quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:13 schreef buachaille het volgende:[..]
Ik vind dat nou niet zo netjes van je dat je zo aggressief reageert (en dan druk ik me zeer mild uit).
Ten eerste heb ik het er over dat Kok zich heeft teruggetrokken uit de landelijke politiek en daar kennelijk ook de conclusie aan heeft verbonden niet mee op tv zijn politieke mening te ventileren.
En Kok en zijn linkse kornuiten zijn ook mens, die hele Fortuyn affaire is bij iedereen als een bom ingeslagen. Die zijde van het verhaal is onderbelicht gebleven, maar dat kun je op je klompen aanvoelen.
Ze hebben nul komma nul schuld. Dat is echt onzin. Nul verantwoordelijkheid hebben ze. De dader is verantwoordelijk, niet zij.
Wat mee speelt is dat zij door hebben dat niemand meer op hun mening zit te wachten. Melkert heeft gezegd dat hij ronduit vijandig bejegend wordt sinds Fortuyn. 'Zakkenvuller', 'moordenaar'... beangstigend gewoon. Die mensen, het zijn goddank geen miljonairs alhoewel rechts graag dat wel zou willen (zie de 30% salarisverhoging waar CDA en VVD voor hebben gestemd), moeten ook gewoon hun boodschappen doen. Daarvoor, toen hij minister was, gebeurde dat niet zei hij.
Ik kan me dan voorstellen dat je je mond houdt. Want er hoeft maar één medium je woorden te verdraaien of stampij te maken en er ontstaan levensgevaarlijke situaties.
Zelfde geldt voor Rosenmoller en Wim Kok heeft dus gezegd zijn opvolger niet voor de voeten willen te lopen en hij het idee heeft dat niemand meer op zijn mening zit te wachten.