Metalcore is nou niet echt perse voor emo's. Meer nu-metal.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:05 schreef Meris het volgende:
[..]
True.. wat voor soorten metaal hebben we nou.
- Dood metaal
- Zwart metaal
- Zwaar metaal
- Kracht metaal![]()
- Liefdes metaal (voor de HIM fans.wat een vreselijke zuigstem)
- Melodisch dood metaal
- Gothisch metaal
- Metaal kern.. (voor de emeaus)
nog meer variaties op metaal?:D
sorry.. maar het klinkt leuk in het Nederlands![]()
en het is laat.
Vergeef me,.
Wit metaal, melodisch zwart metaal, afval metaalquote:Op zondag 5 juli 2009 02:05 schreef Meris het volgende:
[..]
True.. wat voor soorten metaal hebben we nou.
- Dood metaal
- Zwart metaal
- Zwaar metaal
- Kracht metaal![]()
- Liefdes metaal (voor de HIM fans.wat een vreselijke zuigstem)
- Melodisch dood metaal
- Gothisch metaal
- Metaal kern.. (voor de emeaus)
nog meer variaties op metaal?:D
sorry.. maar het klinkt leuk in het Nederlands![]()
en het is laat.
Vergeef me,.
Aight.quote:
Hehehequote:Op zondag 5 juli 2009 02:07 schreef Quir het volgende:
[..]
Wit metaal, melodisch zwart metaal, afval metaal
Oh wacht inderdaad.. Emo is zo 2005..quote:Op zondag 5 juli 2009 02:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Metalcore is nou niet echt perse voor emo's. Meer nu-metal.
Love metal mag inderdaad dood_!
Ik doelde vooral op de teksten. Lunar strain leek door een poëet geschreven, maar op het laatste album krijg ik het idee dat hij even de teksten van tokio hotel heeft doorgelezen.quote:
Come Clarityquote:Op zondag 5 juli 2009 02:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op de teksten. Lunar strain leek door een poëet geschreven, maar op het laatste album krijg ik het idee dat hij even de teksten van tokio hotel heeft doorgelezen.
Briljantquote:Op zondag 5 juli 2009 00:39 schreef aaipod het volgende:
[..]
Jij faalt zo hard in het leven. Ik zit hier serieus te huilen.
Okeej ik heb even geluisterd. Waar kan je emotie in vinden in zulke nummers?quote:Op zondag 5 juli 2009 02:07 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Aight.
Hip hop is een muziekgenre waarin, net als alle andere muziekgenres, een hele hoop rotzooi te vinden is. Doorgaans is dit de bekendere kant, aangezien het een stuk dommer is gemaakt waardoor veel meer mensen er iets in kunnen vinden dat ze waarderen, zoals wel vaker bij popmuziek het geval is (niet altijd though).
Doorgaans is dit ook de muziek die jij zult kennen, aangezien je me niet echt iemand lijkt die zich de moeite doet om op zoek te gaan naar de pareltjes, omdat je denkt dat je het toch allemaal wel gehoord hebt dankzij de crap die je voorgeschoteld krijgt via de radio/TV.
Daarom vind ik dat je het recht niet hebt om je ongefundeerde oordeel te spuien.
Ik ben zelf ook geen grote hiphop liefhebber, maar ik moet toegeven dat er ontzettend kwaliteitsverschil is tussen de popmuziek (lil wayne, 50 cent) die je op de radio hoort en de echte hiphop die -nu nog altijd- wordt gemaakt als je je even de moeite doet om verder te kijken dan je neus lang is.
T-Pain briljant vinden en Kanye West afkraken?quote:Op zondag 5 juli 2009 00:30 schreef Gamesua het volgende:
Kanye West: krijg de tering en retire asap ALSJEBLIEFT. Arrogant zwijn, geen flow, geen talent, geen lyrische abilities en teert volledig op andermans muziek (Jamie Foxxx, Daft Punk etc.) en neemt er verder ZELF credit voor. Serieus, fuck off.
Meer zeg ik er niet over.quote:Op zondag 5 juli 2009 00:39 schreef aaipod het volgende:
[..]
Jij faalt zo hard in het leven. Ik zit hier serieus te huilen.
Daar werd het voor mij al minder. Vooral whoracle en clayman vind ik persoonlijk erg mooi.quote:
Dat bedoel ik er dan ook mee.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar werd het voor mij al minder. Vooral whoracle en clayman vind ik persoonlijk erg mooi.
Er zit inderdaad geen gitaarspel in maar hiphop is dan weer een heel stuk ritmischer, het is wat minimaler (over het algemeen) en je kunt een beat dan ook vergelijken met drumwerk dat zich ook de hele tijd herhaalt. Het gaat in dit geval om hoe soepel de raps 'samenvallen' met de beat en hierdoor een zgn 'flow' vormen en ja ik weet dat ik als een gaylord klink maar ik probeer het eens serieus uit te leggen.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Okeej ik heb even geluisterd. Waar kan je emotie in vinden in zulke nummers?
Bij grunten en screamen hoor je dat inderdaad vaak ook niet, maar het gitaarspel brengt daar dan vaak verandering in(meeste muziek met alleen screams/grunts vind ik bagger), maar bij rap, ook de rap die jij stuurt hoor ik geen emotie. De stemmen zijn monotoom en de beat is herhaalderig en bij de eerste zelfs vals. Daarnaast hoor ik bij de eerste nauwelijks verschil met veel andere rap die ik heb gehoord(en dat is niet allemaal oppervlakkig, ik ken gewoon geen namen). De 2e dacht ik eerst van dat het een parodie was
Maar voor mij is muziek als ervaring een emotie. En er hoeft dan ook geen zang in te zitten, maar het is bij metal de manier om emotie over te brengen. Net zoals bij emo bands het scheermes en de pols dat zijn. Het drumwerk is dan slechts een ondersteuning, waar ik vaak de virtuoosheid niet van hoor(tenzij we over dream theater gaan praten).quote:Op zondag 5 juli 2009 02:19 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Er zit inderdaad geen gitaarspel in maar hiphop is dan weer een heel stuk ritmischer, het is wat minimaler (over het algemeen) en je kunt een beat dan ook vergelijken met drumwerk dat zich ook de hele tijd herhaalt. Het gaat in dit geval om hoe soepel de raps 'samenvallen' met de beat en hierdoor een zgn 'flow' vormen en ja ik weet dat ik als een gaylord klink maar ik probeer het eens serieus uit te leggen.
Het is een soort samenspel tussen de stem van de rapper en de beat.
De emotie, het gevoel, hoe je het ook wil noemen zit in de kleine dingetjes, zoals de vrouwenzang en gewoon domweg de tekst van het eerste nummer. Het tweede is dan weer een stuk vrolijker maar dat snap je toch ook wel?
Het is gewoon een heel ander genre en op zichzelf is er genoeg te beleven, alleen is het natuurlijk een ander soort muziek dan wat jij gewend bent.
Dat had ik ook toen ik 15/16 was had ik dat ookquote:Op zondag 5 juli 2009 02:28 schreef Nikmans het volgende:
Da's doodzonde.
Toen ik rond de 16/17 was voelde ik me ook heel erg metal maar ik ben eens verder gaan kijken, omdat jezelf 'uit principe' beperken gewoon dom is. Hiphop lijkt misschien lame als je er oppervlakkig naar kijkt, maar nightwish fans met vale shirts en brillen die elk weekend d&d spelen zijn ook lame.
Je kunt alles wel naar zijn extreem trekken en er dan op kotsen maar wat ga je daarmee vooruit?
Iets met kleine kinderen worden groot hehequote:Op zondag 5 juli 2009 02:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik 15/16 was had ik dat ook![]()
Inmiddels is het gewoon naast van alles en nog wat.
Je hebt geen penis en veel tieten zal je ook niet hebben, als je nu nog op FOK! zit, dus wat wordt er bij jou dan groot?quote:Op zondag 5 juli 2009 02:31 schreef Meris het volgende:
[..]
Iets met kleine kinderen worden groot hehe
quote:Op zondag 5 juli 2009 02:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je hebt geen penis en veel tieten zal je ook niet hebben, als je nu nog op FOK! zit, dus wat wordt er bij jou dan groot?
Doe eens niet zo hatelijk, tering.quote:Op zondag 5 juli 2009 02:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je hebt geen penis en veel tieten zal je ook niet hebben, als je nu nog op FOK! zit, dus wat wordt er bij jou dan groot?
Sorry, ik ben in een flauwe buiquote:Op zondag 5 juli 2009 02:36 schreef Meris het volgende:
[..]
Doe eens niet zo hatelijk, tering.
Meer over hoe je veranderd als je ouder wordt.
en sterf allemaal een keer met dat gezeik over uiterlijk.
Klaagbaak okay maar ik weet het nu wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |