quote:Op zondag 5 juli 2009 12:19 schreef kastanova het volgende:
Anyway, dit is voorlopig mijn lijstje; aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom!
quote:
De laatste keer dat ik aangehouden ben, best gezellig met ze zitten babbelen.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:51 schreef Ad_rem het volgende:
Stinger.
Maar vanaf welke marge halen ze je naar de kant eigenlijk? Ik rijd op snelwegen eigenlijk standaard 25 a 30km (onder die 30 km te hard blijven) te hard maar wonder boven wonder nog nooit wat gehad of aangehouden.
Gewoon, omdat het kan. Lijkt me niet de discussie hier.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Omdat de maximale snelheden in NL vaak niet hoog genoeg zijn. Daarnaast vind ik harder rijden = meer plezier tijdens het rijdenquote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Mensen die normaal rijgedrag vertonen 'moraalridders' noemenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
Godsetering mensen, kunnen de moraalridders weer even opbokken?
Als ik dergelijke aanvullingen had gewild, had ik wel een topic als "[HOWTO]Hoe gedraag ik me als Balkenende-adept en blijft ik tegelijkertijd maagd" geopend.
Correctie, dit vind jij goed rijgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:41 schreef StarmanFR het volgende:
Ach gevaarlijk, niet overal. Hardrijders worden vaak als asocialen gezien, maar er zijn ook hardrijders die goed rekening houden met het verkeer dat voor hun rijdt en tijdig remmen, bekijk het rijgedrag in dit mooie filmpje:
is goed rijgedrag
RDS van BNR en Q-music levert ook wel vaak handige tips op qua mobiele controles als je niets beters (via TomTom bv) voor handen hebt.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
kunnen de moraalridders weer even opbokken?
onnodig grote risico's genomen? Welke dan?quote:Op zondag 5 juli 2009 13:51 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Correctie, dit vind jij goed rijdgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.
File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.
Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
onnodig grote risico's genomen? Welke dan?
Ze rijden wel heel snel, maar je ziet ook dat ze tegelijkertijd erg goed rekening houden met andere weggebruikers.
Dit zijn niet een stelletje dombo's, deze 2 lui kunnen heel goed rijden. Ze remmen ruim van te voren af als ze zien dat er iemand op de linkerbaan rijdt, ze anticiperen zeer snel.
Sterker nog, dit is de beste en veiligste high speed driving video die ik tot dusver op het internet heb gezien. (en ik heb er een heleboel gezien)
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!quote:Op zondag 5 juli 2009 14:57 schreef Isdatzo het volgende:
Och gut, kunnen alle moraalridders hun eigen topic openen ofzo? We wéten hoe jullie er over denken. En nu oprotten
Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.
Ja, en die hebben we gelezen. Het is niet nodig om die nog 100 keer te herhalen. Als je nog aanvullende tips hebt, graag.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!
Ik denk dat ik sneller ga dan jij denktquote:Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren?Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!
Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren?Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:
[..]
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:
[..]
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.
Nee, ik vind eigenlijk dat ze in deze video heel goed rijgedrag laten zien.
En zeg nou zelf, als je in een Porsche of Lamborghini Gallaro zo rondrijden, zou je ook sneller gaan dan bv. 130 KM. Het lijkt mij ook gewoon een fantastisch gevoel om zo''n auto flink op zijn staart te trappen.
En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!![]()
Mag jij vinden, het is niet jouw taak te zorgen dat wij ons aan de verkeersregels houden. Laat dat over aan de mensen die daar betaald voor krijgen en ervoor opgeleid zijn. We weten dat jij je het er niet mee eens bent, daar zijn we ons van bewust, en dat leggen we naast ons neer.quote:[..]
Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!
Dat is alleen als je Duitser bent.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!![]()
Het zijn algemeen geldende normen, het is namelijk verboden bij wet. Of zeg ik nou iets doms?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.quote:
Als er over het kraken van software wordt gesproken staat iedereen op zijn achterste benen, maar zodra er verkeersregels worden overtreden kan dat ineens wel besproken worden?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.
Het lijkt er wel op: http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=7914&sid=11e25e77c384d0b51a069ed22703fd2cquote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Misschien moet jij met die janktoon eens van een brug in de IJssel springen. Je hebt je punt gemaakt, klaar. Je hoeft niet als een of andere Nazi in dit topic rond te blijven lopen om tegen iedereen aan te schoppen die het doel van het topic wél begrepen heeft. We weten inmiddels dat je het er absoluut niet mee eens bent.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn??Is dat echt het risico waard?
Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen?
Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!![]()
Ja.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Voor mij gaat het niet om de tijdwinst maar de funfactor. Sowieso is het een kunst om níet te hard te rijdenquote:Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn??Is dat echt het risico waard?
quote:Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen?
Nee.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.
Jazeker, die hebben ze daar ook. Lang niet alles is tegenwoordig ongelimiteerd, dus voor de gelimiteerde stukken hebben ze die mannen zeker nodig. Ze rijden voornamelijk in de geijkte Duits merken: Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes en Skoda.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:54 schreef Mikkie het volgende:
Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.
Wat jij denkt is niet belangrijk. Jurisprudentie en feiten zijn belangrijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:03 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.
quote:Op zondag 5 juli 2009 14:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.
Het komt door snelheidsverschillen, dus zowel invoegen als sneller rijdende mensen. Beetje kinderachtig om dan naar een ander te gaan wijzen ipv. zelf het goede voorbeeld te geven.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:53 schreef Skiet het volgende:
[..]
Ja, files ontstaan door snelheidsverschillen. Zorg dan eerst eens dat mensen leren invoegen met 120. Dat komt echt niet doordat mensen op de linkerbaan 140 rijden. (...)
Er beslist hier niemand wat, maar de beste tip om boetes te voorkomen is simpelweg de regels naleven of iig een poging hiertoe doen!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef StarmanFR het volgende:
Files zijn er omdat het wegennet in Nederland gewoon vaak druk is.
En 't is ieder zijn recht om een ander te helpen/tips te geven om boetes te voorkomen, of men wel of geen rijbewijs verdient is niet aan de zeikerds hier om dat te belissen.
Ja, dat weten we ondertussen wel. Nu graag over op de tips om niet bekeurd te worden mocht men onverhoopt toch die heilige regels van je niet nalevenquote:Op zondag 5 juli 2009 21:15 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Er beslist hier niemand wat, maar de beste tip om boetes te voorkomen is simpelweg de regels naleven of iig een poging hiertoe doen!
Onopvallende motor.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op: http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=7914&sid=11e25e77c384d0b51a069ed22703fd2c
He, jammerquote:Op zondag 5 juli 2009 15:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jazeker, die hebben ze daar ook. Lang niet alles is tegenwoordig ongelimiteerd, dus voor de gelimiteerde stukken hebben ze die mannen zeker nodig. Ze rijden voornamelijk in de geijkte Duits merken: Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes en Skoda.
Ook op provinciale wegen rijden ze, helaasquote:Op zondag 5 juli 2009 21:22 schreef Anne het volgende:
[..]
He, jammer.
Overigens heb ik het niet per se over de snelwegen hoor.
Gouden tip!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:19 schreef broodmonkeh het volgende:
ohja en ga na een waarschuwing dat je te snel rijd , niet weer te hard rijden als de agent de afslag neemt![]()
Agent nam de afslag, en toen die uit het zicht was drukte ik het gaspedaal weer in , was 'ie de snelweg weer opgegaan en kreeg ik alsnog een boete
Kleine correctie: er wordt geflitst vanaf 128 km/h, wat gecorrigeerd wordt naar 124 km/h.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:58 schreef KosterT het volgende:
Vreemd knipperende mensen op de andere baan: mogelijk een mobiele flitscontrole.
Verder vaak na/onder obstakels zoals viaducten of bomen.
Ik rij ook vaak te hard maar probeer het beperkt te houden. Op snelweg bij 120 wordt je geflitst vanaf 125. Afwijking is bij mij iets minder dan 5% (even berekenen met TomTom) dus ik kan 131 op de teller, wat in de praktijk neerkomt op tussen de 130 en 140. Boetes blijven zo beperkt en je rijdt 80% voorbij.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Je hebt 100% gelijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!![]()
[..]
Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!
Nee,quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:23 schreef StarmanFR het volgende:
Snelheden vanaf 175 KM kan je scheuren noemen, alles daaronder is dat niet.
Bij 100km/h heb ik nog 5 versnellingen over.. scheurenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Nee,
Snelheden boven de 100 KM/u kun je scheuren noemen.
Op sommige stukken wordt er een uitzondering gemaakt. Daar mag je 120 KM/u.
Het mag, het hoeft niet. Als het druk is, of de weersomstandigheden laten het niet toe, is het veel verstandiger om wat langzamer te gaan.
'wordt ik'quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Nu wordt ik toch wel benieuwd.
vertel eens:
Je kan ook je auto op cruise control zetten.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:54 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
niet te hard rijden...niet te hard rijden...
iedereen rijdt wel eens te hard, als je alleen al auto's inhaalt op de snelweg ga je vaak al te hard.
het gaat vaak onbewust, want ik ben meer bezig met erop letten hoe het verkeer voor- en achter me rijdt dan constant letten op mijn snelheidsmeter.
je hebt mijn uiterst serieuze posts verwijderdquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:32 schreef Klonk het volgende:
Zo, klaar, terug naar een normale discussie svp, geloof dat de ergste bagger nu wel weg is
kan zijn dat ik hier en daar iets te veel heb weggehaald, maar zolang het niet iets wezenlijk bijdroeg aan tips en vooral ging om het moraalridder gedoe is ie terecht weggehaaldquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:33 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
je hebt mijn uiterst serieuze posts verwijderd
Dat je het even weet,quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:32 schreef Klonk het volgende:
Zo, klaar, terug naar een normale discussie svp, geloof dat de ergste bagger nu wel weg is
Mensen die zich door sneue leaseklevers van de weg laten duwenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:45 schreef Huppelmuts het volgende:
Iedereen roept wel dat je het beste je eigen aan de snelheid kan houden om een boete te voorkomen.
Maar probeer jij maar eens braaf 70 te gaan rijden als er wegwerkzaamheden zijn en het geen spits is. Dan word je binnen no time van de weg af geduwd door een of andere imbeciel die 120 nog te langzaam vind.
De Catchken bedoel jij. Klopt ja, vaak staat er dan verderop een douane/belastingdienstunit ofzo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:00 schreef Boschkabouter het volgende:
De politie heeft toch ook zo'n systeem waarmee ze kentekens scannen en automatisch een piepje krijgen als de persoon gezocht wordt/APK verlopen/etc.
Zou je zoiets niet zelf in je auto kunnen bouwen?
Je zult nooit letterlijk van de weg geduwd worden. Als zulke grappenmakers achter mij zitten, ga ik juist de snelheid opzoeken van degene die ik aan het inhalen ben zodat het nog net iets langer duurtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:45 schreef Huppelmuts het volgende:
Iedereen roept wel dat je het beste je eigen aan de snelheid kan houden om een boete te voorkomen.
Maar probeer jij maar eens braaf 70 te gaan rijden als er wegwerkzaamheden zijn en het geen spits is. Dan word je binnen no time van de weg af geduwd door een of andere imbeciel die 120 nog te langzaam vind.
Goed topic..!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Heb jij de TT en OP uberhaubt gelezen..?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Richel het volgende:
Bij TS stel ik mij zo'n josti voor die in z'n Volkswagen Golf GTI met geblindeerde ruiten rondscheurt. Want goed rijden, dat kan hij als ènige. Echt!
Ja, tuurlijk.
Kan best kloppen ja, ik weet nog dat een paar buitenlanders (ik dacht Britten of Amerikanen) een keertje in Wegmisbruikers het niet vertrouwden en toen lieten ze een normale auto kopen met agenten in uniform.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:23 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Goed topic..!Ik heb overigens van een kennis, die internationaal vrachtwagen chauffeur is, begrepen dat in het buitenland heul geen agenten in burger rond rijden, dat Nederland hierin een uitzondering is? (uitgezonderd motor agenten) Dit omdat de laatste paar jaar regelmatig mensen overvallen/gecarjacked zijn..
Een agent moet blijkbaar herkenbaar zijn. Vraag me dus nu af in hoeverre dat waar is. Is overigens al weer even geleden dat het mij verteld is, dus misschien gaat het niet meer op.
[..]
48 en 37 te hard is ook geen half werk, daar mogen ze het van mij voor doen. Minder fijn zijn die boetes voor 5 km te hard of zo. Maar ja, aan de andere kant, je moet ergens een grens trekken.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef Wisheh het volgende:
Denk dat ik deze maar ff moet tvp-en aangezien ik ¤598,- aan boetes moest aftikken afgelopen 2 weken1x 48km/u te hard en 1x 37 km/u. En dan hou ik me mond nog maar ff over de andere boetes de laatste jaren
Trieste honden zijn het, haal eerst die onzekere lui maar is van de weg af die niet harden dan 100 durven te rijden. Of bejaarden dat is nog een stukje erger
Risico van het vak noemen ze dat. De rest is gewoon eits later op zijn bestemming en betaald door ook al meer dan genoeg voorquote:Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef Wisheh het volgende:
Denk dat ik deze maar ff moet tvp-en aangezien ik ¤598,- aan boetes moest aftikken afgelopen 2 weken1x 48km/u te hard en 1x 37 km/u. En dan hou ik me mond nog maar ff over de andere boetes de laatste jaren
Trieste honden zijn het, haal eerst die onzekere lui maar is van de weg af die niet harden dan 100 durven te rijden. Of bejaarden dat is nog een stukje erger
Mja goed, dan moet je ook goed opletten. Bovendien zijn 48 en 37 overschrijding geen half werkquote:Op zondag 12 juli 2009 18:06 schreef Wisheh het volgende:
Denk dat ik deze maar ff moet tvp-en aangezien ik ¤598,- aan boetes moest aftikken afgelopen 2 weken1x 48km/u te hard en 1x 37 km/u. En dan hou ik me mond nog maar ff over de andere boetes de laatste jaren
Trieste honden zijn het, haal eerst die onzekere lui maar is van de weg af die niet harden dan 100 durven te rijden. Of bejaarden dat is nog een stukje erger
Waarom herhaal je de woorden 'geen half werk'?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja goed, dan moet je ook goed opletten. Bovendien zijn 48 en 37 overschrijding geen half werk.
Daarom.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:28 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Waarom herhaal je de woorden 'geen half werk'?
Ben ik het niet mee eens, de limieten zijn o.a. gebaseerd op techniek etc maar ook op menselijke aspecten zoals reactiesnelheid. Die blijft onveranderd.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:38 schreef Goochie het volgende:
Die regels zijn opgesteld toen auto's nét de 130km/h haalde. Tegenwoordig zijn auto's dusdanig goed en uitgebalanceerd dat deze makkelijk veel hogere snelheden aankunnen zonder dat het gevaarlijk wordt. De snelheid van 120km/h max is dan ook helemaal achterhaald.
Mwuhaha dat krijg je er van met al je 'handige' tipsquote:Op maandag 9 november 2009 18:54 schreef kastanova het volgende:
Om even een ironische update te geven... Een maand later (na m'n verhuizing naar Nijmegen) ontving ik in 2 weken tijd maar liefst 1400 euro aan boetes.
Onopvallende flitsauto's binnen de bebouwde kom (soms wel 2 op een route van een kwartier.) blijkt binnen een compleet aparte categorie te vallen
.
Binnen de bebouwde kom moet je ook rustig aan doen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:54 schreef kastanova het volgende:
Om even een ironische update te geven... Een maand later (na m'n verhuizing naar Nijmegen) ontving ik in 2 weken tijd maar liefst 1400 euro aan boetes.
Onopvallende flitsauto's binnen de bebouwde kom (soms wel 2 op een route van een kwartier.) blijkt binnen een compleet aparte categorie te vallen
.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:54 schreef kastanova het volgende:
Om even een ironische update te geven... Een maand later (na m'n verhuizing naar Nijmegen) ontving ik in 2 weken tijd maar liefst 1400 euro aan boetes.
Onopvallende flitsauto's binnen de bebouwde kom (soms wel 2 op een route van een kwartier.) blijkt binnen een compleet aparte categorie te vallen
.
Dude, serieus, ga je ook constant in topics over bijvoorbeeld whiskey of wijn lopen zaniken dat alcohol toch echt wel slecht voor je is en dat je maar beter een sober levent kunt leiden? Hoewel ik het enigszins eens ben met je standpunten is dit topic niet de plaats om die gevoelens te uitten, dat doe je maar ergens andersquote:Op maandag 9 november 2009 20:57 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Mwuhaha dat krijg je er van met al je 'handige' tipsWellicht tijd om je aan de snelheid te houden en dat geld ergens anders aan besteden?
Dude, alcohol is niet verboden, te hard rijden welquote:Op maandag 9 november 2009 23:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dude, serieus, ga je ook constant in topics over bijvoorbeeld whiskey of wijn lopen zaniken dat alcohol toch echt wel slecht voor je is en dat je maar beter een sober levent kunt leiden? Hoewel ik het enigszins eens ben met je standpunten is dit topic niet de plaats om die gevoelens te uitten, dat doe je maar ergens anders![]()
TVP voor nuttige tips, omdat _iedereen_ wel eens een tikkeltje haast heeft.
Wellicht heb je dan ook nog wat tips om andere wetgeving te omzeilen, zoals het proletarisch winkelen, belastingaangifte creatief invullen, de medemens oplichten, etc?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:48 schreef Fyodor het volgende:
Heb ook eens een videosurveillancewagen gezien die had aan beide kanten 2 extra stukjes buitenspiegel erop. Zal wel zijn om beter zicht naar achter te hebben neem ik aan. Het grappige is dat je dit wel kunt zien als ze achter je rijden. Dus let hier ook op!
Verder ben ik ook altijd erg alert op kliko's die langs de weg staan.
Voor de rest: moraalridders maak toch je eigen topic aan... Ik ga ook niet lopen klagen in een topic van Feyenoord dat ik niet voor deze club ben en waarom mensen toch vooral van een andere club fan moeten worden. Jullie hebben je punt gemaakt, klaar. Dit topic gaat over iets anders.
Want belastingfraude is inderdaad compleet vergelijkbaar met 's nachts 140 rijden op een lege snelwegquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:13 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wellicht heb je dan ook nog wat tips om andere wetgeving te omzeilen, zoals het proletarisch winkelen, belastingaangifte creatief invullen, de medemens oplichten, etc?Mag ik het een beetje vreemd vinden dat er schijnbaar weinig mensen moeite hebben met het overtreden van verkeersregels en elkaar hierbij zelfs zoveel mogelijk willen helpen (met alle mogelijke gevaarlijke situaties die hieruit kunnen voortvloeien), maar moord en brand schreeuwen als er iemand een pakje kauwgom steelt?
![]()
Als je je op deze manier in het verkeer begeeft, ben je in mijn ogen je rijbewijs niet waardig
Flikker toch op zeg, je hebt geen idee waar je het over hebt. Je vergelijkt appels met peren en haalt zaken erbij die er helemaal niet toe doen. We hebben het hier over wat harder rijden dan de maximum snelheid, niet over asociaal en gevaarlijk rijgedrag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:13 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wellicht heb je dan ook nog wat tips om andere wetgeving te omzeilen, zoals het proletarisch winkelen, belastingaangifte creatief invullen, de medemens oplichten, etc?Mag ik het een beetje vreemd vinden dat er schijnbaar weinig mensen moeite hebben met het overtreden van verkeersregels en elkaar hierbij zelfs zoveel mogelijk willen helpen (met alle mogelijke gevaarlijke situaties die hieruit kunnen voortvloeien), maar moord en brand schreeuwen als er iemand een pakje kauwgom steelt?
![]()
Als je je op deze manier in het verkeer begeeft, ben je in mijn ogen je rijbewijs niet waardig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |