abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70648191
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

I know. De meeste Roemenen die hier dingen slijten op plekken waar je geen marktkraam hoort te houden zijn Roma.

De stelling dat Roma over het algemeen crimineel zijn is volgens mij ook nog wel te verdedigen.

Ik zou zeggen: pak het bij de bron aan.

Maar ja, als in Roemenië de politiek zou zeggen van "kom, we gaan criminele roma hard aanpakken" dan schreeuwt het hele westen natuurlijk meteen moord en brand en discriminaazie.
pi_70648196
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat de lusten pas op de lange termijn komen. Dat het - heel versimpeld - ongeveer zo werkt:
[ afbeelding ]
Dus dat wij op de korte termijn nadeel ondervinden (door de structuurfondsen, door het verdwijnen van banen doordat fabrieken worden verplaatst, etc.) maar dat op de lange termijn iedereen er voordeel van heeft.
Eens. De lusten zijn de grootschaligheid. Je kunt beter samen optrekken dan ieder voor zich aan blijven modderen.

Zie bijvoorbeeld de VS. Als daar alle staten als onafhankelijke staat los van elkaar zouden aanmodderen, zou men het daar nu een stuk minder goed voor elkaar hebben.
pi_70648232
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat de lusten pas op de lange termijn komen. Dat het - heel versimpeld - ongeveer zo werkt:
[ afbeelding ]
Dus dat wij op de korte termijn nadeel ondervinden (door de structuurfondsen, door het verdwijnen van banen doordat fabrieken worden verplaatst, etc.) maar dat op de lange termijn iedereen er voordeel van heeft.
Waarop is deze grafiek gebaseerd, en door wie?

Als ik uitga van dat die grafiek klopt: totaal niet-EU is prima.
Je kan wel iets hoger komen, maar dat is niet per definitie beter (voor ons).
Door achter het station te gaan staan te hoereren, verdien je snel en makkelijk geld. Dat is goed. Maar dat goed is relatief.
pi_70648426
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarop is deze grafiek gebaseerd, en door wie?
Die grafiek is zelfgemaakt en hij is fictief. Alleen bedoeld om het principe aan te geven.
quote:
Als ik uitga van dat die grafiek klopt: totaal niet-EU is prima.
Je kan wel iets hoger komen, maar dat is niet per definitie beter (voor ons).
Door achter het station te gaan staan te hoereren, verdien je snel en makkelijk geld. Dat is goed. Maar dat goed is relatief.
Wat vind jij ervan dat landen als Spanje, Griekenland en Ierland bij de EU zitten?
pi_70648548
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Die grafiek is zelfgemaakt en hij is fictief. Alleen bedoeld om het principe aan te geven.

Een principe aan te geven.. wellicht zijn we veel beter af als er een stuk minder landen bij de EU zaten, of als de EU een veredelde EEG was, met enkel wat handelsovereenkomsten.
Die grafiek is gebaseerd op jouw overtuiging, maar verder kan er dus geen waarde aan worden gehecht.
quote:
[..]

Wat vind jij ervan dat landen als Spanje, Griekenland en Ierland bij de EU zitten?
Zonde van gemeenschapsgeld.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:16:27 #56
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70648671
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:13 schreef thewishmaster het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom landen als Roemenië en Bulgarije met de grootste haast opeens toegelaten werden bij de EU.
Hee Wouter Bos en balkenellende moeten na hun politieke carriere toch een goedbetaald baantje in de EU zien te krijgen. Je kunt dit zien als lobbyen
pi_70648711
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:12 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zonde van gemeenschapsgeld.
En wat vind je ervan dat Friesland bij Nederland hoort? Ook zonde van 't geld?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2009 19:18:21 ]
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:19:08 #58
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70648737
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iedereen volgens "wel de lusten, niet de lasten" redeneert krijg je natuurlijk nooit wat voor mekaar hè.
Welke lusten

Jij bent beter dan Freek de Jonge
pi_70648751
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:18 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat vind je ervan dat Friesland bij Nederland hoort? Ook zonde van 't geld?
Friesland hoort bij Nederland.
Daarnaast, hoeveel meer geld gaat er naar deze provincie in vergelijking met andere provincies?

-edit-
inderdaad erg offtopic.

[ Bericht 12% gewijzigd door OldJeller op 04-07-2009 19:39:06 ]
pi_70648951
Bekijk het ook maar.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2009 19:30:35 ]
pi_70648976
Totaal off-topic.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2009 19:30:53 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 04:22:07 #62
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70659322
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:31 schreef Frasier het volgende:

[..]

Juist, wat snap je niet? Of wilde je eigenlijk zeggen dat het helemaal niet de gemiddelde Marokkaan is maar een klein groepje die het voor de grote meerderheid verpest. Dat soort onzin is al veel te vaak gezegd wordt een beetje oud.
Zie je mij ergens spreken in termen van groot of klein?

Maar maak jij nu maar eerst de basisschool af alvorens je gaat strooien met gemiddeldes e.d.
Krekker is de bom!
  zondag 5 juli 2009 @ 09:58:49 #63
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70660761
Ik ben ze (gelukkig) nog niet tegen gekomen bij een tankstation.

Knap dat mensen in een topic over Roemenen het weer over Marokkanen moeten gaan hebben.
Nu nog ff op Meh7 wachten met z'n Wilders-fetish en het feest is compleet
Ik ben inmiddels overleden
pi_70661825
Oppakken en na veroordeling naar een werkkamp met een streng regime waar ze lange dagen moeten maken met zware lichamelijke arbeid. Na het uitzitten van de straf uitzetten met de waarschuwing (gelijk in de veroordeling opnemen levenslang verbod) dat als ze weer in Nederland komen, ze gelijk de dubbele periode van die straf opgelegd krijgen. Verder persoonsgegevens, vingerafdrukken gelijk uitwisselen met andere landen, zodat die ook gewaarschuwd zijn voor deze criminelen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 juli 2009 @ 11:18:45 #65
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70661864
quote:
Op zondag 5 juli 2009 09:58 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben ze (gelukkig) nog niet tegen gekomen bij een tankstation.

Knap dat mensen in een topic over Roemenen het weer over Marokkanen moeten gaan hebben.
Nu nog ff op Meh7 wachten met z'n Wilders-fetish en het feest is compleet
Nou, dat is helemaal niet zo vreemd hoor. Marokkanen en Roemenen hebben namelijk een gemene deler: ze zorgen allebei voor overlast. Vandaar dat ze makkelijk door elkaar te halen zijn.
pi_70661904
zijn Roemenen erger dan de Poleeen?
pi_70662102
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:21 schreef Mestras het volgende:
zijn Roemenen erger dan de Poleeen?
Het gaat vaak om Roemeense zigeuners, een achtergestelde groep die ook in Roemenie een zeer slechte naam heeft.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_70663921
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het gaat vaak om Roemeense zigeuners, een achtergestelde groep die ook in Roemenie een zeer slechte naam heeft.
Waar hebben zigeuners eigenlijk geen slechte naam?

Vroeger op vakantie in Frankrijk hadden we 't ook niet zo op zigeuners, en met goede reden: op de parkeerplaats langs de weg beroven ze je als je even niet goed oplet, en op de camping maken ze er binnen een dag één grote teringbende van met vieze luiers overal behalve in de prullenbak, en met de stront tot op het plafond van het washok.

Eigenlijk niks nieuws onder de zon dus.
pi_70664221
In Midden-Nederland vormen deze Roma al decennia een ware plaag. Ze leven van (bijstands)uitkeringen die de gemeenten maar niet durven af te kappen, ondanks alle overlast die ze veroorzaken. Hun overige inkomsten komen voort uit diefstal, afpersing en fraude.

Dit tuig kan en wil niet integreren, ze willen een soort vrijgevochten zigeunerbestaan leven. Doen en laten wat ze willen, hier en daar wat gappen en laten zich door niemand de wet voorschrijven. Maar wel profiteren van onze welvaart.
pi_70664337
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:58 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

In dat geval had je de EU niet moeten uitbreiden met de landen uit Oost-Europa (op een enkele uitzondering, zoals Slovenië na), maar men blijft bang dat die landen in de Russische invloedssfeer terecht komen.
Dit, daarom is er zo'n haast gemaakt met het uitbreiden van de EU. De EU is een prachtig iets maar zoiets moet langzaam groeien en geen ongecontroleerde groeispurten maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70664863
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan nog ben je een wonder in rekenen, hulde. +- 350.000 Marokkanen in Nederland, 2 of 3 of 100 incidenten aangrijpen maakt het nogsteeds geen gemiddelde.
Is dat 2 of 3 of 100 incidenten per avond?
pi_70664933
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:57 schreef 16meter het volgende:
Dit tuig kan en wil niet integreren, ze willen een soort vrijgevochten zigeunerbestaan leven. Doen en laten wat ze willen, hier en daar wat gappen en laten zich door niemand de wet voorschrijven. Maar wel profiteren van onze welvaart.
Blijkbaar heb je twee soorten nomaden:

Aan de ene kant heb je de "alles achterlaten alsof je er nooit bent geweest" volkeren, zoals bijvoorbeeld de Indianen. Een mooie instelling.

En je hebt dus de "ik maak er een gigantische teringbende van, want straks ben ik toch weer weg" volkeren, waar de zigeuners blijkbaar toe behoren. Een walgelijke instelling.

Interessant stukje op Wikipedia trouwens:
quote:
Met name Roemenië en Bulgarije - de nieuwste lidstaten - krijgen doorlopende kritiek op de racistisch genoemde houding van hun bevolking naar de Roma.

De Arnhemse officier van justitie M. van Elsdingen deed tijdens een requisitoir in 2004 tegen een Roma uit Ede de volgende uitspraken: "Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben."

De Romagemeenschap deed hierop aangifte wegens discriminatie, racisme en belediging. Het Openbaar Ministerie vond dat de uitspraken niet te ver gingen, waardoor de strafvervolging uiteindelijk in een vrijspraak eindigde.
en:
quote:
In July 2008, a high court in Italy ruled that antiziganism is an acceptable practice "on the grounds that [the Roma people] are thieves."
Kijk eens aan.

Ik zou dus willen voorstellen om het beestje bij de naam te noemen en het over Roma / Zigeuners te hebben. Net als in Italië. Wat in de Nederlandse media het "uitzetten van Roemenen" werd genoemd, werd in Italië zelf "Roma-noodtoestand" genoemd.

Het zou een slechte zaak zijn om gewone Roemenen scheef aan te kijken vanwege de daden van een bevolkingsgroep waar ze zelf ook een hekel aan hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2009 13:29:26 ]
pi_70665976
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je twee soorten nomaden:

Aan de ene kant heb je de "alles achterlaten alsof je er nooit bent geweest" volkeren, zoals bijvoorbeeld de Indianen. Een mooie instelling.

En je hebt dus de "ik maak er een gigantische teringbende van, want straks ben ik toch weer weg" volkeren, waar de zigeuners blijkbaar toe behoren. Een walgelijke instelling.

Interessant stukje op Wikipedia trouwens:
[..]

en:
[..]

Kijk eens aan.

Ik zou dus willen voorstellen om het beestje bij de naam te noemen en het over Roma / Zigeuners te hebben. Net als in Italië. Wat in de Nederlandse media het "uitzetten van Roemenen" werd genoemd, werd in Italië zelf "Roma-noodtoestand" genoemd.

Het zou een slechte zaak zijn om gewone Roemenen scheef aan te kijken vanwege de daden van een bevolkingsgroep waar ze zelf ook een hekel aan hebben.
Eens.

Die Roma-zigeuners zijn de Marokkanen van Oost-Europa. Je hebt er goede tussen zitten, maar die zijn op een paar handen te tellen. Met normale Roemenen is verder niets mis.
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:09:42 #74
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70666254
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:59 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Eens.

Die Roma-zigeuners zijn de Marokkanen van Oost-Europa. Je hebt er goede tussen zitten, maar die zijn op een paar handen te tellen. Met normale Roemenen is verder niets mis.
Misschien is het ook wel zo met Marokkanen en Rif-Marokkanen.
pi_70666352
Dit heeft niets met Roemenen te maken, dit zijn evident zigeuners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')