abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70663170
Aangezien ik inmiddels toch wel een ruime ervaring op heb gedaan met het verkrijgen van snelheidsboetes en ik er vanwége die ervaring tegenwoordig aanzienlijk minder krijg, leek het me handig om alle ervaring even te delen.

Oftewel, hoe voorkom je snelheidsboetes? .

Flitspalen kan ik vrij kort over zijn: Remmen! .
Verder is er op zich weinig over te vertellen behalve dan dat er in combinatie met TomTom toch wel enige hulp beschikbaar is.
Zoals elke nerd weiger ik simpelweg voor een product te betalen, enige nadeel van een illegale TomTom is dat je dus logischerwijs geen flitspaalservice tot je beschikking hebt.
Daar zou je sowieso voor moeten betalen, dus per definitie al een no-go area .
Oplossing: Poiedit.com. Een database samengesteld dóór gebruikers vóór gebruikers en werkt uitstekend samen met TomTom. Updates zijn makkelijk te installeren en de persoonlijke instellingsmogelijkheden zijn ook ideaal.
Sinds ik het gebruik geen flitsboete meer gehad .

Maar dan het hoofdonderdeel van dit topic aangezien ze je naar alle waarschijnlijkheid het meeste geld gaan kosten. Als je hierdoor gepakt wordt, heb je immers de norm toch nét iets ruimer overschreven.
Oftewel: De onopvallende surveillancewagens .

Nou, hoe voorkom je dan dat je een boete krijgt van een onopvallende surveillancewagen? Heel simpel; zorgen dat hij niet meer onopvallend is zodat je, net als blij flitspalen tijdig af kunt remmen .

Hoe dan te herkennen? Meerdere opties al naar gelang de afstand!

Van veraf:
  • Type auto: Doorgaans rijdt men in een Volkswagen, Ford of Volvo met af en toe een Alfa er tussendoor.
  • Ouderdom: Deze auto's zullen nooit van vóór 2000 zijn.
  • Nummerborden: Nederlandse nummerbord, duh. Spreekt voor zich, maar tegenwoordig kun je dan ook al een groot aantal Polen & Duitsers wegstrepen en dus vol gas inhalen.
  • De stáát van het nummerbord: Een surveillancewagen zal áltijd een schoon gewassen nummerbord hebben.
  • Technische staat auto: Deuken, kapotte (rem)lichten, een missende velg, etc. Zal nevernooit voorkomen bij een surveillancewagen.
  • Snelheid/Positie: Doorgaans bevinden ze zich met een slakkengangetje op de rechterrijbaan. Of, mochten ze willen inhalen, dan doen ze dat met de minimale snelheid. Komt er dus een auto met hoge snelheid (140+) voorbij knallen? Lekker volgen .

Mocht de auto voor je dus 1 van bovenstaande eigenschappen bezitten? Vol het gas er ophouden, je hebt immers niks te vrezen van onze vrienden van justitie .

Ietwat dichterbij:
  • Hoedenplank: Een paraplu, knuffel, doos, etc. op de hoedenplank? Geen politie! In eerste instantie omdat het gewoon niet "hoort" en ten tweede omdat dat het "Stop Politie" bordje nogal zou belemmeren.
  • Inzittenden: Slechts 1 persoon in de auto? De bestuurder zelf? Geen politie! Zie je wel een hoofd boven de passagiersstoel uit torenen? Altijd even afremmen. 1 persoon op de achterbank? Geen politie. Meerdere personen op de achterbank? It must be your lucky day! Zou namelijk zomaar de geluids- en cameraman van Blik op de weg / Wegmisbruikers kunnen zijn! Gewoon doorracen dus, kom je in ieder geval met je kop op tv! .
  • Achteruitkijkspiegel: Hangt er iets "grappigs" of kleurrijks aan de achteruitkijkspiegel? Zou de politie niet snel doen hé.
  • Gordels: Het blijven wetshandhavers dus 100% gordelgedrag! Zie je dus geen gordel van linksboven naar de passagiersstoel gaan? Karren! (zo herkent de politie het zelf trouwens ook)
  • Voorruit: Hangt er een navigatiesysteem aan de voorruit? Surveillanceauto's hebben deze, indien aanwezig, in het dashboard verwerkt . Kun je tegenwoordig dus al een behoorlijk aantal auto's wegstrepen!

Er naast:
  • Kijkgedrag: Kijken ze opzij terwijl je ze inhaalt? Risicofactor! Iedere keer áls ik ze tegenkom, kijken ze eerst nog even opzij om te kijken met wie ze te maken hebben / of ik aan het bellen ben / of ik de gordel draag. Andere automobilisten doen dat doorgaans allen wanneer ik heb zitten drukken.
  • Kleding: Een hawaibloesje of iets anders fleurigs? Mooi. Een sober of donker overhemd? Oppassen .
  • Achteruitkijkspiegel: Hangt er, hoog aan de achteruitkijkspiegel een donker, hoekig ding. 99% procent dat je beet hebt. Vol in de ankers en even wat beter bestuderen dus .
  • Geaardheid: Het zijn altijd homo's die zich bareback in hun kontje laten nemen; for sure.

Er voorbij:
  • Gedrag: Begint 1 van de 2 inzittenden als een malle met iets bij de voorruit te klooien? Dan is ie waarschijnlijk met de camera aan het hannesen. Een teken voor jou om even af te remmen en opnieuw bovenstaande tips langs te laten komen.
  • Rijgedrag: Heb je net een auto die met een bejaardensnelheid reed ingehaald en geeft deze nu ineens gas bij? Of je hebt zijn vrouw geneukt en hij heeft je bij het voorbijgaan herkent, of ze achtervolgen je op gepaste afstand. Afremmen, in laten halen en nogmaals kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
    Andere optie wanneer je haast hebt: Nog even extra gas geven en kijken of hun autootje kleiner wordt in de spiegel. Blijven ze dan nog steeds op dezelfde afstand volgen? Vol in de ankers voordat ze de trajectmeting van (dacht ik) 1500 meter hebben kunnen afronden.

Ben je alsnog staande gehouden?
    Kom met iets verrassends!
    Zo ben ik ooit op de snelweg aangehouden door een herkenbare politiewagen en kreeg ik de vraag of ik graag een boete wílde aangezien ik ze vol gas voorbij knalde.
    Heel droog geantwoord dat ik het nogal hypocriet vond om plots in de ankers te gaan aangezien zij in de achteruitkijkspiegel ook vast wel gezien hadden hoe hard ik aan kwam rijden.
    Rijbewijscontrole, blaastest en ik kon weer verder rijden met slechts een waarschuwing .
    Ze sloegen zowaar het kopje koffie nog af ook .

Anyway, dit is voorlopig mijn lijstje; aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom!
  • I was an atheist until I realized I was God
    pi_70663188
    niet te hard rijden
    pi_70663321
    Ben het er maar half mee eens, over die onopvallende auto's kan ik je wel wat meer vertellen maar dat doe ik thuis wel.
    pi_70663359
    FlitsNav gebruiken,die download dan tijdens het rijden de mobiele controles en zet ze ook direct in je tomtom zonder dat je iets hoeft te doen. Bijvoorbeeld elk kwartier de bekende mobiele controles downloaden. Heeft me al heel wat boetes mogen besparen.

Wel even kijken of je de goede versie hebt (download via forum, even zoeken op google dus)
    pi_70663363
    Ik heb een Stinger DSI in mijn auto dat werkt pas echt.
      Moderator zondag 5 juli 2009 @ 12:28:51 #6
    145080 crew  SwJ
    Het boegbeeld van FOK!
    pi_70663407
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:19 schreef kastanova het volgende:
    Anyway, dit is voorlopig mijn lijstje; aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom!
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:20 schreef wapwip het volgende:
    niet te hard rijden
    F.K.A. SuperwormJim
      zondag 5 juli 2009 @ 12:51:56 #7
    240358 Ad_rem
    bij de zaak
    pi_70664046
    Stinger.

Maar vanaf welke marge halen ze je naar de kant eigenlijk? Ik rijd op snelwegen eigenlijk standaard 25 a 30km (onder die 30 km te hard blijven ) te hard maar wonder boven wonder nog nooit wat gehad of aangehouden.
    People demand freedom of speech as a compensation
    for the freedom of thought which they seldom use.
    pi_70664193
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:51 schreef Ad_rem het volgende:
    Stinger.

Maar vanaf welke marge halen ze je naar de kant eigenlijk? Ik rijd op snelwegen eigenlijk standaard 25 a 30km (onder die 30 km te hard blijven ) te hard maar wonder boven wonder nog nooit wat gehad of aangehouden.
    De laatste keer dat ik aangehouden ben, best gezellig met ze zitten babbelen.
    Op 100 km wegen houden ze doorgaans pas aan als het inderdaad tussen de 20 en 30 km overschrijding aan zit.
    Uitzondering daarop is wanneer ze al een tijdje "droog staan", dan pakken ze ook vanaf de 10 tot 20km overschrijding .
    I was an atheist until I realized I was God
      zondag 5 juli 2009 @ 13:04:40 #9
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_70664456
    Aanvullend: een trajectmeting moet óf minimaal 16 seconden duren, óf minimaal 600 meter. Die 1.500m uit de OP klopt dus niet. Hou daar rekening mee
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      zondag 5 juli 2009 @ 13:18:02 #10
    65918 IBAZ
    broeinest
    pi_70664838
    Waarom wil je altijd en overal te hard rijden?
      zondag 5 juli 2009 @ 13:20:24 #11
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_70664899
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef IBAZ het volgende:
    Gewoon, omdat het kan. Lijkt me niet de discussie hier.
    Zerg schreef:
    pi_70665153
    Hoe zit het met regels voor mobiele flitscontroles? Ik kan me voorstellen dat er bepaalde regels zijn waar mobiele flitsers niet opgesteld mogen worden, bijvoorbeeld na een lichte helling naar beneden of direct na een bord van een 100 zone. Kan je een flitser op een 4 baans weg zetten?
    Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
    pi_70665161
    quote:
    Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.
      zondag 5 juli 2009 @ 13:31:45 #14
    213473 StarmanFR
    Morandi fan
    pi_70665213
    quote:
    Omdat de maximale snelheden in NL vaak niet hoog genoeg zijn. Daarnaast vind ik harder rijden = meer plezier tijdens het rijden buiten de bebouwde kom dan, want binnen de bebouwde kom houd ik me praktische altijd aan de snelheid.

Alleen 't is wel zonde van 't geld als je bekeuringen krijgt
    Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
      zondag 5 juli 2009 @ 13:33:52 #15
    132867 Oproerkraaier
    Oproer kraait.
    pi_70665278
    Hard rijden is gevaarlijk
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
      zondag 5 juli 2009 @ 13:41:56 #16
    213473 StarmanFR
    Morandi fan
    pi_70665488
    Ach gevaarlijk, niet overal. Hardrijders worden vaak als asocialen gezien, maar er zijn ook hardrijders die goed rekening houden met het verkeer dat voor hun rijdt en tijdig remmen, bekijk het rijgedrag in dit mooie filmpje:

is goed rijgedrag
    Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
      Moderator zondag 5 juli 2009 @ 13:51:14 #17
    145080 crew  SwJ
    Het boegbeeld van FOK!
    pi_70665744
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
    Godsetering mensen, kunnen de moraalridders weer even opbokken?

Als ik dergelijke aanvullingen had gewild, had ik wel een topic als "[HOWTO]Hoe gedraag ik me als Balkenende-adept en blijft ik tegelijkertijd maagd" geopend.
    Mensen die normaal rijgedrag vertonen 'moraalridders' noemen
    F.K.A. SuperwormJim
      zondag 5 juli 2009 @ 13:51:34 #18
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70665753
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:41 schreef StarmanFR het volgende:
    Ach gevaarlijk, niet overal. Hardrijders worden vaak als asocialen gezien, maar er zijn ook hardrijders die goed rekening houden met het verkeer dat voor hun rijdt en tijdig remmen, bekijk het rijgedrag in dit mooie filmpje:

is goed rijgedrag
    Correctie, dit vind jij goed rijgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eNaSnI op 05-07-2009 15:02:49 ]
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
    pi_70665996
    Dit is duidelijk geen discussietopic, dus:
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef kastanova het volgende:
    kunnen de moraalridders weer even opbokken?
    RDS van BNR en Q-music levert ook wel vaak handige tips op qua mobiele controles als je niets beters (via TomTom bv) voor handen hebt.
      zondag 5 juli 2009 @ 14:20:16 #20
    213473 StarmanFR
    Morandi fan
    pi_70666570
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:51 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Correctie, dit vind jij goed rijdgedrag. Ik vind het incorrect, want er worden onnodig grote risico's genomen.
    onnodig grote risico's genomen? Welke dan?

Ze rijden wel heel snel, maar je ziet ook dat ze tegelijkertijd erg goed rekening houden met andere weggebruikers.
    Dit zijn niet een stelletje dombo's, deze 2 lui kunnen heel goed rijden. Ze remmen ruim van te voren af als ze zien dat er iemand op de linkerbaan rijdt, ze anticiperen zeer snel.

Sterker nog, dit is de beste en veiligste high speed driving video die ik tot dusver op het internet heb gezien. (en ik heb er een heleboel gezien)

[ Bericht 0% gewijzigd door StarmanFR op 05-07-2009 14:26:01 ]
      zondag 5 juli 2009 @ 14:31:08 #21
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_70666883
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:30 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Omdat er in Nederland overal kunstmatig file's wordt veroorzaakt en opzettelijk wordt gehinderd.
    File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      zondag 5 juli 2009 @ 14:41:53 #22
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70667202
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

onnodig grote risico's genomen? Welke dan?

Ze rijden wel heel snel, maar je ziet ook dat ze tegelijkertijd erg goed rekening houden met andere weggebruikers.
    Dit zijn niet een stelletje dombo's, deze 2 lui kunnen heel goed rijden. Ze remmen ruim van te voren af als ze zien dat er iemand op de linkerbaan rijdt, ze anticiperen zeer snel.

Sterker nog, dit is de beste en veiligste high speed driving video die ik tot dusver op het internet heb gezien. (en ik heb er een heleboel gezien)
    Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.
    <a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
      zondag 5 juli 2009 @ 14:57:12 #23
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70667612
    Och gut, kunnen alle moraalridders hun eigen topic openen ofzo? We wéten hoe jullie er over denken. En nu oprotten .

Onopvallende politiemotoren zijn een stuk lastiger te spotten, tips:
    - Rijdt de rijder in een spijkerbroek, of op een andere manier niet in volledige outfit? 100% zeker géén agent.
    - De berijder draagt een systeemhelm? Oppassen!
    - De bereider kan een aardig potje sturen op een lompe tourfiets (meestal bmw of honda ST1300 oid, of fietsen van vergelijkbaar type), vaak met zij- en topkoffers: oppassen.
    - Als je de kans hebt, let op de broek. Als die een reflecterende streep in de lengterichting heeft: driedubbel oppassen!
    - Ze kunnen meestal best aardig rijden .
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:05:56 #24
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70667844
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 14:57 schreef Isdatzo het volgende:
    Och gut, kunnen alle moraalridders hun eigen topic openen ofzo? We wéten hoe jullie er over denken. En nu oprotten
    Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!

Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren? Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
      zondag 5 juli 2009 @ 15:07:04 #25
    213473 StarmanFR
    Morandi fan
    pi_70667885
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Over de videokwaliteit wil ik niet in discussie gaan, want het ziet er best aardig uit. Daarentegen betekent 'goed rijgedrag' in mijn optiek dat je je in de eerste plaats aan de regels houd en daarnaast een stukje inzicht laat zien. Ik vind het snelheidsverschil waarmee andere weggebruikers worden gepasseerd onverantwoord groot en daarnaast wordt er kilometers lang onnodig links gereden. Derhalve vind ik dat dit geen goed rijgedrag is.
    Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.
    Nee, ik vind eigenlijk dat ze in deze video heel goed rijgedrag laten zien.

En zeg nou zelf, als je in een Porsche of Lamborghini Gallaro zo rondrijden, zou je ook sneller gaan dan bv. 130 KM. Het lijkt mij ook gewoon een fantastisch gevoel om zo''n auto flink op zijn staart te trappen.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:14:12 #26
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70668077
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Jij, jij, jij.....isdatzo! De beste tip op de vraag van TS (reminder: [HOWTO]Snelheidsboetes; Hoe te voorkomen: Tips & Tricks) is allang gegeven, namelijk je aan de verkeersregels houden!
    Ja, en die hebben we gelezen. Het is niet nodig om die nog 100 keer te herhalen. Als je nog aanvullende tips hebt, graag.
    quote:
    Als je zo nodig buiten deze regels om wilt acteren, dan ga je toch gezellig op een circuit scheuren? Of ben je bang dat je daar toch niet zo hard blijkt te gaan als dat je zelf wel dacht?
    Ik denk dat ik sneller ga dan jij denkt . En ja, circuitdagen worden gepland idd. Alleen denk niet dat de behoefte om dan snel te rijden op de openbare weg verdwijnt hoor . Heus niet .
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:19:54 #27
    178394 afdak
    tubgirl.jpg
    pi_70668247
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
    Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
    ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
      zondag 5 juli 2009 @ 15:22:57 #28
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70668315
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:

[..]

Waarom moet jij hier zo nodig posten, het is wel duidelijk dat je hier niets toe te voegen hebt en dat je het niet eens bent met de strekking van het topic, ook ben je niet gewenst door de mensen die wel behoefte hebben aan dit topic bij te dragen. Waarom?!
    Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:31:21 #29
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70668513
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:19 schreef afdak het volgende:

[..]

Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Soort van misplaatste behoefte om iedereen zijn normen en waarden op te leggen ofzo.
    Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!
      zondag 5 juli 2009 @ 15:34:51 #30
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70668619
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als ze dit doen op een ongelimiteerde autobahn is dat dan niet tegen de regels. Je hebt wel gelijk dat er altijd een verhoogd risico is als je medeweggebruikers met zeer hoge snelheid voorbij scheurt, maar ik zie in deze video geen enkele onveilige situatie en als je met deze snelheden rijdt kan je beter vaak links blijven rijden. Maar ik vind wel dat ze wel een goed inzicht hebben en snel kunnen anticiperen op de handelingen van andere weggebruikers. Het is goed te zien dat het niet de eerste keer is dat ze met deze snelheden rijden en ik denk dat ze veel rijervaring hebben.
    Nee, ik vind eigenlijk dat ze in deze video heel goed rijgedrag laten zien.

En zeg nou zelf, als je in een Porsche of Lamborghini Gallaro zo rondrijden, zou je ook sneller gaan dan bv. 130 KM. Het lijkt mij ook gewoon een fantastisch gevoel om zo''n auto flink op zijn staart te trappen.
    Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!

Uiteraard is op zijn staart trappen fantastisch om te doen , maar dan wel op plek waar dat kan zonder dat je de medemens ermee hindert!
      zondag 5 juli 2009 @ 15:39:36 #31
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70668757
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Wellicht omdat ik net zo goed als jij en de rest van de weggebruikers in Nederland onderdeel uitmaak van het spel dat 'verkeer' heet en volgens de geldende regels gespeeld dient te worden. Eenieder die zich niet aan deze regels houdt, zal hier zelf de consequenties van moeten aanvaarden. Vaak zijn snelheid en oplettendheid (danwel van de te snel rijdende bestuurder, danwel van de overige weggebruikers) een oorzaak van ongevallen met hele grote gevolgen. Derhalve vind ik het zeer onverantwoord als er mensen toch maar blijven proberen zo snel mogelijk over de weg scheuren. Dat zij dit risico zelf bewust nemen vind ik geen probleem, echter de gevolgen die kunnen ontstaan raken vaak meer mensen dan alleen de betreffende bestuurder!
    En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.
    quote:
    [..]

Wrong again, het zijn de normen en waarden (genaamd 'verkeersregels') die wij met zijn allen afgesproken hebben toen wij het examen deden om dat bewijs van rijvaardigheid in ontvangst te mogen nemen. Vind jij dat je je anders moet gedragen op de openbare weg, vind ik het gerechtigd om dat bewijs zonder pardon te vernietigen!
    Mag jij vinden, het is niet jouw taak te zorgen dat wij ons aan de verkeersregels houden. Laat dat over aan de mensen die daar betaald voor krijgen en ervoor opgeleid zijn. We weten dat jij je het er niet mee eens bent, daar zijn we ons van bewust, en dat leggen we naast ons neer.
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:40:59 #32
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70668808
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Bedenk goed dat het rijden op de Duitse snelwegen met snelheden boven de adviessnelheid verstrekkende gevolgen voor je verzekering kunnen hebben als er iets gebeurd!
    Dat is alleen als je Duitser bent.
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:44:13 #33
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70668878
    Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn?? Is dat echt het risico waard?

Als je risico wilt nemen, kun je toch van een brug in de IJssel springen?
    pi_70668974
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het zijn algemeen geldende normen, het is namelijk verboden bij wet. Of zeg ik nou iets doms?
      zondag 5 juli 2009 @ 15:47:36 #35
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70668991
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is alleen als je Duitser bent.
    Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.
    pi_70669014
    Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
    Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.

Weet iemand dat?
      zondag 5 juli 2009 @ 15:50:36 #37
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70669094
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dan staat ons nog steeds vrij om de beste manieren om die sancties te voorkomen te bespreken wanneer 'we' om welke reden dan ook ons niet aan die verkeersregels besluiten te houden.
    Als er over het kraken van software wordt gesproken staat iedereen op zijn achterste benen, maar zodra er verkeersregels worden overtreden kan dat ineens wel besproken worden?
      zondag 5 juli 2009 @ 15:52:45 #38
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70669180
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:48 schreef Anne het volgende:
    Nu we het toch over Duitsland hebben. Hebben ze daar überhaupt 'undercover'-agenten op de weg?
    Ik zie ze altijd (nouja, je ziet ze eigenlijk bijna nooit en mochten ze er wel staan, dan altijd op dezelfde plek) in uniform en met een politiewagen of motor.

Weet iemand dat?
    Het lijkt er wel op: http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=7914&sid=11e25e77c384d0b51a069ed22703fd2c
      zondag 5 juli 2009 @ 15:54:27 #39
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_70669248
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
    Waarom willen jullie dan willens en wetens de wet- en regelgeving overtreden om twee minuten eerder op de plek van bestemming te zijn?? Is dat echt het risico waard?

Misschien moet jij met die janktoon eens van een brug in de IJssel springen. Je hebt je punt gemaakt, klaar. Je hoeft niet als een of andere Nazi in dit topic rond te blijven lopen om tegen iedereen aan te schoppen die het doel van het topic wél begrepen heeft. We weten inmiddels dat je het er absoluut niet mee eens bent.
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:34 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.
    Zerg schreef:
      zondag 5 juli 2009 @ 15:54:42 #40
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70669253
    quote:

Weet iemand dat?
    Ja.

Als in: die hebben ze.

Overigens moeten de struikrovers (ambtenaren met lasergun ) in Nederland verplicht zo'n fluor hesje dragen, zodat ze lekker opvallen .
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:56:26 #41
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70669316
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:44 schreef eNaSnI het volgende:
    Voor mij gaat het niet om de tijdwinst maar de funfactor. Sowieso is het een kunst om níet te hard te rijden . Trekt 'm een keer door met 2 keer schakelen zit je op 180 ofzo .
    quote:
    .
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:56:52 #42
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70669338
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:47 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onjuist. Het WA-technische gedeelte zal wel in takt blijven, maar het casco deel kun je dan toch gauw gedag zeggen. Uiteraard komt er wel wat uitzoekwerk voor de politie bij kijken, maar dat zal dan een bewust risico zijn wat je neemt als je met dergelijke snelheden gaat rijden.
    Nee.
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 15:57:45 #43
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_70669366
    quote:

Weet iemand dat?
    Jazeker, die hebben ze daar ook. Lang niet alles is tegenwoordig ongelimiteerd, dus voor de gelimiteerde stukken hebben ze die mannen zeker nodig. Ze rijden voornamelijk in de geijkte Duits merken: Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes en Skoda.
    Zerg schreef:
      zondag 5 juli 2009 @ 16:03:32 #44
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70669555
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:54 schreef Mikkie het volgende:
    Pertinent onwaar, in elk geval voor de Nederlanders. Je bent gewoon verzekerd.
    Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.
      zondag 5 juli 2009 @ 16:07:30 #45
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_70669697
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 16:03 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ik denk dat een verzekeringsmaatschappij echt wel moeilijk gaat doen als jij met 200 + km/h ergens tegenop bent geknald, wat nooit gebeurd zou zijn als je je aan de adviessnelheid had gehouden. De WA zul je altijd houden, maar vergoeding van je eigen wagen kan nog weleens een hele strijd worden.
    Wat jij denkt is niet belangrijk. Jurisprudentie en feiten zijn belangrijk.
    Zerg schreef:
    pi_70669923
    Kunnen alle geitenwollensokken figuren niet een ander topic gaan volspammen, we zijn namelijk nogal off-topic bezig... verder ->
    pi_70677909
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 14:31 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

File's ontstaan door snelheids verschillen, als iedereen netjes 120 rijdt heb je een stuk minder files.

Ja, files ontstaan door snelheidsverschillen. Zorg dan eerst eens dat mensen leren invoegen met 120. Dat komt echt niet doordat mensen op de linkerbaan 140 rijden. Als je de snelweg opkomt moet je gewoon 120 rijden (of hoe hard de rest rijdt) en dan invoegen. Niet direct erop duiken met 80 zoals ik elke dag zie.
      zondag 5 juli 2009 @ 20:03:29 #48
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_70678274
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 19:53 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ja, files ontstaan door snelheidsverschillen. Zorg dan eerst eens dat mensen leren invoegen met 120. Dat komt echt niet doordat mensen op de linkerbaan 140 rijden. (...)
    Het komt door snelheidsverschillen, dus zowel invoegen als sneller rijdende mensen. Beetje kinderachtig om dan naar een ander te gaan wijzen ipv. zelf het goede voorbeeld te geven.

Maar goed, mensen voor wie dit topic bedoelt is zouden toch al geen rijbewijs horen te hebben.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      zondag 5 juli 2009 @ 20:26:52 #49
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_70678971
    Het gaat hier óók niet over het ontstaan van files.
    Huilen dan.
      zondag 5 juli 2009 @ 20:34:52 #50
    213473 StarmanFR
    Morandi fan
    pi_70679209
    Files zijn er omdat het wegennet in Nederland gewoon vaak druk is.
    En 't is ieder zijn recht om een ander te helpen/tips te geven om boetes te voorkomen, of men wel of geen rijbewijs verdient is niet aan de zeikerds hier om dat te belissen.
      zondag 5 juli 2009 @ 21:15:09 #51
    16454 eNaSnI
    Zie signature
    pi_70680573
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef StarmanFR het volgende:
    Files zijn er omdat het wegennet in Nederland gewoon vaak druk is.
    En 't is ieder zijn recht om een ander te helpen/tips te geven om boetes te voorkomen, of men wel of geen rijbewijs verdient is niet aan de zeikerds hier om dat te belissen.
    Er beslist hier niemand wat, maar de beste tip om boetes te voorkomen is simpelweg de regels naleven of iig een poging hiertoe doen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')