Is dit de IJsland-top 100?quote:
Ik geloof dat 10% van mijn muziekcollectie IJslands is. Verder is er trouwens ook opvallend veel van Texaanse bodem te vinden in mijn top 100.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:15 schreef Darkestrah het volgende:
Is dit de IJsland-top 100?Ik zie er al wel veel goede artiesten tussen staan, ik vrees dat het er bij mij ook zo uit komt te zien.
Je hebt nu 2x een vraag gesteld waarvan je het antwoord kan lezen in de OP.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Siniti het volgende:
Kwalificeert een nummer als Amarok van Mike Oldfield als instrumentaal? Er word geloof ik alleen in gesproken.
2:quote:Is er een deadline?
Nog niet. Ligt er een beetje aan hoe het gaat lopen. Vermoedelijk ergens in september.
quote:Wat mag wel en wat mag niet?
Alleen instrumentale muziek. Het genre maakt niet. Zolang het maar muziek zonder gezongen tekst is. Wat wel is toegestaan zijn gesproken stukjes (bijv. uit films) die los staan van de melodie.
Excuses, die deadline had ik overheen gelezen.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Je hebt nu 2x een vraag gesteld waarvan je het antwoord kan lezen in de OP.
1:
[..]
2:
[..]
Ik had er nog zo mijn best op gedaanquote:Op maandag 6 juli 2009 22:23 schreef Darkestrah het volgende:
Je hebt nu 2x een vraag gesteld waarvan je het antwoord kan lezen in de OP.
Dit is welzeker volledig instrumentaalquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:05 schreef Cmonv het volgende:
4. Focus - Sylvia (weet niet helemaal zeker of die 100% instrumentaal is)
Ok, mooi zoquote:
Maar het gaat in de OP alleen om gezongen tekst, dus kan Hocus Pocus volgens mij ookquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:10 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ok, mooi zo![]()
Zou kunnen dat er nog gejodel/gepraat enzo bij zit, alles wat bekend is bij Focus. Bij Hocus Pocus die al gepost is doet hij dat zeker weten wel. (maar die is iets minder goed dan Sylvia dus ik laat het zo)
Ik zie dat toch gewoon als zang, al is de tekst niet geheel te volgen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:12 schreef Siniti het volgende:
[..]
Maar het gaat in de OP alleen om gezongen tekst, dus kan Hocus Pocus volgens mij ook
Als je er een artiest bij hebt en het is uitgebracht: jaquote:Mogen intro's van tv series ook? Staan vaak alleen op een soundtrack...
Ja.quote:Ik ga het proberen. Mag electronische muziek zonder zang btw?
Same. Nu even geen tijd maar ergens deze week zal mijn lijstje komenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:17 schreef Laurabeest het volgende:
tvp, zal binnenkort eens mijn lijst opstellen.
Dan zou dat verandert moeten worden in OP en moet ik mijn lijstje ook ff aanpassen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zie dat toch gewoon als zang, al is de tekst niet geheel te volgen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan zou dat verandert moeten worden in OP en moet ik mijn lijstje ook ff aanpassen.
In Hocus Pocus is duidelijk sprake van gezongen tekst. Dat die niet verstaanbaar is, doet daar niets aan af.quote:Zolang het maar muziek zonder gezongen tekst is.
Goed punt, ook van cafca. Klassiek mag uiteraard. Het lijkt mij het eerlijkst om bij klassiek de componist als artiest te bestempelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:02 schreef GeorgKacher het volgende:
Leuk topic Inderdaad hoe gaat het met klassieke muziek: Mag ik 5 symponieen van Beethoven erin zetten door verschillende orkesten uitgevoerd of geldt ook een limiet per componist?
Ja, het hoeft niet perse een x aantal jaar oud te zijn. Recent materiaal mag ook. Ik heb zelfs muziek opgenomen die pas later deze maand uitkomt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:00 schreef On het volgende:
Zeker toffe lijstjes al, ik zie al wat overlap hier en daar. Ik heb trouwen niks gelezen over nummers van dit jaar, mogen die?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:20 schreef ranja het volgende:
Hm ik heb al weer 2 van m'n shortlist afgedonderd omdat ze minder instrumentaal waren dan ik dachtJa ik herken het, ik hard er ook al een stuk meer en klaar om te plaatsen maar toen ik ze nog eens luisterde moest het alsnog even verpest worden door wat gezongen noten hier en daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:20 schreef ranja het volgende:
Hm ik heb al weer 2 van m'n shortlist afgedonderd omdat ze minder instrumentaal waren dan ik dachtja, ik ben er ook een paar tegengekomen die ik achteraf als "fantasietaal" in mijn anderstalige lijst had kwijtgekund. Het wordt overigens ondoenlijk om een volgorde te maken, ik heb een lijstje met totaal onvergelijkbare nummers.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wat ook vervelend is, dat je bij een instrumentaal nummer nooit zo rap de titel kan onthouden als bij een gezongen nummer.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:24 schreef pfaf het volgende:
Ik ben net even begonnen, maar het valt niet mee zeg. In tegenstelling tot niet-instrumentale bands heb ik bij instrumentale bands totaal geen idee wat ik de beste nummers van een album vind. Een album is vaak toch een ‘flow’ en geheel, waarbij meer dan eens ook nog eens de nummers in elkaar overlopen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |