Bedankt voor je info, die bungalow prijzen liggen nog in mijn budget, het ziet er mooi uit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Blijkbaar vond hij het niet memorabel, maar ik vind het er geweldig. Je moet dus wel van bos houden
Wij gaan meestal hier naartoe, maar dat is geloof ik voor de gemiddelde FOKker wat prijzig (de bungalows zijn geweldig voor een gezin van 4 personen)Van daaruit is het nog wel een stukje rijden naar de ingang van het park. Overal rond het park zijn verschillende soorten accomodatie, dus je kunt gegarandeerd wel iets van je gading vinden. Veel hebben er zelf vervoer uit BKK en verzorgen tochten in het park.
Ik meen dat Blik ook Khao Yai fan is, misschien dat hij meer info heeft.
En al druk bezigquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:44 schreef XL het volgende:
Ik ga zaterdag 3 weken werken in Bangkok. Ben benieuwd!
Ik heb een mega-appartement. Vrij nieuw, ziet er super uit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 07:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En al druk bezig
Wat ga je er doen en heb je beetje leuk verblijf?
Klinkt goedquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:53 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb een mega-appartement. Vrij nieuw, ziet er super uit.
Vandaag lekker sushi gegeten in een winkelcentrum met heel veel electronica-winkels. Verder een beetje jetlaggen. Ik ga werken op de marketingafdeling van een bank.
Ik had ook de nachtvlucht, maar veel lawaai aan boord. Slecht geslapen. Niet echt jetlag dus, maar gewoon vermoeidheid vandaag. Ik lig vanuit bed met uitzicht op wat wolkenkrabbers en een mega-tv nu wat te internetten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Klinkt goed
Niet teveel last van jetlag??
wij hadden juist de nachtvlucht, geen last van
quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:48 schreef MissHobje het volgende:
En wat kost de trein naar Dusseldorf ??
en je moet er ook weer uitstappen op de terug reis.
en je gaat ook weer terug naar Adam met vliegtuig dus je reist er wel veel langer over uiteindelijk.
zou voor mij geen overweging zijn om dat "het goedkopere ticket te boeken.. uiteindelijk kom je op hetzelfde of misschien wel duurder gezien het retourtje trein waar ik even van uitga
De tickets in de goedkoopste ticketklasse willen ze inderdaad zo verkopen dat het echt bij de doelgroep terecht komt waar het voor bedoeld is, namelijk de leisure toerist, voor iemand die langer wil, betekent dit dat hij ergens langer moet verblijven, en in het woordje moet zit het hem nu net, dat betekent dat deze iets moet, dus er, in de wereld van Yield Management, ook meer voor moet gaan betalen omdat het niet echt een vrije keus is, en hetzelfde geldt die alleen maar een paar dagen ergens heenmoet, ook dan betaal je de hoofdprijs.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
moet je wel binnen een maand terugvliegen, want anders is het direct rond de 800 euro. Waarom is dat toch?
Waarom maakt het wat uit of ik binnen een maand terugvlieg, of binnen drie maanden?![]()
wel erg goedkoop, ben bijna geneigd om een ticket te boeken als place holder, met een Air Asia van Bangkok naar Yangon als connecting flight
Ah, dat is dan het vliegtuig waar ik 's morgens mee aankom.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:04 schreef Mert het volgende:
Tickets geboektmet China Airlines
10-1-2010 vertrekt Mert samen met z'n wederhelft naar Bangkok
Ja maf he al die security en wat ze doenquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef XL het volgende:
Wat is het eten hier geweldig zeg!
Gelukkig kun je airconditioned sporten in het hotel, want anders kwam ik de kilo's nooit kwijt.
Verder valt de overdaad aan security me hier na 2 dagen op.
Een beetje windowdressing kan geen kwaad, daarnaast, op deze manier kan je de lokale bevolking een beetje aan het werk houden, want een securityguard kost je maar ongeveer 250-300 THB per dag.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja maf he al die security en wat ze doenjoost mag het weten
Op zich wel overwegen waard dan ja..quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]De trein naar Dusseldorf kost 16 euro (+1,30 NL ticket) er enkele reis, en doet er 1 uur en 47 minuten over, ter vergelijking, vanaf mijn woonplaats naar Schiphol doe ik er 47 minuten over (vanaf Utrecht), en overstaptijd van de stoptrein meegerekend, de totaalprijs van die treinreis kost mij 5,30 euro, dus eigenlijk kost de trein mij maar 12 euro, en ik doe er vanaf mijn woonplaats dus maar 1 uur langer over naar Dusseldorf, de extra vliegtijd is 1 uur, maar de overstaptijd is maar 55 minuten, normaal zou ik meer dan 2 uur van tevoren aanwezig zijn, dus in totaal kost het me maar 1 a2 uur meer.
Aangezien de besparing op het vliegticket 182 euro per persoon is, en ik met 2 personen ga, is dat absoluut een overweging waard. (Amsterdam-Bangkok kost 609 euro per persoon). Als ik dan het treinretourtje eraf haal, kan ik ongeveer 150 euro per persoon besparen.
Daarnaast op de terugweg, je kan in theorie gewoon uitstappen, er is niemand die je kan tegenhouden, (bagage gaat dan echt niet door naar Dusseldorf, en als ze in Bangkok niet je bagage tot Amsterdam willen labelen, dan onderscheppen ze het wel op Schiphol), al vlieg ik gewoon door, op tijdstip van aankomst is het voor 09:00 uur, daarnaast moet ik toch in Arnhem zijn op mijn dag van terugkomst, Dan scheelt het qua tijd bijna niets als ik vanaf Schiphol direct naar Arhnem zou reizen.
Daar komt bij, Dusseldorf - Amsterdam - Bangkok doet er 12 uur en 40 minuten over, inclusief overstap, Air Berlin vanaf Dussldorf - Bangkok, deed er ook 12 uur en 40 minuten over.
weetje in dat land is er echt voor iedereen werk, en anders creëren ze wel ietsquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een beetje windowdressing kan geen kwaad, daarnaast, op deze manier kan je de lokale bevolking een beetje aan het werk houden, want een securityguard kost je maar ongeveer 250-300 THB per dag.
Vanuit een professioneel oogpunt is het echt kansloos wat ze doen, maar dat is bekeken door Europese ogen, en niet door de ogen van de lokale bevolking...
Als je gewoon in de ICE blijft zitten, zoeft deze voorbij Dusseldorf Airport, en moet je op Dusseldorf Centraal een trein terug nemen, die er ongeveer 5 minuten over doet, dus dat maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Op zich wel overwegen waard dan ja..
Alleen ik kom dus duurdere treinticktes tegen.. echt veel goedkoper dan 50 euro lukt me niet online..
Stap je met die trein ook echt bij airport uit eigenlijk? of moet je dan nogf een taxi/bus/ andere trein ofzo.
Bespaar je alsnog wel 100 euro pp uiteraard maargoed ik vind dat zonde van mijn extra reis tijd.
Maar tis wel idd dat het voordeliger kan zijn dat zie ik wel
Maf ergens wel he?
Netheid van het land? Het eerste wat mijn Thaise vriendin opvalt hier in Nederland is dat de lucht hier zo schoon is, en veel minder zwerfaval ligt.... Maar inderdaad, op de plekken waar het in Thailand wel schoon is, in de Skytrain, is het ook gelijk heel erg schoon, tot aan de toiletten in de shopping malls aan toe, want het is me nog niet gelukt uit te leggen waarom wij in Nederland niet zoveel toiletten hebben, en als je er dan eentje vindt dat je daarvoor moet betalen en het dan nog niet eens schoon is....quote:weetje in dat land is er echt voor iedereen werk, en anders creëren ze wel iets
zo zag ik elke dag een poetsvrouwtje die de railingen van de skytrain stations zat te poetsen... of dat mensen kauwgom van de stoeptegels steken en ga zo maar door.
Zullen ze hier niet doen hoor !
Wat dat betreft respect voor de netheid van het land.
Ja die wc'squote:Op maandag 10 augustus 2009 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je gewoon in de ICE blijft zitten, zoeft deze voorbij Dusseldorf Airport, en moet je op Dusseldorf Centraal een trein terug nemen, die er ongeveer 5 minuten over doet, dus dat maakt niet zoveel uit.
Je kan ook uitstappen op Duisburg, en vandaar verder met de lokale trein naar Dusseldorf. Hoe je ook gaat, het kost niets extra, dus vanaf Utrecht kost het me maar 16 euro per persoon. Dit tarief moet je uiteraard van te voren boeken, en niet op het laatste moment, want dan zijn de goedkoopste tickets weg.
En extra reistijd heen is maar 1 a 2 uur, en terug 3 uur langer, en het is voor mij dan ook een sport zo goedkoop mogelijk te gaan.
[..]
Netheid van het land? Het eerste wat mijn Thaise vriendin opvalt hier in Nederland is dat de lucht hier zo schoon is, en veel minder zwerfaval ligt.... Maar inderdaad, op de plekken waar het in Thailand wel schoon is, in de Skytrain, is het ook gelijk heel erg schoon, tot aan de toiletten in de shopping malls aan toe, want het is me nog niet gelukt uit te leggen waarom wij in Nederland niet zoveel toiletten hebben, en als je er dan eentje vindt dat je daarvoor moet betalen en het dan nog niet eens schoon is....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |