DM heel veel sterkte, wat naar , best snel achter elkaar, maar wel een mooi nest met oude hondjes was het dan
Sjeekie, balen van de cursus , maar ach, ze haalt het wel een keer en zolang jullie maar lol hebben samen.
Ik zou graag doggydance gaan doen met Billy, maar dan zou ik de andere honden zo lang alleen thuis moeten laten omdat je ze hier op de hondenschool niet in een kennel mag zetten, en dat vind ik niet eerlijk voor de rest.
We doggydancen zelf wel thuis
Hara, ik denk dat dat alleen voor grotere / zwaardere honden geldt, dat ze niet op de grond mogen liggen
Karel ligt altijd op de grond, zomer en winter, nooit ergens last van.
De rest gaat sowieso no way op een niet zachte ondergrond liggen.
De buitenshow zondag was best hevig.
Veeeeeel te warm was het, het was al vanaf een uur of 10.30 warmer dan 30 graden gok ik.
Je brandde echt weg dus iedereen bleef in de twee grote tenten in de schaduw.
Beetje saai, maar heel weinig mensen aan de ringen en je kon zelfs de keuring van je eigen ras niet kijken omdat het te heet was om daar te blijven staan, zeker als je dan ook nog een hond bij je had die de ring in moest.
Ik kwam er bij aankomst ook nog achter dat Chico voor het eerst tegen een andere veteraan moest lopen, bijna 3 jaar jonger was die en een puff, behaarde hond, met een compleet gebit, dus ik dacht ow ow ow...
De keurmeester was een zweed en heel "toevallig" was er ook een zweedse fokster aanwezig die heel veel honden had ingeschreven, dus de meeste mensen dachten dat ze het wel al konden shaken
MAAR het was een superstrenge keurmeester.
Hij stuurde honden met een g meteen de ring uit, bij sommige groepen bleven 2 honden
Dus ik durfde al bijna niet meer te gaan haha.
Voordeel was dat Chico zich voor het eerst zomaar goed liet stacken, normaal mag ik hem echt niet neerzetten, dan wordt ie boos en gaat ie krom staan trekken, maar als ik hem vrij laat staan staat ie wel redelijk netjes gelukkig.
Chico won zijn klasse
Helaas voor het eerst in zijn showcarriere geen U maar een 1 ZG
Maar aangezien er van de 19 reuen maar 4 een U kregen uiteindelijk was dat geen drama, en hij won wel van die veel jongere hond
Zelfs de beide kampioenschapsreuen kregen een ZG
En de zweedse mevrouw kreeg ook geen U's met haar reuen, haar enige teef werd wel BOS maar een Nederlandse hond werd BOB
Dus die zal goed gebaald hebben
Gelukkig mochten we niet naar de erering omdat ie geen U had, maar ik was ook niet gegaan in die hitte.
Om 14.00 mochten de exposanten zelfs al weg, normaal moet je altijd tot 15.00 minstens aanwezig blijven omdat er anders voor bezoekers geen honden meer zijn om te bekijken.
En wij hadden nog mazzel, we hebben een redelijk hittebestendig ras.
Ik heb wat kortsnuitjes af zien zien daar zeg...
Er waren ook twee zwembadjes voor de honden, daar mocht je ze in afkoelen, en Chico kon ik gewoon aan de ring nog natmaken gelukkig, geen vacht die naar de knoppen gaat van water
Foto's ben ik nu aan het uploaden!