abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70724236
Ten eerste leef ik mee met je , het is niet niks om zo een ouder te moeten afgeven.

Je kind kan je gerust duidelijk maken dat opa er strakjes niet meer is.

Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn zus wel en haar oudste is 4.
Ons oma is een paar maanden geleden overleden en mijn neefje was verteld dat oma heel moe was en niet meer wakker kon blijven .. toen ze overleden was is mijn neefje zelfs nog bij oma T (zo noemde hij haar omdat het de overgrootoma was) gaan kijken.
Naderhand is hem verteld dat oma T vanuit de sterrenhemel naar hem kijkt.
En het belangrijkste voor je kind : blijven herhalen : weet je nog met opa...dat je dit /of dat hebt gedaan....

Verder wens ik je ontzettend veel kracht toe voor de aan komende periode en ook voor de rest van je familie
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_70724814
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:38 schreef Lamon het volgende:

[..]

Mag je iemand niet voorbereiden op wat er gaat gebeuren?
Ik had het wel prettig gevonden als ik had geweten wat ik mee zou maken, nu was ik totaal onvoorbereid..

Het is niet iets wat je constant van te voren in je hoofd moet hebben als het nog niet zover is, maar als het moment daar is, kun je zelf kijken hoe je daarmee omgaat.

Moet je dan alleen maar zeggen, geniet van de tijd die je nog hebt samen?
Natuurlijk gaat iemand dat doen, maar daarna komt er iets anders, wat niets geen horror is, maar echt.
Moet je dat negeren, tot dat je er ineens mee overvallen wordt, en het erin knalt als een bom?

Ik vind zoiets moeilijk te beoordelen, ik kan dat niet zo makkelijk relativeren..
Het gebeurt wel.

Natuurlijk is er niets mis met "Geniet nog van elkaar..", "Zeg wat je wilt zeggen..", "Zoek mooie momenten op", en foto's en filmpjes maken zijn ook belangrijk, absoluut!
Maar het is geen film, en het is ook hard, koud, en al doe je nog zo je best, het wordt geen netjes afgesloten moment met fijne muziek eronder.
Ik zou zeggen, daar mag je best een beetje op voorbereid zijn, al hoeft het nog niet constant door je hoofd te spoken.

Ik weet het eigenlijk niet, er bestaat geen absolute wijsheid bij dit soort dingen...
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:35 schreef Vivi het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken maar ik weet wel dat ik het zelf destijds niet had kunnen waarderen als iemand me ongevraagd had vergast op dit soort details. Het is al emotioneel genoeg allemaal. Los daarvan is het ook nog niet eens ontopic.

Maar het staat Lamon natuurlijk hardstikke vrij om zijn verhaal te doen in een eigen topic .

(MIJN mening he).
Ik snap wat je bedoelt, maar ik schets de situatie zoals die gaat worden. Helaas realiteit....
Ik zal het even spoileren voor TS dan..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi verhaal verder Lamon
En TS: ik zou het niet lezen als je niet wilt weten hoe het zal gaan

Nogmaals: sterkte!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:20:08 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70725155
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70725312
Heel veel sterkte SadKingBilly.

Mijn moeder is nu bijna 5 jaar geleden overleden aan eierstokkanker, ze was pas 49 jaar. Mijn kinderen waren toen 11 en 6 jaar oud. Bij mijn moeder hebben ze tot op het laatst nog hoop gegeven dat ze haar nog kunnen redden. Ze gaven haar een lichte chemo maar haar hart kon het niet meer aan. Ik heb de kinderen wel altijd mee genomen naar het ziekenhuis bezoek. Toen ze was overleden heb ik de oudste wel mee genomen naar de opbaring. Hij wou het zelf ook. Bij de jongste heb ik dat niet gedaan, ik heb wel foto's van mijn moeder gemaakt in de kist dus als hij wilt kan hij het altijd nog bekijken. Bij de uitvaart heb ik ze wel meegenomen. De vrouw die de speech hield tijdens de uitvaart betrokken mijn kids er ook bij en sprak hun ook persoonlijk toe. En hun mochten de kaarsjes uitblazen die op haar kist stonden. Was echt heel onroerend.
pi_70726044
Morgause, we zullen mijn dochter ook zeker steeds blijven betrekken bij opa, in ieder geval zolang dat voor hem gaat. Ze praten nu al over een morfine-pomp tegen de toekomstige pijn en eventuele euthenasie..

Foto's en filmbeelden van de uitvaart zullen er zeker komen, in combinatie met - hopelijk - nog veel op te nemen momenten met hen samen kunnen we hopelijk haar opa voor 'later' voor haar bewaren, als ze er dan om vraagt kunnen we dan bijvoorbeeld nog een gesprekje van haar met opa afspelen.

Dat ze meegaat naar de dienst (wat dat dan ook wordt) staat buiten kijf, ik mocht als achtjarig jochie niet mee naar de begrafenis van mijn opa en heb me daar jaren buitengesloten en verdrietig om gevoeld; dat gaan we haar zeker niet aandoen.

Ze is echt alles voor hem, gaat er iemand moeilijk doen tijdens de dienst omdat ze erbij is gaat die resoluut de deur uit.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70726890
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:20 schreef Vivi het volgende:
SPOILER
Het kan nogal schokkend zijn. Erger dan je wellicht verwacht. Zeker wanneer het je vader is
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:40:39 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70729930
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:34 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Het kan nogal schokkend zijn. Erger dan je wellicht verwacht. Zeker wanneer het je vader is
Euh..ik ben wel de laatste die je dat hoeft uit te leggen hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:14:56 #58
206679 Laertes
Everybody lies
pi_70743915
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef PanPan het volgende:
Niks verteld over engeltjes of over de hemel, want ik ben niet gelovig. Tijdens de plechtigheid heb ik hem gewoon zijn gang laten gaan, na een tijdje zat hij vlak voor de kist met een auto te spelen, hij was behoorlijk op zijn gemak ondanks alle huilende mensen.

Het belangrijkste vond ik dat hij niet bang zou worden, dus ik ben gewoon heel eerlijk geweest en verteld dat dit ook bij het leven hoort.

Jouw zoon zal je dankbaar zijn.
Ik word er misselijk van als ik soms hoor hoe mensen hun kinderen voorliegen.
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_70744153
op zo'n jonge leeftijd is dat niet perse voorliegen... maar het wat begrijpelijker maken dat de persoon die ze gewend waren te zien niet meer terugkomt. Als ze ouder zijn zullen ze echt wel begrijpen, als je ze verder niet gelovig ofzo opvoedt, dat die persoon is overleden, dood is.

Op school en dergelijken zullen dat soort dingen ook met beeldspraak worden uitgelegd... het gaat om een kind van 3.. ik zou ook niet weten of een kind van 3 zou begrijpen wat 'dood' inhoudt.. dus dan leg je dat een beetje uit Niets mis mee..
Ja doei.
  woensdag 8 juli 2009 @ 01:00:54 #60
206679 Laertes
Everybody lies
pi_70766758
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
op zo'n jonge leeftijd is dat niet perse voorliegen... maar het wat begrijpelijker maken dat de persoon die ze gewend waren te zien niet meer terugkomt. Als ze ouder zijn zullen ze echt wel begrijpen, als je ze verder niet gelovig ofzo opvoedt, dat die persoon is overleden, dood is.

Op school en dergelijken zullen dat soort dingen ook met beeldspraak worden uitgelegd... het gaat om een kind van 3.. ik zou ook niet weten of een kind van 3 zou begrijpen wat 'dood' inhoudt.. dus dan leg je dat een beetje uit Niets mis mee..
Ik doelde inderdaad op religie.

Wat jij zegt is volkomen waar. Seksuele voorlichting is ook zoiets, om dat nou rechttoe rechtaan uiteen te zetten.

Verder nogmaals sterkte
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:55:11 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_70790193
Heel veel sterkte.
Mijn vader is 7 jaar geleden overleden aan slokdarmkanker. Hij had ook uitzaaiingen in zijn lever.
Hij werd niet geel trouwens, dus dat is niet perse altijd aan de orde.

Alle goede raad is hier al wel gegeven.
Nogmaals sterkte...
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_70804174
Veel sterkte ts ,probeer als het kan afleiding te zoeken maar wees er zeker ook voor je vader
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:22:57 #63
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_71044669
Sterkte TS
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_71045903
Wat een verschrikkelijke rot ziekte is het toch ook .

Heel veel sterkte TS.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 10:13:17 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71057987
Sjonge... heel veel sterkte. Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Mijn vader heeft ook kanker, al jaren, alleen heeft hij geen kleinkinderen, maar is ongeveer van dezelfde leeftijd, is inmiddels met pensioen, en kan gelukkig nog leuke dingen doen, maar ik kan me wel ongeveer een klein beetje voorstellen wat je door maakt. Of ja, dat kan ik niet, maar laat ik zeggen, als jij je ongeveer zo voelt zoals ik me voel, dan voel jij je kut daarover. Heel erg kut.

Ik kan eigenlijk niks anders dan je sterkte wensen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')