quote:Op zondag 5 juli 2009 12:19 schreef kastanova het volgende:
Anyway, dit is voorlopig mijn lijstje; aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom!
quote:
De laatste keer dat ik aangehouden ben, best gezellig met ze zitten babbelen.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:51 schreef Ad_rem het volgende:
Stinger.
Maar vanaf welke marge halen ze je naar de kant eigenlijk? Ik rijd op snelwegen eigenlijk standaard 25 a 30km (onder die 30 km te hard blijven) te hard maar wonder boven wonder nog nooit wat gehad of aangehouden.
Gewoon, omdat het kan. Lijkt me niet de discussie hier.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Omdat de maximale snelheden in NL vaak niet hoog genoeg zijn. Daarnaast vind ik harder rijden = meer plezier tijdens het rijdenquote:Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
Mensen die normaal rijgedrag vertonen 'moraalridders' noemenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
Godsetering mensen, kunnen de moraalridders weer even opbokken?
Als ik dergelijke aanvullingen had gewild, had ik wel een topic als "[HOWTO]Hoe gedraag ik me als Balkenende-adept en blijft ik tegelijkertijd maagd" geopend.
Correctie, dit vind jij goed rijgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:41 schreef StarmanFR het volgende:
Ach gevaarlijk, niet overal. Hardrijders worden vaak als asocialen gezien, maar er zijn ook hardrijders die goed rekening houden met het verkeer dat voor hun rijdt en tijdig remmen, bekijk het rijgedrag in dit mooie filmpje:
is goed rijgedrag
RDS van BNR en Q-music levert ook wel vaak handige tips op qua mobiele controles als je niets beters (via TomTom bv) voor handen hebt.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
kunnen de moraalridders weer even opbokken?
onnodig grote risico's genomen? Welke dan?quote:Op zondag 5 juli 2009 13:51 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Correctie, dit vind jij goed rijdgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.
File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.
Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
onnodig grote risico's genomen? Welke dan?
Ze rijden wel heel snel, maar je ziet ook dat ze tegelijkertijd erg goed rekening houden met andere weggebruikers.
Dit zijn niet een stelletje dombo's, deze 2 lui kunnen heel goed rijden. Ze remmen ruim van te voren af als ze zien dat er iemand op de linkerbaan rijdt, ze anticiperen zeer snel.
Sterker nog, dit is de beste en veiligste high speed driving video die ik tot dusver op het internet heb gezien. (en ik heb er een heleboel gezien)
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!quote:Op zondag 5 juli 2009 14:57 schreef Isdatzo het volgende:
Och gut, kunnen alle moraalridders hun eigen topic openen ofzo? We wéten hoe jullie er over denken. En nu oprotten
Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.
Ja, en die hebben we gelezen. Het is niet nodig om die nog 100 keer te herhalen. Als je nog aanvullende tips hebt, graag.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!
Ik denk dat ik sneller ga dan jij denktquote:Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren?Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!
Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren?Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:
[..]
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:
[..]
Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.
Nee, ik vind eigenlijk dat ze in deze video heel goed rijgedrag laten zien.
En zeg nou zelf, als je in een Porsche of Lamborghini Gallaro zo rondrijden, zou je ook sneller gaan dan bv. 130 KM. Het lijkt mij ook gewoon een fantastisch gevoel om zo''n auto flink op zijn staart te trappen.
En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!![]()
Mag jij vinden, het is niet jouw taak te zorgen dat wij ons aan de verkeersregels houden. Laat dat over aan de mensen die daar betaald voor krijgen en ervoor opgeleid zijn. We weten dat jij je het er niet mee eens bent, daar zijn we ons van bewust, en dat leggen we naast ons neer.quote:[..]
Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!
Dat is alleen als je Duitser bent.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!![]()
Het zijn algemeen geldende normen, het is namelijk verboden bij wet. Of zeg ik nou iets doms?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.quote:
Als er over het kraken van software wordt gesproken staat iedereen op zijn achterste benen, maar zodra er verkeersregels worden overtreden kan dat ineens wel besproken worden?quote:Op zondag 5 juli 2009 15:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.
Het lijkt er wel op: http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=7914&sid=11e25e77c384d0b51a069ed22703fd2cquote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Misschien moet jij met die janktoon eens van een brug in de IJssel springen. Je hebt je punt gemaakt, klaar. Je hoeft niet als een of andere Nazi in dit topic rond te blijven lopen om tegen iedereen aan te schoppen die het doel van het topic wél begrepen heeft. We weten inmiddels dat je het er absoluut niet mee eens bent.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn??Is dat echt het risico waard?
Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen?
Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!![]()
Ja.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Voor mij gaat het niet om de tijdwinst maar de funfactor. Sowieso is het een kunst om níet te hard te rijdenquote:Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn??Is dat echt het risico waard?
quote:Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen?
Nee.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:47 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.
Jazeker, die hebben ze daar ook. Lang niet alles is tegenwoordig ongelimiteerd, dus voor de gelimiteerde stukken hebben ze die mannen zeker nodig. Ze rijden voornamelijk in de geijkte Duits merken: Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes en Skoda.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.
Weet iemand dat?
Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:54 schreef Mikkie het volgende:
Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.
Wat jij denkt is niet belangrijk. Jurisprudentie en feiten zijn belangrijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 16:03 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.
quote:Op zondag 5 juli 2009 14:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.
Het komt door snelheidsverschillen, dus zowel invoegen als sneller rijdende mensen. Beetje kinderachtig om dan naar een ander te gaan wijzen ipv. zelf het goede voorbeeld te geven.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:53 schreef Skiet het volgende:
[..]
Ja, files ontstaan door snelheidsverschillen. Zorg dan eerst eens dat mensen leren invoegen met 120. Dat komt echt niet doordat mensen op de linkerbaan 140 rijden. (...)
Er beslist hier niemand wat, maar de beste tip om boetes te voorkomen is simpelweg de regels naleven of iig een poging hiertoe doen!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef StarmanFR het volgende:
Files zijn er omdat het wegennet in Nederland gewoon vaak druk is.
En 't is ieder zijn recht om een ander te helpen/tips te geven om boetes te voorkomen, of men wel of geen rijbewijs verdient is niet aan de zeikerds hier om dat te belissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |