Ik weet niet of burgemeesters daarbij aanwezig horen te zijnquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Iddquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Eens. Niet slim van die knuffelmocro.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Blaat.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...
Jonge, die gebeurt zo vaak.
Pure stemmingmakerij dit.
En dan met de minister van buitelandse zaken over gevoelige kwesties gaan spreken?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Marokko-reis burgemeester is blunder'
ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.
De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.
,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.
Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’
,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.
Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’
Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html
Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Het kan best nuttig zijn om goede banden en hoge contacten te hebben in Marokko, voor de burgemeester van Rotterdam.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.
Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
Praten met de Marrokaanse ambtsdragers ook. 45% van Rotterdam is Marrokaan weet je wel.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?
Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
Dat hij het uit eigen zak betaald? O nee wacht...quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
Als ik dat belangrijk(er) acht wel jah.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?
Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
Wat precies was hun eis dan?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Veteranendag werd in Rotterdam gehouden. Dan is het toch een beetje jammer dat de burgervader van de stad daar niet bij is?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:17 schreef Zith het volgende:
ik bezoek ook liever marokko dan veteranendag
Zeker niet opgelet bij aardrijkskunde?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
quote:Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’
Bijvoorbeeld:quote:
Mooi, dat vetgedrukte stukjequote:ROTTERDAM - Raadslid Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam heeft maandag de kersverse burgemeester Ahmed Aboutaleb een lege envelop cadeau gedaan om zijn paspoort in op te sturen naar de koning van Marokko. Hij deed dit tijdens de buitengewone raadsvergadering waarin Aboutaleb aantrad als burgemeester.
„U heeft nu de kans bij de Marokkaanse overheid de onmogelijkheid om het Marokkaanse paspoort op te zeggen, aan te vechten”, aldus Pastors. Hij vindt dat de positie van Aboutaleb een morele verplichting met zich meebrengt.
„Wij vinden dubbele loyaliteit een serieuze kwestie die de integratie belemmert, en dat u, als in Marokko geboren burgemeester, van uw vooraanstaande positie in Nederland gebruik moet maken om in Marokko geboren Nederlanders de mogelijkheid te geven het Marokkaanse paspoort ongeldig te laten verklaren.”
In de envelop zit ook een brief, mocht Aboutaleb zijn paspoort niet 'durven' opsturen. „U kunt daarmee in deze kwestie voorop lopen.”
Aboutaleb wil dat iedereen meedoet in de samenleving, maar dat mag niet ontaarden in een discussie over loyaliteit. „De discussie moet plaatsvinden waar het thuishoort, en dat is bij de minister van Buitenlandse Zaken. Je kunt niet met een megafoon gaan roepen dat een land de grondwet moet aanpassen”, reageerde Abouteleb. „Ik weiger te accepteren dat na 32 jaar Nederlanderschap wordt getwijfeld aan mijn loyaliteit. Nederland gaat bij mij voorop, in de tweede plaats Rotterdam.”
Oh, boehoehoehoe! Die arme belastingbetaler heeft het al zo slecht! Boo fucking hoo, Pastors.quote:,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.
Eis is dus een beetje gechargeerd en dit stukje geeft aan dat Aboutaleb wel degelijk weet hoe de verhoudingen liggen alleen wil hij zich er niet zo strikt aan houden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
[..]
Mooi, dat vetgedrukte stukje
Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is. De nederlandse bevolking en de marokkaanse koning. In marokko wordt zoiets niet geaccepteerd dus waarom moeten we dat hier wel doen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef Leevancleef het volgende:
Oh, boehoehoehoe! Die arme belastingbetaler heeft het al zo slecht! Boo fucking hoo, Pastors.![]()
Laat Abo Taleb lekker dit soort reizen maken, ik zou niet weten wat er bezwaarlijk aan is.
De eerste plaats zou Rotterdam moeten staan en Nederland 2e...quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
[..]
Mooi, dat vetgedrukte stukje
Hij 'dient twee heren' omdat hij een beleefdheidsbezoek aflegt aan Marokko?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is. De nederlandse bevolking en de marokkaanse koning. In marokko wordt zoiets niet geaccepteerd dus waarom moeten we dat hier wel doen?
Nou, ik weet niet of je die beëdiging hebt mee gekregen, maar dat was echt geen vriendelijk verzoek van LR hoor...quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Eis is dus een beetje gechargeerd en dit stukje geeft aan dat Aboutaleb wel degelijk weet hoe de verhoudingen liggen alleen wil hij zich er niet zo strikt aan houden.
Ja, zou zomaar kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
eng hoor die dubbele agenda van aboutaleb. dit zou zomaar een flink staartje kunnen krijgen waarbij nog duidelijker wordt dat aboutaleb gewoon een gezant is van het marokkaanse koningshuis. soort spion dus.
Sterker nog: het zou zo maar kunnen dat hij een dubbelnulnummer heeft en nu een schip met vuile bommen geregeld heeft. Of vijf schepen met vergaste containers. Beter nog: hij gaat shoarma importeren waar alleen autochtonen de schijt van krijgen en Marokkanen juist beresterk worden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, zou zomaar kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wist het niet. Heb je meer voorbeelden van burgemeesters die bij ministers van andere landen op bezoek gaan?quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Net als die voormalige politieofficier uit Rotterdam, die voorig jaar wegens spionage voor Marokko is ontslagen. Het is duidelijk waar Abou zijn prioriteiten liggen. De vraag is hoeveel blunders hij nog maken voordat hij uit zijn functie wordt gezet ?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
eng hoor die dubbele agenda van aboutaleb. dit zou zomaar een flink staartje kunnen krijgen waarbij nog duidelijker wordt dat aboutaleb gewoon een gezant is van het marokkaanse koningshuis. soort spion dus.
Twee heren? Zes heren bedoel je! (Volgens jouw logica dan).quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is.
Owja, hij moet uiteraard spugen op Marokkanen wanneer hij daar op bezoek komtquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Net als die voormalige politieofficier uit Rotterdam, die voorig jaar wegens spionage voor Marokko is ontslagen. Het is duidelijk waar Abou zijn prioriteiten liggen. De vraag is hoeveel blunders hij nog maken voordat hij uit zijn functie wordt gezet ?
Wat mij betreft was dit de bekende druppel.
[ afbeelding ]
Deze foto zegt mi ook genoeg over zijn loyaliteit .
Eng he??quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze foto zegt mi ook genoeg over zijn loyaliteit .
Tja die willen ook wat van de wereld zien, maar dat is wel op staatskosten opgebracht door U en ik.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
Dat denk ik ook. Verhagen is ook een beetje de man die met zijn Limburgse accent en rechtse praatjes conservatieve Limburgers naar het CDA moet zien te lokken.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Je bent vergeten te zeggen hoeveel hongerige kindermonden je thuis te voeden hebtquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:06 schreef detlevico het volgende:
maar dat is wel op staatskosten opgebracht door U en ik.
Erg provinciaals, dus.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:37 schreef Vitale het volgende:
[..]
Eng he??
Aboutaleb mag van jou niet met Marokkanen omgaan of wat? Mag hij zijn eigen familie eigenlijk nog wel zien?
Zo ken ik er ook nog 1:
[ afbeelding ]
Deze foto zegt mij ook genoeg over zijn loyaliteit.
Gebrekkig kut-Nederlands?quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:30 schreef SanJuanDePasto het volgende:
Wat heeft ie daar in godsnaam te zoeken? Ik zou het nog te begrijpen vinden als 'ie bijvoorbeeld steden met belangrijke wereldhavens bezocht, maar waarom gaat ie in godsnaam praten met een nationale politicus in Marokko? Dag kneus, met je gebrekkige kut-Nederlands.
Het grappigste is dat hij pas een half jaartje burgemeester is. Een werknemer zou in zijn proeftijd eruit zijn gevlogen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.
En een normale proeftjd is? Een maand!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:53 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het grappigste is dat hij pas een half jaartje burgemeester is. Een werknemer zou in zijn proeftijd eruit zijn gevlogen.
In Rotterdam ligt dat mogelijk iets gevoeliger bij sommige personen, aangezien die stad plat gebombardeerd is in de tweede wereldoorlog. Dat hoort hij als burgemeester van Rotterdam best te weten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:17 schreef Zith het volgende:
ik bezoek ook liever marokko dan veteranendag
OK. Maar nog steeds geen half jaar!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Burgemeester is natuurlijk voor onbepaalde tijd, dus twee maanden.
Veteranendag is dus in Den Haag gehouden.....quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Veteranendag werd in Rotterdam gehouden. Dan is het toch een beetje jammer dat de burgervader van de stad daar niet bij is?
Aboutaleb is benoemd tot burgemeester en dus vertegenwoordiger van de grootste havenstad ter wereld. Dat schept verbanden met andere landen en steden en het kan best heel nuttig zijn om dan eens met mensen van daar te praten. Af en toe elders een praatje maken en handjes schudden door hoogwaardigheidsbekleders onderling, kan de betrekkingen warm houden of verbeteren. Investering dus.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler?
Hoogwaardigheidsbekleders van steden, ok, maar ministers? En dan zaken bespreken die door ministers onderling al besproken zijn?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aboutaleb is benoemd tot burgemeester en dus vertegenwoordiger van de grootste havenstad ter wereld. Dat schept verbanden met andere landen en steden en het kan best heel nuttig zijn om dan eens met mensen van daar te praten. Af en toe elders een praatje maken en handjes schudden door hoogwaardigheidsbekleders onderling, kan de betrekkingen warm houden of verbeteren. Investering dus.
Verder is Aboutaleb zowel Marokkaans en Nederlands georienteerd en kan dus misschien wel heel goed uitleggen hoe men in Nederland aankijkt tegen bepaalde zaken die de Marokkanen in Nederland en de Marokkaanse overheid aangaan. Misschien is hij wel heel belangrijk in de onderhandelingen en betrekkingen tussen de beide landen en krijgt hij misschien wel meer voor elkaar dan Verhagen dat kan. Juist omat Abou de taal vloeiend spreekt en zich waarschijnlijk beter kan inleven in hoe men er aan Marokkaanse zijde over denkt. Dat wil niet meteen zeggen dat hij de Marokkaanse standpunten steunt, maar als je de beweegredenen en culturele achtergronden van je gesprekspartner goed kent, versterkt dat waarschijnlijk je onderhandelingspositie.
Zou wel vreemd zijn als hij dit allemaal op eigen houtje zou doen echter.
Hij heeft toch ook met de president van zuid-Korea gesproken ? Dat was kennelijk geen probleem. Andere burgemeesters maken dezelfde bezoekjes. Dat mensen niet weten wat een burgemeester zoal doet qua werk is te begrijpen, maar ga dan niet verontwaardigd doen en allerhande beschuldigingen uiten. Dat staat zo dom.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoogwaardigheidsbekleders, ok, maar ministers? En dan zaken bespreken die door ministers onderling al besproken zijn?
Hij doet dit ook niet op eigen houtje; Dit is gebeurt in opdracht van zijn daadwerlijke baas, de koning van marokko.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
.
Zou wel vreemd zijn als hij dit allemaal op eigen houtje zou doen echter.
Lul niet zo stom. Ik heb geen twijfel over de loyaliteit van Aboutaleb.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Hij doet dit ook niet op eigen houtje; Dit is gebeurt in opdracht van zijn daadwerlijke baas, de koning van marokko.
Zoiets noemen we een vijfde colonne!
kleine nuance. aboutaleb had afgesproken niet over bepaalde kwesties te spreken. en heeft dit blijkbaar toch gedaan. daar ageert verhagen op. de grote aboutaleb show dus.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Domme verontwaardigde reacties hier. Het komt zo ongelooflijk vaak voor dat burgemeesters het buitenland bezoeken. De burgervader van onze stad is vaker elders in Europa te vinden dan in de stad zelf. Allemaal op kosten van de belastingbetaler. Sterker, vaak neemt hij ook een paar wethouders mee. Daar hoor je echter niemand over. Maar nu gaat Aboutaleb naar Marokko en dan zijn de rapen gaar.
Jankerds.
Ja, maar wat heeft hij met de president van zuid-korea gesproken? Ook inhoudelijke zaken zoals hier genoemd?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:37 schreef gelly het volgende:
Hij heeft toch ook met de president van zuid-Korea gesproken ? Dat was kennelijk geen probleem. Andere burgemeesters maken dezelfde bezoekjes. Dat mensen niet weten wat een burgemeester zoal doet qua werk is te begrijpen, maar ga dan niet verontwaardigd doen en allerhande beschuldigingen uiten. Dat staat zo dom.
Een wolf verliest zijn streken niet als je hem in een schapenvacht hult..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lul niet zo stom. Ik heb geen twijfel over de loyaliteit van Aboutaleb.
quote:We hebben godverdomme hier een vijfde collone van mensen die dit land naar de verdommenis willen helpen.
Ik moet maar horen: "allah is groot", "ik ben een vies varken", "uw bent een christenhond!", dat zeggen zij.
En u vind het goed, u laat over zich lopen, en ik doe het niet meer.
(Pim fortuyn)
Mja, wanneer ik deze quote van hem dan lees, denk ik niet dat hij dit dus gaat uitdragen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
En maar goed ook, want dergelijke belangrijke zaken zijn niet zijn zaken. Hij is burgemeesterquote:Aboutaleb wil dat iedereen meedoet in de samenleving, maar dat mag niet ontaarden in een discussie over loyaliteit. „De discussie moet plaatsvinden waar het thuishoort, en dat is bij de minister van Buitenlandse Zaken. Je kunt niet met een megafoon gaan roepen dat een land de grondwet moet aanpassen”, reageerde Abouteleb.
Het is zijn taak om de gemeente te dienen dus.quote:De burgemeester heeft vele rollen en bevoegdheden. Zo is de burgemeester voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en van de gemeenteraad.
De burgemeester ziet toe op de tijdige voorbereiding, vaststelling en uitvoering van het gemeentelijke beleid. Daarnaast heeft hij ook eigen inhoudelijke taken met name op het terrein van openbare orde en veiligheid en is hij opperbevelhebber bij crises, rampen en zware ongevallen. Hij ziet voorts toe op een goede samenwerking met andere gemeenten en overheden. Voor veel mensen is de burgemeester het gezicht van de gemeente.
Voorzitter van de raad
De burgemeester is voorzitter van de gemeenteraad en kan tijdens de vergadering aan de beraadslagingen deelnemen. Als voorzitter draagt hij zorg voor de orde tijdens de vergadering.
Voorzitter van het college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders is verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de gemeente. De burgemeester kan in het college zelf onderwerpen op de agenda zetten en eigen voorstellen in het college bespreken. Stukken die van het college uitgaan worden in principe door de burgemeester ondertekend. Het college als geheel en alle leden afzonderlijk zijn voor het gevoerde beleid en hun handelen verantwoording verschuldigd aan de gemeenteraad.
Eigen taken en bevoegdheden
De burgemeester heeft een aantal zelfstandige taken en bevoegdheden. Zo is de burgemeester verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. De burgemeester kan optreden tegen overtredingen van wettelijke voorschriften die betrekking hebben op de openbare orde. Aan de burgemeester is hiervoor een aantal bevoegdheden toegekend die het hem mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te verzekeren. Het zijn bevoegdheden die te maken hebben met het tegengaan van overlast, ordeverstoringen, het voorkomen van gevaar en het waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven.
De burgemeester is voorts lid van het bestuur van de regionale brandweer en heeft het gezag over de politie in het kader van de handhaving van de openbare orde en hulpverlening. Tevens is de burgemeester lid van het bestuur van de politieregio en heeft hij taken en bevoegdheden met betrekking tot het beheer van het regiokorps.
Vooral in gemeenten waarin wethouders in deeltijd functioneren, zal de burgemeester naast de wettelijke taken dikwijls ook één of meer politieke portefeuilles beheren. Voorbeelden van deze politieke portefeuilles zijn personeel en organisatie, financiën en economische zaken en voorlichting en public relations. Het college van burgemeester en wethouders besluit hiertoe zelfstandig. Ten aanzien van de portefeuilleverdeling is de burgemeester afhankelijk van de ruimte die hem door de wethouders wordt gegeven.
Ik kan mij wat dat betreft ook wel vinden in de reactie van Verhagen. Al kan ik mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat het CDA op slinkse wijze hoopt te profiteren van de anti-islam houding die ons land overspoelt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kleine nuance. aboutaleb had afgesproken niet over bepaalde kwesties te spreken. en heeft dit blijkbaar toch gedaan. daar ageert verhagen op. de grote aboutaleb show dus.
ik besef me terdege dat aboutaleb betere ingangen heeft en een betere gesprekspartner is dan verhagen als het om bepaalde nederlands-marokkaanse kwesties gaat. maar niet tegen afspraken in en daarmee de schijn wekkend dat hij zijn eigen belang voor dat van nederland stelt.
En jij denkt dat Fortuyn het over mensen als Aboutaleb had? Lijkt mij niet, ik denk dat een man als Aboutaleb juist goed met Fortuyn door 1 deur had gekunt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:50 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Een wolf verliest zijn streken niet als je hem in een schapenvacht hult..
We hebben godverdomme hier een vijfde collone van mensen die dit land naar de verdommenis willen helpen.
Ik moet maar horen: "allah is groot", "ik ben een vies varken", "uw bent een christenhond!", dat zeggen zij.
En u vind het goed, u laat over zich lopen, en ik doe het niet meer.
(Pim fortuyn)
Het boeit me trouwens niet welke burgemeester het doet. Raar vind ik het wel. Tenzij met andere burgemeesters (soort van) Waarom betalen voor iets waar de gemeentes in feite niets aan hebben, want over regeringszaken mogen ze het toch niet hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Domme verontwaardigde reacties hier. Het komt zo ongelooflijk vaak voor dat burgemeesters het buitenland bezoeken. De burgervader van onze stad is vaker elders in Europa te vinden dan in de stad zelf. Allemaal op kosten van de belastingbetaler. Sterker, vaak neemt hij ook een paar wethouders mee. Daar hoor je echter niemand over. Maar nu gaat Aboutaleb naar Marokko en dan zijn de rapen gaar.
Jankerds.
Je denkt toch niet dat Opstelten of Cohen ooit in de positie zijn gedwongen om hun loyaliteit aan Nederland te verklaren? Bij hun wordt daar gewoon stilzwijgend vanuit gegaan, terwijl Aboutaleb telkens weer moet bewijzen dat hij loyaal is tegenover Nederland...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:54 schreef Pacmaniac het volgende:
Het feit dat Nederland de eerste plaats heeft en dan pas zijn stad zegt genoeg. Opstelten deed dat beter , net als Cohen. Bij bepaalde maatregelen vanuit de landelijke politiek eerst bekijken wat dit voor je stad kan betekenen en of het (on)gunstig is. Beetje kortzichtig wellicht maar je bent niet voor niets burgemeester van ROTTERDAM en geen minister , bezoeken aan buitenlandse ministers vallen dus ook totaal niet onder zijn jurisdictie !
Hij ging naar Marokko voor een gesprek over veiligheid in de haven, het bestrijden van terreur. Om daarover kennis uit te wisselen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Het boeit me trouwens niet welke burgemeester het doet. Raar vind ik het wel. Tenzij met andere burgemeesters (soort van) Waarom betalen voor iets waar de gemeentes in feite niets aan hebben, want over regeringszaken mogen ze het toch niet hebben.
Dan snap ik dus dat hij buiten zijn taak daar heen ging? Dat ligt dus niet in zijn takenpakket om daar uitspraken, of al dan meningen over te geven tegenover een regeringskwestie. Bovendienquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij ging naar Marokko voor een gesprek over veiligheid in de haven, het bestrijden van terreur. Om daarover kennis uit te wisselen.
Waarom gaat hij er dan nog een keer heen om over dergelijke dingen te praten? Let op: ik twijfel dus niet over zijn loyaliteit, want een toon is gauw gezet. Ook al zou hij een witte autochtone Nederlander zijn. Dan nog zet ik werkelijk mijn vraagtekens bij een dergelijke actie. Wat heeft hij nu te zoeken bij een minister van buitenlandse zaken van welk land dan ook? Dat hij dit zou doen als aanvulling van een bezoek van onze regering? Dus erbij aanwezig zijn om dingen uit te wijden over dergelijke kwesties? Oké....maar op eigen houtje een zogenaamd informeel bezoek brengen?quote:De minister van Justitie en ik zijn er onlangs nog geweest en hebben de Nederlandse standpunten helder uiteengezet.
eensquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
En wat hier van te denken???quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Erg provinciaals, dus.
Hij zei dat zijn eerste loyaliteit Nederland was en zijn tweede Rotterdam. Nu blijkt hij ook Holland heel hoog te hebben. Begrijpelijk, zijn stad ligt in Holland, Zuid-Holland, om precies te zijn. Maar ik twijfel nu toch wel: ligt zijn loyaliteit nu bij Holland of bij Nederland??????
En waar baseer jij op dat Aboutaleb de wolf is?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:50 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Een wolf verliest zijn streken niet als je hem in een schapenvacht hult..
[..]
Als wethouder van A'dam bracht hij al verslag uit aan de koning van Marokko en vanaf dat moment vertrouwde ik hem al niet meer. Natuur;ijk heeft deze man een dubbele agenda, Marrokanen zijn er altijd voor hun eigen volk,maar de huidige politiek zit zo met hun hoofd in de wolken dat ze er geen gevaar inzien. Als het hier een Belg of een Fransman betrof dan zou ik er geen gevaar inzien,maar het gaat hier over een Marrokaan die de Islam aanhangt,en met de huidige wereldproblemen die de Islam veroorzaakt had deze man nooit burgemeester van Rotterdam mogen worden. Kijk naar de peilingen zou ik zo zeggen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat Aboutaleb de wolf is?
De peilingen steunen partijen die willen dat Marokkanen de taal leren, dat ze zich niet verliezen in criminaliteit, dat er hard wordt opgetreden tegen mensen die onze normen en waarden niet ondersteunen, partijen die willen dat Marokkanen integreren in de samenleving.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:40 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Als wethouder van A'dam bracht hij al verslag uit aan de koning van Marokko en vanaf dat moment vertrouwde ik hem al niet meer. Natuur;ijk heeft deze man een dubbele agenda, Marrokanen zijn er altijd voor hun eigen volk,maar de huidige politiek zit zo met hun hoofd in de wolken dat ze er geen gevaar inzien. Als het hier een Belg of een Fransman betrof dan zou ik er geen gevaar inzien,maar het gaat hier over een Marrokaan die de Islam aanhangt,en met de huidige wereldproblemen die de Islam veroorzaakt had deze man nooit burgemeester van Rotterdam mogen worden. Kijk naar de peilingen zou ik zo zeggen.
Behalve burgemeester, is hij ook PvdA-prominent. Dus ook speler in het publieke debat rondom integratie en vreemdelingenzaken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:29 schreef paddy het volgende:
Dat er dus vraagtekens komen, ligt dus niet aan zijn kleurtje, maar aan de zottigheid van dergelijke informele bezoeken. Ze komen op mij in ieder geval niet logisch over als burgemeester. Is zijn taak toch helemaal niet?
zijn loyaliteit ligt bij de ghostbusters.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:34 schreef BUG80 het volgende:[..]
En wat hier van te denken???
Ligt zijn loyaliteit nou bij schoonmakers?? En niet bij vuilnismannen? Wat een onduidelijkheid!!
Wil je dit nu aangeven als een"maar zij doet het ook" Ik weet niet of ze het überhaupt doet als vrijwilliger. Doet aboutaleb het als vrijwilliger zou ik er trouwens ook niet achter staan. Wanneer hij met andere soort van Burgemeesters gedachten uit wil wisselen over hoe de ander een stad bestuurt, vind ik het heel wat anders dan meteen naar de minister van buitenlandse zaken te rennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Behalve burgemeester, is hij ook PvdA-prominent. Dus ook speler in het publieke debat rondom integratie en vreemdelingenzaken.
Je zou kunnen redeneren dat hij in dit geval een met Rotterdams geld aangewende reis niet mag gebruiken om daar met zijn partijpet op te babbelen. Aan de andere kant hebben de activiteiten die niet direct op Rotterdam slaan, wel maatschappelijke relevantie en nut, terwijl hij daar niet eens extra consultancy ofzo voor rekent.
Ik zag laatst dat Sharon Dijksma, die betaald wordt door de staat in haar functie als staatssecretaris, laatst een of ander rapport schreef wat betrof interne aangelegenheden binnen de pvda betrof. Zou ze dat geschreven hebben in de uren dat ze hoort te werken voor de staat op Onderwijs en Wetenschappen? Of 's avonds of in het weekend als PvdA-vrijwillger?
quote:De lokale overheid zal het initiatief nemen om radicalisering te voorkomen, te signaleren en aan te pakken. Gemeenten zijn het beste in staat om een goed beeld te krijgen van mogelijke radicalisering binnen de gemeentegrenzen. Zij kunnen namelijk gesprekken voeren met de lokale gemeenschap en ze kunnen informatie krijgen van bijvoorbeeld de politie, sociale zaken, buurt- en clubhuizen en scholen. De landelijke overheid ondersteunt en adviseert lokale overheden bij het voorkomen, signaleren, inventariseren en aanpakken van radicalisering. En zij zorgt ervoor dat gemeenten genoeg mogelijkheden hebben om dat te doen. Zo biedt het wetsvoorstel ‘Bestuurlijke maatregelen nationale veiligheid’ het gemeentebestuur de mogelijkheid om meer op te treden tegen potentiële terroristen.
Het gaat mij niet om 'maar hij/zij doet het ook' maar meer om aan te geven dat dit in de politiek vaker gebeurt. Mensen hebben een betaalde opbare functie, maar tevens blijven zij lid van een partij, waar ze ook nog wel eens voor kunnen worden ingeschakeld.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Wil je dit nu aangeven als een"maar zij doet het ook" Ik weet niet of ze het überhaupt doet als vrijwilliger. Doet aboutaleb het als vrijwilliger zou ik er trouwens ook niet achter staan. Wanneer hij met andere soort van Burgemeesters gedachten uit wil wisselen over hoe de ander een stad bestuurt, vind ik het heel wat anders dan meteen naar de minister van binnenlandse zaken te rennen.
Als we het hebben over zijn functie (of welke burgemeester dan ook) en dit soort gesprekken met een minister van buitenlandse zaken van een ander land? Ga je in mijn ogen gewoon te ver. Hij is nu eenmaal burgemeester en geen lijsttrekker van de PvdA Tweede-Kamerverkiezingen.
Dus probeer het eens met voorbeelden hoe ik het dan zou moeten zien. En hoe het als normaal gevonden moet worden. Dat "maar hij doet het ook"werkt dus niet bij mij, want ik praat niemand goed, die dergelijke acties gaan ondernemen.
Politiek gezien begint het alleen maar meer een verwarde kluwen wol te worden op deze manier volgens mij. Als burger probeer ik ook vaak alle pennenlikkers voorbij te gaan, en meteen degene te pakken te krijgen die de uiteindelijke beslissing maakt, maar in dit geval zou hij juist degene vragen moeten stellen/overleg plegen die daar ook werkelijk in zit. Hij is gewoon burgemeester en gaat dus niet over buitenlandse zaken. Waarom dus de juiste personen voorbij lopen?
Dat hij wat aan de vermoedelijke radicalisering en terrorisme etc etc wil doen, snap ik heel goed, maar wat hij nu gaat doen, is wat ik als burger soms doe. Als burger kan je dat maken (wanneer ze er in trappen) als Burgemeester vind ik dus van niet. Politiek gezien ook incorrect. Ik denk dus niet aan spionage ofzo, maar zie het ook niet als een normale actie. Hij heeft dus gewoon verantwoording af te leggen aan de regering, die hij volgens mij zo ook nog eens voor joker zet.
[..]
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)maattop%20in%20Seoul Met een goede reden dus, en niet op eigen houtje.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook met de president van zuid-Korea gesproken ? Dat was kennelijk geen probleem. Andere burgemeesters maken dezelfde bezoekjes. Dat mensen niet weten wat een burgemeester zoal doet qua werk is te begrijpen, maar ga dan niet verontwaardigd doen en allerhande beschuldigingen uiten. Dat staat zo dom.
nu draai je de zaken wel een beetje om. aboutaleb had niet op eigen houtje staatszaken moeten bespreken, terwijl het hem uitdrukkelijk verboden was.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het had mij veel slimmer geleken als Verhage aan Aboutaleb had gevraagd verslag uit te brengen van zijn bezoek daar en zijn geprekken met hoogwaardigheidsbekleders en wie weet had Verhage er wel zijn voordeel mee kunnen doen op een of andere manier.
Ga je nou juist hem vragen om zijn argumenten te onderbouwen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik wist het niet. Heb je meer voorbeelden van burgemeesters die bij ministers van andere landen op bezoek gaan?
En wat als hij op persoonlijke titel of als pvda-politicus dat gesprek voert, en niet als overheidsfunctionaris?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nu draai je de zaken wel een beetje om. aboutaleb had niet op eigen houtje staatszaken moeten bespreken, terwijl het hem uitdrukkelijk verboden was.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
En wat als hij op persoonlijke titel of als pvda-politicus dat gesprek voert, en niet als overheidsfunctionaris?
Bovendien; kan/mag Verhage iets verbieden aan Aboutaleb?
Het is in ieder geval niet normaal/gebruikelijk dat een burgemeester dergelijke gesprekken voert.quote:Volgens zijn woordvoerder is het al abnormaal dat een burgemeester zo'n gesprek voert
Jij bent nooit in Marokko geweest hoor ik. Kiezen tussen Rotterdam en Marokko is als kiezen tussen een kiezelsteen en een klomp goud, ten voordele van Marokko uiter-aard.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:49 schreef buachaille het volgende:
Tsja, de marokkaan moet zeker eens in de zoveel tijd rapport doen bij de koning van marokko. Dat is nou eenmaal de consequentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |