abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:40:40 #151
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_97034016
boem

When all else fails, you always have delusion.
pi_98714708
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:48 schreef Poemgirl het volgende:
:@ Kickje.

Weet iemand of de Hema nog aan cross-processing doet?
Ja Hema doet nog aan cross-processing. Ik heb het vorige week nog laten doen.
pi_99693064
Even een kickje; heb wat foto's van mijn tripje Wenen, geschoten met de fisheye 2. Blijf dit het leukste cameraatje vinden van Lomography. De Holga gebruik ik amper (en er zit zelfs nog film in...). Waarschijnlijk ga ik de Holga de deur uit knikkeren.

Inflight by hydraulix16aa, on Flickr

Untitled by hydraulix16aa, on Flickr

Albertina by hydraulix16aa, on Flickr

Karl Marx-Hof by hydraulix16aa, on Flickr

Untitled by hydraulix16aa, on Flickr

Hundertwasserhaus by hydraulix16aa, on Flickr

Belvedere by hydraulix16aa, on Flickr
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:24:22 #154
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_100966209
Lomotopic, kick! Ik heb sinds kort een Smena Symbol, eens kijken wat ik daar voor plaatjes mee kan schieten :) Nu dit topic maar eens doorlezen
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:38:03 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101040219
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2010 23:25 schreef hydraulix het volgende:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die Lomo LC-A (serieuze vraag)?
Soort van trots zijn dat je een lada rijdt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101043313
Heb vorige week een Agfa Optima 535 Sensor Electronic gekocht. :)
Wat zijn de prijzen bij Hema en Kruidvat voor de rolletjes, ontwikkelen en afdrukken? Liefst van Belgische afdeling, maar mag ook van Nederland zijn.
pi_121298834
Ik weet dat dit topic een beetje dood is, maar bij deze: schop!

Ik heb sinds kort een inimini camera'tje; Fisheye Baby. Zodra er wat ontwikkeld is, zal ik wel wat neerpleuren. Ik vond 'm zó leuk en hij past samen met mijn andere 110 camera in mijn handtas :D

Heeft er trouwens iemand een Belair X 6-12, een van de nieuwste camera's van Lomo? Ik vind hem vrij duur voor het merk zelf en ik begrijp gewoon niet wat er zo bijzonder aan is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 8 januari 2013 @ 17:54:02 #158
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121319331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:56 schreef Opoefiets het volgende:

Heeft er trouwens iemand een Belair X 6-12, een van de nieuwste camera's van Lomo? Ik vind hem vrij duur voor het merk zelf en ik begrijp gewoon niet wat er zo bijzonder aan is.
De Belair is inderdaad nogal prijzig, koop je echter de eerstvolgende 6x12-camera, dan ben je een veelvoud kwijt van de Belair en heb je iets wat nog lastiger werkt.
Ik persoonlijk vind hem best wel interessant, maar inderdaad te duur voor het geintje dat het is

Wel heb ik uit interesse toevallig deze week eens gekeken wat er met de Belair allemaal mogelijk is, zoek hiervoor eens op Flickr, er staat heel veel.
Ik durf het als volgt samen te vatten: Met wat gevoel voor midden- of grootformaat zijn er met de Belair hele mooie dingen te maken, ik heb er echter ook behoorlijke bagger uit zien komen op Flickr en dan is het qua aanschaf van de camera en de kosten voor een rolfilm (5 opnamen) toch best wel een prijzige liefhebberij.
Als het dan toch geld moet kosten en je wilt 6*12, koop dan een 4*5" technische camera en een 6*12 achterwand en eventueel een 58mm Super-Angulon. Ben je wel een slordige 2 kiloEuro lichter, maar kun je nog spelen met scherpte en perspectief ook.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_130276226
Ik heb een actionsampler clear. Aan de onderkant zit een knopje, dit knopje is iets te gemakkelijk in te drukken wat als gevolg heeft dat het hele rolletje terugdraait.

Is er nog iemand met dit probleem en wat is er aan te doen?
pi_136253360
Kick :P

Weet iemand of op de Lomography 120 films de reguliere tekens op de achterkant staan? Zodat je weet bij welke opname je bent door dat rode glaasje achter.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 februari 2014 @ 20:46:21 #162
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_136256388
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:07 schreef tjoptjop het volgende:
Kick :P

Weet iemand of op de Lomography 120 films de reguliere tekens op de achterkant staan? Zodat je weet bij welke opname je bent door dat rode glaasje achter.
Elke 120-film zou die nummers achterop de schutstrook moeten hebben staan. Zelfs de Kodak Pro-films hadden ze terwijl vanaf 1970 eigenlijk geen pro-camera meer die rugnummers gebruikte maar alleen de beide startpijlen (laadautomatiek)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_136268689
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:46 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Elke 120-film zou die nummers achterop de schutstrook moeten hebben staan. Zelfs de Kodak Pro-films hadden ze terwijl vanaf 1970 eigenlijk geen pro-camera meer die rugnummers gebruikte maar alleen de beide startpijlen (laadautomatiek)
Thnx :D
pi_141331890
Ben geinteresteed in Lomography of analoge fotografie.

Maar hoe gaan mensen die dit doen, en n leuk resultaat willen om met het ontwikkelen ervan ?

Gaat men naar de Hema om daar hun rolletjes te ontwikkelen en dan de negatieven thuis in te scannen ?

Gaat met naar n wat betere ontwikkel studio ergens voor een beter resultaat ?

Of gaat men zelf met chemicaliën in de weer ?

En wat is een goede scanner om de negatieven digitaal te krijgen ? waar moet je op letten dpi ?

Bij de Hema kost ontwikkelen ¤3,-, laat je het door LomoLAB doen ben je ¤12 kwijt en kun je verschillende processen kiezen etc.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:53:40 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141332089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:48 schreef MrSweets het volgende:
Ben geinteresteed in Lomography of analoge fotografie.

Maar hoe gaan mensen die dit doen, en n leuk resultaat willen om met het ontwikkelen ervan ?

Gaat men naar de Hema om daar hun rolletjes te ontwikkelen en dan de negatieven thuis in te scannen ?

Gaat met naar n wat betere ontwikkel studio ergens voor een beter resultaat ?

Of gaat men zelf met chemicaliën in de weer ?

En wat is een goede scanner om de negatieven digitaal te krijgen ? waar moet je op letten dpi ?

Bij de Hema kost ontwikkelen ¤3,-, laat je het door LomoLAB doen ben je ¤12 kwijt en kun je verschillende processen kiezen etc.
Kleinbeeld film of rolfim?
Kleur zou ik niet zelf gaan ontwikkelen, zwart wit is leuk om eens te doen
Er zijn heel veel kleinbeeldscanners, maar heel weinig betaalbare rolfilm scanners
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141332668
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kleinbeeld film of rolfim?
Kleur zou ik niet zelf gaan ontwikkelen, zwart wit is leuk om eens te doen
Er zijn heel veel kleinbeeldscanners, maar heel weinig betaalbare rolfilm scanners
35mm standaard rolletje formaat, dat is kleinbeeld ?
pi_141333406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:07 schreef MrSweets het volgende:

[..]

35mm standaard rolletje formaat, dat is kleinbeeld ?
Yup.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 juni 2014 @ 17:48:23 #168
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_141336029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kleinbeeld film of rolfim?
Kleur zou ik niet zelf gaan ontwikkelen, zwart wit is leuk om eens te doen
Er zijn heel veel kleinbeeldscanners, maar heel weinig betaalbare rolfilm scanners
Valt mee. Er zijn veel flatbedscanners die ook negatieven pakken, en die kunnen ook rolfilm aan :Y
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:26:01 #169
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_141368464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:48 schreef MrSweets het volgende:
Ben geinteresteed in Lomography of analoge fotografie.

Maar hoe gaan mensen die dit doen, en n leuk resultaat willen om met het ontwikkelen ervan ?

Gaat men naar de Hema om daar hun rolletjes te ontwikkelen en dan de negatieven thuis in te scannen ?

Gaat met naar n wat betere ontwikkel studio ergens voor een beter resultaat ?

Of gaat men zelf met chemicaliën in de weer ?

En wat is een goede scanner om de negatieven digitaal te krijgen ? waar moet je op letten dpi ?

Bij de Hema kost ontwikkelen ¤3,-, laat je het door LomoLAB doen ben je ¤12 kwijt en kun je verschillende processen kiezen etc.
Na een aantal jaar digitaal ben ik weer terug naar film. Kleurenfilm breng ik weg naar de fotograaf, kost 5 euro voor ontwikkelen en afdrukken (zowel 35mm als 120 rolfilm). Zwart/wit doe ik zelf, dat gaat prima en vind ik leuk om te doen.

Scannen is het meest vervelend aan film. Scannen kun je beter zelf doen, de cd's die je van de ontwikkelcentrales krijgt zijn van zeer matige kwaliteit. Ik heb een Epson v550 scanner van 185 euro, dus dat is de grootste investering. Hiermee kan je 35mm en rolfilm inscannen. Rolfilm gaat eigenlijk nog beter dan 35mm. De negatieven zijn een stuk groter dus je loopt minder snel tegen de beperkingen aan van de scanner.

Ik heb overigens nog een Canon 4200f scanner over, geschikt voor 35mm negatief. Het is niet de beste scanner, maar het werkt wel (zeker om foto's te delen op het internet). Gratis af te halen, mocht je geïnteresseerd zijn.

Winter at Ankeveen by Gimmikc, on Flickr

Kodak Portra 400 (120 rolfilm), gescand met de Epson.

Teahouse by Gimmikc, on Flickr

Ilford HP5 Plus, zelf ontwikkeld, nog gescand met de Canon (ook prima dus).
I am a black hole shitting into the void
pi_141371492
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:26 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Na een aantal jaar digitaal ben ik weer terug naar film. Kleurenfilm breng ik weg naar de fotograaf, kost 5 euro voor ontwikkelen en afdrukken (zowel 35mm als 120 rolfilm). Zwart/wit doe ik zelf, dat gaat prima en vind ik leuk om te doen.

Scannen is het meest vervelend aan film. Scannen kun je beter zelf doen, de cd's die je van de ontwikkelcentrales krijgt zijn van zeer matige kwaliteit. Ik heb een Epson v550 scanner van 185 euro, dus dat is de grootste investering. Hiermee kan je 35mm en rolfilm inscannen. Rolfilm gaat eigenlijk nog beter dan 35mm. De negatieven zijn een stuk groter dus je loopt minder snel tegen de beperkingen aan van de scanner.

Ik heb overigens nog een Canon 4200f scanner over, geschikt voor 35mm negatief. Het is niet de beste scanner, maar het werkt wel (zeker om foto's te delen op het internet). Gratis af te halen, mocht je geïnteresseerd zijn.

[ link | afbeelding ]Winter at Ankeveen by Gimmikc, on Flickr

Kodak Portra 400 (120 rolfilm), gescand met de Epson.

[ link | afbeelding ]Teahouse by Gimmikc, on Flickr

Ilford HP5 Plus, zelf ontwikkeld, nog gescand met de Canon (ook prima dus).
Yo mooie foto's! en thx voor de info!

Heb zelf nog n scanners staan, is iedere scanner geschikt om negatieve mee te scannen ? gaat het om de dpi zeker ? En heb je dan n programma nodig die het goed verwerkt enzo, welk programma is goed ?

Mn scanner heeft max 4800 x 9600 dpi, en die had ook n adapter voor film geloof ik.
Is dat prima ?

Fotografeer voornamelijk digitaal, en soms edit ik ze dan met filters/apps.
Film lijkt me ook wel tof, omdat je wel toffe effecten kunt bereiken afhankelijk van welk rolletje je gebruikt enzo. Lijkt me leuk om erbij te doen zo af en toe.

Maar ik zit dus op tegen het opslaan van die fotos, wil ze dus ook gewoon digitaal opslaan.

Ohja boeit het nog wat waar je ze laat ontwikkelen ? Als je dat bij de HEMA doet of n fotozaak ofzo ?
pi_141374006
En hoezo kun je het scannen beter zelf doen ? Kan de fotozaak de fotos niet door mailen tegenwoordig op hoge kwaliteit ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:04:01 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_141377553
Geen idee of die scanner goed is, belangrijkste is inderdaad de adapter voor film. Er zit altijd een standaard programma bij voor het scannen. Ik gebruik die en bewerk de foto's later. Maar ik ben in beide geen expert.

Scannen kun je relatief goedkoop laten doen (via de centrale) met lage resoluties en vreemde kleuren (mijn ervaringen althans). Je kunt het ook handmatig laten doen, dan is het veel beter. Dat kost je minimaal een euro per negatief.

Het boeit volgens mij niet zoveel waar je het laat ontwikkelen, gaat denk ik voor 90% naar dezelfde centrale. Mocht je bijzondere wensen hebben kan je beter wel naar een fotozaak gaan, omdat de HEMA-meisjes je dan heel glazig aankijken.
I am a black hole shitting into the void
  zondag 22 juni 2014 @ 00:17:28 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141393465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:04 schreef Gimmick het volgende:
, omdat de HEMA-meisjes je dan heel glazig aankijken.
:)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')