quote:Op maandag 6 juli 2009 22:38 schreef Lamon het volgende:
[..]
Mag je iemand niet voorbereiden op wat er gaat gebeuren?
Ik had het wel prettig gevonden als ik had geweten wat ik mee zou maken, nu was ik totaal onvoorbereid..
Het is niet iets wat je constant van te voren in je hoofd moet hebben als het nog niet zover is, maar als het moment daar is, kun je zelf kijken hoe je daarmee omgaat.
Moet je dan alleen maar zeggen, geniet van de tijd die je nog hebt samen?
Natuurlijk gaat iemand dat doen, maar daarna komt er iets anders, wat niets geen horror is, maar echt.
Moet je dat negeren, tot dat je er ineens mee overvallen wordt, en het erin knalt als een bom?
Ik vind zoiets moeilijk te beoordelen, ik kan dat niet zo makkelijk relativeren..
Het gebeurt wel.
Natuurlijk is er niets mis met "Geniet nog van elkaar..", "Zeg wat je wilt zeggen..", "Zoek mooie momenten op", en foto's en filmpjes maken zijn ook belangrijk, absoluut!
Maar het is geen film, en het is ook hard, koud, en al doe je nog zo je best, het wordt geen netjes afgesloten moment met fijne muziek eronder.
Ik zou zeggen, daar mag je best een beetje op voorbereid zijn, al hoeft het nog niet constant door je hoofd te spoken.
Ik weet het eigenlijk niet, er bestaat geen absolute wijsheid bij dit soort dingen...
Ik snap wat je bedoelt, maar ik schets de situatie zoals die gaat worden. Helaas realiteit....quote:Op maandag 6 juli 2009 23:35 schreef Vivi het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken maar ik weet wel dat ik het zelf destijds niet had kunnen waarderen als iemand me ongevraagd had vergast op dit soort details. Het is al emotioneel genoeg allemaal. Los daarvan is het ook nog niet eens ontopic.
Maar het staat Lamon natuurlijk hardstikke vrij om zijn verhaal te doen in een eigen topic .
(MIJN mening he).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi verhaal verder Lamon
En TS: ik zou het niet lezen als je niet wilt weten hoe het zal gaan
Nogmaals: sterkte!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:20 schreef Vivi het volgende:Het kan nogal schokkend zijn. Erger dan je wellicht verwacht. Zeker wanneer het je vader isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Euh..ik ben wel de laatste die je dat hoeft uit te leggen hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:34 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Het kan nogal schokkend zijn. Erger dan je wellicht verwacht. Zeker wanneer het je vader is
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef PanPan het volgende:
Niks verteld over engeltjes of over de hemel, want ik ben niet gelovig. Tijdens de plechtigheid heb ik hem gewoon zijn gang laten gaan, na een tijdje zat hij vlak voor de kist met een auto te spelen, hij was behoorlijk op zijn gemak ondanks alle huilende mensen.
Het belangrijkste vond ik dat hij niet bang zou worden, dus ik ben gewoon heel eerlijk geweest en verteld dat dit ook bij het leven hoort.
Ik doelde inderdaad op religie.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
op zo'n jonge leeftijd is dat niet perse voorliegen... maar het wat begrijpelijker maken dat de persoon die ze gewend waren te zien niet meer terugkomt. Als ze ouder zijn zullen ze echt wel begrijpen, als je ze verder niet gelovig ofzo opvoedt, dat die persoon is overleden, dood is.
Op school en dergelijken zullen dat soort dingen ook met beeldspraak worden uitgelegd... het gaat om een kind van 3.. ik zou ook niet weten of een kind van 3 zou begrijpen wat 'dood' inhoudt.. dus dan leg je dat een beetje uitNiets mis mee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |