Ze moeten niet zo zeiken. Het zijn altijd van die knakkers waarvan hij timmerman is en zij kapster (part time want er is natuurlijk wel een kind) en zich door een arie in pak een hypotheekje laten aansmeren waardoor ze dat huis van 4 ton zonder probs kunnen kopenquote:30 DSB-gezinnen dreigen op straat te komen
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft niet de bevoegdheid om DSB Bank te verbieden woningen te verkopen van mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen.
Donderdag had de Stichting Hypotheekleed, waarbij mensen zijn aangesloten die zeggen gedupeerd te zijn door DSB Bank, gevraagd om zo'n "voorlopige voorziening''. Maar de AFM-woordvoerder zei dat het "niet in de lijn ligt van onze bevoegdheden om dat te doen''.
De Stichting Hypotheekleed zei eerder deze week dat dertig tot veertig gezinnen hun huis uitgezet dreigen te worden. De AFM heeft DSB begin mei twee boetes opgelegd omdat de bank niet zorgvuldig is geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
Ook is nog onduidelijk waarom Frank de Grave al na twee maanden ontslag nam bij de bank.
Ik hoop dat je er ook een keer in terecht komt. Vandaar dat ik 'm effe quote.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Geen meelij mee, met dat soort lui. Ga maar lekker een jaar of 3 in de schuldsanering zitten
Voor zover ik het heb begrepen, hebben de verkopers van DSB het verhaal zo voorgespiegeld dat de hypotheek prima betaalbaar was, maar allerlei extra producten 'erbij' afgenomen moesten worden en dat daar de mensen verkkerd over zijn ingelicht.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ze moeten niet zo zeiken. Het zijn altijd van die knakkers waarvan hij timmerman is en zij kapster (part time want er is natuurlijk wel een kind) en zich door een arie in pak een hypotheekje laten aansmeren waardoor ze dat huis van 4 ton zonder probs kunnen kopen
Geen meelij mee, met dat soort lui. Ga maar lekker een jaar of 3 in de schuldsanering zitten
iddquote:
Je bent toch ook gewoon 'niet zo slim' als je niet duidelijk weet wat er effectief elke maand van je rekening afgeschreven wordt inclusief alle extra verplichtingen!?! Toen ik het ding afsloot en mijn handtekening zette was er voor mij klip en klaar duidelijk wat er afgeschreven ging worden en door wie.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Voor zover ik het heb begrepen, hebben de verkopers van DSB het verhaal zo voorgespiegeld dat de hypotheek prima betaalbaar was, maar allerlei extra producten 'erbij' afgenomen moesten worden en dat daar de mensen verkkerd over zijn ingelicht.
regel 1 die je moet onthouden bij het bespreken van dit soort zaken met zo'n persoon: hij zit tegenover me voor zijn eigen portemonnee en wat hij me aanbiedt is juist datgeen waar hij het meest op verdientquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Voor zover ik het heb begrepen, hebben de verkopers van DSB het verhaal zo voorgespiegeld dat de hypotheek prima betaalbaar was, maar allerlei extra producten 'erbij' afgenomen moesten worden en dat daar de mensen verkkerd over zijn ingelicht.
Jaja, je brengt het leuk, maar Jan de Timmerman kan dat helemaal niet beoordelene en zal toch echt uit moeten gaan wat de bank hem verteldt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
regel 1 die je moet onthouden bij het bespreken van dit soort zaken met zo'n persoon: hij zit tegenover me voor zijn eigen portemonnee en wat hij me aanbiedt is juist datgeen waar hij het meest op verdient
regel 2: als bedrijf A zoveel goedkopers is dan bedrijf B, hoe verdient besdrijf A zijn geld dan?
Klaar
jan de Timmerman moet gewoon een kennis opzoeken die wat meer verstand van zaken heeft. Ik weet ook niets van hypotheken, maar als ik er een zou moeten afsluiten ga ik wel rondvragen waar ik op moet lettenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:40 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, je brengt het leuk, maar Jan de Timmerman kan dat helemaal niet beoordelene en zal toch echt uit moeten gaan wat de bank hem verteldt.
ja, maar hij had hier nog een lening lopen en daar een doorlopend kredietje en de DSB die propte dat allemaal in 1 overzichtelijke leningquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Was laatst zo'n gedupeerde op TV, die had een huis met een effectieve verkoopwaarde van 120.000 euro, mar had wel doodleuk een hypotheek van 280.000 euro genomen...
Tja...
Je bent hier nog triester dan in het rokerstopic.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ze moeten niet zo zeiken. Het zijn altijd van die knakkers waarvan hij timmerman is en zij kapster (part time want er is natuurlijk wel een kind) en zich door een arie in pak een hypotheekje laten aansmeren waardoor ze dat huis van 4 ton zonder probs kunnen kopen
Zeg Gia, wat heb jij wel niet gekost?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef Gia het volgende:
Eens met Mikey. Als je zo graag een zo duur mogelijke hypotheek wilt rekening houdend met elke cent die je waar dan ook vandaan krijgt, dan moet je niet zeuren als ergens zo'n potje wegvalt en je het niet meer betalen kunt.
Er zijn mensen die zelfs de kinderbijslag meerekenen voor de hoogte van de hypotheek!!
Wat als ze die afschaffen? Kunnen ze niet meer op vakantie, dus dan maar klagen dat je het niet meer betalen kunt.
Had jij geen geld bij Icesave staan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:10 schreef MikeyMo het volgende:
moet je dan gezond verstand maar de deur uit pleuren?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:54 schreef Bommenlegger het volgende:
Niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is en focussen zich op iets wat ze graag willen hebben.
De DSB heeft al jaren een schimmige reputatie met al hun dochtermaatschappijen als lenen.nl/Becam en Frisia.quote:Daarbij laten ze zich voorlichten door iemand van de dsb bank, tot toen een bank waar je wel zaken mee zou doen, en dan door de praktijken van de dsb bank is het hun eigen schuld?
Ze komen aan het woord bij o.a. actualiteiten programma's zoals Nova laatst. En daar staan dan geen keurige burgers van middelbare leeftijd te praten maar zo'n johnny met een tattoo in zijn nekquote:Ken je deze mensen soms, omdat je weet wat voor werk ze doen?
neequote:Of werk je soms bij dsb?
Dikke Boehoe, elk mens snapt toch wel dat gratis geld niet bestaat, nee maar men moet allemaal een nieuwe auto, boot, en natuurlijk moet het wijf een serre aan haar huis omdat de buren dat ook hebben, rot op zeg, laat maar lekker bloeden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je bent hier nog triester dan in het rokerstopic.
(en ik dacht dat niet meer mogelijk was...)
OT.
Niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is en focussen zich op iets wat ze graag willen hebben.
Daarbij laten ze zich voorlichten door iemand van de dsb bank, tot toen een bank waar je wel zaken mee zou doen, en dan door de praktijken van de dsb bank is het hun eigen schuld?
Ken je deze mensen soms, omdat je weet wat voor werk ze doen?
Of werk je soms bij dsb?
Nee, bij DSB (en ING )quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had jij geen geld bij Icesave staan?
Oja Icesave, allemaal huilies die klagen dat ze hun geld kwijt zijn, terwijl al MAANDEN bekend was dat ze op omvallen stonden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had jij geen geld bij Icesave staan?
Het gaat hier over een hypotheek slimpie.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dikke Boehoe, elk mens snapt toch wel dat gratis geld niet bestaat, nee maar men moet allemaal een nieuwe auto, boot, en natuurlijk moet het wijf een serre aan haar huis omdat de buren dat ook hebben, rot op zeg, laat maar lekker bloeden.
als je je eens in de materie verdiept zul je zien dat het niet enkel de hypotheek is. Bij de hypotheek zitten vaak een scala aan andere leningen ingebouwd die men al bij andere banken had lopen. "Service" van de DSB. En zo krijg je een hypotheek van 240.000,- op een hui smet een waarde van 120.000quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het gaat hier over een hypotheek slimpie.
Boehoe voor je reactie.
En op mickeymouse ga ik niet eens meer in, die is gewoon niet sereus te nemen.
Maar kinders, ik ga nu werken, jullie redden het wel verder he.
LEZEN!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Boehoe voor je reactie.
En op mickeymouse ga ik niet eens meer in, die is gewoon niet sereus te nemen.
Maar kinders, ik ga nu werken, jullie redden het wel verder he.
Als er een bankgarantie is, mag je verwachten dat die ook wordt nagekomen natuurlijk. Of had je het alleen over die groep die daarboven zat?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja Icesave, allemaal huilies die klagen dat ze hun geld kwijt zijn, terwijl al MAANDEN bekend was dat ze op omvallen stonden.
Vergeet de Appeltaart niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er ook een keer in terecht komt. Vandaar dat ik 'm effe quote.
Instantedit: Oh nee, jullie (jij en die vriendin van je) komen daar toch niet terecht, de komende 5 jaar vreten jullie toch gratis crackers en drinken jullie gratis cola...
Volgens mij was het met Icesafe zo dat deze viel onder de ijslandse bankgarantie, en niet onder de nederlandse.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als er een bankgarantie is, mag je verwachten dat die ook wordt nagekomen natuurlijk. Of had je het alleen over die groep die daarboven zat?
Oh ja, je hebt gelijk...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was het met Icesafe zo dat deze viel onder de ijslandse bankgarantie, en niet onder de nederlandse.
Maakt niet uit, ik doel ermee te zeggen dat mensen in Nederland heel erg de neiging hebben om naieef te zijn en het onderste uit de kan te slepen, maar in hun gierigheid en hebzucht willen ze geen moeite doen om naar de nadelige kanten te kijken, nog erger wordt het als het mis gaat, dan krijgt Jan en Alleman de schuld, behalve zij zelf, en iedereen moet maar financieel inspringen, behlave zij zelf.quote:
Al schaffen ze de HRA en de AKW af, dan nog komen wij niet in de problemen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeg Gia, wat heb jij wel niet gekost?
En ik denk dat er wel bij jou ook een paar potjes zijn weggevallen.
Maar het zijn maar anderen he.
Hand, eigen boezem...enz enz.
Ne hoor Wouter Bos spring wel bijquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Al schaffen ze de HRA en de AKW af, dan nog komen wij niet in de problemen.
Een huis kopen met, bijvoorbeeld, een lage rentestand, op twee salarissen voor 10 jaar vast, is gewoon niet erg handig. Als je na 10 jaar een nieuwe hogere rente krijgt, dan heb je een probleem.
En dat is dan je eigen schuld. Daar moet je vantevoren rekening mee houden.
Datis niet helemaal waar. Ikzelf had geld bij Icesave staan, ik ben er alleen heen gegaan vanwege de bankgarantie. Ik wist van te voren dat deze door ijsland gegeven moest worden en ik ging er dan ook vanuit dat ze zich daaraan zouden houden. Wat uiteindelijk ook gedaan is. Ik heb me nooit zorgen gemaakt hierover en heb altijd rustig kunnen slapen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik doel ermee te zeggen dat mensen in Nederland heel erg de neiging hebben om naieef te zijn en het onderste uit de kan te slepen, maar in hun gierigheid en hebzucht willen ze geen moeite doen om naar de nadelige kanten te kijken, nog erger wordt het als het mis gaat, dan krijgt Jan en Alleman de schuld, behalve zij zelf, en iedereen moet maar financieel inspringen, behlave zij zelf.
Iedereen mag toch wel weten dat DSB, Lenen.nl, en consorten welliswaar absoluut de goedkoopste zijn, maar dat ze een aantal addertjes onder het gras hanteren.
Icesave (Landsbanki), betrouwbaar?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het enige risico wat er was dat ijsland de bankgarantie niet zou naleven, maar dat risico heb je in NL ook. Dus er was totaal geen risico om je geld daar te stallen, anders had ik het ook niet gedaan.
Meh, er zijn mensen die heel veel weten van iets maar totaal geen verstand hebben van iets anders. Een professor vroeg een brood, zeg je ok, geef maar honderd gulden haal ik 'm en dat doet ie. Ander voorbeeld is een wiskunde student die zo in de wiskunde zit en z'n moeder doet alles voor 'm, die had geen idee waar onderbroeken vandaan komen toen ie nieuwe nodig had. (op kamers)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:58 schreef raptorix het volgende:
Maar goed, kneuzen als jou zijn er altijd genoeg
Hij zegt toch: "een nieuwe auto, boot, en natuurlijk moet het wijf een serre aan haar huis omdat de buren dat ook hebben".quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
precies! Vergeet de fruitella en de pleepapier niet!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er ook een keer in terecht komt. Vandaar dat ik 'm effe quote.
Instantedit: Oh nee, jullie (jij en die vriendin van je) komen daar toch niet terecht, de komende 5 jaar vreten jullie toch gratis crackers en drinken jullie gratis cola...
Linkquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:04 schreef YazooW het volgende:
Maandje of 2 geleden ook een stuk over op TV geweest, volgens mij bij Radar ofzo. Heb een half uur lang mezelf kapot gelachen voor de TV. Van die tokkies die zelf akkoord gaan met een te hoge hypotheek, toen ze het niet meer konden betalen hadden ze maar een lening genomen bij een andere bank om de hypotheek te kunnen betalenEn daarna gezellig DSB de schuld geven
Zaten ze daar met z'n 2en te janken voor de TV
ooh ja, kut! ook nog. Stuk of 20 ofzo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |