abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:56:04 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_70611206
Een maand geleden had ik een stroomstoring als gevolg van technisch falen.
We hebben het afgelopen jaar vaker stroomstoringen gehad.. zeker 5 keer.
We wonen in pand met in totaal 9 werkenden/studenten en gas en elektra is inbegrepen in de huur.

Nu wilde het zo zijn dat tijdens de laatste stroomstoring ik bezig was met 2 pokertoernooien op internet, vanwege stroom falen kon ik dus niet verder.. echter heb ik de tijd nog kunnen rekken omdat ik een laptop heb en internet via mijn mobiel..Ik dacht slim te zijn door printscreentjes te maken als zijnde bewijs dat mijn verhaal wel degelijk klopte...
Ik werd zeer kwaad en dacht gvd.. alweer een stroomstoring, en wilde de geleden schade verhalen bij Stedin omdat ik zeer ver gekomen was bij deze toernooien van 1 toernooi deden er 180 mensen mee en ik werd uiteindelijk 18e omdat ik op een gegeven moment elke hand moest uitzitten..

Nu heb ik vandaag een reactie ontvangen en wil het er niet bij laten.. de reactie als volgt:

Geachte ...

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bovengenoemde brief waarin u Stedin B.V. aansprakelijk stelt voor de door u misgelopeneleden (taalfout moest waarschijnlijk, misgelopen/geleden) schade aan uw winsten gokken pokertoernooi ontstaan op 25/05/09
Aangeaande de aansprakelijkheid zijn van toepassing de algemene Voorwaarden Aansluiting en Transport Stedin Elektriciteit 2008, voor kleinverbruikers.

Ingevolge artikel 1 van deze... ...kunnen wij uw claim niet in behandeling nemen.
Vlgens onze administratie staat u / uw bedrijf niet als contractant vermeld.

(en dat klopt omdat elektriciteit e.d. dus in huur zijn inbegrepen.)

Hoe nu verder?

Graag een reactie van iemand die er verstand van heeft
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_70611345
Maar waar faalde de techniek dan, was het stedin die dit veroorzaakte of gewoon brakke kabels in je huis waardoor je je huisbaas veranwoordelijk kunt proberen te stellen.
pi_70611543
ik denk dat het nogal moeilijk gaat worden om aan te tonen hoeveel schade je dan geleden zou hebben, want je had ook gewoon 12e kunnen worden bijvoorbeeld als je wel stroom zou hebben en je dus geen schadevergoeding gaat krijgen
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:07:16 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_70611702
dat is niet aan de orde hoeveelste ik geworden zou zijn.. Het gaat er gewoon om dat ik de hoofdprijzen ben misgelopen door falen van Stedin..

De storing was dit keer niet door ons huis zelf, maar aan hoofdleidingen.. de hele straat lag eruit.
Later die week werd aangekondigd de stroom eraf te halen vanwege dit incident om leidingen te vervangen...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_70611815
Ik heb geen verstand van online poker, maar wanneer zou je die hoofdprijzen dan wel hebben gekregen?
Het blijft een kansspel dus je kunt (denk ik) niet aantonen dat je gewonnen zou hebben

Als je huis overspoelt en je kraslot is onbruikbaar voor je het gekrast hebt (ff als maf voorbeeld) kun je ook geen ton verhalen op de verzekering omdat je zelf echt dat dat je een ton zou hebben
(ff buiten beschouwing gelaten dat je bij een kraslot waarschijnlijk nog op serie nummer op kunt zoeken of het waar is en zo)
pi_70611824
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:07 schreef Onnoman het volgende:
dat is niet aan de orde hoeveelste ik geworden zou zijn.. Het gaat er gewoon om dat ik de hoofdprijzen ben misgelopen door falen van Stedin..

De storing was dit keer niet door ons huis zelf, maar aan hoofdleidingen.. de hele straat lag eruit.
Later die week werd aangekondigd de stroom eraf te halen vanwege dit incident om leidingen te vervangen...
Zoals je hier schrijft dit keer niet door ons huis zelf, de rest van de keren wel dan?

Verder wat ik al schreef naar de verhuurder toe gaan met dit verhaal omdat die jullie stroom levert.

Ik denk alleen dat je gewoon pech hebt.
pi_70612011
Ik ben geen jurist dus je zult niet op mijn reactie zitten te wachten, maar toch een reactie:

Mijn gezond verstand zegt dat een leverancier van electriciteit niet aansprakelijk kan worden gesteld voor zogeheten vervolgschade, tenzij contractueel vastgelegd. Als jij werkelijk afhankelijk bent van electriciteit ivm groot geld, productiepreocessen etc. dan zul je zelf maatregelen moeten nemen om een eventuele dip op te vangen. Denk aan UPS, generator etc.

Wel lullig voor je
pi_70614684
Ten eerste: jij bent geen contractant van Stedin, ze hebben dus -niets- met je te maken omdat je geen overeenkomst met ze hebt.

Als je al iemand aansprakelijk wil stellen zul je bij je huisbaas moeten aankloppen, je neemt de elektriciteit van hem af. Huisbaas zal dan vervolgens Stedin aansprakelijk moeten stellen als een rechter je gelijk zou geven...

Mijn reactie als ik Stedin was: je bent beroepsmatig bezig, en dan had je zelf inderdaad voor een aggregaat oid moeten zorgen om het risico van wegvallen van bedrijfsvoering op te vangen.
pi_70617952
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Zjummie het volgende:
Mijn gezond verstand zegt dat een leverancier van electriciteit niet aansprakelijk kan worden gesteld voor zogeheten vervolgschade, tenzij contractueel vastgelegd.
Nog even afgezien van het feit dat je het hier hebt over vervolgschade die mogelijk, eventueel, heel misschien had kunnen ontstaan... (en dus onmogelijk te quantificeren is). Als ze heel schappelijk zijn, geven ze je 'n kadobon van 'n geeltje.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:00:33 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70619965
Het is algemeen bekend dat stroom kan uitvallen. Als stroom kritiek is moet je een UPS kopen. Querulant.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70620129
Haha, wat een topic
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:08:01 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70620155
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef gelly het volgende:
Haha, wat een topic
Het is minder lollig als je in de postgeschiedenis van TS ziet over welke bedrijven hij allemaal nog meer zeurt.

Alternate slechte service!!
Lastige kwestie

Ga eens werken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70620273
Idd. vind TS wel erg ver gaan. Eigenlijk slaat dit nergens op natuurlijk...

Ik weet 100% (naja, 99% dan) zeker dat in hun algemene voorwaarden staat dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld indien stroomstoring optreedt. Daar ben je sowieso mee akkoord gaan, anders was je niet aangesloten!
Zoals hierboven staat: mits contractueel vastgelegd heb je een poot om op te staan.

Wat wil je nou doen? Geding aanspannen? Advocaat onder de arm nemen?
Je gaat jezelf met torenhoge kosten opzadelen! Waarom: omdat er kans (let wel: KANS) was op een hoofdprijs?
Ze zagen je stoelpoten binnen 1 seconde onder je stoel vandaan en jij draait op voor jouw eigen kosten + de kosten die zij gemaakt hebben. Let maar op: en die claimen ze! Dus denk in het vervolg even na.

Wat wil je hierna doen? Staatsloterij aanklagen omdat je niets gewonnen heb, en dan zeggen: ja maar ik had wel KANS op de jackpot...

Nee, houd maar op. Dit is sowieso verloren zaak...
pi_70621978
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het is minder lollig als je in de postgeschiedenis van TS ziet over welke bedrijven hij allemaal nog meer zeurt.

Alternate slechte service!!
Lastige kwestie

Ga eens werken
Dat laatste topic is best wel briljant
Vooral die laatste post met een lekker stukje paranoia er in

(Dit stukje)
quote:
En stel dat de persoon van Marktplaats ook van Alternate was gaan ze er al helemaal op vooruit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')