En dat is nou net een van de weinige studies waarvoor (waarschijnlijk) het gewone oude, lage, wettelijke collegegeld blijft geldenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:56 schreef Bastoenie het volgende:
Dan ga ik naar Zweden verpleegkunde doen als dat zo is
Heb je daar een bron voor dan of hoe weet je dat? Want dat klinkt dan wel goed in mijn oren als dat zo isquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat is nou net een van de weinige studies waarvoor (waarschijnlijk) het gewone oude, lage, wettelijke collegegeld blijft gelden.....maar het is jouw keuze
Even goed de nieuwsberichten lezen: studies die met gezondheidszorg en onderwijs te maken hebben worden uitgezonderd. Rest moet je zelf ff doenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor dan of hoe weet je dat? Want dat klinkt dan wel goed in mijn oren als dat zo is
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:22 schreef Cortax het volgende:
Heuj, leuk topic. Vandaag alle uitslagen binnen, dit jaar 2 propedeuses gehaald.
Je hebt wettelijk het recht om met je P naar en uni te gaan. De uni's hebben echter ook het recht om extra eisen te stellen, zowel op VWO(8 voor geneeskunde) maar voornamelijk bij een P.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:47 schreef Bierie het volgende:
[..]
Succes met je beslissing. En het klopt trouwens dat je met je HBO Propedeuse toegang heb tot een universitaire Bachelor. Een hoop universiteiten doen er moeilijk over maar ik meen dat het wettelijk verplicht was.
Een medestudent!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:14 schreef adutchgirl020 het volgende:
Ik meld mij!
Ik studeer Europese Studies en Duitse Taal en Cultuur aan de UvA.
Had nog helemaal niet van die nieuwe maatregel gehoord en ben diepgeschokt...
Das goed kut dan... als dat zo is... gelukkig vind ik er echter niks over op de TUe website... http://w3.tue.nl/nl/diens(...)ieven/eer_studenten/quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:30 schreef Bierie het volgende:
Dat is dan mooi k*t.
Mijn plan was eigenlijk om een Msc bio-informatics te doen en vervolgens een Msc biotechnology zodat ik de kennis uit die twee vakgebieden verder kon uitbreiden.
Plastkerk bedankt he!![]()
Dit is serieus zo ontzettend fout. Ik had al mijn plannen er al op afgestemd
Wat ik nou ook niet snap is dat sommige universiteiten een lager bedrag hanteren wanneer er sprake is van recht op studiefinanciering. Er is dan een ander bedrag dat betaalt moet worden. Maar hoe zit dat straks dan? Ik heb nog wel recht op studiefinanciering (lening deel) tegen die tijd. Betaal ik dan alsnog een laag bedrag?
Vind het maar verwarrend dusver.
Zoals hier b.v. : http://www.wageningenuniv(...)llegegeld+2009-2010/
Ik ook.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:55 schreef adutchgirl020 het volgende:
Hé wat leuk!Ik heb Geschiedenis als variant!
Ik Wisk en natk aan de UU!quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:32 schreef Lotusss het volgende:
Ik ben van plan om volgend collegejaar Wiskunde en Informatica te gaan studeren aan de UU; 2 bachelorstudies dus.... dat zou betekenen dat ik vanaf 2011 (wanneer ik halverwege ben) ineens veel meer zou moeten betalen voor één van die studies???
Waanzin! Nederland een zgn. kenniseconomie idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus jij zegt dat je al 25 jaar bent en nog geen bachlor hebtquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:34 schreef Lotusss het volgende:
Owww wacht... dat telt dus alleen als je al een diploma zou hebben...
Oplossing is dus beide Bachelors in het zelfde studiejaar af te ronden.
Nou en?quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef iBolt het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat je al 25 jaar bent en nog geen bachlor hebt? en je nog moet beginnen?
En jij hebt HBO gedaan ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef iBolt het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat je al 25 jaar bent en nog geen bachlor hebt? en je nog moet beginnen?
Wist na de middelbare school niet wat ik wilde, dus heb 6 jaar gewerkt, met de laatste 2 banen op HBO niveau. Heb me al die tijd nooit echt gelukkig gevoeld in wat ik deed, intellectueel was het voor mij niet prikkelend genoeg, of was de uitdaging snel weg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef iBolt het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verantwoorden tegenover iBolt. Het ene moment maakt 'ie intelligente opmerkingen, het andere moment zit 'ie te trollen, alfa's en gamma's af te zeiken met z'n 'stoere' HBO-opleiding, en opmerkingen als deze te maken. Onzekerheid. Al ben je 27 en begin je voor het eerst met een universitaire opleiding - lekker boeiend. Ik vind 't van wilskracht getuigen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wist na de middelbare school niet wat ik wilde, dus heb 6 jaar gewerkt, met de laatste 2 banen op HBO niveau. Heb me al die tijd nooit echt gelukkig gevoeld in wat ik deed, intellectueel was het voor mij niet prikkelend genoeg, of was de uitdaging snel weg.
Heb in januari 2008 dus bewust de keuze gemaakt dat ik het daaropvolgende jaar fulltime wilde gaan studeren. In sept. 2008 ook daadwerkelijk begonnen aan het HBO. Merk dat daar ook 0,0 uitdaging ligt dus ga nu na mijn P uni doen.
Voordeel is dus wel dat ik weet hoe de arbeidsmarkt werkt. Die tijd heeft mij ook dingen bijgebracht als wereldwijsheid, arbeidsethos en inzicht in wat er van je verwacht wordt. Dat ik wat ouder ben is sowieso wel een voordeel denk ik.
Dus daarom. Als je er moeite mee hebt, boeien. Ik weet in ieder geval van mijzelf dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Daar komt het geloof ik op neer ja.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:58 schreef RRGJL het volgende:
Verder begrijp ik dus dat het zo is dat je wel 2 bachelors tegen normaal tarief tegelijk kunt volgen, maar dat het probleem pas komt wanneer je de ene eerder afrondt dan de ander? Dat is mooi, kwestie van plannen als dat zo is.
Nope niet nodig. Ik heb juist Technische Informatica gekozen omdat daar de meeste wiskunde inzit. Dit is qua maatstaven op VWO 6 niveau, dus mijn P (die ik morgen hopelijk haal) is voldoende om daar direct toegang tot te geven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef iBolt het volgende:
Wat een felle reacties meteen zegwas er alleen verbaasd over
Ben wel benieuwd dan hoe je dat met wiskunde gaat aanpakken? In de zomer zeker een bijspijker cursus?
Meeste oudere studenten of studenten met werkervaring gaan in mijn ervaring veel serieuzer met de studie om. Dus ik denk dat het voornamelijk positief isquote:Op donderdag 9 juli 2009 00:47 schreef iBolt het volgende:
[..]
Excuus dan, het kwam een beetje over als een verkapt 'ha, ha - jij bent een laatbloeier student!' post.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef iBolt het volgende:
Wat een felle reacties meteen zegwas er alleen verbaasd over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |