Ten eerste heeft 50 jaar armoedebestrijding niet veel gedaan, en al helemaal geen armoede bestreden.quote:128 Teletekst ma 06 jul
"Klimaatcrisis funest voor armsten"
` Door de klimaatcrisis kan vijftig
jaar armoedebestrijding verloren gaan.
Dat zegt Oxfam Novib in een rapport.
Volgens de ontwikkelingsorganisatie
zullen vooral de allerarmsten de
consequenties van klimaatveranderingen
gaan merken.
Zo kunnen boeren niet meer vertrouwen
op de regenseizoenen waardoor oogsten
verloren gaan en meer mensen honger
zullen lijden.Ook het bestrijden van
ziektes als malaria en knokkelkoorts
kan in de toekomst een probleem worden.
Oxfam Novib komt met het klimaatrapport
in aanloop naar de G8-top in Italië,
die woensdag begint.
Vraag me altijd af wat die enge stengel van een Dolf Janssen vangt voor een spotje.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is het aloude verhaal: als je onderzoek doet naar de geschubte smurf in Verweggistan, krijg je geen subsidie. Als je daarentegen onderzoek doet naar het effect van klimaatverandering op de geschubte smurf in Verweggistan, staan de miljoenen voor het oprapen.
Novib wil simpelweg geld. Want ja, de directeurtjes hebben hun armoede goed bestreden.
Tip voor die mensen: CONDOOMS!quote:Zo kunnen boeren niet meer vertrouwen
op de regenseizoenen waardoor oogsten
verloren gaan en meer mensen honger
zullen lijden
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=2xN&q=%22The+researchers+noted+that+recent+temperature+data%2C+along+with+new+findings+on+ocean+and+solar+cycles&btnG=Zoeken&meta=quote:Op maandag 6 juli 2009 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
Zowel het IPCC als de Amerikaanse Environmental Protection Agency hebben recent rapporten gepubliceerd waarin ze terugkomen op eerdere beweringen: "The researchers noted that recent temperature data, along with new findings on ocean and solar cycles, atmospheric water vapor, and other factors, suggest that warming will be much less severe than was previously thought.'" De studie van de EPA (waaruit deze quote afkomstig was), werd overigens door diezelfde EPA angstvallig geheimgehouden.
Vergelijk het laatste IPCC-rapport eens met het een-na-laatste rapport. Dan zie je dat ze de temperatuurstijging lager inschatten, maar het risico wel hoger...quote:Op maandag 6 juli 2009 09:06 schreef DennisMoore het volgende:
Bron van de 'quote' is TS' dikke duim? Of een of ander geheim rapport dat hij in de brievenbus kreeg en heeft overgetypt?
Als ik dat citaat opzoek, dan krijg ik alleen deze fok-topic. Ik neem overigens aan dat het om dit rapport gaat waar overigens ook al aardig wat kritiek op is. Dat rapport kwam ook hier langs, waar er overigens ook kritiek op de kritiek is.quote:Op maandag 6 juli 2009 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
Zowel het IPCC als de Amerikaanse Environmental Protection Agency hebben recent rapporten gepubliceerd waarin ze terugkomen op eerdere beweringen: "The researchers noted that recent temperature data, along with new findings on ocean and solar cycles, atmospheric water vapor, and other factors, suggest that warming will be much less severe than was previously thought.'" De studie van de EPA (waaruit deze quote afkomstig was), werd overigens door diezelfde EPA angstvallig geheimgehouden.
En die kopen ze in de dichts bijzijnde apotheek van hun riante salaris zeker ?quote:
Yep, daar moest ik ook al gelijk aan denken.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als ik dat citaat opzoek, dan krijg ik alleen deze fok-topic. Ik neem overigens aan dat het om dit rapport gaat waar overigens ook al aardig wat kritiek op is. Dat rapport kwam ook hier langs, waar er overigens ook kritiek op de kritiek is.![]()
Die kritiek kan ook de reden dat het rapport het uiteindelijk niet gered heeft. Er wordt blijkbaar een aantal boude, en wetenschappelijk niet goed te onderbouwen claims gemaakt (die pikt realclimate er ook uit), naast allicht een aantal wel valide claims. Voor een wetenschappelijk rapport is vooral dat eerste een doodzonde. Op elke wetenschappelijke conferentie worden ook veel papers op die manier ‘onderdrukt’ omdat peer-reviewers zeggen: ‘Maar dit lijkt me niet zo goed onderbouwd.’ Misschien dat dit ook met het rapport van Carlin gebeurd is.
Het kan ook zijn dat er een ambtenaar was die het niet snapte en het daarom niet heeft gepubliceerd, of die geen zin had in kritische noten te verwerken.
Als laatste zou het kunnen dat het inderdaad een samenzwering tegen dissidente opvattingen is. Allemaal prima, maar met die laatste opvatting zou ik vooralsnog wat voorzichtig zijn.
Het citaat is letterlijk overgenomen uit de laatste National Review en het gaat idd over dat rapport. Go ahead, shoot the messenger.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als ik dat citaat opzoek, dan krijg ik alleen deze fok-topic. Ik neem overigens aan dat het om dit rapport gaat waar overigens ook al aardig wat kritiek op is. Dat rapport kwam ook hier langs, waar er overigens ook kritiek op de kritiek is.![]()
Prima, maar zou een onwetenschappelijk rapport waarin de uitkomst in het voordeel van MMGW uitvalt (het IPCC doet met hun belabberde modellen in mijn ogen niets anders) op dezelfde manier behandeld worden?quote:Die kritiek kan ook de reden dat het rapport het uiteindelijk niet gered heeft. Er wordt blijkbaar een aantal boude, en wetenschappelijk niet goed te onderbouwen claims gemaakt (die pikt realclimate er ook uit), naast allicht een aantal wel valide claims. Voor een wetenschappelijk rapport is vooral dat eerste een doodzonde. Op elke wetenschappelijke conferentie worden ook veel papers op die manier ‘onderdrukt’ omdat peer-reviewers zeggen: ‘Maar dit lijkt me niet zo goed onderbouwd.’ Misschien dat dit ook met het rapport van Carlin gebeurd is.
Het kan ook zijn dat er een ambtenaar was die het niet snapte en het daarom niet heeft gepubliceerd, of die geen zin had in kritische noten te verwerken.
Als laatste zou het kunnen dat het inderdaad een samenzwering tegen dissidente opvattingen is. Allemaal prima, maar met die laatste opvatting zou ik vooralsnog wat voorzichtig zijn.
Novib zorgt juist dat er meer armen komen... Constante hoeveelheid geld verdelen over meer sloebers.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef CasB het volgende:
Als er een hoop arme mensen sterven is er ook gelijk minder armoede. Ik zeg: Doen!
[spam] Dan is dit een betere optie Kiva fok-team deel 2 - Click here to earn some karma points!quote:Op maandag 6 juli 2009 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Novib zorgt juist dat er meer armen komen... Constante hoeveelheid geld verdelen over meer sloebers.
Nu ja, een citaat dat nergens te vinden is behalve in een Fok!-topic is natuurlijk apart.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:33 schreef Lyrebird het volgende:
Het citaat is letterlijk overgenomen uit de laatste National Review en het gaat idd over dat rapport. Go ahead, shoot the messenger.![]()
Dat kan ik niet zeggen. Maar de consensus, wijst op het moment naar een duidelijke antropogene component in de opwarming. Er is veel meer discussie over hoe veel dit meeweegt dan óf dit meeweegt. Want het IPCC is natuurlijk niet de enige instelling die uitspraken doet, ook individuele wetenschappelijke commissies en meteorologenclubs hebben zo hun officiële standpunten.quote:Prima, maar zou een onwetenschappelijk rapport waarin de uitkomst in het voordeel van MMGW uitvalt (het IPCC doet met hun belabberde modellen in mijn ogen niets anders) op dezelfde manier behandeld worden?
Via Wikipedia.quote:A poll performed by Peter Doran and Maggie Kendall Zimmerman at Earth and Environmental Sciences, University of Illinois at Chicago received replies from 3,146 of the 10,257 polled Earth scientists. Results were analyzed globally and by specialization. 96.2% of climatologists who are active in climate research believe that mean global temperatures have risen compared to pre-1800s levels, and 97.4% believe that human activity is a significant factor in changing mean global temperatures. Among all respondents, 90% agreed that temperatures have risen compared to pre-1800 levels, and 80% agreed that humans significantly influence the global temperature. Petroleum geologists and meteorologists were among the biggest doubters, with only 47 percent and 64 percent, respectively, believing in human involvement.
Daar ben ik het niet mee eens. Wetenschappelijke consensus zegt namelijk helemaal niets! Wetenschappelijke consensus is bijna net zo gevaarlijk als extrapoleren. Het enige dat telt, is de naakte waarheid, en die kent in dit geval nog helemaal niemand. Hoe vaak is het in het verleden niet voorgekomen dat iemand met een totaal andere verklaring kwam (Galileo, Copernicus, Einstein), en de hele wetenschappelijke wereld over zich heen kreeg?quote:Op maandag 6 juli 2009 13:07 schreef Iblis het volgende:
Dat vind ik niet gering. Wat je echter vaak ziet in de media, en dat vind ik bij jouw citaat over het ‘onderdrukte’ EPA-rapport ook een beetje meespelen, is dat de wetenschappelijke consensus schromelijk onderbelicht blijkt.
Vijftig jaar en Afrika is nog steeds een grote puinhoopquote:Door de klimaatcrisis kan vijftig jaar armoedebestrijding verloren gaan.
Dat klopt. Maar het is een dooddoener. De naakte waarheid is inderdaad onkenbaar. Maar met dat argument kun je alles van tafel vegen. Je kunt elke vorm van economisch beleid wegwuiven, je kunt elke vorm van stimulans wegwuiven, je kunt zelfs elke bouwtekening voor een huis of brug negeren, want dat is ook gebaseerd op modellen, en besluiten dat je het ook wel zonder ingenieursbureau afkunt en uit de losse pols wat stenen op elkaar leggen.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:20 schreef Lyrebird het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Wetenschappelijke consensus zegt namelijk helemaal niets! Wetenschappelijke consensus is bijna net zo gevaarlijk als extrapoleren. Het enige dat telt, is de naakte waarheid, en die kent in dit geval nog helemaal niemand. Hoe vaak is het in het verleden niet voorgekomen dat iemand met een totaal andere verklaring kwam (Galileo, Copernicus, Einstein), en de hele wetenschappelijke wereld over zich heen kreeg?
Het is natuurlijk leuk wat jij denkt, zolang je er geen wetenschappelijke argumenten voor hebt, en dat spijt me zeer, zie ik niet waarom ik er veel waarde aan zou hechten. Ik kan er prima inkomen dat je zegt de modellen waarschijnlijk fouten bevatten, maar dat is zo'n gemeenplaats dat je er niets mee kunt. Want punt a) is wel een wetenschappelijke bewering.quote:Verder geef ik ook toe dat er een temperatuurstijging te zien is, en dat er een antropogene component is. En ik ben een tegenstander! Maar a) ik ben van mening dat die antropogene component klein is, waarschijnlijk kleiner dan andere drijvende krachten b) zie niet in waarom MMGW een probleem is c) denk niet dat Kyoto ook maar iets helpt. Wat ik wel denk, is dat we onszelf een enorm groot oor aan laten naaien.![]()
Op een gegeven moment ontstaat er echter consensus. Wetenschap is niet democratisch in de zin dat als genoeg mensen op esthetische gronden liever hebben dat de stelling van Pythagoras niet geldt, dat ze dan niet meer geldt, maar uiteindelijk blijven er van alle modellen die er zijn maar een paar over, en van die paar meestal maar één hoofdmodel met kleine variantmodellen.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Of zoals ik pas mooi hoorde: All scientists are sceptic. and: Science is not about consensus!
Dat ‘erover eens zijn’ heet dus consensus. Of ben ik nu gek?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Iblis ==> Met welk doel?! Het heeft geen zin te discussieren over Pythagoras, sterker nog, geen enkele wetenschapper zal zich bezighouden met het wel of niet gelden van die stelling. Oftewel: consensus komt niet voor, want het is zinloos om met 10.000 wetenschappers te werken aan iets waar je het met z'n allen al over eens bent.
De vraag is of de verstoring in CO2 evenwicht een significante rol speelt in de temperatuurontwikkeling. Je gaat er hierbij van uit dat er geen andere factoren zijn die voor een afkoelende werking zorgen, of dat er een bepaalde limiet zit aan de capaciteit van CO2 om warmte vast te houden.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:52 schreef Iblis het volgende:
Het is natuurlijk leuk wat jij denkt, zolang je er geen wetenschappelijke argumenten voor hebt, en dat spijt me zeer, zie ik niet waarom ik er veel waarde aan zou hechten. Ik kan er prima inkomen dat je zegt de modellen waarschijnlijk fouten bevatten, maar dat is zo'n gemeenplaats dat je er niets mee kunt. Want punt a) is wel een wetenschappelijke bewering.
Op zich heb je deels gelijk, de antropogene component is klein, maar, en dat is een beetje het listige, die component is juist wel het probleem. Die component zorgt voor de stijging. Dat is wat het evenwicht verstoort. Een groot meer waar elke dag 1 miljoen liter water instroomt, en ook uitstroomt, zal niet overstromen. Als de mens er dan elke dag 1000 liter bij doet, dan is dat t.o.v. het geheel natuurlijk niet veel. Maar het is wel juist die 1000 liter die zal zorgen dat het waterniveau toeneemt.
Je zou ook kunnen stellen dat om politieke redenen verdacht slechte modellen gegenereerd worden, waar veel te veel aandacht aan wordt besteed. Als ik het goed heb, worden de modellen van het IPCC om de zo veel tijd met een matsfactor aangepast om aan de metingen te voldoen. In mijn vakgebied krijgt een promovendus die op een conferentie een model wil presenteren een poster.quote:Mensen die zeggen dat de modellen niet deugen, kom alsjeblieft met een wetenschappelijk artikel. Dat is wat we nodig hebben, geen media-discussies. Het probleem dat ik ermee heb is echt dat er om politieke redenen wetenschappelijke modellen genegeerd worden, terwijl dat gewoon het beste is dat we tot nu toe hebben. En ook al is dat absoluut gezien misschien wel heel globale kennis, relatief is het gewoon het beste wat we kunnen. Daar niet voor kiezen betekent gewoon blind wat doen.
KIopt, maar dat wordt natuurlijk ook meegenomen. De huidige modellen beslaan echt niet alleen CO2, alhoewel er voortdurend daarop gehamerd wordt, ook variaties in de zonnecyclus, methaan, global dimming, het wordt allemaal meegenomen.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
De vraag is of de verstoring in CO2 evenwicht een significante rol speelt in de temperatuurontwikkeling. Je gaat er hierbij van uit dat er geen andere factoren zijn die voor een afkoelende werking zorgen, of dat er een bepaalde limiet zit aan de capaciteit van CO2 om warmte vast te houden.
Ik denk dat er aan beide kanten van het spectrum genoeg motivatie te vinden is. IPCC is niet de enige met geld, autofabrikanten, en oliebedrijven horen natuurlijk liever dat fossiele brandstoffen niet problematisch zijn. Wat dat betreft is hoef je je daar niet zo veel zorgen om te maken. Sterker nog, ik denk dat veel politici ook niet even blij zijn met de voorspellingen. Nederland is mogelijk aardig wat land en geld kwijt aan het bijhouden en verhogen van dijken, stormvloedkeringen en het installeren van overloop-bassins.quote:Je zou ook kunnen stellen dat om politieke redenen verdacht slechte modellen gegenereerd worden, waar veel te veel aandacht aan wordt besteed. Als ik het goed heb, worden de modellen van het IPCC om de zo veel tijd met een matsfactor aangepast om aan de metingen te voldoen. In mijn vakgebied krijgt een promovendus die op een conferentie een model wil presenteren een poster.
Klimaatwetenschap is inderdaad niet gemakkelijk, en de modellen vreselijk complex, maar ondanks al die kanttekeningen, het blijft het beste wat we hebben. Een probleem is wel dat veel mensen al niet doorhebben dat elk model een aantal scenario's beschrijft: minimale stijging, verwachte stijging, maximale stijging (van temperatuur, zeespiegel, enz.) en het scenario eruit pakt dat het beste het doel dient.quote:Op zich ben ik het met je eens dat de discussie moet worden gehouden op basis van wetenschappelijke artikelen en argumenten, ware het niet dat mijn vertrouwen in de klimaatwetenschap niet bijster hoog is. Het is een jonge wetenschap, die ieder jaar meer dan een miljard dollar mag verdelen. Ik zou willen dat ik een stuk van die taart kreeg.Misschien dat ik er zelfs voor toe zou geven dat MMGW een serieus probleem is.
![]()
Overigens heb ik hier een poging gewaagd. Geen wetenschap, maar puur intuitie.
quote:All this is scientific fact — which is more than you can say for any of the computer models turning out doomsday scenarios about inexorably rising temperatures, sinking islands and collapsing ice shelves. Plimer doesn’t trust them because they seem to have little if any basis in observed reality.
‘I’m a natural scientist. I’m out there every day, buried up to my neck in sh**, collecting raw data. And that’s why I’m so sceptical of these models, which have nothing to do with science or empiricism but are about torturing the data till it finally confesses. None of them predicted this current period we’re in of global cooling. There is no problem with global warming. It stopped in 1998. The last two years of global cooling have erased nearly 30 years of temperature increase.’
quote:One of the things that so irks him about modern environmentalism is that it is driven by people who are ‘too wealthy’. ‘When I try explaining “global warming” to people in Iran or Turkey they have no idea what I’m talking about. Their life is about getting through to the next day, finding their next meal. Eco-guilt is a first-world luxury. It’s the new religion for urban populations which have lost their faith in Christianity. The IPCC report is their Bible. Al Gore and Lord Stern are their prophets.’
quote:Does he really believe his message will ever get through? Plimer smiles. ‘If you’d asked any scientist or doctor 30 years ago where stomach ulcers come from, they would all have given the same answer: obviously it comes from the acid brought on by too much stress. All of them apart from two scientists who were pilloried for their crazy, whacko theory that it was caused by a bacteria. In 2005 they won the Nobel prize. The “consensus” was wrong.’
Mensen sturen op schuldgevoel. : Rookverbod want niet-rokers gaan er ook door dood. CO2 verbod want de armen hebben er ook last vanquote:Eco-guilt is a first-world luxury.
Tuurlijk, het is alleen maar een 'nieuw geloof' ter vervanging van het Christendom, een westerse luxe .. dat veel 'gelovigen' helemaal niets te maken hebben met het Christendom, dat zijn Joden, Boedhisten, Hindoes of whatever, is irrelevant neem ik aan? En dat iemand in een arm land andere prioriteiten heeft dan iemand die zich voor de rest van zijn leven geen zorgen hoeft te maken om de volgende maaltijd is nogal wiedes, dat gaan presenteren als 'bewijs' dat de zorg over klimaatverandering onzin is is nogal stupide.quote:
http://www.venusproject.c(...)Warming_Dimming.htmlquote:The 1984 Ethiopian famine shocked the world. It was partly caused by a decade's long drought right across sub-Saharan Africa - a region known as the Sahel. For year after year the summer rains failed. At the time some scientists blamed overgrazing and poor land management. But now there's evidence that the real culprit was Global Dimming. The Sahel's lifeblood has always been a seasonal monsoon. For most of the year it is completely dry. But every summer, the heat of the sun warms the oceans north of the equator. This draws the rain belt that forms over the equator northwards, bringing rain to the Sahel. But for twenty years in the 1970s and 80s the tropical rain belt consistently failed to shift northwards - and the African monsoon failed. For climate scientists like Leon Rotstayn the disappearance of the rains had long been a puzzle. He could see that pollution from Europe and North America blew right across the Atlantic, but all the climate models suggested it should have little effect on the monsoon. But then Rotstayn decided to find out what would happen if he took the Maldive findings into account.
DR LEON ROTSTAYN (CSIRO Atmospheric Research): What we found in our model was that when we allowed the pollution from Europe and North America to affect the properties of the clouds in the northern hemisphere the clouds reflected more sunlight back to space and this cooled the oceans of the northern hemisphere. And to our surprise the result of this was that the tropical rain bands moved southwards tracking away from the more polluted northern hemisphere towards the southern hemisphere.
NARRATOR: Polluted clouds stopped the heat of the sun getting through. That heat was needed to draw the tropical rains northwards. So the life giving rain belt never made it to the Sahel.
DR LEON ROTSTAYN: So what our model is suggesting is that these droughts in the Sahel in the 1970s and the 1980s may have been caused by pollution from Europe and North America affecting the properties of the clouds and cooling the oceans of the northern hemisphere.
NARRATOR: Rotstayn has found a direct link between Global Dimming and the Sahel drought. If his model is correct, what came out of our exhaust pipes and power stations contributed to the deaths of a million people in Africa, and afflicted 50 million more. But this could be just of taste of what Global Dimming has in store.
PROF VEERABHADRAN RAMANATHAN: The Sahel is just one example of the monsoon system. Let me take you to anther part of the world. Asia, where the same monsoon brings rainfall to three point six billion people, roughly half the world's population. My main concern is this air pollution and the Global Dimming will also have a detrimental impact on this Asian monsoon. We are not talking about few millions of people we are talking about few billions of people.
Interessant. Dus de allerarmsten zouden blij moeten zijn met man made global warming.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:39 schreef moussie het volgende:
on topic .. directe invloeden van vervuiling en global warming/dimming op de armsten in Afrika
[..]
http://www.venusproject.c(...)Warming_Dimming.html
nou nee, want die wordt alleen binnen de perken gehouden door de gelijktijdige dimming, en die zorgt nou juist weer voor minder verdamping van water cq veranderende weerpatronen ..quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessant. Dus de allerarmsten zouden blij moeten zijn met man made global warming.
Van die dimming zijn we langzamerhand af, als je af en toe naar buiten kijkt, alhoewel de Chinezen en Indiers verwoede pogingen doen om die traditie weer in ere te herstellen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, want die wordt alleen binnen de perken gehouden door de gelijktijdige dimming, en die zorgt nou juist weer voor minder verdamping van water cq veranderende weerpatronen ..
Zijn wij daarvan af? Hoe kom jij aan die wijsheid .. je keek naar de hemel en die zag blauw dus het moet wel over zijn? Als je het artikel had gelezen zou je weten dat het veel mensen is opgevallen, hoe blauw dat blauw was toen alle vliegtuigen 3 dagen aan de grond stonden!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van die dimming zijn we langzamerhand af, als je af en toe naar buiten kijkt, alhoewel de Chinezen en Indiers verwoede pogingen doen om die traditie weer in ere te herstellen.
Daar ben ik mee bekend en het is MI grote onzin. Dat soort projecten kosten enorm veel geld, en het nut ervan is onbekend. De vraag is zelfs of we wel meer afkoeling willen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:38 schreef moussie het volgende:
Je bent bekend met de diverse projecten die op zoek zijn naar alternatieven voor die roet-smurrie die nu het zonlicht reflecteert?
Er staat wel meer niet inpartijprogramma's wat toch uitgevoerd wordt en wel meer wel in partijprogramma's wat nooit uitgevoerd wordt. Zo heet nota bene de grootste vrijheidsverkrachtende partij van Nederland, op de CU en de SGP na, de Partij voor de Vrijheid.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand van GroenLinks of een GroenLinkser (en die kom ik volgens mij nooit tegen) zichzelf de "intellectuele elite van Nederland" horen noemen. Staat dit in hun partijprogramma?
Het moge jou dunken, mij overtuigt ie niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:01 schreef Monidique het volgende:
Lof voor Iblis die het een en ander duidelijk, en me dunkt, overtuigend uitlegt.
Sorry, maar dit is onzin. Het klimaat is het gemiddelde weer over een lange periode. Je kan dan niet zo maar roepen dat 1 graad in 3 dagen iets met het klimaat te maken heeft.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:38 schreef moussie het volgende:
. als het al 1 graad verschil maakt na 3 dagen en alleen vliegtuigen, .
Nou nee, als je het al jaren meet en je komt ineens zo'n uitzonderlijke vreemde piek tegen, en dat nationwide! dus niet lokaal, en geen langzame stijging of daling zoals gewoonlijk in weerbeelden, maar in een keer de hoogte in en weer terug naar 'normaal' kort nadat er weer gevlogen mag worden, en die piek valt toevallig gelijk met die 3 dagen, dan kan je er ook een punt van maken .. dan ga je namelijk kijken wat deze uitzonderlijke temperatuurstijging die overal even hoog is ondanks de geografische ligging van het meetpunt veroorzaakt zou kunnen hebbenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is onzin. Het klimaat is het gemiddelde weer over een lange periode. Je kan dan niet zo maar roepen dat 1 graad in 3 dagen iets met het klimaat te maken heeft.
Pas als je over jaren een aantal keren alle vliegtuigen aan de grond houdt en dezelfde effecten meet, kan je een punt maken.
Meer afkoeling willen? Wie heeft het nou over meer afkoeling, het gaat om op peil houden zodat de temperaturen ten gevolge van schonere verbranding niet ineens oplopen .. en ondertussen maar hopen dat de gevolgen, minder verdamping cq verschuiving in de weerpatronen, geen al te grote rampen veroorzaakt .. ieder jaar weer overstromingen bvb omdat het maar niet wil ophouden met regenen, terwijl het even verderop al jaren zo goed als droog blijftquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar ben ik mee bekend en het is MI grote onzin. Dat soort projecten kosten enorm veel geld, en het nut ervan is onbekend. De vraag is zelfs of we wel meer afkoeling willen.
Die projecten kunnen ook volledig doorschieten (je weet het niet met klimaatmodellen) en voor je het weet zit je in een nieuwe ijstijd. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Ik heb die dagen toevallig niet gerukt, daar komt het door.quote:
Goed idee.quote:
Als de temperatuur wel stijgt is dat de schuld van de burger die veel te veel en veel te onduurzaam consumeert, dus dient die meer te betalen in de vorm van Co2 taks op elk product wat hij aanschaft. Totdat we inderdaad weer terug zijn in de middeleeuwen, of eigenlijk nog veel erger, we gereduceerd zijn tot slaven die op minimale voorzieningen mogen leven om ons in balans te laten leven met moeder aarde, de godin van de nieuwe wereld orde.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:05 schreef El_Matador het volgende:
"Klimaatcrisis"![]()
De Katholieke Kerk ten tijde van Copernicus en Galilei is terug. De Elite bepaalt wel wat wetenschappelijk is en wat niet. En massa's goedgelovige onbenullen tuinen erin.
Ik las dat GroenLinks blij was met het akkoord dat de temperatuurstijging nooit meer dan 2 graden zou worden. En wat als die temperatuur nou wel stijgt? Met 5 graden? Wordt de temperatuur dan gestraft? Krijgt de thermometer een taakstraf? Voor straf 5 weken kwikloos door het leven?
En GroenLinks is de zelfbenoemde intellectuele elite van Nederland.![]()
![]()
Dit is zo waar. Het vindt zijn oorsprong ook in een werkelijke religie, New Age, het geloof in pantheisme, de natuur/het universum als god en het herstellen van de balans daarmee als 'hemels koninkrijk', utopie. Geregeerd door platonische koningen, verlichte masters die alles overzien, en 'bewuster' zijn dan de rest. Zoals Al Gore.quote:One of the things that so irks him about modern environmentalism is that it is driven by people who are ‘too wealthy’. ‘When I try explaining “global warming” to people in Iran or Turkey they have no idea what I’m talking about. Their life is about getting through to the next day, finding their next meal. Eco-guilt is a first-world luxury. It’s the new religion for urban populations which have lost their faith in Christianity. The IPCC report is their Bible. Al Gore and Lord Stern are their prophets.’
Temperaturen die stijgen kennen geen "schuld". Schuld is een menselijke ervaring. Stijgende temperaturen kennen oorzaken. Net als dalende temperaturen. En temperatuurschommelingen vinden al 4,6 miljard (!!) jaar plaats. Nu zou ineens de mens de schuldige zijn? Kom nou gauw.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als de temperatuur wel stijgt is dat de schuld van...
Veel teveel en veel te onduurzaam is natuurlijk subjectief. Maar duurzaamheidsstreven is natuurlijk altijd goed. Dat heeft echter niet zoveel met temperaturen te maken. Een verantwoordelijk, maar wel bewezen effectief, milieubeleid is niets mis mee.quote:de burger die veel te veel en veel te onduurzaam consumeert,
Dat is slechts een methode van de Elite om ons nog meer belastingen uit te zuigen. CO2 is trouwens een compleet natuurlijk, niet giftig gas. Je Spaatje Rood en je biertje zitten er vol mee.quote:dus dient die meer te betalen in de vorm van Co2 taks op elk product wat hij aanschaft.
Zoals gezegd, verantwoordelijk omgaan met je omgeving is niets mis mee.quote:Totdat we inderdaad weer terug zijn in de middeleeuwen, of eigenlijk nog veel erger, we gereduceerd zijn tot slaven die op minimale voorzieningen mogen leven om ons in balans te laten leven met moeder aarde, de godin van de nieuwe wereld orde.
Ik kan deze juiste inschatting niet goed rijmen met je vorige stukje.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is zo waar. Het vindt zijn oorsprong ook in een werkelijke religie, New Age, het geloof in pantheisme, de natuur/het universum als god en het herstellen van de balans daarmee als 'hemels koninkrijk', utopie. Geregeerd door platonische koningen, verlichte masters die alles overzien, en 'bewuster' zijn dan de rest. Zoals Al Gore.
dus als ik het goed begrijp, zouden alle vliegtuigen aan de grond blijven dan kan Obama wel dag met zn handje zeggen tegen maximaal 2 graden.. dat zullen er rap meer worden. Hey, Afrika we zijn gestopt met consumeren maar ehh.. het wordt nu nog warmer en jullie worden daardoor nog armer..quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, als je het al jaren meet en je komt ineens zo'n uitzonderlijke vreemde piek tegen, en dat nationwide! dus niet lokaal, en geen langzame stijging of daling zoals gewoonlijk in weerbeelden, maar in een keer de hoogte in en weer terug naar 'normaal' kort nadat er weer gevlogen mag worden, en die piek valt toevallig gelijk met die 3 dagen, dan kan je er ook een punt van maken .. dan ga je namelijk kijken wat deze uitzonderlijke temperatuurstijging die overal even hoog is ondanks de geografische ligging van het meetpunt veroorzaakt zou kunnen hebben
Ik denk dat je het sarcasme in mijn eerste post niet opgepikt heb. Ik geloof niet dat menselijke activiteit significant bijdraagt aan een warmere planeet, wel aan een vuilere. Ik geloof niet dat meer Co2 in de atmosfeer slecht is, ik denk dat een warmere planeet juist beter zou zijn: veel meer plantengroei, grotere groenten en fruit, betere oogsten. Misschien zeg ik nu wel iets doms, maar we gebruiken niet voor niets broeikassen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kan deze juiste inschatting niet goed rijmen met je vorige stukje.
Waar sta je in deze controverse?
* El_Matador shames himself for missing the sarcasmquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je het sarcasme in mijn eerste post niet opgepikt heb. Ik geloof niet dat menselijke activiteit significant bijdraagt aan een warmere planeet, wel aan een vuilere. Ik geloof niet dat meer Co2 in de atmosfeer slecht is, ik denk dat een warmere planeet juist beter zou zijn: veel meer plantengroei, grotere groenten en fruit, betere oogsten. We gebruiken niet voor niets broeikassen.
Ik geloof dat de klimaatcrisis een hoax is om het plunderen van de westerse middenklasse legaal te maken door Co2 belastingen en het instellen van een cap & trade systeem wat welvaart zal transporteren van het westen naar het oosten en derde wereldlanden. Ik geloof niet dat consensus iets zinnigs zegt, aangezien een mening snel kan veranderen wanneer men aan nieuwe informatie blootgesteld wordt (heb beeldmateriaal gezien van een poll waarin uiteindelijk de meerderheid van de wetenschappers niet langer meer geloofde in MMGW). Ik geloof dat deze hoax de mensheid tot vijand van zichzelf maakt en daardoor een ideaal politiek instrument is om mensen te onderdrukken en beheersen in elk aspect van hun leven door een wereldoverheid, omdat elke menselijke actie een bepaald effect heeft op het milieu, elke menselijke actie energie vergt.
Ik geloof dat we met zijn allen, zoals jij al zei, als een stel goedgelovige onbenullen voor het lapje gehouden worden door een elite die zelf werkelijk gelooft in global warming en een visie heeft voor de toekomst die niet in overeenstemming is met de werkelijkheid gebaseerd op een wereldbeeld dat tegen het psychotische aanligt (de new age geloofsbeelden).
Nee, wie is dat en wat heeft ie geschreven?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
* El_Matador shames himself for missing the sarcasm
Maar verder topstuk. Heb je Kroonenberg gelezen?
Zie link vorige pagina. Andere goeie is State of Fear - Michael Crichton.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, wie is dat en wat heeft ie geschreven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |