen onzin trouwens!

Maar goed we hebben ons er aan te houden dus dat zal ik doen. Even voor de goede orde dit heeft alleen betrekking op de centraal topic's toch?
    Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
    SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
    RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:20:29 #6
    65252 Bart
    pi_70741300
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Was geen onzin trouwens!

Maar goed we hebben ons er aan te houden dus dat zal ik doen. Even voor de goede orde dit heeft alleen betrekking op de centraal topic's toch?
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ga (verkapte) tvp-posts uit de (centrale) topics deleten als ik ze tegenkom. Het voegt niks toe en is ontzettend irritant als je het topic doorleest. Als je wilt meeposten doe je maar wat moeite. Wil je gewoon het topic volgen dan kun je de bookmarkfunctie gebruiken.

Ik ga er geen notes voor uitdelen, ik ga ook geen wedstrijd posts/delete houden en tenslotte ga ik er niet over in discussie. Het is gewoon een poging om de centrale topics wat beter leesbaar te maken.
    Centrale staat tussen haakjes dus het geldt voor alle topics!
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:20:44 #7
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_70741307
    Tvp voor tvp-discussie
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:23:15 #8
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_70741463
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:17 schreef Bart het volgende:

[..]

Altijd. Maar denk jij serieus dat er in GAM wat gaat veranderen in positieve zin als je tvp's gaat verwijderen?
    Ik denk persoonlijk dat de eerste pagina overzichtelijker wordt. Vergis je niet,... een klein groepje die nu veel in feedback zit geniet van deze TVP aandacht, maar er zijn ook stillere FOK! gebruikers online die het als niet prettig ervaren die minder mondig zijn. Het hoeft allemaal niet zo vervelend te lopen met eeuwige discussies over het gebruik en of de functie van een TVP. We kunnen toch samen afspraken maken? Het is niet moeilijk ontopic te blijven of antwoord te geven op een vraag. Zo wordt het allemaal nog informatief ook. De centrale topics in GAM zijn geen eigendom van de mensen die er dagelijks loungen,... dat geldt ook voor mij.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_70741492
    Ik ben het met Bart voor 100 % eens.

Het blijven TVP's maar in een andere verpakking, dat valt niet te ontkennen.
    pi_70741678
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:24 schreef Edwinuss het volgende:

Een TVP kan ook middels het antwoord geven op een vraag van andere users. Onzinposts zoals louter TVP's zijn gewoon niet handig voor users die wel een leven hebben die minder frequent in GAM rondhangen Het topic verliest op die manier ook zijn doel. Kijk voor de grap eens hoe de feedback topics er in andere fora uit zien, slowchatten en tvp-en kan in andere topics lijkt mij.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:28:39 #11
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_70741701
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:24 schreef Edwinuss het volgende:

Verkapte tvp's dus..
    The truth was in here.
    pi_70741754
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef Misan het volgende:

[..]

Een TVP kan ook middels het antwoord geven op een vraag van andere users. Onzinposts zoals louter TVP's zijn gewoon niet handig voor users die wel een leven hebben die minder frequent in GAM rondhangen Het topic verliest op die manier ook zijn doel. Kijk voor de grap eens hoe de feedback topics er in andere fora uit zien, slowchatten en tvp-en kan in andere topics lijkt mij.
    Je valt in de herhaling.
    pi_70741790
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:29 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Je valt in de herhaling.
    ik heb de hoop al opgegeven dat de boodschap doordringt op korte termijn
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:31:23 #14
    65252 Bart
    pi_70741826
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:23 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de eerste pagina overzichtelijker wordt. Vergis je niet,... een klein groepje die nu veel in feedback zit geniet van deze TVP aandacht, maar er zijn ook stillere FOK! gebruikers online die het als niet prettig ervaren die minder mondig zijn. Het hoeft allemaal niet zo vervelend te lopen met eeuwige discussies over het gebruik en of de functie van een TVP. We kunnen toch samen afspraken maken? Het is niet moeilijk ontopic te blijven of antwoord te geven op een vraag. Zo wordt het allemaal nog informatief ook. De centrale topics in GAM zijn geen eigendom van de mensen die er dagelijks loungen,... dat geldt ook voor mij.
    Als er een vraag gesteld is waarop ik het antwoord weet, of als ik wat ontopics te melden heb, dan ga ik echt niet "tvp" plaatsen, dan geef ik antwoord of zeg ik wat zinnigs. Maar anders ga ik niet iedere keer handmatig het topic in GAM opzoeken om te kijken of ik al wat zinnigs kan zeggen. Dan gooi ik een tvp neer. En hoe vaak is dat? Zelden. Meestal weet ik wel namelijk wat zinnigs te zeggen. En dat geldt ook voor de meesten.

De centrale topics daarentegen, dat zijn slowchats. Dus daar zit je per definitie ontopic. Daar is "goeiemorgen" ook ontopic, aangezien je iedereen netjes goeiemorgen wenst. Maar heb je nou serieus meer last van iemand die "tvp" zegt dan van iemand die "goeiemorgen" zegt? En ga je dan die tvp verwijderen maar die groet niet?

En geef ook eens wat grenzen aan. Ik betwijfel dat dat kan, maar nu slaat het imho gewoon nergens op. Neem bijvoorbeeld [PC] Anno 1404
    Dat is de fipo van dat topic. Toevallig van mij. Is dat een tvp? Is die reactie het verwijderen waard? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Zoals Strolie75 nu zijn "regel" heeft ingesteld, is het gewoon willekeur aan de hand van de maanstand.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:32:36 #15
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_70741873
    Kunnen we niet een overgangsperiode instellen dat zou het makkerlijker maken denk ik.

Dus ipv TvP tijdelijk een tvNEE plaatsen om duidelijk te maken dat het niet mag zodat iedereen er aan kan wennen?
    pi_70741923
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef AQuila360 het volgende:
    Kunnen we niet een overgangsperiode instellen dat zou het makkerlijker maken denk ik.

Dus ipv TvP tijdelijk een tvNEE plaatsen om duidelijk te maken dat het niet mag zodat iedereen er aan kan wennen?
    pi_70742072
    Maar deze discussie zal tot niets uitkomen, de wil van de mod is wet. De mod ziet het als nuttig om een TVP te verwijderen, meer kunnen we er niet aan doen.

Of het een wanhopige actie is om iets "nieuws" van GAM te maken weet ik niet, ik lees al 3 jaar mee en post nu bijna 2 jaar, en er hoeft totaal geen verandering te komen. Het werkt en is prima zo.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:42:58 #18
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_70742406
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:36 schreef Edwinuss het volgende:
    Maar deze discussie zal tot niets uitkomen, de wil van de mod is wet. De mod ziet het als nuttig om een TVP te verwijderen, meer kunnen we er niet aan doen.

Of het een wanhopige actie is om iets "nieuws" van GAM te maken weet ik niet, ik lees al 3 jaar mee en post nu bijna 2 jaar, en er hoeft totaal geen verandering te komen. Het werkt en is prima zo.
    Inderdaad. En je weet ook gewoon dat het over een paar maanden sowieso weer zal zijn zoals het eerst was.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_70742472
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:42 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Inderdaad. En je weet ook gewoon dat het over een paar maanden sowieso weer zal zijn zoals het eerst was.
    Dat is meestal zo inderdaad
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:46:53 #20
    65252 Bart
    pi_70742556
    Wat trouwens veel beter werkt is uitzoeken wie de "grootverbruikers" zijn onder de tvp's en die dan persoonlijk aanspreken, per PM ofzo. Een of andere kreet in een feedbacktopic zal weinig helpen. Het verwijderen van de tvp's ook niet, omdat regelmatig die persoon na zijn tvp al weer een keer in het topic gepost heeft, dan valt het dus niet eens op dat die tvp weg is. Maar ja, problemen bij de bron aanpakken is niet iets waar we goed in zijn We gaan gewoon rücksichtslos tvp's verwijderen
      dinsdag 7 juli 2009 @ 15:49:07 #21
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_70742667
    Dit doet me denken aan de tijd toen ze de centraal topics wilden afschaffen! Toen was de ophef pas groot
    pi_70742795
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef AQuila360 het volgende:
    Dit doet me denken aan de tijd toen ze de centraal topics wilden afschaffen! Toen was de ophef pas groot
    Dit doet me denken dat Sackboy, Racer en ik heersers over de GTA en 360 topics waren.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 18:03:35 #23
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70748415
    Het is wel weer zeiken om het zeiken, die discussie over tvp's.
    Ik ga de discussie niet aan. Zoals Cho het zegt, het gaat om een stukje ontbaggeren, overzichtelijkheid en volwassenheid. Kun je dat niet opbrengen dan zegt dat genoeg over jezelf. (Verkapte) tvp's delete ik als ik ze zie.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 7 juli 2009 @ 18:15:18 #24
    65252 Bart
    pi_70748784
    Waar is mijn post gebleven in [Xbox 360 #431] waar tvp's niet langer zijn toegestaan
    Ik antwoordde daar gewoon op de vraag of ik Battlefield morgen ging halen. Lijkt me redelijk ontopic.
      dinsdag 7 juli 2009 @ 18:19:00 #25
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_70748887
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:15 schreef Bart het volgende:
    Waar is mijn post gebleven in [Xbox 360 #431] waar tvp's niet langer zijn toegestaan
    Ik antwoordde daar gewoon op de vraag of ik Battlefield morgen ging halen. Lijkt me redelijk ontopic.
    Geen idee...waarschijnlijk meegedelete met de andere verkapte tvp's.
    Ik kijk nu niet meer zo nauwkeuriger, zeker als het om sommige users gaat. Stukje vertrouwen verspeeld heet dat. Dan krijg je niet meer het voordeel van de twijfel.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')