Ik was ook een half uur later vandaagquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Date gemist! Ik had vandaag een trein laterMoest nog een abonnement kopen, en eigenlijk heb ik ook meestal die trein, die naar Den Helder. Die van 07,59 uit Arnhem.
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.htmlquote:The prototype V250 is currently fitted with measuring and testing equipment, and will remain the property of the manufacturer during testing on HSL-Zuid in the Netherlands and high speed Line 4 in Belgium. Once testing is completed it will be returned to Italy for fitting out.
Normaal passeer ik om 08:10 uur Ede-Wageningenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was ook een half uur later vandaagMaar ik ben deze keer wel meteen naar de bus gelopen (die natuurlijk ook weer te laat was. Vuile faal-apen bij veolia
)
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:
[..]
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html
Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'.
En dat hebben we geweten ook.. De Denen hadden tenminste nog een excuus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:00 schreef j00han het volgende:
Vraagje,
Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein,
Personen: 2
Student-OV week: 2
heen vrijdag - terug zondag
kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven.
of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie?
gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen).
grt Johan
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn conducteur faalde ook vandaag:
Conducteur: Abo gaat pas morgen in![]()
Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan![]()
Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers![]()
Ik:![]()
![]()
![]()
Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer![]()
Conducteur: Oh jaa![]()
Ik:![]()
Vooral als je paar dagen vrij hebt gehad altijd weer even wennen aan de datumquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Lekker gedaan dan
Zeker geen koffie gehad voor hij op de dienst kwam
Trouwquote:Wanneer vertrekt toch de eerste Fyra?
8 juli 2009
Als iets duidelijk werd bij de presentatie van de nieuwe hsl-trein is dat niemand nog garanties durft te geven wanneer hij gaat rijden.
De nieuwe hogesnelheidstrein van de NS rolde gisteren stapvoets de onderhoudshal in op het rangeerterrein Watergraafsmeer bij Amsterdam.
’Fyra’ (Zweeds voor ’vier’) verbindt straks de vier grote steden in de Benelux, legde NS Hispeed-directeur Michiel van Roozendaal uit. De naam past volgens de baas van het voormalige NS Internationaal in het rijtje van die van andere Europese hsl-treinen, Thalys, tgv en Eurostar. „Allemaal krachtige namen.”
De trein begint binnenkort aan een serie testritten op het hogesnelheidsspoor. Wanneer de eerste Fyra’s commercieel inzetbaar zijn, werd gisteren nog steeds niet duidelijk. Projectmanager Stefano Fanucci van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda houdt een slag om de arm: „Testen kost tijd.” Van Roozendaal rekent op de tweede helft van 2010. „Het zou naïef zijn als we ons vastpinnen op een exacte datum.”
Bij aanvang van het miljardenproject rond de eeuwwisseling stond april 2007 omcirkeld op de kalender van het ministerie van verkeer. Problemen met de levering van materieel en het inbouwen van het Europese veiligheidssysteem veroorzaakten vertraging. AnsaldoBreda noemt de termijn van NS Hispeed optimistisch. „Je weet nooit waar je tegenaan loopt tijdens het testen”, zegt Fanucci. Volgens hem zijn over de leveringsdata geen afspraken gemaakt met de NS. Van Roozendaal heeft een andere lezing. „AnsaldoBreda levert vanaf eind volgend jaar elke maand een treinstel, volgens contract.” Zo niet dan voorziet het contract in een boete, stelt hij.
De treinfabrikant heeft een slechte naam als het gaat over naleving van contracten. De Deense spoorwegen en een aantal Amerikaanse openbaar vervoersbedrijven kunnen daarover meepraten. Zo zouden de Italianen al in 2003 treinen leveren aan de Deense spoorwegen. Pas na een dreigement met beslagname dit jaar kwam AnsaldoBreda zijn afspraken na.
Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”
quote:Ronnie op spoortechniek
NS Cargo is back on track! Ik zag deze sticker op loc 189 080 in Venlo. En nee, dit is geen fotosoep.
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar opquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef James1988 het volgende:
[Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”]
Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste.
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef bork het volgende:
[..]
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)
of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig)
tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/
Ik meen me te herinneren dat AnsaldoBreda daarom aan de zuidkant zou gaan testen, op het vak Rotterdam - Breda...quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar op
met de dingen van nshispeed moet je perse die trein nemen jaquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:11 schreef j00han het volgende:
[..]
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?
en mag ik met dat weekend retour wel voor 19:01 vertrekken de ene site zegt wel en de andere niet?
Hadden die dingen niet ergens in 2008 al in dienst moeten zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...
En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
afbeelding
Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Oh vetquote:Op woensdag 8 juli 2009 21:57 schreef Duvel het volgende:
En uiteindelijk is het iemand bij IVW die het laatste woord heeft, of zo.
Je moet sowieso Camorra Eurlings niet meer vertrouwen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?
Al die verhalen: iedereen roept maar wat. NS zegt dit, Ansaldo dat en Eurlings wil ook nog even belangrijk doen.
Nokia 5210? Die had ik 8 jaar geledenquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...
En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
[ afbeelding ]
Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Nog niet!quote:
quote:Pen en papier voor machinist Veolia
Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op. Niet via de computer, maar met pen en papier.
De machinist moet voortaan bij het passeren van belangrijke seinen in een notitieblok opschrijven welke kleur het sein had. ,,Zodat een machinist gedwongen wordt extra goed te kijken voordat hij vertrekt'', zegt raildirecteur Frank van Setten in De Limburger. De maatregel is het gevolg van een bijna-botsing vorige maand. Toen reed een Veolia-passagierstrein door rood.
Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Zie de knipoogquote:Op donderdag 9 juli 2009 09:11 schreef thatsme het volgende:
[..]
Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.
Ja, maar ze hadden al in reguliere dienst moeten zijn..quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:57 schreef knars het volgende:
Ik zie de SLT al een paar weken elke avond testritjes maken.
Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Ik denk niet dat de fabrikant jou één trein levert, ook al heeft ie daarna zicht op een grotere opdracht: het kan financieel niet. Wat gebruikelijk is, is dat je een paar treinstellen laat voorbouwen, dan gaat testen en dan de serie bouwt, maar dat je dus wel al het contract voor de gehele levering getekend hebt. Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Ja, dat bedoelde ik, ze waren in dienst maar zijn nu wegens te veel problemen alsnog in een testrittenserie geplaatst.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:12 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze ook al geweest, tenminste, een tijdje.
Bij Plan V hadden ze eerder al Plan T gebouwd, en treinstel TT had toen al een paar jaar prototyperondjes over het hele net gemaakt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..
Nee dat snap ik ook niet. En zulke dingen komen vaker voor. Kijk bijvoorbeeld naar het gesloten afvalwatersysteem in de VIRM4. Vrijwel altijd kapot. In Duitsland rijden ze er al jaaaaren mee rond, en werkt het wel gewoon.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.
Het zijn bioreactoren toch, die je niet zo vaak hoeft te legen of zo? Of is dat min of meer gereinigd water.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Als dat zo is dan denk ik dat dat komt omdat er weer verrekte kut falend niet over nagedacht isquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |