abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70571167
DEN HAAG/ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is in opspraak geraakt door een werkbezoek vorige week aan zijn moederland Marokko.

Hij heeft zich daarmee de woede op de hals gehaald van CDA-minister Verhagen (Buitenlandse Zaken).

Volgens Verhagen is Aboutaleb zijn boekje te buiten gegaan door op eigen houtje met de Marokkaanse minister van Buitenlandse Zaken over heikele kwesties als familierecht en dubbele nationaliteit te praten.

,,Buitengewoon ongepast en onverstandig,'' vindt Verhagen. ,,De minister van Justitie en ik zijn er onlangs nog geweest en hebben de Nederlandse standpunten helder uiteengezet.'' Verhagen heeft PvdA-collega Ter Horst (Binnenlandse Zaken) gevraagd haar partijgenoot op het matje te roepen. De openbare aanval van Verhagen is zeer ongebruikelijk. Ter Horst wilde gisteren nog niet reageren.

In Rotterdam leidde dezelfde, nauwelijks aangekondigde, reis al eerder tot politieke problemen. Door de trip miste de burgemeester de belangrijke Veteranendag en griefde daardoor veel oud-strijders. Dat leidde tot vragen van PVV en Leefbaar Rotterdam. Die wilden weten wat Aboutaleb precies in Marokko had uitgespookt.

De burgemeester zegt weinig van alle commotie te begrijpen. ,,Op verzoek van Leefbaar Rotterdam heb ik tijdens mijn reis de gevoelens overgebracht die in Rotterdam leven, zoals de kwestie van de naamlijsten voor kinderen. Daarbij heb ik niet meer dan het standpunt van de regering onderstreept.''

Aan het bezoek van Aboutaleb is een briefwisseling met Verhagen vooraf gegaan. Verhagen protesteerde tegen de ontmoeting met de Marokkaanse minister. ,,Ik heb gezegd: 'daar werken we niet aan mee','' aldus Verhagen. ,,Zo'n gesprek is niet de verantwoordelijkheid van een burgemeester. Aboutaleb heeft vooraf op z'n minst de suggestie gewekt dat de ontmoeting niet zou plaatsvinden.''

De Rotterdame burgemeester is zich van geen kwaad bewust. ,,Ik heb de minister duidelijk gemaakt dat het geen officieel bezoek was, maar een beleefdheidsbezoek. Daarna heb ik niets meer van hem gehoord en nam ik aan dat de kou uit de lucht was.''

http://www.ad.nl/binnenla(...)oreis_Aboutaleb.html

Verhagen moet zich niet zo druk maken. Aan de andere kant lijken dergelijke bezoeken (waar al een duidelijk standpunt door nota bene een minister ) is ingenomen me idd niet echt een taak voor een burgemeester (die daardoor ook nog eens de herdenking misliep)
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70571325
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 09:17:37 #3
230491 Zith
pls tip
pi_70571355
ik bezoek ook liever marokko dan veteranendag
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70571374
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Dus hij bezoekt liever een Minister van Buitenlandse Zaken in Marokko waar hij niets te zoeken heeft dan dat hij in Nederland is tijdens Veteranendag.
Ik weet niet of burgemeesters daarbij aanwezig horen te zijn Was Cohen aanwezig?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:22:04 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70571450
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 09:23:50 #6
230491 Zith
pls tip
pi_70571493
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm hier heeft Verhagen wel gelijk vind ik. Het is niet de taak van een burgemeester om over dit soort nationale en internationale kwesties te spreken met een minister van een ander land. Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Idd
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:25:32 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571534
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...

Jonge, die gebeurt zo vaak.

Pure stemmingmakerij dit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:26:23 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571556
quote:
Eens. Niet slim van die knuffelmocro.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:27:48 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571592
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Verhagen doet als CDA'er ook mee met de anti-islam optocht...

Jonge, die gebeurt zo vaak.

Pure stemmingmakerij dit.
Blaat.
Verhagen wil niet dat een burgemeester zich bemoeit met zijn werk.
Jij waardeert het toch ook niet als een van je collega's ongevraagd jouw stukkie van het magazijn veegt, terwijl je dat net zelf gedaan hebt?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:33:03 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571728
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:34:19 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70571751
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Jij blaat. Zoals ik al zeg: dit gebeurt zo vaak. Dat burgemeesters in buurlanden op bezoek gaan.
En dan met de minister van buitelandse zaken over gevoelige kwesties gaan spreken?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:37:02 #12
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_70571806
Marokko-reis burgemeester is blunder'

ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.

De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.

,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.

Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’

,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.

Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html

Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:39:40 #13
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70571867
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:42:28 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70571944
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:37 schreef weert-gilders het volgende:
Marokko-reis burgemeester is blunder'

ROTTERDAM - Niet alleen in Den Haag, maar ook in de Rotterdamse politiek heeft het onaangekondigde beleefdheidsbezoek van burgemeester Aboutaleb aan Marokko voor opschudding gezorgd.
Het is een blunder, zegt Leefbaar Rotterdam in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur.

De grootste oppositiepartij van de stad vindt het onbestaanbaar dat Aboutaleb een reis naar Marokko belangrijker vindt dan de Rotterdamse Veteranendag en dat hij een afgesproken retraite met de fractievoorzitters liet voor wat het was.

,,Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de burgemeester niet weer onaangekondigd en zonder direct doel op kosten van de belastingbetaler naar Marokko gaat?’’ wil fractievoorzitter Marco Pastors weten.

Burgemeester Aboutaleb zegt in een reactie dat het aanhalen van de banden met zusterstad Casablanca onderdeel is van het internationale beleid van de gemeente. ,,De raad heeft daar onlangs mee ingestemd. In het debat rond de namenlijsten (waarbij Marokkanen worden verplicht om Arabische namen aan te nemen, red.) heeft juist Leefbaar Rotterdam mij gevraagd stappen te ondernemen richting Marokkaanse overheid. Ik heb gezegd dat ik dat zou doen zonder de Rotterdamse megafoon te hanteren. Dus op informele wijze. En dat heb ik gedaan.’’

,,Ik heb gesproken met de burgemeester, de politie-officier en mensen uit de haven. Daarbij ging het onder meer om terrorisme en jeugdcriminaliteit. Deze samenwerking is overigens ingezet door mijn voorganger Opstelten.’’ Ook zegt hij de economische banden tussen Rotterdam en Casablanca te hebben aangehaald en stageplekken te hebben geregeld.

Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterda(...)ster_is_blunder.html

Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler? Hij is burgemeester van Rotterdam geen minister!!! Het moet maar eens afgelopen zijn met snoepreisjes van burgemeesters op kosten van de samenleving waarschijnlijk is er tijdens die reisjes ook een hele batterij ambtenaren wethouders etc. mee gegaan. Absoluut belachelijk
Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:44:57 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_70572005
quote:
En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.

Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:45:59 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_70572033
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de communicatie centraal wil houden via de minister van Buitenlandse Zaken, maar echt negatief kan ik het niet vinden wanneer tijdens een burgemeester dezelfde standpunten uitdraagt tijdens een niet officieel bezoek.
Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?

Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:47:27 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70572068
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kun je vinden maar dat dikgedrukte ondersteund des te meer dat Verhagen gewoon goedkoop wil scoren bij het domme stemvolk.
Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?

Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
pi_70572123
Tsja, de marokkaan moet zeker eens in de zoveel tijd rapport doen bij de koning van marokko. Dat is nou eenmaal de consequentie.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:50:06 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70572132
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:44 schreef twiFight het volgende:

[..]

En elke keer dat we dat een keer kunnen voorkomen zal ik zien als een uiterst nuttige zaak.

Aboutaleb is belachelijk bezig met zijn snoepreisjes. Moeten we nou werkelijk alle burgemeesters gaan controleren op zit soort snoepreisjes? Ik wil als student ook wel even met een schooldirecteur in Griekenland praten hoor, waar kan ik declareren?
Het kan best nuttig zijn om goede banden en hoge contacten te hebben in Marokko, voor de burgemeester van Rotterdam.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:50:09 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70572135
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Want? Waar heeft ie het over gehad dan? Gevoelige internationale kwesties?

Volgens mij is hij in Seoul geweest om te spreken over een samenwerkingsverband tussen 40 steden wereldwijd, die proberen een voortrekkersrol te spelen in CO2-afname. Dat is nu weer wél een taak voor een burgemeester...
Praten met de Marrokaanse ambtsdragers ook. 45% van Rotterdam is Marrokaan weet je wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:54:03 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70572240
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70572345
Het is natuurlijk wel apart dat een burgemeester naar al die landen moet.
pi_70572403
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
pi_70572454
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:00 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het verweer van de burgemeester is dat het een beleefdheidsbezoek betreft en geen officieel bezoek. Wat bedoelt hij daarmee?
Dat hij het uit eigen zak betaald? O nee wacht...
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:07:16 #25
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70572607
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ook niet wanneer hij het op kosten van de staat (ons) doet en hij eigenlijk andere ambsverplichtingen had?

Ga jij ook op kosten van de baas naar klanten toe terwijl je eigenlijk op kantoor moet zitten?
Als ik dat belangrijk(er) acht wel jah.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:22:04 #26
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70573002
quote:
Het was dan ook belachelijk van Leefbaar Rotterdam om dat van hem te eisen...
Wat precies was hun eis dan?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:25:04 #27
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70573079
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:17 schreef Zith het volgende:
Veteranendag werd in Rotterdam gehouden. Dan is het toch een beetje jammer dat de burgervader van de stad daar niet bij is?
pi_70573107
Wat een wereld nieuws Wilders gaat toch ook naar Engeland op bezoek
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70573207
quote:
Zeker niet opgelet bij aardrijkskunde?
pi_70573223
quote:
______!!! Ja joh, ga lekker de wereld afreizen, de gek betaalt toch wel! Als burgemeester de wereld over reizen, moet niet gekker worden.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:30:46 #31
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70573255
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat precies was hun eis dan?
Bijvoorbeeld:
quote:
ROTTERDAM - Raadslid Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam heeft maandag de kersverse burgemeester Ahmed Aboutaleb een lege envelop cadeau gedaan om zijn paspoort in op te sturen naar de koning van Marokko. Hij deed dit tijdens de buitengewone raadsvergadering waarin Aboutaleb aantrad als burgemeester.
„U heeft nu de kans bij de Marokkaanse overheid de onmogelijkheid om het Marokkaanse paspoort op te zeggen, aan te vechten”, aldus Pastors. Hij vindt dat de positie van Aboutaleb een morele verplichting met zich meebrengt.

„Wij vinden dubbele loyaliteit een serieuze kwestie die de integratie belemmert, en dat u, als in Marokko geboren burgemeester, van uw vooraanstaande positie in Nederland gebruik moet maken om in Marokko geboren Nederlanders de mogelijkheid te geven het Marokkaanse paspoort ongeldig te laten verklaren.”

In de envelop zit ook een brief, mocht Aboutaleb zijn paspoort niet 'durven' opsturen. „U kunt daarmee in deze kwestie voorop lopen.”

Aboutaleb wil dat iedereen meedoet in de samenleving, maar dat mag niet ontaarden in een discussie over loyaliteit. „De discussie moet plaatsvinden waar het thuishoort, en dat is bij de minister van Buitenlandse Zaken. Je kunt niet met een megafoon gaan roepen dat een land de grondwet moet aanpassen”, reageerde Abouteleb. „Ik weiger te accepteren dat na 32 jaar Nederlanderschap wordt getwijfeld aan mijn loyaliteit. Nederland gaat bij mij voorop, in de tweede plaats Rotterdam.”
Mooi, dat vetgedrukte stukje
pi_70573546
quote:
Oh, boehoehoehoe! Die arme belastingbetaler heeft het al zo slecht! Boo fucking hoo, Pastors.

Laat Abo Taleb lekker dit soort reizen maken, ik zou niet weten wat er bezwaarlijk aan is.
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:40:18 #33
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_70573548
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld:
[..]

Eis is dus een beetje gechargeerd en dit stukje geeft aan dat Aboutaleb wel degelijk weet hoe de verhoudingen liggen alleen wil hij zich er niet zo strikt aan houden.
pi_70573586
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef Leevancleef het volgende:

Oh, boehoehoehoe! Die arme belastingbetaler heeft het al zo slecht! Boo fucking hoo, Pastors.

Laat Abo Taleb lekker dit soort reizen maken, ik zou niet weten wat er bezwaarlijk aan is.
Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is. De nederlandse bevolking en de marokkaanse koning. In marokko wordt zoiets niet geaccepteerd dus waarom moeten we dat hier wel doen?
pi_70573590
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld:
[..]

De eerste plaats zou Rotterdam moeten staan en Nederland 2e...
pi_70573713
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is. De nederlandse bevolking en de marokkaanse koning. In marokko wordt zoiets niet geaccepteerd dus waarom moeten we dat hier wel doen?
Hij 'dient twee heren' omdat hij een beleefdheidsbezoek aflegt aan Marokko?
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:47:45 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70573721
eng hoor die dubbele agenda van aboutaleb. dit zou zomaar een flink staartje kunnen krijgen waarbij nog duidelijker wordt dat aboutaleb gewoon een gezant is van het marokkaanse koningshuis. soort spion dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:48:36 #38
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70573736
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Eis is dus een beetje gechargeerd en dit stukje geeft aan dat Aboutaleb wel degelijk weet hoe de verhoudingen liggen alleen wil hij zich er niet zo strikt aan houden.
Nou, ik weet niet of je die beëdiging hebt mee gekregen, maar dat was echt geen vriendelijk verzoek van LR hoor...
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:49:31 #39
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70573769
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
eng hoor die dubbele agenda van aboutaleb. dit zou zomaar een flink staartje kunnen krijgen waarbij nog duidelijker wordt dat aboutaleb gewoon een gezant is van het marokkaanse koningshuis. soort spion dus.
Ja, zou zomaar kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pi_70593413
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, zou zomaar kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sterker nog: het zou zo maar kunnen dat hij een dubbelnulnummer heeft en nu een schip met vuile bommen geregeld heeft. Of vijf schepen met vergaste containers. Beter nog: hij gaat shoarma importeren waar alleen autochtonen de schijt van krijgen en Marokkanen juist beresterk worden.

Aboutaleb laadt geen verdenkingen op zich, die worden door anderen op zijn nek geschoven.
Van Aartsen heeft wel een beetje gelijk, als hij vindt dat er onder zijn duiven geschoten wordt. Maar het lijkt me anderzijds, dat Aboutaleb erg goed aan het netwerken is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70594013
quote:
Ik wist het niet. Heb je meer voorbeelden van burgemeesters die bij ministers van andere landen op bezoek gaan?
pi_70594019
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
Net als die voormalige politieofficier uit Rotterdam, die voorig jaar wegens spionage voor Marokko is ontslagen. Het is duidelijk waar Abou zijn prioriteiten liggen. De vraag is hoeveel blunders hij nog maken voordat hij uit zijn functie wordt gezet ?
Wat mij betreft was dit de bekende druppel.

Deze foto zegt mi ook genoeg over zijn loyaliteit .
to the point!
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:21:02 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70594218
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het bezwaarlijke eraan is dat hij de verdenking op zich laadt dat hij twee heren aan het dienen is.
Twee heren? Zes heren bedoel je! (Volgens jouw logica dan).

De vuile Aboutaleb is ook nog eens een spion van Duitsland, Frankrijk, Belgie en Zuid-Korea!

Krekker is de bom!
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:21:48 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70594252
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Net als die voormalige politieofficier uit Rotterdam, die voorig jaar wegens spionage voor Marokko is ontslagen. Het is duidelijk waar Abou zijn prioriteiten liggen. De vraag is hoeveel blunders hij nog maken voordat hij uit zijn functie wordt gezet ?
Wat mij betreft was dit de bekende druppel.

[ afbeelding ]
Owja, hij moet uiteraard spugen op Marokkanen wanneer hij daar op bezoek komt
Krekker is de bom!
pi_70594604
Wat heeft ie daar in godsnaam te zoeken? Ik zou het nog te begrijpen vinden als 'ie bijvoorbeeld steden met belangrijke wereldhavens bezocht, maar waarom gaat ie in godsnaam praten met een nationale politicus in Marokko? Dag kneus, met je gebrekkige kut-Nederlands.
Never into somethin'
pi_70594858
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eng he??
Aboutaleb mag van jou niet met Marokkanen omgaan of wat? Mag hij zijn eigen familie eigenlijk nog wel zien?

Zo ken ik er ook nog 1:

Deze foto zegt mij ook genoeg over zijn loyaliteit.
pi_70594958
Hij krijgt nog even het voordeel van de twijfel, omdat de hele affaire gestart is vanwege zijn afkomst. En die Bram Peper, één van zijn illustere voorgangers, die reisde echt zijn pik achterna (heb ik me laten vertellen) dat gaat Abou Taleb echt niet meer inhalen.
pi_70595968
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Tja die willen ook wat van de wereld zien, maar dat is wel op staatskosten opgebracht door U en ik.
Volgens mij heeft Aboutaleb wel wat beters te doen................in Rotterdam hoort hij op te treden tegen de overlast van.......................juist.
pi_70596359
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Verhagen is ook een beetje de man die met zijn Limburgse accent en rechtse praatjes conservatieve Limburgers naar het CDA moet zien te lokken.
pi_70596395
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:06 schreef detlevico het volgende:
maar dat is wel op staatskosten opgebracht door U en ik.

Je bent vergeten te zeggen hoeveel hongerige kindermonden je thuis te voeden hebt
pi_70598073
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:37 schreef Vitale het volgende:

[..]

Eng he??
Aboutaleb mag van jou niet met Marokkanen omgaan of wat? Mag hij zijn eigen familie eigenlijk nog wel zien?

Zo ken ik er ook nog 1:
[ afbeelding ]
Deze foto zegt mij ook genoeg over zijn loyaliteit.
Erg provinciaals, dus.
Hij zei dat zijn eerste loyaliteit Nederland was en zijn tweede Rotterdam. Nu blijkt hij ook Holland heel hoog te hebben. Begrijpelijk, zijn stad ligt in Holland, Zuid-Holland, om precies te zijn. Maar ik twijfel nu toch wel: ligt zijn loyaliteit nu bij Holland of bij Nederland??????
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70598143
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:30 schreef SanJuanDePasto het volgende:
Wat heeft ie daar in godsnaam te zoeken? Ik zou het nog te begrijpen vinden als 'ie bijvoorbeeld steden met belangrijke wereldhavens bezocht, maar waarom gaat ie in godsnaam praten met een nationale politicus in Marokko? Dag kneus, met je gebrekkige kut-Nederlands.
Gebrekkig kut-Nederlands?
Vele FOK!kers zouden een voorbeeld aan hem kunnen moeten nemen!
pi_70598788
Nou, ik hoop dat hij nu veel ervaringen heeft opgedaan om met ons te delen tijdens dit werkbezoek. Maar ik verwacht eigenlijk niets anders.
pi_70599082
quote:
Aboutaleb is verbaasd over de ophef. ,,Als burgemeester heb ik ondertussen Berlijn, Parijs, België en Zuid-Korea bezocht. In Zuid-Korea heb ik zelfs de president ontmoet, maar daar hoor ik niemand over.
Het grappigste is dat hij pas een half jaartje burgemeester is. Een werknemer zou in zijn proeftijd eruit zijn gevlogen.
pi_70599202
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:53 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het grappigste is dat hij pas een half jaartje burgemeester is. Een werknemer zou in zijn proeftijd eruit zijn gevlogen.
En een normale proeftjd is? Een maand!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 01:02:55 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70599245
-editnietfokkenalsjedronkenbent-

[ Bericht 81% gewijzigd door Ringo op 03-07-2009 11:36:45 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70599248
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:17 schreef Zith het volgende:
In Rotterdam ligt dat mogelijk iets gevoeliger bij sommige personen, aangezien die stad plat gebombardeerd is in de tweede wereldoorlog. Dat hoort hij als burgemeester van Rotterdam best te weten.
pi_70599334
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En een normale proeftjd is? Een maand!
Burgemeester is natuurlijk voor onbepaalde tijd, dus twee maanden.
pi_70599461
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:08 schreef Picchia het volgende:

[..]

Burgemeester is natuurlijk voor onbepaalde tijd, dus twee maanden.
OK. Maar nog steeds geen half jaar!
pi_70599605
Mijn naam is haas

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_70599744
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Veteranendag werd in Rotterdam gehouden. Dan is het toch een beetje jammer dat de burgervader van de stad daar niet bij is?
Veteranendag is dus in Den Haag gehouden.....
pi_70599812
Aboutaleb gedraagt zich als een brutale potentaat.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_70599961
Het feit dat Nederland de eerste plaats heeft en dan pas zijn stad zegt genoeg. Opstelten deed dat beter , net als Cohen. Bij bepaalde maatregelen vanuit de landelijke politiek eerst bekijken wat dit voor je stad kan betekenen en of het (on)gunstig is. Beetje kortzichtig wellicht maar je bent niet voor niets burgemeester van ROTTERDAM en geen minister , bezoeken aan buitenlandse ministers vallen dus ook totaal niet onder zijn jurisdictie !
  vrijdag 3 juli 2009 @ 01:58:12 #64
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_70600002
Had dan na Veteranendag gegaan.
Nu maakt ie gewoon een slechte beurt.
pi_70601939
Marokko heeft hem waarschijnlijk opgedragen te komen, en wel of geen veteranendag, dan komt de Marokkaanse onderdaan.
Het was namelijk de bedoeling dat Aboutaleb eens minister van Buitenlandse Zaken zou worden in het volgende kabinet PvdA/Groenlinks/D66, maar dat gaat er niet van komen, denken ze in Marokko en dat daarover wilden ze even met Aboutaleb van gedachten wisselen. En over een nieuw Plan de Campagne.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:47:50 #66
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_70601948
Tsja hij blijft natuurlijk niet te vertrouwen en de intelligentie ontbeert hij om dat te verhullen
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:22:00 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70602630
quote:

Maar wat de neuk moet Aboutaleb in Berlijn, Parijs, Belgie, en Zuid-Korea op kosten van de belastingbetaler?
Aboutaleb is benoemd tot burgemeester en dus vertegenwoordiger van de grootste havenstad ter wereld. Dat schept verbanden met andere landen en steden en het kan best heel nuttig zijn om dan eens met mensen van daar te praten. Af en toe elders een praatje maken en handjes schudden door hoogwaardigheidsbekleders onderling, kan de betrekkingen warm houden of verbeteren. Investering dus.

Verder is Aboutaleb zowel Marokkaans en Nederlands georienteerd en kan dus misschien wel heel goed uitleggen hoe men in Nederland aankijkt tegen bepaalde zaken die de Marokkanen in Nederland en de Marokkaanse overheid aangaan. Misschien is hij wel heel belangrijk in de onderhandelingen en betrekkingen tussen de beide landen en krijgt hij misschien wel meer voor elkaar dan Verhagen dat kan. Juist omat Abou de taal vloeiend spreekt en zich waarschijnlijk beter kan inleven in hoe men er aan Marokkaanse zijde over denkt. Dat wil niet meteen zeggen dat hij de Marokkaanse standpunten steunt, maar als je de beweegredenen en culturele achtergronden van je gesprekspartner goed kent, versterkt dat waarschijnlijk je onderhandelingspositie.

Zou wel vreemd zijn als hij dit allemaal op eigen houtje zou doen echter.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70602970
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Aboutaleb is benoemd tot burgemeester en dus vertegenwoordiger van de grootste havenstad ter wereld. Dat schept verbanden met andere landen en steden en het kan best heel nuttig zijn om dan eens met mensen van daar te praten. Af en toe elders een praatje maken en handjes schudden door hoogwaardigheidsbekleders onderling, kan de betrekkingen warm houden of verbeteren. Investering dus.

Verder is Aboutaleb zowel Marokkaans en Nederlands georienteerd en kan dus misschien wel heel goed uitleggen hoe men in Nederland aankijkt tegen bepaalde zaken die de Marokkanen in Nederland en de Marokkaanse overheid aangaan. Misschien is hij wel heel belangrijk in de onderhandelingen en betrekkingen tussen de beide landen en krijgt hij misschien wel meer voor elkaar dan Verhagen dat kan. Juist omat Abou de taal vloeiend spreekt en zich waarschijnlijk beter kan inleven in hoe men er aan Marokkaanse zijde over denkt. Dat wil niet meteen zeggen dat hij de Marokkaanse standpunten steunt, maar als je de beweegredenen en culturele achtergronden van je gesprekspartner goed kent, versterkt dat waarschijnlijk je onderhandelingspositie.

Hoogwaardigheidsbekleders van steden, ok, maar ministers? En dan zaken bespreken die door ministers onderling al besproken zijn?
pi_70603042
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoogwaardigheidsbekleders, ok, maar ministers? En dan zaken bespreken die door ministers onderling al besproken zijn?
Hij heeft toch ook met de president van zuid-Korea gesproken ? Dat was kennelijk geen probleem. Andere burgemeesters maken dezelfde bezoekjes. Dat mensen niet weten wat een burgemeester zoal doet qua werk is te begrijpen, maar ga dan niet verontwaardigd doen en allerhande beschuldigingen uiten. Dat staat zo dom.
pi_70603060
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
.

Hij doet dit ook niet op eigen houtje; Dit is gebeurt in opdracht van zijn daadwerlijke baas, de koning van marokko.
Zoiets noemen we een vijfde colonne!
to the point!
pi_70603151
Domme verontwaardigde reacties hier. Het komt zo ongelooflijk vaak voor dat burgemeesters het buitenland bezoeken. De burgervader van onze stad is vaker elders in Europa te vinden dan in de stad zelf. Allemaal op kosten van de belastingbetaler. Sterker, vaak neemt hij ook een paar wethouders mee. Daar hoor je echter niemand over. Maar nu gaat Aboutaleb naar Marokko en dan zijn de rapen gaar.

Jankerds.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:46:37 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70603231
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:38 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Hij doet dit ook niet op eigen houtje; Dit is gebeurt in opdracht van zijn daadwerlijke baas, de koning van marokko.
Zoiets noemen we een vijfde colonne!
Lul niet zo stom. Ik heb geen twijfel over de loyaliteit van Aboutaleb.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:47:51 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70603257
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Domme verontwaardigde reacties hier. Het komt zo ongelooflijk vaak voor dat burgemeesters het buitenland bezoeken. De burgervader van onze stad is vaker elders in Europa te vinden dan in de stad zelf. Allemaal op kosten van de belastingbetaler. Sterker, vaak neemt hij ook een paar wethouders mee. Daar hoor je echter niemand over. Maar nu gaat Aboutaleb naar Marokko en dan zijn de rapen gaar.

Jankerds.
kleine nuance. aboutaleb had afgesproken niet over bepaalde kwesties te spreken. en heeft dit blijkbaar toch gedaan. daar ageert verhagen op. de grote aboutaleb show dus.

ik besef me terdege dat aboutaleb betere ingangen heeft en een betere gesprekspartner is dan verhagen als het om bepaalde nederlands-marokkaanse kwesties gaat. maar niet tegen afspraken in en daarmee de schijn wekkend dat hij zijn eigen belang voor dat van nederland stelt.
pi_70603260
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:37 schreef gelly het volgende:

Hij heeft toch ook met de president van zuid-Korea gesproken ? Dat was kennelijk geen probleem. Andere burgemeesters maken dezelfde bezoekjes. Dat mensen niet weten wat een burgemeester zoal doet qua werk is te begrijpen, maar ga dan niet verontwaardigd doen en allerhande beschuldigingen uiten. Dat staat zo dom.
Ja, maar wat heeft hij met de president van zuid-korea gesproken? Ook inhoudelijke zaken zoals hier genoemd?

Het gaat niet om het bezoek an sich, maar om wat er besproken wordt door aboutaleb.
pi_70603329
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Lul niet zo stom. Ik heb geen twijfel over de loyaliteit van Aboutaleb.
Een wolf verliest zijn streken niet als je hem in een schapenvacht hult..
quote:
We hebben godverdomme hier een vijfde collone van mensen die dit land naar de verdommenis willen helpen.
Ik moet maar horen: "allah is groot", "ik ben een vies varken", "uw bent een christenhond!", dat zeggen zij.
En u vind het goed, u laat over zich lopen, en ik doe het niet meer.
(Pim fortuyn)
to the point!
pi_70603341
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:39 schreef Montov het volgende:
Mja, wanneer ik deze quote van hem dan lees, denk ik niet dat hij dit dus gaat uitdragen.
quote:
Aboutaleb wil dat iedereen meedoet in de samenleving, maar dat mag niet ontaarden in een discussie over loyaliteit. „De discussie moet plaatsvinden waar het thuishoort, en dat is bij de minister van Buitenlandse Zaken. Je kunt niet met een megafoon gaan roepen dat een land de grondwet moet aanpassen”, reageerde Abouteleb.
En maar goed ook, want dergelijke belangrijke zaken zijn niet zijn zaken. Hij is burgemeester
De taken van een burgemeester even neergelegd naar aanleiding van dit topic
quote:
De burgemeester heeft vele rollen en bevoegdheden. Zo is de burgemeester voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en van de gemeenteraad.

De burgemeester ziet toe op de tijdige voorbereiding, vaststelling en uitvoering van het gemeentelijke beleid. Daarnaast heeft hij ook eigen inhoudelijke taken met name op het terrein van openbare orde en veiligheid en is hij opperbevelhebber bij crises, rampen en zware ongevallen. Hij ziet voorts toe op een goede samenwerking met andere gemeenten en overheden. Voor veel mensen is de burgemeester het gezicht van de gemeente.

Voorzitter van de raad
De burgemeester is voorzitter van de gemeenteraad en kan tijdens de vergadering aan de beraadslagingen deelnemen. Als voorzitter draagt hij zorg voor de orde tijdens de vergadering.

Voorzitter van het college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders is verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de gemeente. De burgemeester kan in het college zelf onderwerpen op de agenda zetten en eigen voorstellen in het college bespreken. Stukken die van het college uitgaan worden in principe door de burgemeester ondertekend. Het college als geheel en alle leden afzonderlijk zijn voor het gevoerde beleid en hun handelen verantwoording verschuldigd aan de gemeenteraad.

Eigen taken en bevoegdheden
De burgemeester heeft een aantal zelfstandige taken en bevoegdheden. Zo is de burgemeester verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. De burgemeester kan optreden tegen overtredingen van wettelijke voorschriften die betrekking hebben op de openbare orde. Aan de burgemeester is hiervoor een aantal bevoegdheden toegekend die het hem mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te verzekeren. Het zijn bevoegdheden die te maken hebben met het tegengaan van overlast, ordeverstoringen, het voorkomen van gevaar en het waarborgen van een ordelijk verloop van het dagelijks leven.

De burgemeester is voorts lid van het bestuur van de regionale brandweer en heeft het gezag over de politie in het kader van de handhaving van de openbare orde en hulpverlening. Tevens is de burgemeester lid van het bestuur van de politieregio en heeft hij taken en bevoegdheden met betrekking tot het beheer van het regiokorps.

Vooral in gemeenten waarin wethouders in deeltijd functioneren, zal de burgemeester naast de wettelijke taken dikwijls ook één of meer politieke portefeuilles beheren. Voorbeelden van deze politieke portefeuilles zijn personeel en organisatie, financiën en economische zaken en voorlichting en public relations. Het college van burgemeester en wethouders besluit hiertoe zelfstandig. Ten aanzien van de portefeuilleverdeling is de burgemeester afhankelijk van de ruimte die hem door de wethouders wordt gegeven.
Het is zijn taak om de gemeente te dienen dus.
Dat hij informeel naar andere steden gaar reizen, om zo met andere burgemeesters te overleggen hoe hun dingen oplossen bij bepaalde zaken? Och, geen problemen mee. Maar ook ik ga mijn vraagtekens zetten bij zijn wil informele bezoeken te brengen namens deze gemeente aan verschillende ministers van verschillende landen.

Ik weet gewoon niet wat ik hier van moet denken. Ik ga trouwens niet meteen aan zijn loyaliteit twijfelen, want ik heb geen idee wat er besproken is. Ik denk alleen dat hij zich nu op het terrein gaat begeven, wat niet zijn terrein is. En ja, wanneer je alleen maar informeel wil bezoeken? Kan dat uiteraard ook op zijn eigen kosten. Hij was toch niet van plan het over belangrijke zaken te gaan hebben volgens zijn eigen quote dan. Dus snap zijn reis er naar toe dan ook niet. Wat heeft hij er dan wel gedaan?

Heeft hij de reis überhaupt gedeclareerd, trouwens?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70603401
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kleine nuance. aboutaleb had afgesproken niet over bepaalde kwesties te spreken. en heeft dit blijkbaar toch gedaan. daar ageert verhagen op. de grote aboutaleb show dus.

ik besef me terdege dat aboutaleb betere ingangen heeft en een betere gesprekspartner is dan verhagen als het om bepaalde nederlands-marokkaanse kwesties gaat. maar niet tegen afspraken in en daarmee de schijn wekkend dat hij zijn eigen belang voor dat van nederland stelt.
Ik kan mij wat dat betreft ook wel vinden in de reactie van Verhagen. Al kan ik mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat het CDA op slinkse wijze hoopt te profiteren van de anti-islam houding die ons land overspoelt.

Verder ageer ik vooral tegen de posters in dit topic. Er wordt her en der nogal verontwaardigd reageerd. Dan denk ik: sla eens een regionaal dagblad open, dan kun je lezen hoe vaak de burgemeester op stap gaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:00:01 #78
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70603556
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:50 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

We hebben godverdomme hier een vijfde collone van mensen die dit land naar de verdommenis willen helpen.
Ik moet maar horen: "allah is groot", "ik ben een vies varken", "uw bent een christenhond!", dat zeggen zij.
En u vind het goed, u laat over zich lopen, en ik doe het niet meer.
(Pim fortuyn)

En jij denkt dat Fortuyn het over mensen als Aboutaleb had? Lijkt mij niet, ik denk dat een man als Aboutaleb juist goed met Fortuyn door 1 deur had gekunt.

In mijn ogen bedoelt Fortuyn hiermee mensen als Marcouch met zijn verborgen fundamentalistische agenda en de oudlinksers die altijd alles rechtlullen wat krom is en de gevaarlijke mensen als Marcouch faciliteren.
pi_70603620
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

Jankerds.
Het boeit me trouwens niet welke burgemeester het doet. Raar vind ik het wel. Tenzij met andere burgemeesters (soort van) Waarom betalen voor iets waar de gemeentes in feite niets aan hebben, want over regeringszaken mogen ze het toch niet hebben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:10:11 #80
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70603821
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:54 schreef Pacmaniac het volgende:
Het feit dat Nederland de eerste plaats heeft en dan pas zijn stad zegt genoeg. Opstelten deed dat beter , net als Cohen. Bij bepaalde maatregelen vanuit de landelijke politiek eerst bekijken wat dit voor je stad kan betekenen en of het (on)gunstig is. Beetje kortzichtig wellicht maar je bent niet voor niets burgemeester van ROTTERDAM en geen minister , bezoeken aan buitenlandse ministers vallen dus ook totaal niet onder zijn jurisdictie !
Je denkt toch niet dat Opstelten of Cohen ooit in de positie zijn gedwongen om hun loyaliteit aan Nederland te verklaren? Bij hun wordt daar gewoon stilzwijgend vanuit gegaan, terwijl Aboutaleb telkens weer moet bewijzen dat hij loyaal is tegenover Nederland...

...waarna jij dat weer tegen hem gebruikt.
pi_70603823
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Het boeit me trouwens niet welke burgemeester het doet. Raar vind ik het wel. Tenzij met andere burgemeesters (soort van) Waarom betalen voor iets waar de gemeentes in feite niets aan hebben, want over regeringszaken mogen ze het toch niet hebben.
Hij ging naar Marokko voor een gesprek over veiligheid in de haven, het bestrijden van terreur. Om daarover kennis uit te wisselen.
pi_70604364
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij ging naar Marokko voor een gesprek over veiligheid in de haven, het bestrijden van terreur. Om daarover kennis uit te wisselen.
Dan snap ik dus dat hij buiten zijn taak daar heen ging? Dat ligt dus niet in zijn takenpakket om daar uitspraken, of al dan meningen over te geven tegenover een regeringskwestie. Bovendien
quote:
De minister van Justitie en ik zijn er onlangs nog geweest en hebben de Nederlandse standpunten helder uiteengezet.
Waarom gaat hij er dan nog een keer heen om over dergelijke dingen te praten? Let op: ik twijfel dus niet over zijn loyaliteit, want een toon is gauw gezet. Ook al zou hij een witte autochtone Nederlander zijn. Dan nog zet ik werkelijk mijn vraagtekens bij een dergelijke actie. Wat heeft hij nu te zoeken bij een minister van buitenlandse zaken van welk land dan ook? Dat hij dit zou doen als aanvulling van een bezoek van onze regering? Dus erbij aanwezig zijn om dingen uit te wijden over dergelijke kwesties? Oké....maar op eigen houtje een zogenaamd informeel bezoek brengen?

Hij zal het ongetwijfeld ergens over willen hebben, maar deze aanpak lijkt mij als nOOb erg vreemd en onlogisch, want volgens mij bespreek je dergelijke zaken toch juist met iemand die ook een soort van burgemeester van een grote stad is? Wat heeft de minister van buitenlandse zaken daar nou mee te maken?

Dat er dus vraagtekens komen, ligt dus niet aan zijn kleurtje, maar aan de zottigheid van dergelijke informele bezoeken. Ze komen op mij in ieder geval niet logisch over als burgemeester. Is zijn taak toch helemaal niet?
pi_70604386
quote:
eens

(kan deze niet in pol trouwens)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:34:25 #84
71333 BUG80
Stop making sense
pi_70604523
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Erg provinciaals, dus.
Hij zei dat zijn eerste loyaliteit Nederland was en zijn tweede Rotterdam. Nu blijkt hij ook Holland heel hoog te hebben. Begrijpelijk, zijn stad ligt in Holland, Zuid-Holland, om precies te zijn. Maar ik twijfel nu toch wel: ligt zijn loyaliteit nu bij Holland of bij Nederland??????
En wat hier van te denken???

Ligt zijn loyaliteit nou bij schoonmakers?? En niet bij vuilnismannen? Wat een onduidelijkheid!!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:55:48 #85
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70605222
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:50 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

[..]
En waar baseer jij op dat Aboutaleb de wolf is?

Oh wacht Marokkaan staat in jouw boekje uiteraard gelijk aan een wolf
Krekker is de bom!
pi_70606820
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:55 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En waar baseer jij op dat Aboutaleb de wolf is?

Als wethouder van A'dam bracht hij al verslag uit aan de koning van Marokko en vanaf dat moment vertrouwde ik hem al niet meer. Natuur;ijk heeft deze man een dubbele agenda, Marrokanen zijn er altijd voor hun eigen volk,maar de huidige politiek zit zo met hun hoofd in de wolken dat ze er geen gevaar inzien. Als het hier een Belg of een Fransman betrof dan zou ik er geen gevaar inzien,maar het gaat hier over een Marrokaan die de Islam aanhangt,en met de huidige wereldproblemen die de Islam veroorzaakt had deze man nooit burgemeester van Rotterdam mogen worden. Kijk naar de peilingen zou ik zo zeggen.
to the point!
pi_70606876

[ Bericht 100% gewijzigd door turnpoint76 op 03-07-2009 11:43:02 ]
to the point!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:47:33 #88
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_70607041
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:40 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Als wethouder van A'dam bracht hij al verslag uit aan de koning van Marokko en vanaf dat moment vertrouwde ik hem al niet meer. Natuur;ijk heeft deze man een dubbele agenda, Marrokanen zijn er altijd voor hun eigen volk,maar de huidige politiek zit zo met hun hoofd in de wolken dat ze er geen gevaar inzien. Als het hier een Belg of een Fransman betrof dan zou ik er geen gevaar inzien,maar het gaat hier over een Marrokaan die de Islam aanhangt,en met de huidige wereldproblemen die de Islam veroorzaakt had deze man nooit burgemeester van Rotterdam mogen worden. Kijk naar de peilingen zou ik zo zeggen.
De peilingen steunen partijen die willen dat Marokkanen de taal leren, dat ze zich niet verliezen in criminaliteit, dat er hard wordt opgetreden tegen mensen die onze normen en waarden niet ondersteunen, partijen die willen dat Marokkanen integreren in de samenleving.
.
.
.
.
...maar alleen als ze putjesschepper blijven. Anders worden ze gevaarlijk
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:56:46 #89
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70609160
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:29 schreef paddy het volgende:

Dat er dus vraagtekens komen, ligt dus niet aan zijn kleurtje, maar aan de zottigheid van dergelijke informele bezoeken. Ze komen op mij in ieder geval niet logisch over als burgemeester. Is zijn taak toch helemaal niet?
Behalve burgemeester, is hij ook PvdA-prominent. Dus ook speler in het publieke debat rondom integratie en vreemdelingenzaken.

Je zou kunnen redeneren dat hij in dit geval een met Rotterdams geld aangewende reis niet mag gebruiken om daar met zijn partijpet op te babbelen. Aan de andere kant hebben de activiteiten die niet direct op Rotterdam slaan, wel maatschappelijke relevantie en nut, terwijl hij daar niet eens extra consultancy ofzo voor rekent.

Ik zag laatst dat Sharon Dijksma, die betaald wordt door de staat in haar functie als staatssecretaris, laatst een of ander rapport schreef wat betrof interne aangelegenheden binnen de pvda betrof. Zou ze dat geschreven hebben in de uren dat ze hoort te werken voor de staat op Onderwijs en Wetenschappen? Of 's avonds of in het weekend als PvdA-vrijwillger?
pi_70609449
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:34 schreef BUG80 het volgende:[..]

En wat hier van te denken???

Ligt zijn loyaliteit nou bij schoonmakers?? En niet bij vuilnismannen? Wat een onduidelijkheid!!
zijn loyaliteit ligt bij de ghostbusters.
pi_70615088
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Behalve burgemeester, is hij ook PvdA-prominent. Dus ook speler in het publieke debat rondom integratie en vreemdelingenzaken.

Je zou kunnen redeneren dat hij in dit geval een met Rotterdams geld aangewende reis niet mag gebruiken om daar met zijn partijpet op te babbelen. Aan de andere kant hebben de activiteiten die niet direct op Rotterdam slaan, wel maatschappelijke relevantie en nut, terwijl hij daar niet eens extra consultancy ofzo voor rekent.

Ik zag laatst dat Sharon Dijksma, die betaald wordt door de staat in haar functie als staatssecretaris, laatst een of ander rapport schreef wat betrof interne aangelegenheden binnen de pvda betrof. Zou ze dat geschreven hebben in de uren dat ze hoort te werken voor de staat op Onderwijs en Wetenschappen? Of 's avonds of in het weekend als PvdA-vrijwillger?
Wil je dit nu aangeven als een"maar zij doet het ook" Ik weet niet of ze het überhaupt doet als vrijwilliger. Doet aboutaleb het als vrijwilliger zou ik er trouwens ook niet achter staan. Wanneer hij met andere soort van Burgemeesters gedachten uit wil wisselen over hoe de ander een stad bestuurt, vind ik het heel wat anders dan meteen naar de minister van buitenlandse zaken te rennen.

Als we het hebben over zijn functie (of welke burgemeester dan ook) en dit soort gesprekken met een minister van buitenlandse zaken van een ander land? Ga je in mijn ogen gewoon te ver. Hij is nu eenmaal burgemeester en zie hem niet staan bij Bewindslieden van de PvdA, of als Tweede-Kamerlid in de lijst staan.

Dus probeer het eens met voorbeelden hoe ik het dan zou moeten zien. En hoe het als normaal gevonden moet worden. Dat "maar hij doet het ook"werkt dus niet bij mij, want ik praat niemand goed, die dergelijke acties gaan ondernemen.

Politiek gezien begint het alleen maar meer een verwarde kluwen wol te worden op deze manier volgens mij. Als burger probeer ik ook vaak alle pennenlikkers voorbij te gaan, en meteen degene te pakken te krijgen die de uiteindelijke beslissing maakt, maar in dit geval zou hij juist degene vragen moeten stellen/overleg plegen die daar ook werkelijk in zit. Hij is gewoon burgemeester en gaat dus niet over buitenlandse zaken. Waarom dus de juiste personen voorbij lopen?

Dat hij wat aan de vermoedelijke radicalisering en terrorisme etc etc wil doen, snap ik heel goed, maar wat hij nu gaat doen, is wat ik als burger soms doe. Als burger kan je dat maken (wanneer ze er in trappen) als Burgemeester vind ik dus van niet. Politiek gezien ook incorrect. Ik denk dus niet aan spionage ofzo, maar zie het ook niet als een normale actie. Hij heeft dus gewoon verantwoording af te leggen aan de regering, die hij volgens mij zo ook nog eens voor joker zet.
quote:
De lokale overheid zal het initiatief nemen om radicalisering te voorkomen, te signaleren en aan te pakken. Gemeenten zijn het beste in staat om een goed beeld te krijgen van mogelijke radicalisering binnen de gemeentegrenzen. Zij kunnen namelijk gesprekken voeren met de lokale gemeenschap en ze kunnen informatie krijgen van bijvoorbeeld de politie, sociale zaken, buurt- en clubhuizen en scholen. De landelijke overheid ondersteunt en adviseert lokale overheden bij het voorkomen, signaleren, inventariseren en aanpakken van radicalisering. En zij zorgt ervoor dat gemeenten genoeg mogelijkheden hebben om dat te doen. Zo biedt het wetsvoorstel ‘Bestuurlijke maatregelen nationale veiligheid’ het gemeentebestuur de mogelijkheid om meer op te treden tegen potentiële terroristen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 03-07-2009 16:01:34 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:11:01 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70616256
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Wil je dit nu aangeven als een"maar zij doet het ook" Ik weet niet of ze het überhaupt doet als vrijwilliger. Doet aboutaleb het als vrijwilliger zou ik er trouwens ook niet achter staan. Wanneer hij met andere soort van Burgemeesters gedachten uit wil wisselen over hoe de ander een stad bestuurt, vind ik het heel wat anders dan meteen naar de minister van binnenlandse zaken te rennen.

Als we het hebben over zijn functie (of welke burgemeester dan ook) en dit soort gesprekken met een minister van buitenlandse zaken van een ander land? Ga je in mijn ogen gewoon te ver. Hij is nu eenmaal burgemeester en geen lijsttrekker van de PvdA Tweede-Kamerverkiezingen.

Dus probeer het eens met voorbeelden hoe ik het dan zou moeten zien. En hoe het als normaal gevonden moet worden. Dat "maar hij doet het ook"werkt dus niet bij mij, want ik praat niemand goed, die dergelijke acties gaan ondernemen.

Politiek gezien begint het alleen maar meer een verwarde kluwen wol te worden op deze manier volgens mij. Als burger probeer ik ook vaak alle pennenlikkers voorbij te gaan, en meteen degene te pakken te krijgen die de uiteindelijke beslissing maakt, maar in dit geval zou hij juist degene vragen moeten stellen/overleg plegen die daar ook werkelijk in zit. Hij is gewoon burgemeester en gaat dus niet over buitenlandse zaken. Waarom dus de juiste personen voorbij lopen?

Dat hij wat aan de vermoedelijke radicalisering en terrorisme etc etc wil doen, snap ik heel goed, maar wat hij nu gaat doen, is wat ik als burger soms doe. Als burger kan je dat maken (wanneer ze er in trappen) als Burgemeester vind ik dus van niet. Politiek gezien ook incorrect. Ik denk dus niet aan spionage ofzo, maar zie het ook niet als een normale actie. Hij heeft dus gewoon verantwoording af te leggen aan de regering, die hij volgens mij zo ook nog eens voor joker zet.
[..]

Het gaat mij niet om 'maar hij/zij doet het ook' maar meer om aan te geven dat dit in de politiek vaker gebeurt. Mensen hebben een betaalde opbare functie, maar tevens blijven zij lid van een partij, waar ze ook nog wel eens voor kunnen worden ingeschakeld.

Ik bedacht me trouwens ook nog dat Abou misschien wel door de Marokkaanse minister uitgenodigd is omdat het natuurlijk opgevallen was dat een immigrant van mocro oorsprong burgemeester van een van de grootste steden van Nederland geworden is. Dus dat Aboutaleb specifiek met zijn Rooterdamse burgemeesterspet op in Marokko was en dat dan de Marokkaanse minister hem uitnodigt voor een gesprek. Zou Aboutaleb dat kunnen weigeren? Zou dat niet een klap in het gezicht van de gastheer zijn?

Wat ik al een paar posts lang probeer te zeggen is dat Aboutaleb voor Rotterdamse aangelegenheden naar Marokko ging maar daar ook nog met Marokkaanse hoogwaardigheidsbekleders heeft gepraat met de PvdA-pet op? Of met de pet van politicus die mogelijk bruggen kan helpen bouwen tussen Marokko en Nederland op bepaalde gebieden? Verhage begint natuurlijk te schreeuwen omdat ie bang is dat Aboutaleb zich te veel met zijn zaken bemoeit en de stoelen onder Verhage's stoel vandaan zaagt. Het had mij veel slimmer geleken als Verhage aan Aboutaleb had gevraagd verslag uit te brengen van zijn bezoek daar en zijn geprekken met hoogwaardigheidsbekleders en wie weet had Verhage er wel zijn voordeel mee kunnen doen op een of andere manier.

De timing van het bezoek is natuurlijk ook niet zo heul slim.
pi_70617030
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:37 schreef gelly het volgende:

[..]

http://www.rijnmond.nl/Ho(...)maattop%20in%20Seoul Met een goede reden dus, en niet op eigen houtje.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:35:13 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70617212
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

Het had mij veel slimmer geleken als Verhage aan Aboutaleb had gevraagd verslag uit te brengen van zijn bezoek daar en zijn geprekken met hoogwaardigheidsbekleders en wie weet had Verhage er wel zijn voordeel mee kunnen doen op een of andere manier.
nu draai je de zaken wel een beetje om. aboutaleb had niet op eigen houtje staatszaken moeten bespreken, terwijl het hem uitdrukkelijk verboden was.
pi_70617367
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:16 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ik wist het niet. Heb je meer voorbeelden van burgemeesters die bij ministers van andere landen op bezoek gaan?
Ga je nou juist hem vragen om zijn argumenten te onderbouwen?
X
X
X
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:54:52 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70617926
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nu draai je de zaken wel een beetje om. aboutaleb had niet op eigen houtje staatszaken moeten bespreken, terwijl het hem uitdrukkelijk verboden was.
En wat als hij op persoonlijke titel of als pvda-politicus dat gesprek voert, en niet als overheidsfunctionaris?

Bovendien; kan/mag Verhage iets verbieden aan Aboutaleb?
pi_70618124
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

En wat als hij op persoonlijke titel of als pvda-politicus dat gesprek voert, en niet als overheidsfunctionaris?

Bovendien; kan/mag Verhage iets verbieden aan Aboutaleb?
quote:
Volgens zijn woordvoerder is het al abnormaal dat een burgemeester zo'n gesprek voert
Het is in ieder geval niet normaal/gebruikelijk dat een burgemeester dergelijke gesprekken voert.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:10:40 #98
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70618464
Wat nu als Gert Leers gesprekken voert met Belgische en Duitse gezaghebbers over drugsbeleid van Maastricht eo?

Wordt Verhage dan ook kwaad?
pi_70618920
Moet je verhage vragen. Het gaat hier om aboutaleb.
pi_70619047
krijg je als je incapabele marokkanen zulke excuusbaantjes geeft
  maandag 6 juli 2009 @ 16:14:02 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_70704563
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:16 schreef arexes het volgende:
Jij bent nooit in Marokko geweest hoor ik. Kiezen tussen Rotterdam en Marokko is als kiezen tussen een kiezelsteen en een klomp goud, ten voordele van Marokko uiter-aard.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_70704656
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:49 schreef buachaille het volgende:
Tsja, de marokkaan moet zeker eens in de zoveel tijd rapport doen bij de koning van marokko. Dat is nou eenmaal de consequentie.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')