Lara kan mee op vacantie, want ze is weer goedgekeurd door de dierenarts

.
Hij vond haar zeker niet te dik of te dun... maar precies goed zo qua gewicht. Ik hoor vaak dat ze aan de magere kant is, maar ik vind haar mooi zo, en de dierenarts is het met me eens. Ze zit altijd tussen de 25 en 26 kilogram en dat is voor mij prima zo.
Vandaag heeft ze haar inentingen weer gehad en dus kunnen we met een gerust hart op vacantie. Ik vroeg de dierenarts naar zijn mening in verband met haar schijnzwangerschap en zo en hij deelde [ook weer] mijn mening, dat het het best is om haar te laten steriliseren. Als we er toch niet mee fokken heeft ze alleen maar last van, en later ook meer kans op kanker in d'r baarmoeder, eierstokken en melkklieren.
Dus gelijk een afspraak gemaakt voor 12 augustus. Die week heb ik nog vacantie, dus hoef ik er ook geen vrij voor te nemen, en valt d'r operatie ook niet samen met het trainingsseizoen, waardoor we een paar lessen moeten missen. Nu kan ze in de eerst lekker uitrusten op vacantie en dan bijkomen van de operatie. Tegen de tijd dat ze bij m'n moeder gaat logeren als wij naar Beatstad gaan, moet ze toch wel een heel eind opgeknapt zijn.
Lara had vandaag geluk dat mijn nichtje bij ons kwam eten. Ze was vanmiddag vrij van school, omdat haar school vlak naast de kermis in Tilburg staat, dus we zijn vanmiddag eerst samen bij de Ikea wezen shoppen, en toen met Lara naar de bossen geweest. Nichtje bleef dus eten en ze ging mee naar de dierenarts en tot slot mocht Lara haar weer mee naar huis brengen. Dankzij de kermis en de bijbehoorende roze maandag parkeerdrukte, moesten we nog een heel eind lopen naar d'r huis, dus nichtje heeft Lara's riem vastgehouden en ze waren allebei helemaal blij.
Nichtje heeft twee konijnen, dus Lara sprintte de plaats op en ging stokstijf voor de kooi staan. Ik heb haar toch mee naar binnen gelokt en de buitendeur dichtgedaan, zodat ze zich niet helemaal staat op te fokken van de adrenaline. Maar in de keuken staat ook de hamster, en die vind ze ook wel interessant. Bekant de hele avond heeft ze in de keuken voor de kooi gelegen... onder het mom van: "als hij ontsnapt, dan heb ik hem in de smiezen".
Edit: Ik bedenk me net dat Lara met een lampekap op d'r koppie haar nachthok niet in kan komen.

daar gaat mijn voornemen om de bench na de vacantie in de schuur te stallen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 21-07-2009 00:28:47 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.