Die tien procent die je ge-eist hebt, lijkt me al snel meer te zijn dan 9000 euro, of je moet een huis van minder dan 90.000 hebben gekochtquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:18 schreef Zudsol het volgende:
Wij balen heel erg van deze hele situatie en wij hebben het gevoel dat deze mensen niet de 9000 euro nog op tafel gaan leggen.
Ze zullen wel een restschuld bij de bank hebben i.v.m onderwaarde.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:20 schreef error_404 het volgende:
Ik snap het niet; jij koopt een huis, maar de verkopende partij heeft geen geld?
Waarschijnlijk is de hypotheek zo hoog dat het huis niet voldoende is om de hypotheek af te betalen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:20 schreef error_404 het volgende:
Ik snap het niet; jij koopt een huis, maar de verkopende partij heeft geen geld?!
Dubbelzuur voor de verkopende partij dus. Zeker als ze die 9k nu niet rond krijgen. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de hypotheek zo hoog dat het huis niet voldoende is om de hypotheek af te betalen.
Verdiep je eens in standaard verkoop-contracten. Er zijn meer situaties waarbij de boete-clausule geldt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:44 schreef Ronhui het volgende:
die 10% is toch als jullie de financiering niet rond zouden kunenn krijgen
het is idd niet jou schuld.. volledig verantwoording van verkopende partij, maar probleem is wel dat er een hypotheek op het huis zat. en als ze die dus niet kunnen aflossen het huis nog van de bank is, en ze het uberhaubt niet mogen verkopen...quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:44 schreef Ronhui het volgende:
Jullie hebben het huis toch gekocht? dat heeft niets met hun financiering te maken. Dan moeten ze hun nieuwe huis maar verkopen of niet zo veel onder de vraagprijs moeten gaan zitten. De koop is rechtsgeldig en jullie zouden hier niet mee benadeeld hoeven worden.
Lijkt me ook. Er is toch op een gegeven moment een bankgarantie bij die notaris gestort mag ik aannemen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:50 schreef HunterSThompson het volgende:
En kon de notaris niets toelichten? Lijkt me dat hij of zij hier het meest vanaf weet. En anders idd zo snel mogelijk met een advocaat praten.
Die is niet daadwerkelijk gestort, maar die is er over het algemeen wel, inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Er is toch op een gegeven moment een bankgarantie bij die notaris gestort mag ik aannemen?
Oh bij de verkoop van m'n vorige huis kreeg ik een brief van de notaris dat ze de bank-garantie hadden ontvangen. Of is dat alleen een brief van de bank van de koper dat ze garant staan voor die tien procent ofzo?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die is niet daadwerkelijk gestort, maar die is er over het algemeen wel, inderdaad.
Is pas een paar keer gezegd. Als je je huis verkoopt voor minder dan dat je aan hypotheek hebt, ontstaat er een rest-schuld. Als je dit niet kan mee-financieren moet je dit uit eigen zak aan de bank terugbetalen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoe komen ze dan aan die 9000 tekort dan? Wat houdt dat in niet hypotheek-vrij krijgen?
Het is niet zo dat je van de bank maar klakkeloos je huis mag verkopen waarna zij de overige schuld wel kwijtscheldenquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoe komen ze dan aan die 9000 tekort dan? Wat houdt dat in niet hypotheek-vrij krijgen?
Dat precies, als ze al iets hebben ingelegd tenminste.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:18 schreef Zudsol het volgende:
Hallo,
Ik en mijn vriendin hebben begin februarie een huis gekochtt, maar gisteren op de dag van levering horen wij bij de notaris (dus al na de ronde door het huis) dat de verkopende partij het huis niet hypotheek vrij krijgt.
De beste mensen hebben een tekort van 9.000,-. Je zou denken dat is niet veel maar ze hebben al heel veel bij moeten leggen en dit is het laatste maar dat is net de druppel die ze niet redden.
De mensen zijn door de notaris en ons in gebreken gesteld en hebben 8 dagen om het alsnog goed te maken. anders wordt er een boete van 10% op de koopsom gelegt.
Wat als blijkt dat na er na die 8 dagen nog geen geld is. Hoe wordt die boete betaald?? Want van een kale kip kan je niet plukken?of wordt dat van hun geld wat ze al hebben neergelegd bij de notaris afgetrokken??
Nee, meer dan die tien procent gaat het niet worden.quote:Tevens hebben wij al een bank op dat huis gekocht verf meubels, vrijedagen opgenomen en alles al geregeld etc etc dit heeft ook veel geld gekost. Kan dit deels ook op de verkopers worden achterhaald??
Nou ja, het kan beide. Of je regelt een bankgarantie, of je maakt zelf het bedrag over aan de notaris. Aangezien de meeste notarissen rente uitkeren over zo'n gestort bedrag is die laatste optie soms aantrekkelijker (mits je zoveel spaargeld hebt natuurlijk).quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die is niet daadwerkelijk gestort, maar die is er over het algemeen wel, inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |