Daar heb ik laatst wel iets over gelezen, dat het zowel als meervoud als enkelvoud gezien mag worden. Geen idee meer waar dat was trouwens.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:59 schreef _Floddertje_ het volgende:
'Een aantal' is officieel enkelvoud, dus 'een aantal staat'. Het klopt wel maar ik vind het zelf toch altijd wat onnatuurlijk klinken. Volgens mij wordt meervoud bij 'een aantal' tegenwoordig ook steeds meer geaccepteerd.
Maar in ieder geval is het inderdaad wel 'vacatures' en niet 'vacaturen'.
Een aantal = enkelvoud, dus staat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:53 schreef jrgino het volgende:
Ik heb even een vraag met betrekking tot nederlands,
Als je de volgende zin hebt :
Een aantal vacturen staat/staan ...
Wat moet je dan invullen, staat of staan???
Groeten,
Gino
Dat dus. Een van de meest voorkomende fouten trouwens. Net als "een meisje dat daar loopt", gaat ook vaak fout.quote:
Wat gaat daar precies mis mee dan?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat dus. Een van de meest voorkomende fouten trouwens. Net als "een meisje dat daar loopt", gaat ook vaak fout.
Ik denk "een meisje die daar loopt", wat fout is, een meisje is enkelvoud en een verwijzing naar een onzijdig woord dat als betrekkelijk voornaamwoord gebruikt wordt.quote:
Ah ja, op zich wel een begrijpelijke fout, weer wat geleerd. Thanksquote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:10 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik denk "een meisje die daar loopt", wat fout is, een meisje is enkelvoud en een verwijzing naar een onzijdig woord dat als betrekkelijk voornaamwoord gebruikt wordt.
http://www.onzetaal.nl/advies/diedat.php
Je zegt toch ook 'dat meisje' en niet 'die meisje'.quote:
Hangt er vanaf of je een bontkraag hebt of niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:16 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Je zegt toch ook 'dat meisje' en niet 'die meisje'.
Net als 'dat bedrijf --> het bedrijf dat' etc
Je was me net voorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je een bontkraag hebt of niet natuurlijk.
Ik ga dan ook gewoon uit van ABN.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je een bontkraag hebt of niet natuurlijk.
quote:Beste klant,
Ik zag dat er nog een aantal vacturen openstaan.
Graag binnen een week betalen a.u.b.
Groetjes,
Jrgino.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |