abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70575283
quote:
111 Teletekst do 02 jul
Plan voor creëren gemengde scholen

` Om allochtone en autochtone kinderen
beter over de Amsterdamse scholen te
verspreiden,moet er een centraal
aanmeldpunt komen.Alle kinderen worden
daar ingeschreven,waarna wordt gekeken
naar welke school zij gaan.Het doel van
dit centrale punt is het tegengaan van
witte en zwarte scholen in Amsterdam.

Het zijn adviezen uit een rapport van
de Adviesraad Diversiteit en Integratie
Amsterdam,dat vandaag is gepresenteerd.

Ouders kunnen wel opgeven voor welke
school zij een voorkeur hebben.Ook
wordt getracht allochtone en autochtone
vriendjes samen op één voorkeurschool
te plaatsen.
volgende nieuws weer&verkeer sport

--> --> --> -->
Een ongetwijfeld ultra-linkse adviescommissie heeft weer een nieuw voorstel voorgelegd om de ouders (zowel de witte als de zwarte) hun keuze voor school te ontnemen. Zijn er nou echt geen andere mogelijkheden dan het afschuiven van problemen op ouders om het multi-culturele drama aan te pakken?
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:51:29 #2
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_70575415
Belachelijk natuurlijk

Alleen de rechten van zwarte ouders mogen ontnomen worden
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:53:54 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70575497
Los van recht of links. Of de uitspraken van een blonde gek. Maar dit gaat niet werken. Als mensen het niet willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:55:45 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70575562
quote:
Ouders kunnen wel opgeven voor welke
school zij een voorkeur hebben.Ook
wordt getracht allochtone en autochtone
vriendjes samen op één voorkeurschool
te plaatsen.
Dat gaat natuurlijk een ontsnappingsroute en bureaucratisch drama worden...
pi_70575821
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:51 schreef GoeRoe86 het volgende:
Belachelijk natuurlijk

Alleen de rechten van zwarte ouders mogen ontnomen worden
Rot op naar stormfront vieze racist
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:55:46 #6
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_70577116
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_70577173
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Sarcasme.
pi_70577290
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:

Sarcasme.
Ik dacht dat het zo'n CP86 figuur was vanwege de "86" in zijn naam.

Maar als het sarcasme is geweest dan kan ik het opvatten als kritiek op mijn post. Die is dan niet terecht, zeer waarschijnlijk is het dan weer zo figuur uit de linkse kotskerk die ieder kritiek op de multiculturele samenleving het etiketje "racisme" op plakt.
  Eindredactie Games donderdag 2 juli 2009 @ 13:05:43 #9
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_70577429
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Sarcasme.
De PI ontbreekt. Altijd moeilijk dan.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_70577767
Jammer dat buachaille gelijk weer een verwijtend vingertje opsteekt naar links. Houd daar toch eens mee op man.

Verder vind ik dit een belachelijk plan. Je kunt ouders niet dwingen hun kroost op een multiculti school te dumpen. Of beter gezegd: je mag ouders niet dwingen. Ik snap dat er iets gedaan moet worden aan de overwegend zwarte wijken, maar dit is niet de oplossing.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70578347
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat buachaille gelijk weer een verwijtend vingertje opsteekt naar links. Houd daar toch eens mee op man.

Verder vind ik dit een belachelijk plan. Je kunt ouders niet dwingen hun kroost op een multiculti school te dumpen. Of beter gezegd: je mag ouders niet dwingen. Ik snap dat er iets gedaan moet worden aan de overwegend zwarte wijken, maar dit is niet de oplossing.
Wat is dan wel de oplossing? Nederlandsers zijn voor integratie maar tegelijkertijd willen ze geen zwarte kindertjes op school bij hun kroost hebben. You reap what you sow.
pi_70578365
Dan zullen nog meer autochtone Nederlanders uit Amsterdam vertrekken.
pi_70578497
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is dan wel de oplossing? Nederlandsers zijn voor integratie maar tegelijkertijd willen ze geen zwarte kindertjes op school bij hun kroost hebben. You reap what you sow.
Ik zou mn koters niet graag op een school in Slotervaart dumpen. Het is echter niet zo dat ik ze van een school af zou halen omdat er een paar negertjes op zitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70578583
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:33 schreef rutger05 het volgende:
Dan zullen nog meer autochtone Nederlanders uit Amsterdam vertrekken.
Nog meer inderdaad. Want ook zonder bemoeienis van bovenaf gebeurde dat al.
pi_70578969
De meeste ouders zullen een gemixte school geen probleem vinden. Ik denk eerder dat het probleem voor de ouders zich bevindt in niet meer zelf kunnen kiezen (voorkeur aangeven is niet voldoende).

En dat laatste is ook gelijk mijn grootste punt van kritiek: vrijheid van keuze in onderwijs acht ik een groot goed in Nederland.
pi_70579159
quote:
Ik kan niet beloven dat ik die impulsie kan weerstaan

Maar als we eens even kijken naar die "Adviesraad voor diversiteit en integratie". Voorzitter is een PvdA-figuur, een paar islamtitisch namen etc. er er zal vast nog wel een homo inzitten ook. Vraag is of dit degene over wie ze zo'n belangrijk advies uitbrengen voldoende vertegenwoordigt. De stem van de ouders wordt volgens mij niet gehoord, dat is jammer.
pi_70579960
@ "Adviesraad voor diversiteit en integratie": Kunnen jullie nou nog steeds geen problemen oplossen?

Ik denk dat we vrijheid van schoolkeuze hoog in het vaandel moeten laten staan. En verder denk ik ook dat de meeste ouders hun kinderen niet naar een zwarte school willen sturen. Ook in gemengde wijken willen sommige allochtone ouders hun kinderen niet naar een zwarte school sturen.

Taalachterstand moet je meteen in groep 1 aanpakken. En wel zo dat het geen daling van het niveau van onderwijs geeft. Want het algemene niveau moet gewoon worden gehandhaaft.
Verder moet je alle kinderen die lopen te klieren, te stelen, te dealen op schoolpleinen, provoceren in vechtpartijen, met wapens naar school komen, kei- en keihard aanpakken. Desnoods trap je ze gewoon van school af. Juist dit soort dingen maken dat zwarte scholen een slechte reputatie hebben.
pi_70580554
quote:
Dit voorstel zou never nooit nie uit een rechtse koker komen. Dan mag je de vinger best wel op de zere plek leggen IMHO.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:02:23 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70580821
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit voorstel zou never nooit nie uit een rechtse koker komen. Dan mag je de vinger best wel op de zere plek leggen IMHO.
Is dat zo? In Rotterdam is Leefbaar bijvoorbeeld een van de grootste pleitbezorgers van dit soort gedwongen integratie.
pi_70583290
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Is dat zo? In Rotterdam is Leefbaar bijvoorbeeld een van de grootste pleitbezorgers van dit soort gedwongen integratie.
http://www.ad.nl/rotterda(...)raat_allochtoon.html
pi_70583727
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ronald Sorensen is 30 jaar onderwijzer geweest op een "zwarte" school. Deze oprechte man die ik zeer hoog heb zitten zie ik er niet voor aan dat hij is voor gedwongen plaatsing van kinderen op zo'n school. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet al te gecharmeerd is van de kwaliteit van bepaalde scholen. Ik zou graag eens willen lezen waar je deze bewering vandaan hebt.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:41:07 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70585758
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ronald Sorensen is 30 jaar onderwijzer geweest op een "zwarte" school. Deze oprechte man die ik zeer hoog heb zitten zie ik er niet voor aan dat hij is voor gedwongen plaatsing van kinderen op zo'n school. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet al te gecharmeerd is van de kwaliteit van bepaalde scholen. Ik zou graag eens willen lezen waar je deze bewering vandaan hebt.
Onder Leefbaar Rotterdam is bijvoorbeeld gestart met de 'dubbele wachtlijsten', die enkel tot doel hadden om tot een betere spreiding te komen. Maar denk ook aan de inkomenseisen die tot doel hadden tot een evenwichtigere spreiding tussen allochtoon en autochtoon te komen, het woningbouwbeleid van Pastors, het spreidingsplan dat met de VVD is opgesteld, etc.

Leefbaar Rotterdam is zeker een partij die voor gedwongen integratie en gedwongen spreiding is.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:45:11 #23
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70585842
Dus je kinderen kunnen tegen je zin op een (bijvoorbeeld) montessori-school geplaatst worden(of juist niet natuurlijk)? Ik mag toch hopen dat dit over reguliere openbare scholen gaat en dat de alternatieve stromingen buiten schot blijven...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_70586238
Tsja, dit soort grappen kun je natuurlijk verwachten als je in linkse gemeenten gaat wonen, eigen schuld dikke bult.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:09:21 #25
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70586307
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus je kinderen kunnen tegen je zin op een (bijvoorbeeld) montessori-school geplaatst worden(of juist niet natuurlijk)? Ik mag toch hopen dat dit over reguliere openbare scholen gaat en dat de alternatieve stromingen buiten schot blijven...
In dat geval gaat het héél druk worden op de gezellige elitaire witte Montessorischolen
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:13:36 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70586401
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:09 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

In dat geval gaat het héél druk worden op de gezellige elitaire witte Montessorischolen
Whehe inderdaad

Ach, ouders willen gewoon de beste school voor hun kind. Als je spreiding gaat afdwingen, zullen ze altijd omwegen vinden om dat te bereiken...
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:04:39 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70589371
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, dit soort grappen kun je natuurlijk verwachten als je in linkse gemeenten gaat wonen, eigen schuld dikke bult.
Om dit soort dingen zou je toch gaan verhuizen als je kinderen krijgt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70589693
Pas als ouders ervan uit kunnen gaan dat het op elke basisschool met de veiligheid van hun kind wel goed zit, met de sfeer ook, en met de onderwijskwaliteit ook, DAN zou je misschien zo'n plan als dit kunnen doorvoeren. Maar ik denk dat het dan niet meer nodig is. Want het lijkt me niet in de eerste plaats een cultureel probleem, het lijkt me eerder dat de grote verschillen tussen scholen een rol spelen. De meeste ouders vinden het geen enkel probleem als de klasgenootjes van hun Jeroen Ali en Fatma heten, zolang hij het er maar leuk heeft en er wat leert.
pi_70592804
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef ShadyLane het volgende:
Pas als ouders ervan uit kunnen gaan dat het op elke basisschool met de veiligheid van hun kind wel goed zit, met de sfeer ook, en met de onderwijskwaliteit ook, DAN zou je misschien zo'n plan als dit kunnen doorvoeren. Maar ik denk dat het dan niet meer nodig is. Want het lijkt me niet in de eerste plaats een cultureel probleem, het lijkt me eerder dat de grote verschillen tussen scholen een rol spelen. De meeste ouders vinden het geen enkel probleem als de klasgenootjes van hun Jeroen Ali en Fatma heten, zolang hij het er maar leuk heeft en er wat leert.
Ik denk dat je groot gelijk hebt. Daarom vind ik het ongewenst dat kinderen verplicht gespreid worden, of dat nou door PvdA'ers of door LPF'ers gedaan wordt.
Je kind zal maar gedwongen op een achterstandsschool geplaatst worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70592872
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:32 schreef Zienswijze het volgende:
@ "Adviesraad voor diversiteit en integratie": Kunnen jullie nou nog steeds geen problemen oplossen?

Ik denk dat we vrijheid van schoolkeuze hoog in het vaandel moeten laten staan. En verder denk ik ook dat de meeste ouders hun kinderen niet naar een zwarte school willen sturen. Ook in gemengde wijken willen sommige allochtone ouders hun kinderen niet naar een zwarte school sturen.

Taalachterstand moet je meteen in groep 1 aanpakken. En wel zo dat het geen daling van het niveau van onderwijs geeft. Want het algemene niveau moet gewoon worden gehandhaaft.
Verder moet je alle kinderen die lopen te klieren, te stelen, te dealen op schoolpleinen, provoceren in vechtpartijen, met wapens naar school komen, kei- en keihard aanpakken. Desnoods trap je ze gewoon van school af. Juist dit soort dingen maken dat zwarte scholen een slechte reputatie hebben.
Afgezien van die fout heb je wel gelijk, denk ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70596428
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Linkse gemeenten?

Hoe weet je of een gemeente links is? Aan het rode welkomsbord ofzo?
  donderdag 2 juli 2009 @ 23:36:36 #32
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70596989
Volgens mij wilde men in Nijmegen vorig jaar een dergelijk systeem invoeren, weet niet of dat uiteindelijk is doorgegaan.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_70597687
Ouders zijn hoofdverantwoordelijk voor de opvoeding.
to the point!
pi_70597967
U mag niet vluchten voor slechte scholen. Das ist verboten.
pi_70598354
De enige manier om hier aan te ontkomen is door je kind nazi onderwijs te laten volgen op een katholieke of Islamitische school.
pi_70598428
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:19 schreef Picchia het volgende:
De enige manier om hier aan te ontkomen is door je kind nazi onderwijs te laten volgen op een katholieke of Islamitische school.
Dat is ook wel wat overdreven. Ik heb ook op een katholieke middelbare school en op protestants-christelijke basisschool (die aan de strenge kant was) gezeten, en daar ging biologie gewoon over Darwin, werd de bijbel niet verheerlijkt en werd er juist een breed spectrum aan levensbeschouwelijke opvattingen behandeld.
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:19 schreef IHVK het volgende:
Linkse gemeenten?
Hoe weet je of een gemeente links is? Aan het rode welkomsbord ofzo?
Aan het aantal raadsleden dat er in lompen bij loopt tijdens een formele aangelegenheid. Nee, ik kijk gewoon naar de partijen in het college van B&W.
pi_70598506
Alsof dit gaat werken.
pi_70599137
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is ook wel wat overdreven. Ik heb ook op een katholieke middelbare school en op protestants-christelijke basisschool (die aan de strenge kant was) gezeten, en daar ging biologie gewoon over Darwin, werd de bijbel niet verheerlijkt en werd er juist een breed spectrum aan levensbeschouwelijke opvattingen behandeld.
[..]

Aan het aantal raadsleden dat er in lompen bij loopt tijdens een formele aangelegenheid. Nee, ik kijk gewoon naar de partijen in het college van B&W.
Half off topic: een protestantse basisschool en een katholieke middelbare school?
Wel erg vrije schoolkeuze, of lijkt dat maar?
pi_70599509
Katholieken zijn over het algemeen wel relaxed, dus de scholen idem. Zelfs bij levensbeschouwing hadden we er les van iemand die het christendom in al zijn varianten afkraakte.
pi_70599632
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Half off topic: een protestantse basisschool en een katholieke middelbare school?
Wel erg vrije schoolkeuze, of lijkt dat maar?
Mijn vader is formeel katholiek, maar niet echt praktiserend. Mijn moeder is ook katholiek, maar zij is er wel meer mee bezig. Ik mocht volgens mij kiezen naar welke school ik wilde maar het moest er wel een zijn met een christelijke grondslag. Dus zodoende, mijn middelbare school zat trouwens in een groot oud klooster, met sportvelden, grote lokalen en midden in de bossen . Afgezien van lessen levensbeschouwing heb ik nooit wat van christelijke elementen gemerkt, dat is volgens mij aardig dichtgespijkerd door OC&W.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 07:25:23 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70601112
In de plaats waar ik woon gebeurt het ook, alleen voor de openbare scholen. Ik wilde mijn kinderen op een openbare school en ik moest ze aanmelden bij de gemeente. De gemeente plaatst de kinderen vervolgens op één van de openbare scholen in onze gemeente. Je kunt wel je voorkeur aangeven. Er valt ook wel wat voor zo'n systeem te zeggen. Je voorkomt er bijvoorbeeld ook mee dat ouders hun kinderen al gaan inschrijven op het moment dat ze net geboren zijn om maar meer kans te maken. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70602397
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Grappig, iemand die in een land leeft waar gedwongen school integratie al decennia een feit is roept dit?

Ooit van 'bussing' gehoord?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:24:47 #43
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_70608206
Hadden ze dit niet eerder kunnen doen? Dan was ik niet op de eerste de beste zwarte school gedumpt.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_70608469
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, iemand die in een land leeft waar gedwongen school integratie al decennia een feit is roept dit?

Ooit van 'bussing' gehoord?
Rechts America (goed rechts, niet het KKK rechts dat natuurlijk zo collectivistisch als de pest is) is het er IMHO wel over eens dat er niets goeds te zeggen is over bussing.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')