kastanova | zondag 5 juli 2009 @ 12:19 |
Aangezien ik inmiddels toch wel een ruime ervaring op heb gedaan met het verkrijgen van snelheidsboetes en ik er vanwége die ervaring tegenwoordig aanzienlijk minder krijg, leek het me handig om alle ervaring even te delen. Oftewel, hoe voorkom je snelheidsboetes? ![]() Flitspalen kan ik vrij kort over zijn: Remmen! ![]() Verder is er op zich weinig over te vertellen behalve dan dat er in combinatie met TomTom toch wel enige hulp beschikbaar is. Zoals elke nerd weiger ik simpelweg voor een product te betalen, enige nadeel van een illegale TomTom is dat je dus logischerwijs geen flitspaalservice tot je beschikking hebt. Daar zou je sowieso voor moeten betalen, dus per definitie al een no-go area ![]() Oplossing: Poiedit.com. Een database samengesteld dóór gebruikers vóór gebruikers en werkt uitstekend samen met TomTom. Updates zijn makkelijk te installeren en de persoonlijke instellingsmogelijkheden zijn ook ideaal. Sinds ik het gebruik geen flitsboete meer gehad ![]() Maar dan het hoofdonderdeel van dit topic aangezien ze je naar alle waarschijnlijkheid het meeste geld gaan kosten. Als je hierdoor gepakt wordt, heb je immers de norm toch nét iets ruimer overschreven. Oftewel: De onopvallende surveillancewagens ![]() Nou, hoe voorkom je dan dat je een boete krijgt van een onopvallende surveillancewagen? Heel simpel; zorgen dat hij niet meer onopvallend is zodat je, net als blij flitspalen tijdig af kunt remmen ![]() Hoe dan te herkennen? Meerdere opties al naar gelang de afstand! Van veraf: ![]() Mocht de auto voor je dus 1 van bovenstaande eigenschappen bezitten? Vol het gas er ophouden, je hebt immers niks te vrezen van onze vrienden van justitie ![]() Ietwat dichterbij: ![]() ![]() Er naast: ![]() ![]() Er voorbij: Andere optie wanneer je haast hebt: Nog even extra gas geven en kijken of hun autootje kleiner wordt in de spiegel. Blijven ze dan nog steeds op dezelfde afstand volgen? Vol in de ankers voordat ze de trajectmeting van (dacht ik) 1500 meter hebben kunnen afronden. Ben je alsnog staande gehouden? Kom met iets verrassends! Zo ben ik ooit op de snelweg aangehouden door een herkenbare politiewagen en kreeg ik de vraag of ik graag een boete wílde aangezien ik ze vol gas voorbij knalde. Heel droog geantwoord dat ik het nogal hypocriet vond om plots in de ankers te gaan aangezien zij in de achteruitkijkspiegel ook vast wel gezien hadden hoe hard ik aan kwam rijden. Rijbewijscontrole, blaastest en ik kon weer verder rijden met slechts een waarschuwing ![]() Ze sloegen zowaar het kopje koffie nog af ook ![]() Anyway, dit is voorlopig mijn lijstje; aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom! | |
wapwip | zondag 5 juli 2009 @ 12:20 |
niet te hard rijden | |
El_Liberaliste | zondag 5 juli 2009 @ 12:25 |
Ben het er maar half mee eens, over die onopvallende auto's kan ik je wel wat meer vertellen maar dat doe ik thuis wel. | |
Skiet | zondag 5 juli 2009 @ 12:27 |
FlitsNav gebruiken,die download dan tijdens het rijden de mobiele controles en zet ze ook direct in je tomtom zonder dat je iets hoeft te doen. Bijvoorbeeld elk kwartier de bekende mobiele controles downloaden. Heeft me al heel wat boetes mogen besparen. Wel even kijken of je de goede versie hebt (download via forum, even zoeken op google dus) | |
impeh | zondag 5 juli 2009 @ 12:27 |
Ik heb een Stinger DSI in mijn auto ![]() | |
SwJ | zondag 5 juli 2009 @ 12:28 |
quote: quote: | |
Ad_rem | zondag 5 juli 2009 @ 12:51 |
Stinger. Maar vanaf welke marge halen ze je naar de kant eigenlijk? Ik rijd op snelwegen eigenlijk standaard 25 a 30km (onder die 30 km te hard blijven ![]() | |
kastanova | zondag 5 juli 2009 @ 12:56 |
quote:De laatste keer dat ik aangehouden ben, best gezellig met ze zitten babbelen. Op 100 km wegen houden ze doorgaans pas aan als het inderdaad tussen de 20 en 30 km overschrijding aan zit. Uitzondering daarop is wanneer ze al een tijdje "droog staan", dan pakken ze ook vanaf de 10 tot 20km overschrijding ![]() | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 13:04 |
Aanvullend: een trajectmeting moet óf minimaal 16 seconden duren, óf minimaal 600 meter. Die 1.500m uit de OP klopt dus niet. Hou daar rekening mee ![]() | |
IBAZ | zondag 5 juli 2009 @ 13:18 |
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden? | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 13:20 |
quote:Gewoon, omdat het kan. Lijkt me niet de discussie hier. | |
Kiwi_Kevin | zondag 5 juli 2009 @ 13:29 |
Hoe zit het met regels voor mobiele flitscontroles? Ik kan me voorstellen dat er bepaalde regels zijn waar mobiele flitsers niet opgesteld mogen worden, bijvoorbeeld na een lichte helling naar beneden of direct na een bord van een 100 zone. Kan je een flitser op een 4 baans weg zetten? | |
Gokhan03 | zondag 5 juli 2009 @ 13:30 |
quote:Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd. | |
StarmanFR | zondag 5 juli 2009 @ 13:31 |
quote:Omdat de maximale snelheden in NL vaak niet hoog genoeg zijn. Daarnaast vind ik harder rijden = meer plezier tijdens het rijden ![]() Alleen 't is wel zonde van 't geld als je bekeuringen krijgt ![]() | |
Oproerkraaier | zondag 5 juli 2009 @ 13:33 |
Hard rijden is gevaarlijk ![]() | |
StarmanFR | zondag 5 juli 2009 @ 13:41 |
Ach gevaarlijk, niet overal. Hardrijders worden vaak als asocialen gezien, maar er zijn ook hardrijders die goed rekening houden met het verkeer dat voor hun rijdt en tijdig remmen, bekijk het rijgedrag in dit mooie filmpje: is goed rijgedrag ![]() | |
SwJ | zondag 5 juli 2009 @ 13:51 |
quote:Mensen die normaal rijgedrag vertonen 'moraalridders' noemen ![]() | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 13:51 |
quote:Correctie, dit vind jij goed rijgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen. [ Bericht 0% gewijzigd door eNaSnI op 05-07-2009 15:02:49 ] | |
OldJeller | zondag 5 juli 2009 @ 14:00 |
Dit is duidelijk geen discussietopic, dus:quote:RDS van BNR en Q-music levert ook wel vaak handige tips op qua mobiele controles als je niets beters (via TomTom bv) voor handen hebt. | |
StarmanFR | zondag 5 juli 2009 @ 14:20 |
quote:onnodig grote risico's genomen? Welke dan? Ze rijden wel heel snel, maar je ziet ook dat ze tegelijkertijd erg goed rekening houden met andere weggebruikers. Dit zijn niet een stelletje dombo's, deze 2 lui kunnen heel goed rijden. Ze remmen ruim van te voren af als ze zien dat er iemand op de linkerbaan rijdt, ze anticiperen zeer snel. Sterker nog, dit is de beste en veiligste high speed driving video die ik tot dusver op het internet heb gezien. (en ik heb er een heleboel gezien) [ Bericht 0% gewijzigd door StarmanFR op 05-07-2009 14:26:01 ] | |
Aaargh! | zondag 5 juli 2009 @ 14:31 |
quote:File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files. | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 14:41 |
quote:Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is. ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 14:57 |
Och gut, kunnen alle moraalridders hun eigen topic openen ofzo? We wéten hoe jullie er over denken. En nu oprotten ![]() Onopvallende politiemotoren zijn een stuk lastiger te spotten, tips: - Rijdt de rijder in een spijkerbroek, of op een andere manier niet in volledige outfit? 100% zeker géén agent. - De berijder draagt een systeemhelm? Oppassen! - De bereider kan een aardig potje sturen op een lompe tourfiets (meestal bmw of honda ST1300 oid, of fietsen van vergelijkbaar type), vaak met zij- en topkoffers: oppassen. - Als je de kans hebt, let op de broek. Als die een reflecterende streep in de lengterichting heeft: driedubbel oppassen! - Ze kunnen meestal best aardig rijden ![]() | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:05 |
quote:Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden! ![]() Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren? ![]() ![]() | |
StarmanFR | zondag 5 juli 2009 @ 15:07 |
quote:Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben. Nee, ik vind eigenlijk dat ze in deze video heel goed rijgedrag laten zien. En zeg nou zelf, als je in een Porsche of Lamborghini Gallaro zo rondrijden, zou je ook sneller gaan dan bv. 130 KM. Het lijkt mij ook gewoon een fantastisch gevoel om zo''n auto flink op zijn staart te trappen. ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:14 |
quote:Ja, en die hebben we gelezen. Het is niet nodig om die nog 100 keer te herhalen. Als je nog aanvullende tips hebt, graag. quote:Ik denk dat ik sneller ga dan jij denkt ![]() ![]() ![]() | |
afdak | zondag 5 juli 2009 @ 15:19 |
quote:Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?! ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:22 |
quote:Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo. | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:31 |
quote:Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder! ![]() quote:Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen! ![]() | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:34 |
quote:Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd! ![]() Uiteraard is op zijn staart trappen fantastisch om te doen ![]() ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:39 |
quote:En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden. quote:Mag jij vinden, het is niet jouw taak te zorgen dat wij ons aan de verkeersregels houden. Laat dat over aan de mensen die daar betaald voor krijgen en ervoor opgeleid zijn. We weten dat jij je het er niet mee eens bent, daar zijn we ons van bewust, en dat leggen we naast ons neer. | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:40 |
quote:Dat is alleen als je Duitser bent. | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:44 |
Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn?? ![]() Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen? ![]() | |
Thomass | zondag 5 juli 2009 @ 15:47 |
quote:Het zijn algemeen geldende normen, het is namelijk verboden bij wet. Of zeg ik nou iets doms? | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:47 |
quote:Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden. | |
Anne | zondag 5 juli 2009 @ 15:48 |
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg? Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor. Weet iemand dat? | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:50 |
quote:Als er over het kraken van software wordt gesproken staat iedereen op zijn achterste benen, maar zodra er verkeersregels worden overtreden kan dat ineens wel besproken worden? ![]() | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 15:52 |
quote:Het lijkt er wel op: http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=7914&sid=11e25e77c384d0b51a069ed22703fd2c | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 15:54 |
quote:Misschien moet jij met die janktoon eens van een brug in de IJssel springen. Je hebt je punt gemaakt, klaar. Je hoeft niet als een of andere Nazi in dit topic rond te blijven lopen om tegen iedereen aan te schoppen die het doel van het topic wél begrepen heeft. We weten inmiddels dat je het er absoluut niet mee eens bent. quote:Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd. | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:54 |
quote:Ja. Als in: die hebben ze. Overigens moeten de struikrovers (ambtenaren met lasergun ![]() ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:56 |
quote:Voor mij gaat het niet om de tijdwinst maar de funfactor. Sowieso is het een kunst om níet te hard te rijden ![]() ![]() quote: ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 15:56 |
quote:Nee. | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 15:57 |
quote:Jazeker, die hebben ze daar ook. Lang niet alles is tegenwoordig ongelimiteerd, dus voor de gelimiteerde stukken hebben ze die mannen zeker nodig. Ze rijden voornamelijk in de geijkte Duits merken: Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes en Skoda. | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 16:03 |
quote:Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden. | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 16:07 |
quote:Wat jij denkt is niet belangrijk. Jurisprudentie en feiten zijn belangrijk. | |
The_RedDevil | zondag 5 juli 2009 @ 16:13 |
Kunnen alle geitenwollensokken figuren niet een ander topic gaan volspammen, we zijn namelijk nogal off-topic bezig... verder -> ![]() | |
Skiet | zondag 5 juli 2009 @ 19:53 |
quote: Ja, files ontstaan door snelheidsverschillen. Zorg dan eerst eens dat mensen leren invoegen met 120. Dat komt echt niet doordat mensen op de linkerbaan 140 rijden. Als je de snelweg opkomt moet je gewoon 120 rijden (of hoe hard de rest rijdt) en dan invoegen. Niet direct erop duiken met 80 zoals ik elke dag zie. | |
Aaargh! | zondag 5 juli 2009 @ 20:03 |
quote:Het komt door snelheidsverschillen, dus zowel invoegen als sneller rijdende mensen. Beetje kinderachtig om dan naar een ander te gaan wijzen ipv. zelf het goede voorbeeld te geven. Maar goed, mensen voor wie dit topic bedoelt is zouden toch al geen rijbewijs horen te hebben. | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 20:26 |
Het gaat hier óók niet over het ontstaan van files. | |
StarmanFR | zondag 5 juli 2009 @ 20:34 |
Files zijn er omdat het wegennet in Nederland gewoon vaak druk is. En 't is ieder zijn recht om een ander te helpen/tips te geven om boetes te voorkomen, of men wel of geen rijbewijs verdient is niet aan de zeikerds hier om dat te belissen. | |
eNaSnI | zondag 5 juli 2009 @ 21:15 |
quote:Er beslist hier niemand wat, maar de beste tip om boetes te voorkomen is simpelweg de regels naleven of iig een poging hiertoe doen! ![]() | |
Isdatzo | zondag 5 juli 2009 @ 21:18 |
quote:Ja, dat weten we ondertussen wel. Nu graag over op de tips om niet bekeurd te worden mocht men onverhoopt toch die heilige regels van je niet naleven ![]() | |
Anne | zondag 5 juli 2009 @ 21:22 |
quote:Onopvallende motor. Maar er staat niet bij of de politieagent een uniform aan had ![]() | |
Anne | zondag 5 juli 2009 @ 21:22 |
quote:He, jammer ![]() Overigens heb ik het niet per se over de snelwegen hoor ![]() | |
Mikkie | zondag 5 juli 2009 @ 21:25 |
quote:Ook op provinciale wegen rijden ze, helaas ![]() | |
lobotm | dinsdag 7 juli 2009 @ 18:58 |
Voor alle problemen met snelheidsboetes. Ervaringen met parkeersensoren en de wekkerradio's en de stinger dsi. Is er natuurlijk http://www.flitsservice.nl/ Groetjes | |
eNaSnI | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:29 |
quote:Gouden tip! ![]() ![]() ![]() | |
Huppelmuts | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:45 |
Iedereen roept wel dat je het beste je eigen aan de snelheid kan houden om een boete te voorkomen. Maar probeer jij maar eens braaf 70 te gaan rijden als er wegwerkzaamheden zijn en het geen spits is. Dan word je binnen no time van de weg af geduwd door een of andere imbeciel die 120 nog te langzaam vind. | |
KosterT | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:58 |
Vreemd knipperende mensen op de andere baan: mogelijk een mobiele flitscontrole. Verder vaak na/onder obstakels zoals viaducten of bomen. Ik rij ook vaak te hard maar probeer het beperkt te houden. Op snelweg bij 120 wordt je geflitst vanaf 125. Afwijking is bij mij iets minder dan 5% (even berekenen met TomTom) dus ik kan 131 op de teller, wat in de praktijk neerkomt op tussen de 130 en 140. Boetes blijven zo beperkt en je rijdt 80% voorbij. | |
Mikkie | woensdag 8 juli 2009 @ 01:44 |
quote:Kleine correctie: er wordt geflitst vanaf 128 km/h, wat gecorrigeerd wordt naar 124 km/h. Bekeurd wordt standaard vanaf 4 km/h te snel (na correctie). De correctie is 3 km/h onder 100km/h, daarboven 3% van de geconstateerde snelheid. Je hebt inderdaad gelijk mbt viaducten. Dit geldt ook voor geluidswallen e.d. Dat vinden ze mooie plekken om de apparatuur verdekt op te stellen. Het loont overigens om de RDS van je radio in de gaten te houden, veel flitsmeldingen komen hier gewoon voorbij (voornamelijk doordeweeks, geoefend oog van de broodrijders die dit allemaal doorgeven). De VROS is moeilijker spotten meestal (zie de tips in de OP). Overigens is het zo dat je op een brug weinig kans maakt om geflitst te worden door een mobiele controle: vaak hebben ze geen plek om 'm veilig op te stellen én in de gaten te houden. Hetzelfde geldt voor tunnels: in tunnels kan een schrikreactie grote gevolgen hebben (ravage). Regelmatig staan ze wel direct vóór of ná tunnels. | |
IBAZ | woensdag 8 juli 2009 @ 10:09 |
quote:Ik had het niet beter kunnen zeggen. Je hebt 100% gelijk. | |
StarmanFR | woensdag 8 juli 2009 @ 13:23 |
Als ik 130/140 rijd over een 3-baans 100 km snelweg noem je dat zeker ook scheuren ![]() ![]() Snelheden vanaf 175 KM kan je scheuren noemen, alles daaronder is dat niet. En 't wordt ook eens tijd om die 60 KM zones buiten de bebouwde kom af te schaffen, ik dacht dat de snelheid op wegen buiten de bebouwde kom gewoon 80 KM is, en op kleine polderweggetjes hoeft dat niet anders te zijn. | |
Richel | woensdag 8 juli 2009 @ 13:32 |
Bij TS stel ik mij zo'n josti voor die in z'n Volkswagen Golf GTI met geblindeerde ruiten rondscheurt. Want goed rijden, dat kan hij als ènige. Echt! Ja, tuurlijk. ![]() Overigens, echt hard rijden kun je pas als je een goed afgestelde auto tot je beschikking hebt. Anders moet je niet zo stoer brallen. ![]() | |
IBAZ | woensdag 8 juli 2009 @ 13:33 |
quote:Nee, Snelheden boven de 100 KM/u kun je scheuren noemen. Op sommige stukken wordt er een uitzondering gemaakt. Daar mag je 120 KM/u. Het mag, het hoeft niet. Als het druk is, of de weersomstandigheden laten het niet toe, is het veel verstandiger om wat langzamer te gaan. | |
Isdatzo | woensdag 8 juli 2009 @ 13:41 |
quote:Bij 100km/h heb ik nog 5 versnellingen over.. scheuren ![]() ![]() Snelheid is relatief, 100km/h op een mooie, brede, rechte snelweg is niks. En in sommige woonwijken is 30km/h al te snel. Maar goed, dat jij geen verkeerservaring hebt bleek al eerder. | |
OldJeller | woensdag 8 juli 2009 @ 14:11 |
Waarom toch steeds die discussies? Dat is helemaal niet de insteek van dit topic. Lees de topictitel: "snelheidsboetes; hoe te voorkomen?" Al vrij snel werd geopperd "niet te snel rijden", en daarmee was die kaart dus al gespeeld. Je mag uiteraard een eigen topic openen over waarom men volgens jou niet te hard zou moeten rijden, maar hier zit je voor die discussie verkeerd. Dat het idee van dit topic je wellicht niet zint, is wat anders. Er zullen vast meer topics zijn in dit forum waar je het niet mee eens bent. | |
Isdatzo | woensdag 8 juli 2009 @ 14:20 |
quote:'wordt ik' ![]() Nou vooruit, het verkeer is een samenspel. Geven en nemen. Je strak aan regeltjes houden komt niet altijd de verkeersveiligheid ten goede. En aan de andere kant van het verhaal kan je best die regeltjes overtreden zonder dat daarmee de verkeersveiligheid per definitie in het geding komt. | |
giscard | woensdag 8 juli 2009 @ 15:16 |
quote:Je kan ook je auto op cruise control zetten. Dan hoef je niet op je snelheidsmeter te kijken. | |
Klonk | woensdag 8 juli 2009 @ 15:32 |
Zo, klaar, terug naar een normale discussie svp, geloof dat de ergste bagger nu wel weg is | |
broodmonkeh | woensdag 8 juli 2009 @ 15:33 |
quote:je hebt mijn uiterst serieuze posts verwijderd ![]() | |
Klonk | woensdag 8 juli 2009 @ 15:34 |
en Anne de polizei heeft zeker onherkenbare wagens, vooral Omega´s en dikke Mercedesen en BMW-tjes | |
Klonk | woensdag 8 juli 2009 @ 15:35 |
quote:kan zijn dat ik hier en daar iets te veel heb weggehaald, maar zolang het niet iets wezenlijk bijdroeg aan tips en vooral ging om het moraalridder gedoe is ie terecht weggehaald ![]() | |
Asgard | woensdag 8 juli 2009 @ 15:43 |
-edit- [ Bericht 87% gewijzigd door Asgard op 08-07-2009 15:53:29 ] | |
Boschkabouter | woensdag 8 juli 2009 @ 16:00 |
De politie heeft toch ook zo'n systeem waarmee ze kentekens scannen en automatisch een piepje krijgen als de persoon gezocht wordt/APK verlopen/etc. Zou je zoiets niet zelf in je auto kunnen bouwen? ![]() | |
giscard | woensdag 8 juli 2009 @ 18:18 |
quote:Dat je het even weet, reageren heet hier bagger. | |
Treinkopper | woensdag 8 juli 2009 @ 18:29 |
quote:Mensen die zich door sneue leaseklevers van de weg laten duwen ![]() | |
Mikkie | woensdag 8 juli 2009 @ 18:55 |
quote:De Catchken bedoel jij. Klopt ja, vaak staat er dan verderop een douane/belastingdienstunit ofzo. Kun je vast zelf ook wel inbouwen, maar ik vermoed dat het uit je hoofd leren van de kentekens en gewoon goed opletten iets voordeliger is... | |
eNaSnI | woensdag 8 juli 2009 @ 19:04 |
quote:Je zult nooit letterlijk van de weg geduwd worden. Als zulke grappenmakers achter mij zitten, ga ik juist de snelheid opzoeken van degene die ik aan het inhalen ben zodat het nog net iets langer duurt ![]() Ik ben trouwens wel een keer klemgereden op een provinciale weg. Kwam er een man van Noord-Afrikaanse afkomst uit een BMW X5 verhaal halen, omdat hij vond dat ik gevaarlijk reed (terwijl hij inhaalde met veel te hoge snelheid bij een doorgetrokken streep op een kruising ![]() ![]() | |
broodmonkeh | woensdag 8 juli 2009 @ 20:26 |
Gastedit. Dat gescheld is nergens voor nodig. [ Bericht 97% gewijzigd door Isdatzo op 08-07-2009 20:31:32 ] | |
StarmanFR | woensdag 8 juli 2009 @ 22:25 |
Tips en tricks om snelheidsboetes te voorkomen... tja, op sommige wegen waar ik te hard rijd heb ik nog nooit een boete gehad, maar op de N209 van Zoetermeer naar Alphen a/d rijn wel 2... Op die weg weet ik dat er geen andere mogelijkheid is dan je gewoon aan de snelheid, de 2 keren ben ik daar al geflitst voor resp. 92 en 103 KM terwijl ik daar maar 80 mag (gecorrigeerde snelheden). Voor die 12 km te hard kostte dat 53 euro en voor 23 KM te hard 128 euro. ![]() ![]() En waar ze daar flitsen? Ik zou het niet weten, waarschijnlijk toch ergens op een weiland op een afstandje van de weg, zelfs als ik heel goed kijk kan ik niet zien waar ze controleren. Dus in sommige gevallen moet ik de moraalridders hier toch gelijk geven, als je echt niet weet waar, wanneer en hoe ze flitsen. Bekeuringen zijn toch zonde van het geld. | |
neo2000 | vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23 |
quote:Goed topic..! ![]() Een agent moet blijkbaar herkenbaar zijn. Vraag me dus nu af in hoeverre dat waar is. Is overigens al weer even geleden dat het mij verteld is, dus misschien gaat het niet meer op. quote:Heb jij de TT en OP uberhaubt gelezen..? ![]() | |
Goochie | zondag 12 juli 2009 @ 17:38 |
Die regels zijn opgesteld toen auto's nét de 130km/h haalde. Tegenwoordig zijn auto's dusdanig goed en uitgebalanceerd dat deze makkelijk veel hogere snelheden aankunnen zonder dat het gevaarlijk wordt. De snelheid van 120km/h max is dan ook helemaal achterhaald. Het grote probleem blijft dat er bestuurders zijn die al in de broek schijten met meer dan 110km/h op een weg waar je 120km/h mag. En die leveren het meeste gevaar op. En natuurlijk van die moraalriddertjes die 119km/h links blijven plakken omdat er 3km verderop een vrachtwagen rijdt... | |
Asgard | zondag 12 juli 2009 @ 17:45 |
quote:Kan best kloppen ja, ik weet nog dat een paar buitenlanders (ik dacht Britten of Amerikanen) een keertje in Wegmisbruikers het niet vertrouwden en toen lieten ze een normale auto kopen met agenten in uniform. | |
Wisheh | zondag 12 juli 2009 @ 18:06 |
Denk dat ik deze maar ff moet tvp-en aangezien ik ¤598,- aan boetes moest aftikken afgelopen 2 weken ![]() ![]() ![]() | |
KosterT | zondag 12 juli 2009 @ 19:17 |
quote:48 en 37 te hard is ook geen half werk, daar mogen ze het van mij voor doen. Minder fijn zijn die boetes voor 5 km te hard of zo. Maar ja, aan de andere kant, je moet ergens een grens trekken. | |
eNaSnI | zondag 12 juli 2009 @ 19:24 |
quote:Risico van het vak noemen ze dat. De rest is gewoon eits later op zijn bestemming en betaald door ook al meer dan genoeg voor ![]() | |
Mikkie | zondag 12 juli 2009 @ 19:26 |
quote:Mja goed, dan moet je ook goed opletten. Bovendien zijn 48 en 37 overschrijding geen half werk ![]() | |
Ad_rem | zondag 12 juli 2009 @ 19:28 |
quote:Waarom herhaal je de woorden 'geen half werk'? ![]() | |
Mikkie | zondag 12 juli 2009 @ 19:32 |
quote:Daarom. | |
Kiwi_Kevin | zondag 12 juli 2009 @ 20:04 |
quote:Ben ik het niet mee eens, de limieten zijn o.a. gebaseerd op techniek etc maar ook op menselijke aspecten zoals reactiesnelheid. Die blijft onveranderd. Overigens vind ik het een beter idee om pas te beboeten vanaf 130 (bij een max van 120) en dan mogen de boetes best wat hoger zijn. Een stuk redelijker dan die 17 euro boetes. Dan moet je alleen niet gaan zeuren als je op de grens gaat rijden en dan per ongeluk toch met 134 geflitst wordt.. | |
kastanova | maandag 9 november 2009 @ 18:54 |
Om even een ironische update te geven... Een maand later (na m'n verhuizing naar Nijmegen) ontving ik in 2 weken tijd maar liefst 1400 euro aan boetes. Onopvallende flitsauto's binnen de bebouwde kom (soms wel 2 op een route van een kwartier ![]() ![]() | |
Anne | maandag 9 november 2009 @ 20:17 |
In Nijmegen mag je best wel oppassen ja. Ook met parkeren! | |
eNaSnI | maandag 9 november 2009 @ 20:57 |
quote:Mwuhaha dat krijg je er van met al je 'handige' tips ![]() ![]() | |
OldJeller | maandag 9 november 2009 @ 20:58 |
quote:Binnen de bebouwde kom moet je ook rustig aan doen. | |
Mikkie | maandag 9 november 2009 @ 22:31 |
quote: ![]() Is echt een kwestie van opletten hier in de buurt. Ik kan je wel een keer een flitscollege Nijmegen geven? ![]() ![]() | |
Intrepidity | maandag 9 november 2009 @ 23:11 |
quote:Dude, serieus, ga je ook constant in topics over bijvoorbeeld whiskey of wijn lopen zaniken dat alcohol toch echt wel slecht voor je is en dat je maar beter een sober levent kunt leiden? Hoewel ik het enigszins eens ben met je standpunten is dit topic niet de plaats om die gevoelens te uitten, dat doe je maar ergens anders ![]() TVP voor nuttige tips, omdat _iedereen_ wel eens een tikkeltje haast heeft. | |
Fyodor | dinsdag 10 november 2009 @ 00:48 |
Heb ook eens een videosurveillancewagen gezien die had aan beide kanten 2 extra stukjes buitenspiegel erop. Zal wel zijn om beter zicht naar achter te hebben neem ik aan. Het grappige is dat je dit wel kunt zien als ze achter je rijden. Dus let hier ook op! Verder ben ik ook altijd erg alert op kliko's die langs de weg staan. Voor de rest: moraalridders maak toch je eigen topic aan... Ik ga ook niet lopen klagen in een topic van Feyenoord dat ik niet voor deze club ben en waarom mensen toch vooral van een andere club fan moeten worden. Jullie hebben je punt gemaakt, klaar. Dit topic gaat over iets anders. | |
eNaSnI | dinsdag 10 november 2009 @ 19:07 |
quote:Dude, alcohol is niet verboden, te hard rijden wel ![]() ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 10 november 2009 @ 19:13 |
quote:Wellicht heb je dan ook nog wat tips om andere wetgeving te omzeilen, zoals het proletarisch winkelen, belastingaangifte creatief invullen, de medemens oplichten, etc? ![]() ![]() Als je je op deze manier in het verkeer begeeft, ben je in mijn ogen je rijbewijs niet waardig ![]() | |
OldJeller | dinsdag 10 november 2009 @ 19:48 |
Wat harder rijden met stelen en fraude vergelijken.... appels en schoenen vergelijking (en dan geef ik je vergelijking nóg te veel credit) Autorijden is anticiperen. Als het verkeer vaststaat dan rijd je bv gemiddeld 20 km/h. In de spits op drukke trajecten met geluk b.v. 100 km/h gemiddeld.. en als er niemand op de weg is en het weer laat het toe, dan kan je gewoon 130 of 140 km/h rijden. Hangt allemaal van de situatie af, daarop anticipeer je. Dat flitsen heeft niets met veiligheid te maken. Dat heeft enkel te maken met automobilisten makkelijk geld afhandig maken op achterbakse wijze (van achter de bosjes). | |
Mikkie | dinsdag 10 november 2009 @ 19:51 |
quote:Want belastingfraude is inderdaad compleet vergelijkbaar met 's nachts 140 rijden op een lege snelweg ![]() ![]() | |
Isdatzo | dinsdag 10 november 2009 @ 19:52 |
Oh god.. kunnen die moraalridders even opflikkeren uit dit topic, ja? Als ik het me goed herinner is de vorige keer dat jullie hier kwamen jankballen ook die hele discussie weggeflikkerd. Open er een eigen huiltopic over of zo? | |
OldJeller | dinsdag 10 november 2009 @ 20:00 |
Oja, dat is waar ook, vorige keer werd dat geneuzel allemaal verwijderd. Voor je mening over of dit wel of niet moet kunnen, is dit topic niet. Zijn genoeg oude topics over te vinden waarin je je zegje kan doen, of je opent een nieuwe. | |
Ethanolic | dinsdag 10 november 2009 @ 20:04 |
![]() | |
Fyodor | dinsdag 10 november 2009 @ 23:24 |
quote:Flikker toch op zeg, je hebt geen idee waar je het over hebt. Je vergelijkt appels met peren en haalt zaken erbij die er helemaal niet toe doen. We hebben het hier over wat harder rijden dan de maximum snelheid, niet over asociaal en gevaarlijk rijgedrag. En nou opzouten uit ons topic! ![]() | |
Foxio | woensdag 11 november 2009 @ 00:48 |
TVP heb ik wat aan als ik nog eens wil weten welke auto's die agenten veelal rijden, als ik zelf iets weer zal ik het meteen melden. |