Mooi. Verse visquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:26 schreef Damzkieee het volgende:
Voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik vond het zeer mooi daar.
Porec is een leuk stadje aan het water
Vreten is prima, lekkere pizza of verse vis, ook niet al te duur allemaal. Wat je per se moet zien? Geen idee meer eigenlijk.
Als je van mountainbiken houdt kun je er wel een fietsje huren en een mooie tocht rond Porec en de heuvels daar fietsen.
Kan volgens mij prima. Misschien mag je ook wel een keer mee met een van de vissersbootjes die elke dag af en aan varen daar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mooi. Verse vis
Ik zou eigenlijk eens een keer willen zeevissenMisschien dat dat daar mogelijk is....
Ohja, in dat steegje daar. Hele tijd met bollen ijs gooien door de zaak enzoquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:07 schreef Innisdemon het volgende:
Er zit een enorm leuke ijs-tent in Porec. Die lui maken er een groot feest/theater stuk van .
Dat weet ik niet meer maar ik denk van wel. De ANWB verkoopt of verkocht volgens mij ook goede en nog wel redelijk hippe zwemschoenenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ja hoorde al zoiets over die zee-egels ja.
Die schoenen kun je neem ik aan daar kopen, toch ? Of kennen die Kroaten geen zwemschoenen ?
Gewoon hier bij de plaatselijke sportzaak een paar waterschoentjes halen. 10 euro ofzo.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef de_boswachter het volgende:
Ja hoorde al zoiets over die zee-egels ja.
Die schoenen kun je neem ik aan daar kopen, toch ? Of kennen die Kroaten geen zwemschoenen ?
Yep, die dingen daar zijn brak en duur, daar heb je geen klap aan..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:09 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gewoon hier bij de plaatselijke sportzaak een paar waterschoentjes halen. 10 euro ofzo.
Volgens mij gooien ze ze ook naar elkaar, dwars over de straat heen, is idd wel geinig om te zien..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ohja, in dat steegje daar. Hele tijd met bollen ijs gooien door de zaak enzo
Je hoeft er toch geen marathon op te lopen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Yep, die dingen daar zijn brak en duur, daar heb je geen klap aan..
Nee, maar ik heb er wel eens een stel gezien waar die stekels dwars doorheen waren gegaan. (was wel op Kreta, maar goed) Die soms wat matige doktoren en apotheken stoppen je maar wat graag vol met oude antibiotica voor keiharde euro's die jij vervolgens weer in Nederland mag lospeuteren bij de zorgverzekeraar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:28 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Je hoeft er toch geen marathon op te lopen?
en 10 Euro duur?
Sinds 1 juli 2008 is er ook een vignet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:32 schreef Innisdemon het volgende:
Slovenie betaal je gewoon tol bij een poortje.
Ik dacht 35 Euro voor een heel jaar. Maar zeker weten doe ik het ook niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:06 schreef Innisdemon het volgende:
ow, dat wist ik nog niet. Duur?
Schijnt er te barsten van de hagedissen, stranden met kiezels en zeeegels.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:26 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest, met beachmasters![]()
Opzicht best prima, zwemmen was wel klote daar, van die betonstranden waar je meteen in het 'diepe' mag springen. Het echte uitgaan is nogal afgelegen in de stad wel wat barretjes e.d. te vinden.
Aanraders zijn scootertje huren, duiken en wat je zeker moet doen is naar de Plivitce meren gaan, indien dat georganiseerd wordt.
Ik zat in een hotel met superluxe zwembad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:07 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn daar iets van waterparkenWant als ik dit allemaal hoor dan heb ik weinig trek om de zee in te gaan.
Plivitce meren staan genoteerd.
Jawel veen NL volk. En uiteraard ook een hoop geile trollen, beetje van dat Stacy volkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Schijnt er te barsten van de hagedissen, stranden met kiezels en zeeegels.
Komt daar eigenlijk veel NL-volk ? Vooral 16 jarigen toch ?![]()
![]()
![]()
![]()
NSFW ?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:35 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Jawel veen NL volk. En uiteraard ook een hoop geile trollen, beetje van dat Stacy volk![]()
![]()
![]()
Google maar eens op Byblos.
Daarom is het niet verplicht. Ik denk dat wanneer je in de binnenlanden gaat hangen en zo dat het erger is. Dit hoorde ik gisteren... Dus ja, het vermelden waard.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:29 schreef Damzkieee het volgende:
Het ligt grenst haast aan Italië en daarvoor maak je je ook niet druk qua inentingen toch?
eensch, maar niet echt iets om je erg druk om te maken dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daarom is het niet verplicht. Ik denk dat wanneer je in de binnenlanden gaat hangen en zo dat het erger is. Dit hoorde ik gisteren... Dus ja, het vermelden waard.
Aan de andere kant, die shots worden nagenoeg door elke verzekeraar (grotendeels) vergoed, dus waarom het risico nemen? De meeste daarvan zijn ook langer dan een paar jaar geldig, altijd handig voor de toekomstige verre reizen..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:46 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
eensch, maar niet echt iets om je erg druk om te maken dus.
Als je nog een internetcafe induikt voor zondag, vergeet dit topic nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:11 schreef Aivac het volgende:
Morgen naar Porec![]()
Twas d'r nu 29-33°Ik heb zelfs zin in de autoreis
quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie erover MSNen
Mountainbiken is blijkbaar ook heel chill in Kroatië, ga ik zeker een aantal dagen doenquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:04 schreef willempjewever het volgende:
porec, leuke tijd gehad. Zelf ben ik na een week naar de hoofstad vertrokken met de trein en gewoon 2 hotels tegelijk genomen (kost geen drol). Ben een paar dagen in porec geweest en veel rondgetrokken daar, vooral die bustocht naar de plivice meren (of hoe je dat ook schrijft) is aan te raden en een dagje naar venetie en naar slovenie met de trein (ging wel midden op een berg kapot en de machinist trok een overal aan en ging de trein repareren, NS eat your heart out)
heb er ook een mountainbike gehuurd een dag wat bijna gratis was.
ik zat trouwens wel in het laagseizoen, het is me er nu te warm (was er zelf in april en toen was het al 30 graden).
En oh ja, ga met het vliegtuig, bus is ruk. Kroatia Airlines is een prima maatschappij, modernere vliegtuigen dan de KLM (althans een paar jaar geleden).
quote:
Ik ook over 3 wekenquote:Op maandag 20 juli 2009 12:36 schreef Maja het volgende:
Ik ga er over 3 weken naar Porec. Nieuwe tips zijn altijd welkom
Whehe ja. Dat vond ik wel raar. Maarja, elke dag uiteten kan best.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:54 schreef Tuinboon het volgende:
- Het klinkt misschien raar, maar ik vond haast dat de supermarkten duurder waren dan een Nederland. Vooral bier, vlees en gewone standaard gerechten waren erg duur. Uit eten gaan is echter VEEUUL goedkoper, voor 5 eu heb je een compleet hoofdgerecht. Wij zijn dus elke avond uit eten gegaan.
Ben je al in Byblos geweest? Dat schijnt dè tent te zijn...quote:
Ik heb me beetje ingelezen. Club Playa is de 'kinder' disco voor onder de 20, Babylos schijnt wat ouder te zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben NU in Porec.
Vind het qua uitgaan toch allemaal erg tegenvallen...........
Nergens is het druk. Hier heerst meer een ¸itcultuur bij het uitgaan...
´ijn een paar tenten, maar nergens is het echt druk.
Gisteren in een tent geweest met allemaal 15 jarige Scandinavische sletjes.....
Volgens mij was het de disco van een vakantiepark of¸o, club Playa.
Prachtig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:45 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb me beetje ingelezen. Club Playa is de 'kinder' disco voor onder de 20, Babylos schijnt wat ouder te zijn.
Hoe is het met de gemiddelde leeftijd. Hebben vrijgezelle 30+ers er nog wat te zoeken?
Ik vond van wel. Voor 10 euro hoofdgerecht heb je bij de meeste restaurants de buik wel vol.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:32 schreef Mordreth het volgende:
Kijk.. goede tips. Ik ga aankomende dinsdag op vakantie.. can't wait
. Is het daar allemaal beetje betaalbaar?
In de periode dat ik er zat, vorige week en de week ervoor i.i.g. wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:24 schreef Maja het volgende:
Ik ga morgen![]()
In het weekend is het dus wel de moeite om clubs op te zoeken, maar doordeweeks kun je dus beter op de terrasjes in Porec zitten...?
1: In Porec zelf geen last gehad van zeeegels. Zaten in een soort van resort waar van die betonnen wallen waren gemaakt waar je vanaf de zee in kon springen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:39 schreef Maja het volgende:
Ook nog naar de kleinere barretjes geweest of alleen op terras gezeten...?
Nog een beetje contact gehad met de locals?
Nog last van zee-egels gehad?
Dat is wel fijnquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:13 schreef de_boswachter het volgende:
Verder blij dat er in dat centrum niet opdringerig gedaan wordt tegen toeristen van koop dit en koop dat.
Je kan gewoon rustig rondbanjeren.
Je vliegt toevallig half 1 's middags vanaf schiphol?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:32 schreef Mordreth het volgende:
whehe nee.. 22:10 pasquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:07 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Je vliegt toevallig half 1 's middags vanaf schiphol?
Ga je met het vliegtuig? Ik vertrek ook dinsdag (vliegtuig van 16.30)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:32 schreef Mordreth het volgende:
Zoals ik heb gehoord kan je daar betalen met euro. Maar zal me niks verbazen als ze met het omrekenen graag afronden naar bovenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ga je met het vliegtuig? Ik vertrek ook dinsdag (vliegtuig van 16.30)
Kun je trouwens daar met euro's betalen of betaal je dan extra (neem aan dat ze zowel lokale munt als euro accepteren)
-edit-
oh wacht, zie dat je later vertrekt
Welke eettentjes zijn een must in Porec? We eten elke dag ergens anders... wil niet in een foute tent terechtkomen, want dat is zonde.
Tnxquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:27 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb het beste gegeten bij een eettent aan de haven in Porec zelf. Das het eerste tentje aan de rechterkant, als je langs de douane loopt (Venezialines) en deze links laat liggen.
Twee tenten verder is een heel hip cafe met loungestoelen etc.
Verder goed gegeten op dat plein waar appelflapj het over heeft. Ligt in de zijstraat vlak voor eerder genoemd restaurant en dan links. Alleen de pizzas schijnen er niet te bikken te zijn.
Ik zit in hotel Laguna Matarada. Ligt ongeveer 3km van Porec af.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik zeg: doen.
Welk hotel/appartement hebben jullie eigenlijk ?
Wtf daar zat ik ook!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
Valamar Diamant, binnen 1km van Porec.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |