abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70654704
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Aha, van hockey wist ik 't, maar dat schaatsers er ook gebruik van maken is nieuw voor me.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:38 schreef UtrechtSlim het volgende:
IJsbaden is een misleidende term. Je kunt beter spreken van koelbaden. Het water mag niet kouder zijn dan 18 graden. Dat bevordert de doorbloeding en daarmee het herstel van de spieren. Als je letterlijk in een ijskoud bad stapt kun je gemakkelijk onderkoeld raken.
http://twitpic.com/57xpo

8 graden volgens Wennemars..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:43:28 #242
127004 maril
Smeetsfan
pi_70654730
quote:
IJsbaden is een misleidende term. Je kunt beter spreken van koelbaden. Het water mag niet kouder zijn dan 18 graden. Dat bevordert de doorbloeding en daarmee het herstel van de spieren. Als je letterlijk in een ijskoud bad stapt kun je gemakkelijk onderkoeld raken.
Die fysio had het over 8 graden , hij vermoord onze Nicky
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 23:43:39 #243
862 Arcee
Look closer
pi_70654733
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:31 schreef tong80 het volgende:
oe 78 Raas won de proloog maar kreeg geen geel

Morgen even kijken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_70654744
Nonsens. Wennemars weet niet waar hij het over heeft. Ga jij eens in een bad van 8 graden zitten en kijk maar of je je er beter door gaat voelen.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_70654796
quote:
Die zijn wel degelijk veel kouder hoor.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 juli 2009 @ 23:46:58 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_70654818
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Morgen even kijken.
Zeker.

En in Somalië zijn ze blij met water van 8 graden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70654852
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:44 schreef UtrechtSlim het volgende:
Nonsens. Wennemars weet niet waar hij het over heeft. Ga jij eens in een bad van 8 graden zitten en kijk maar of je je er beter door gaat voelen.
én Wennemars zegt het én die fysio van Terpstra.. Dat zal toch geen toeval zijn?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70654974
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:43 schreef maril het volgende:

[..]

Die fysio had het over 8 graden , hij vermoord onze Nicky
Niki, als we toch aan het mierenneuken zijn
pi_70655002
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:48 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

én Wennemars zegt het én die fysio van Terpstra.. Dat zal toch geen toeval zijn?
Doet me denken aan wat Marc Lammers ooit ventileerde in een interview. Hij zei dat zijn speelsters in een bad zaten van 10 graden. Argentijnse bondscoach las dat en maakte een bad van 10 graden. Zijn speelsters kwamen er ellendig en klappertandend uit, haha.

Jongens, ik werk met deze baden in mijn sport en Wim de Ron, jij weet al helemaal niet waar je het over hebt. Jij bent het alleen maar met me oneens omdat je het altijd met me oneens wilt zijn. Armchair quarterback.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 juli 2009 @ 23:56:23 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_70655070
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Geil

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:57:10 #251
127004 maril
Smeetsfan
pi_70655087
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

zondag 5 juli 2009 @ 00:13:41 #252
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_70655574
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:30 schreef Bartoli het volgende:
dalida alweer, voor het hoeveelste jaar is dat al
Ik vrees nog niet het laatste

Zodra Smeets zijn glas heft, zap ik snel weg
  zondag 5 juli 2009 @ 00:15:11 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_70655606
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:13 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik vrees nog niet het laatste

Zodra Smeets zijn glas heft, zap ik snel weg
ik ook!
Nep sentimenteel gedoe.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 5 juli 2009 @ 00:31:44 #254
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_70655983
Dalida hoort er gewoon bij naar mijn smaak. Ik luister er verder volstrekt nooit naar, geef ik toe, maar het is wel een prima afsluiting van de avondetappe.. en een soort traditie geworden natuurlijk.
pi_70656193
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:53 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]
en Wim de Ron, jij weet al helemaal niet waar je het over hebt. Jij bent het alleen maar met me oneens omdat je het altijd met me oneens wilt zijn.
Nee dat zal niet

Maar goed, als je het niet wilt geloven:
quote:
IcySolutions is the official sponsor of the TVM Skating Team and the team is now using the IcyDip for their training preparations for Vancouver 2010.

"To make our ice bathing therapy seem so simple and become more accurate is real innovation" says coach Gerard Kemkers. IcySolutions B.V. developed the IcyDip, the first instant ice bath machine that cools down flowing tap water instantly to the precise temperature needed between 6 and 16 degrees with unlimited capacity.
Tot de volgende keer maar weer
  zondag 5 juli 2009 @ 00:52:19 #256
127004 maril
Smeetsfan
pi_70656440
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:15 schreef APK het volgende:

[..]

ik ook!
Nep sentimenteel gedoe.
Ben je bang dat je gaat huilen?
  zondag 5 juli 2009 @ 00:53:38 #257
185974 UtrechtSlim
Ocho Cinco
pi_70656465
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:40 schreef wimderon het volgende:

Tot de volgende keer maar weer
n00b

Voer je nu echt een ijsboer op die zegt dat het water tussen de 6 en 16 graden moet zijn? 6 is goed, maar 16 is ook goed? Mijn god, wat zijn er een hoop beunhazen op deze markt actief.

Bij een temperatuur van 6 (of 8) graden wordt het lichaam snel zo koud dat het bloed zich gaat centreren. Terugtrekken uit de extremiteiten. En daar zitten nu juist de spieren die je wilt koelen door het bloed te laten stromen en niet zich daaruit te laten terugtrekken. 8 graden is totaal verkeerd. Is de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Beschik jij over enige kennis op wetenschappelijk gebied en/of ervaring of onderbouw je ieder betoog met een paar schimmige reclameslogans die je van een Internetsite trekt?

Heb jij ooit ZELF met deze aanpak gewerkt of lul je maar wat zoals gewoonlijk?

pi_70657530
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:53 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

n00b

Voer je nu echt een ijsboer op die zegt dat het water tussen de 6 en 16 graden moet zijn? 6 is goed, maar 16 is ook goed? Mijn god, wat zijn er een hoop beunhazen op deze markt actief.

Bij een temperatuur van 6 (of 8) graden wordt het lichaam snel zo koud dat het bloed zich gaat centreren. Terugtrekken uit de extremiteiten. En daar zitten nu juist de spieren die je wilt koelen door het bloed te laten stromen en niet zich daaruit te laten terugtrekken. 8 graden is totaal verkeerd. Is de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Beschik jij over enige kennis op wetenschappelijk gebied en/of ervaring of onderbouw je ieder betoog met een paar schimmige reclameslogans die je van een Internetsite trekt?

Heb jij ooit ZELF met deze aanpak gewerkt of lul je maar wat zoals gewoonlijk?

Ik zou mezelf geen kenner noemen op dit gebied. Dat het kouder was dan 18 graden wist ik echter wel met grote zekerheid. Als er dan ook nog 2 gebruikers onafhankelijk van elkaar over 8 graden spreken en het bedrijf wat die zooi levert aan de TVM-schaatsploeg spreekt over 6-16 graden (geen 18 dus) zal er toch wel iets van aan zijn. Ik lees op de site van dat bedrijf dat het een spin-off van de TU Delft is. Dat zullen vast beunhazen zijn die maar wat doen zijn inderdaad

Baanwielrenster Anna Meares heeft zelfs ijsbaden van -8 graden genomen tijdens de afgelopen spelen lees ik trouwens.

Je zegt het zelf, je werkt hiermee in jouw sport. Zou het misschien (je zal wel vinden van niet als ultra-kenner op dit gebied) kunnen dat jouw beweringen niet de enige waarheid zijn, als ze uberhaupt kloppen? Het lijkt me zelfs gewoon volkomen logisch dat het effect wat je wil bereiken of wat je moet bereiken varieert per sport.
  zondag 5 juli 2009 @ 02:39:57 #259
185974 UtrechtSlim
Ocho Cinco
pi_70658402
Het is aardig dat je me als ultra-kenner opvoert, maar dat ben ik niet. Mijn kennis komt van Jos Geijsel die op de laatste Spelen de hockeysters en de waterpolosters heeft begeleid. Anna Meares heeft hij zeker NIET begeleid. Geijsel is de ultra-kenner op dit gebied.

Het is één ding om te beseffen dat spieren gekoeld moeten worden en dan een tweede om te weten hoe je dat moet doen. Net als bij inspanning geldt dat intensiteit en omvang elkaars tegengestelden zijn. Een 20-25 minuten in een bad van 18 graden leidt tot optimaal herstel.

Het rendement ligt veel lager bij een lagere temperatuur omdat je iemand nu eenmaal niet kunt dwingen om 25 minuten in een bad van 6 graden te zitten. Als je dat wel doet raakt die persoon onderkoeld en ben je veel verder van huis. Daarnaast koel je voornamelijk niet-extremiteiten. Je schiet je doel voorbij.

Schaatsers kunnen nog veel leren van hockeyers en waterpoloërs. Grappig, Geijsel is van huis uit schaatser, maar Kemkers gaat met één of ander geinig bedrijfje in zee. wimderon, je moest eens weten hoeveel verschillende meningen er zijn binnen de wereld van de inspanningfysiologie, maar ik ben geneigd een maker van Olympische kampioenen te geloven.
  zondag 5 juli 2009 @ 02:42:46 #260
185974 UtrechtSlim
Ocho Cinco
pi_70658423
En het effect varieert uiteraard niet van sport tot sport. Althans, niet significant.
pi_70658467
Moet je eigenlijk je adresgegevens meesturen met je antwoord op die rebus? Of alleen antwoord en nemen zij dan contact op als je wat wint?
  zondag 5 juli 2009 @ 02:47:34 #262
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_70658478
8 graden is inderdaad onvoorstelbaar koud, het lijkt mij inderdaad niet echt gezond om het lichaam zo'n enorme temperatuurklap te geven. Ik heb wel eens in februari gezeild op zeewater van 9 graden en dan trek je dus al een lang wetsuit aan en zet je een dikke muts op. En dan wordt je alleen nog maar nat van het spatwater. Als je in het water zit is de energieuitwisseling (via geleiding en stroming) tussen het lichaam en het water nog veel groter. En aangezien water een enorme warmtecapaciteit heeft wint je lichaam het daar nooit van.
  zondag 5 juli 2009 @ 02:55:53 #263
6941 APK
Factual, I think.
pi_70658579
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:52 schreef maril het volgende:

[..]

Ben je bang dat je gaat huilen?
Neuh, kotsneigingen vanwege die huichelachtige reetlikkende vetklep Smeets.
  zondag 5 juli 2009 @ 03:03:02 #264
185974 UtrechtSlim
Ocho Cinco
pi_70658665
quote:
Op zondag 5 juli 2009 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
8 graden is inderdaad onvoorstelbaar koud, het lijkt mij inderdaad niet echt gezond om het lichaam zo'n enorme temperatuurklap te geven. Ik heb wel eens in februari gezeild op zeewater van 9 graden en dan trek je dus al een lang wetsuit aan en zet je een dikke muts op. En dan wordt je alleen nog maar nat van het spatwater. Als je in het water zit is de energieuitwisseling (via geleiding en stroming) tussen het lichaam en het water nog veel groter. En aangezien water een enorme warmtecapaciteit heeft wint je lichaam het daar nooit van.
Eindelijk iemand hier die zinnige taal uitslaat. Ben ook benieuwd hoe jij qua plannen voor een zeiltocht zou reageren op een weerman die zegt: "Beste mensen, het wordt 16 graden. Maar het zou net zo goed 6 graden kunnen worden."

Even kijken of wimderon nog een 'wetenschappelijk onderzoek' ergens vandaan kan halen. Ik was erg onder de indruk van de TU Delft. Wie hebben er meegewerkt aan dat onderzoek wim? Ik wil lactaatmetingen zien.
  zondag 5 juli 2009 @ 03:09:39 #265
6941 APK
Factual, I think.
pi_70658727
Misschien een idee om de NOS te mailen zodat het vraagstuk in een volgende uitzending besproken kan worden?
  Trouwste user 2022 zondag 5 juli 2009 @ 03:22:51 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_70658871
Dus om te zeiken tegen de NOS moet Dalida ook al in de ban ?

Ook weer lekker tegen Smeets aan zeiken dit jaar.

Jullie gaan hem nog missen als ie is gestopt.

zondag 5 juli 2009 @ 03:24:57 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_70658888
Ik zal Smeets net zoveel missen als ik jou zal missen.
pi_70658941
quote:
Op zondag 5 juli 2009 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Anna Meares die ik net al aanhaalde, ging zelfs tien minuten lang om de minuut van +38 naar -8. Beetje simpel om op basis van zo'n persoonlijke ervaring te veronderstellen dat het niet goed is wat men doet.

Allemaal nattevingerwerk dus als we UtrechtSlim moeten geloven. Hoe zou zoiets gaan? Paar temperaturen op een dartboard prikken en gooien maar ofzo?
quote:
Op zondag 5 juli 2009 02:39 schreef UtrechtSlim het volgende:
Het is aardig dat je me als ultra-kenner opvoert, maar dat ben ik niet. Mijn kennis komt van Jos Geijsel die op de laatste Spelen de hockeysters en de waterpolosters heeft begeleid. Anna Meares heeft hij zeker NIET begeleid. Geijsel is de ultra-kenner op dit gebied.

Het is één ding om te beseffen dat spieren gekoeld moeten worden en dan een tweede om te weten hoe je dat moet doen. Net als bij inspanning geldt dat intensiteit en omvang elkaars tegengestelden zijn. Een 20-25 minuten in een bad van 18 graden leidt tot optimaal herstel.

Het rendement ligt veel lager bij een lagere temperatuur omdat je iemand nu eenmaal niet kunt dwingen om 25 minuten in een bad van 6 graden te zitten. Als je dat wel doet raakt die persoon onderkoeld en ben je veel verder van huis. Daarnaast koel je voornamelijk niet-extremiteiten. Je schiet je doel voorbij.

Schaatsers kunnen nog veel leren van hockeyers en waterpoloërs. Grappig, Geijsel is van huis uit schaatser, maar Kemkers gaat met één of ander geinig bedrijfje in zee. wimderon, je moest eens weten hoeveel verschillende meningen er zijn binnen de wereld van de inspanningfysiologie, maar ik ben geneigd een maker van Olympische kampioenen te geloven.
Tja, als je blijft vinden dat Geijsel (de alwetende en onfeilbare Geijsel dus, die bij Ajax nooit heeft kunnen voorkomen dat het wemelde van de blessures met al zijn kennis) de enig kloppende theorie heeft dan houdt het op.

Jij denkt dus daadwerkelijk dat diegenen die wat anders doen dan wat jij hierboven schrijft maar wat doet en zich nergens op baseren? En je denkt ook dat TVM geen Olympische kampioenen gaat afleveren?
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:03 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

Eindelijk iemand hier die zinnige taal uitslaat. Ben ook benieuwd hoe jij qua plannen voor een zeiltocht zou reageren op een weerman die zegt: "Beste mensen, het wordt 16 graden. Maar het zou net zo goed 6 graden kunnen worden."
Ben ook benieuwd of jij als ploegleider tegen Contador zou zeggen dat hij voor de eindsprint moet gaan, omdat je dat ook tegen Cavendish zou zeggen.
quote:
Even kijken of wimderon nog een 'wetenschappelijk onderzoek' ergens vandaan kan halen. Ik was erg onder de indruk van de TU Delft. Wie hebben er meegewerkt aan dat onderzoek wim? Ik wil lactaatmetingen zien.
Als je een team niet kunt verwijten dat ze niet serieus met dit soort zaken omgaan is het TVM wel, hierbij dan ook de gevraagde lactaatmetingen van de klungels van TVM:
  Trouwste user 2022 zondag 5 juli 2009 @ 03:34:28 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_70658983
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:24 schreef APK het volgende:
Ik zal Smeets net zoveel missen als ik jou zal missen.
Ik voel me vereerd

zondag 5 juli 2009 @ 03:57:32 #270
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_70659187
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:30 schreef wimderon het volgende:
Anna Meares die ik net al aanhaalde, ging zelfs tien minuten lang om de minuut van +38 naar -8. Beetje simpel om op basis van zo'n persoonlijke ervaring te veronderstellen dat het niet goed is wat men doet.

Allemaal nattevingerwerk dus als we UtrechtSlim moeten geloven. Hoe zou zoiets gaan? Paar temperaturen op een dartboard prikken en gooien maar ofzo?
Verkeerde interpretatie van wetenschappelijk onderzoek door leken en niet leken komt ook nog regelmatig voor hoor. Of vage extrapolaties van statistische conclusies uit onderzoek. Allemaal pseudowetenschap die op zich toch best serieus kan lijken. Water van 8 graden is gewoon echt ontzettend koud, je ziet het ook aan Terpstra als hij er in stapt, hij kan zijn spierenbewegingen even niet meer controleren en begint kortademig te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')