quote:In Jemen is een pedofiel die een 11-jarige jongen had verkracht openbaar terechtgesteld. Yehya Hussein al-Raghwah kreeg voor een publiek van enkele honderden kijkers een kogel door het hoofd. Voor de executie werd de pedofiel in handboeien door zijn thuisstad geleid.
Kinderen in publiek
Op de markt mocht de kapper nog een gebed zeggen, moest daarna gaan liggen en werd door een soldaat afgemaakt onder luide aanmoedigingen van de omstaanders. In het publiek waren ook veel kinderen.
De terechtgestelde man had vorig jaar in december in zijn kapperszaak in Sana'a de elfjarige jongen verkracht en daarna aan stukken gesneden. Hij dumpte de lichaamsresten in de woestijn.
Dit jaar zijn in Jemen al negen mensen op een gelijkaardige manier terechtgesteld. Ook dood door steniging en onthoofding is populair.
misschien als ze dat hier ook deden nam het zinloze geweld een beetje af...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:07 schreef Adfundum het volgende:
Ach, openbare terechtstellingen,dat deden ze hier een paar honderd jaar geleden ook.
Ja, en daar laten we onze kinderen ook meekijken. Daar groeien ze vredelievend van op.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:12 schreef etidoc het volgende:
[..]
misschien als ze dat hier ook deden nam het zinloze geweld een beetje af...
Laat bijv. de Amsterdamse taxichauffeur op het Leidseplein in het openbaar executeren d.m.v. met een paar taxi's hem te vierendelen
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:16 schreef etidoc het volgende:
jij zou je kids zeker ook niet naar de politie brengen als ze iemand in elkaar slaan ?
Een paar maanden cel en wat voorwaardelijk in NL bedoel je? Ja dát zijn pas straffen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Pics (niet té expliciet, maartoch):
http://hln.be/hln/nl/960/(...)kogel-in-hoofd.dhtml
Ik vind 't nu ook niets om trots op te zijn eigenlijk, zowel van die dader als van de maatschappij daar...
Heb in ieder geval veel meer vertrouwen in 't westerse rechtssysteem en bijhorende straffen dan wat je daar ziet...
Als je kan kiezen tussen hier of dat van daar, jij zou liever met je kids en een zak popcorn gaan kijken hoe iemand zijn brains eruitgeknald worden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Een paar maanden cel en wat voorwaardelijk in NL bedoel je? Ja dát zijn pas straffen.
Als er een 11-jarig meisje of een 40-jarige vrouw was verkracht en in stukken gesneden dan zou die vent ook zijn terechtgesteld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:18 schreef Deliah het volgende:
En trouwen met een 11-jarig meisje is toegestaan?
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Als je kan kiezen tussen hier of dat van daar, jij zou liever met je kids en een zak popcorn gaan kijken hoe iemand zijn brains eruitgeknald worden?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef Unrealist- het volgende:
Dit is wel de straf die een hoop mensen op FOK! zouden willen zien voor iemand die een kind verkracht en hem aan stukken snijdt.
Ik zou voornamelijk erg verdrietig om het verlies van mijn kind zijn denk ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?
Ik zou in ieder geval mijn herstel niet laten afhangen van een publieke terechtstelling en indien mogelijk niet van een externe bron. Zeker niet van nog een dode extra. Ik zou waarschijnlijk zwaar gefrustreerd achterblijven maar er iets van proberen te maken zonder dat er daarvoor nog een extra familie gebroken moet achterblijven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Als het jouw kind was dat was verkracht en in stukken gesneden had je 4 jaar waarvan 2 voorwaardelijk en wat gesprekken met de psychiater wel genoeg gevonden?
Mits onomstotelijk bewezen is dat de dader ook echt de dader is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:27 schreef Unrealist- het volgende:
Dit is wel de straf die een hoop mensen op FOK! zouden willen zien voor iemand die een kind verkracht en hem aan stukken snijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |