Een volwassen mens staat er dan ook precies tussenin, en zal alles vanuit alle verschillende hoeken bekijken, met als leidende basis de eigen ervaringen. Daarom is het ook zo belangrijk om open te blijven, en dus niet een van de kanten te kiezen, dan mis je namelijk altijd waardevolle informatie.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Is het dan wel zo dat wetenschap alles weet?
Ik mag nogal graa schermen met de weteschapgelovers, een groep mensen die wetenschap als een soort godheid benaderd die voor elke levensvraag een antwoord heeft, wetenschap als religie
Ze zijn dan ook vaak erg fel tegenover mensen die wat zeggen dat in hun idee anders is als in de wetenschap.
Die zijn wat mij net zo erg als zware gelovigen die nooit willen wijken.
Mooi vb daarvan ooit op tv gezien, een groep believers en skeptische mensen, allen netjes onderlegt, moesten kijken of het spookte ergens, of dat er een wetenschappelijke verklaring voor was.
Beide namen enorme sprongen, deden aanname's, altijd hun denkkant op natuurlijk.
Zo zeigen de believers de kou komt door een geest, zonder na te kijken of dat wel waar was.
De skeptische mensen namen van hetzelfde aan dat het door tocht of iets in die geest kwam, zonder aan te kunnen wijzen waar het dan vandaan kwam, daar kwamen ze niet zo goed uit.
Beide kwamen ze toch hun eigen conclusie, geen van beiden hadden in mijn ogen wat bewezen.
Moraal van het verhaal, pas op met wat dan ook als alleswetend te verheffen, niets is dat namelijk
Dus je eerdere ervaringen kunnen er nooit naast zitten? Want je gebruikt die als eikpunt zoals je dat nu neerzet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:41 schreef mediaconsument het volgende:
Het moet #4 zijn. Mjah.
[..]
Een volwassen mens staat er dan ook precies tussenin, en zal alles vanuit alle verschillende hoeken bekijken, met als leidende basis de eigen ervaringen. Daarom is het ook zo belangrijk om open te blijven, en dus niet een van de kanten te kiezen, dan mis je namelijk altijd waardevolle informatie.
Het eikpunt is in elke situatie anders. Als ik wil weten welke mineralen er precies in het water zit dat ik drink, dan ga ik natuurlijk volledig de scheikundige kant op, en ga ik middels het periodiek systeem aan het reageren op basis van de verschillende eigenschappen van de mineralen, maar dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dus je eerdere ervaringen kunnen er nooit naast zitten? Want je gebruikt die als eikpunt zoals je dat nu neerzet.
Ik denk dat ik mijn titreer skillz echt nog wel bezit, binas bij de hand, en gaan met die banaan! Natuurlijk wel letten op de veiligheid en uiteraard de kwaliteit van de spullen waar je mee werkt.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:24 schreef Dartanion het volgende:
Volgens mij weet je niet wat je moet doen als ik je in een laboratorium zou gooien, maar ben blij dat je dan toch de wetenschappelijke kant op wil gaan!
Lees dat topic dan maar door, daar is al eenzelfde oorlog bezig, terwijl er niks anders gedaan kan worden dan speculeren. Dan vind ik het juist grappig dat er van die cowboyverhalen komen. Zou nog harder lachen als een van die gekke verhalen waar zou zijn.quote:Het vliegtuig, zolang niemand weet wat er gebeurt is, is het speculatie en daar is niks wetenschappelijks aan......
Dat kost geld en moeite. Dat is het werkelijke probleem.quote:IK zou het leuk vinden als de mensen die iets meemaken wat ze niet direct kunnen plaatsen, ook een keer laten verklaren door natuurkunde/scheikunde/biologie/psychologie. Maar dat is te lastig, we kunnen er beter een paranormaal verhaaltje omheen verzinnen!
Waar heb je het overquote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:24 schreef Dartanion het volgende:
Volgens mij weet je niet wat je moet doen als ik je in een laboratorium zou gooien, maar ben blij dat je dan toch de wetenschappelijke kant op wil gaan!
Het vliegtuig, zolang niemand weet wat er gebeurt is, is het speculatie en daar is niks wetenschappelijks aan......
IK zou het leuk vinden als de mensen die iets meemaken wat ze niet direct kunnen plaatsen, ook een keer laten verklaren door natuurkunde/scheikunde/biologie/psychologie. Maar dat is te lastig, we kunnen er beter een paranormaal verhaaltje omheen verzinnen!
Q: Waarom verzinnen jullie deze dingen eigenlijk?quote:Daarbij vind ik het zoeken naar oplossingen in de CR of trucage net zo lachwekkend, zo je best doen, jezelf zo in bochten wringen om het maar te kunnen verklaren.
Je hebt de wetenschap dogmatisch genoemt in het verleden terwijl wetenschap in feite alles is behalve dogmatisch. De wetenschap past theorieen aan als er nieuwe ontdekkingen zijn, dat zie ik in de paranormale wereld nog niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 02:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Waar heb je het overvanaf onze geboorte leven we allemaal in een wereld die verklaard is door natuurkunde, scheikunde , biologie, psychologie , wetenschap enz enz enz enz , .
Ze willen geen paranormaal verhaaltje verzinnen , in het paranormale verhaaltje past hun ervaringen .
Heb je daar weleens aan gedacht of was je te druk met je vooroordelen .
Je ziet alles als aanval op de wetenschap, en jij moet de wetenschap beschermen! Ook moet je iedereen die anders denkt dan de wetenschap aanvallen, en eigenlijk ook beschermen. HET KAN ECHT NIET DAT IEMAND EIGEN ERVARINGEN HEEFT EN OP ZIJN EIGEN MANIER TEGEN DE MUUR WIL LOPEN. DAT IS UIT DEN BOZE! DE WETENSCHAP, DE WETENSCHAP WEET HOE HET ZIT, DE WETENSCHAP IS JEZUS!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:08 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Je hebt de wetenschap dogmatisch genoemt in het verleden terwijl wetenschap in feite alles is behalve dogmatisch. De wetenschap past theorieen aan als er nieuwe ontdekkingen zijn, dat zie ik in de paranormale wereld nog niet gebeuren.
Je geeft al eerder aan dat we leven in een wereld die vanaf de geboorte verklaard kan worden door wetenschap, toch maar jij wel eens dingen mee die je niet meteen hier in kan plaatsen. In plaats van onderzoek doen/ kennis vergroten over bepaalde onderwerpen zoek je meteen je antwoord in het paranormale. Als iemand jou vervolgens wijs op een logische en rationele verklaring vanuit de wetenschap die al vanaf je geboorte alles kan verklaren, dan nog blijf je bij het paranormale wereldje. Een wereld waarin het grootste bewijs is, dat er geen bewijs is.
Daar heb ik wel vaker over nagedacht, geheel zonder vooroordelen.
Je bent een believer die wetenschap roept , het maakt namelijk niks uit wat je gelooft maar hoequote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:26 schreef Michielos het volgende:
volgens mij snappen de meesten hier overigens ook niet wat "wetenschap" eigenlijk is.. het betekend niet:
Leren uit boekjes waardoor er een groot boekje ontstaat vol met meningen. het betekend niet dat je de helft mag negeren als het je niet uitkomt. het betekend niet dat de heren wetenschappers NOOIT buitenkomen en enkel boekenkennis hebben.
Een persoonlijke aanval, gebaseerd op aannames en niet op feiten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heb jij een boek met naakte wetenschapsmeiden, die je regelmatig gebruikt om eens goed te rukken ofzo?
Ik zie niet alles als een aanval op de wetenschap, ik heb ook niet het gevoel dat ik de wetenschap moet verdedigen. De wetenschap kan zichzelf wel verdedigenquote:Je ziet alles als aanval op de wetenschap, en jij moet de wetenschap beschermen! Ook moet je iedereen die anders denkt dan de wetenschap aanvallen, en eigenlijk ook beschermen. HET KAN ECHT NIET DAT IEMAND EIGEN ERVARINGEN HEEFT EN OP ZIJN EIGEN MANIER TEGEN DE MUUR WIL LOPEN. DAT IS UIT DEN BOZE! DE WETENSCHAP, DE WETENSCHAP WEET HOE HET ZIT, DE WETENSCHAP IS JEZUS!
Ik doe dagelijks moeite om mensen te begrijpen, ik weet namelijk ook niet alles en ik leer graag. Maar als iemand mij wil overtuigen dan zal die met betere argumenten en theorieen moeten komen dan:quote:Rot op met je wazige owjee ik houd van de wetenschap betogen, op het moment dat je nog nieteens de moeite doet iemand te begrijpen. Summers heeft namelijk zeer goede ideeën, echter jij haalt het slechtste in haar naar boven omdat je telkens als een neanderthaler met een knuppel alles de grond in trapt. Gezellige discussiepartner ben je, net zoals een stel mensen meer hier.
Hier hoef ik geen reactie op te geven, dit is duidelijk uitlokkend gedrag. Ik neem aan dat de mods hier wel raad mee weten.quote:Volgens mij is jouw moeder ook heel erg dogmatisch, of zie ik dat verkeerd.![]()
ok , bedankt voor je bijdrage.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Je bent een believer die wetenschap roept , het maakt namelijk niks uit wat je gelooft maar hoe
open je staat voor andere nieuwe dingen zonder vooroordelen .
verwar dat jij een believer bent die heilig in wetenchap gelooft niet met de wetenschap op zich .
Dat doen wij namelijk ook niet .
Slechts in jouw hoofd heb je er patent op ipv dat het een gezamenlijke waarheid is
Michielos, en zo een paar meer hebben als enige doel, beter zijn dan de mensen om zich heen. Daarom dat hij ook nooit iets toevoegd aan discussies, anders dan argumentloze meningen die meestal nergens op gebaseerd zijn. De wetenschap roept ie dan. Verrekten NSBert. Dit mag wel eens afgelopen zijn tbh.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Je bent een believer die wetenschap roept , het maakt namelijk niks uit wat je gelooft maar hoe
verwar dat jij een believer bent die heilig in wetenchap gelooft niet met de wetenschap op zich .
Slechts in jouw hoofd heb je er patent op ipv dat het een gezamenlijke waarheid is
Wij staan wagenwijd open voor het paranormale, maar dan moet er wel iets meer zijn dan een aanname.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Als jij zo wetenschappelijk onderbouwd bent, waarom kun je dan niet aangeven waar onze wetenschap precies tekort schiet en hoe jij die gaten op kan vullen met het paranormale? Maar dan wel op een manier dat de resultaten reproduceerbaar zijn.quote:verwar dat jij een believer bent die heilig in wetenchap gelooft niet met de wetenschap op zich .
Een persoonlijke aanval!quote:Slechts in jouw hoofd heb je er patent op ipv dat het een gezamenlijke waarheid is
ik geef telkens argumenten. kijk elke post maar na (vorige topics). Dat de argumentatie niet is wat jij wilt horen.. tsjaquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Michielos heeft als enige doel, beter zijn dan de mensen om zich heen. Daarom dat hij ook nooit iets toevoegd aan discussies, anders dan argumentloze meningen die meestal nergens op gebaseerd zijn. De wetenschap roept ie dan. Verrekten NSBert. Dit mag wel eens afgelopen zijn tbh.
Iedereen heeft iets te zeggen, en hoe dom het ook klinkt, overal zit een bron van waarheid in. Alles is verteld aan de hand van bepaalde ervaringen. Heb dan iig het respect voor deze menselijkheid!
Ik weet wel beterquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:56 schreef Dartanion het volgende:
Hier hoef ik geen reactie op te geven, dit is duidelijk uitlokkend gedrag. Ik neem aan dat de mods hier wel raad mee weten.
Dude, lees het forum nog eens goed door. Ik heb dit verhaal overigens ook al in een pm naar bastard gestuurd.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik geef telkens argumenten. kijk elke post maar na (vorige topics). Dat de argumentatie niet is wat jij wilt horen.. tsja
Jij noemt mensen dom, zeikt mensen als een ijlende engel af. m.a.w. jouw doel is om beter uit een discussie te kunnen komen.. dit mag wel eens afgelopen zijn.
je bent enkel aant schreeuwen, persoonlijke aanvallen aan het maken en aan het klieren. niet echt volwassen en het enige doel is jezelf beter praten.
wacht even.. welke wetenschappelijke theorieën maak ik kapot dan?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dude, lees het forum nog eens goed door. Ik heb dit verhaal overigens ook al in een pm naar bastard gestuurd.
Dit forum heeft 1 groot probleem, en dat zijn jullie, de kleine kinderen. Als je echt wetenschappelijke theorieen wil gaan onderuithalen, heb dan iig de guts om dit in een serieus wetenschapsforum te doen. Ipv met een ongezouten mening zonder respect alles hier kapot te maken?
Jij maakt alle topics hier kapot met die loze opmerkingen van je. Je doet nieteens je best dingen te begrijpen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
wacht even.. welke wetenschappelijke theorieën maak ik kapot dan?
en weer een persoonlijke aanval overigens..
geef eens antwoord op mijn vraag Mediaconsumentquote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij maakt alle topics hier kapot met die loze opmerkingen van je. Je doet nieteens je best dingen te begrijpen.
Jij kunt dan ook een discussie van 10 pagina's in 1 zin samenvatten! Serieus gast, jij bent geniaal.
Ga alsjeblieft terug in onzin posten ofzo.
Dan wil ik graag een reactie op elke zin die ik geschreven heb, in een betoog, op mijn bureau, binnen een uur!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:19 schreef Diabox het volgende:
mediaconsument![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dartanion & Michielos![]()
![]()
![]()
![]()
Die mediaconsument heeft zelf geeneens door hoe slap onderbouwt al zijn argumenten zijn.
TVP
Wat is dat voor een stomme vraag? Welke wetenschappelijke theorieën zeik ik hier af? Omdat jouw bekrompen wetenschappelijke mening alles binnen een seconde kan weerleggen wat in dit forum verteld wordt. Heb dan iig het respect om hier niet te posten of iig te lezen en begrijpen wat er verteld wordt. Je doet dus niets anders dan telkens achter dat schild van de wetenschap kruipen, op het moment dat je het zelf niet aankunt. Dartanion wil dan nog weleens toegeven dat hij fout zit, jij hebt dat nog nooit gedaan tov mij, vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
geef eens antwoord op mijn vraag Mediaconsument
Welke wetenschappelijke theorieën zeik ik hier af?
Je stelt iets.. nu mag je het ook uitleggen zonder opeens weer een persoonlijke aanval te maken.. die kans gun ik je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |