abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70767850
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef ultra_ivo het volgende:

Het eerste kwartaal is meestal vrij slap. Vorig jaar was er ook concurrentie, dat is niks nieuws. En de plannen van veel ontslagen zijn ook niets nieuws. Dat is iets wat het hogere managment al lang wil. Jij laat je in slaap sussen of kijkt niet ver genoeg.
Kwartaal 1 van 2009 vergeleken met kwartaal 1van 2006/2007/2008.
Wat is daar het probleem mee?
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70767855
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Dan moet je wat vaker per post versturen, want in Nederland komen die barcodes ook enorm veel voor (zit vaak al standaard in het briefmodel...)
Wordt naderhand op de brief gezet. Pas nadat het door een machine is gehaald. Je kan dit ook vooraf doen wat in het buitenland gebeurd. Voor de vezender hoeft dat niet veel werk te zijn. Voor TNT kan het zomaar betekenen dat de sorteerploeg met de helft kan worden gereduceerd.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Weet je hoe duur personeel is dat die automaat moet uitleggen? Dat probleem lost zich met de tijd waarschijnlijk zelf wel op, maar goed.
Ja, want het is mijn job. Het verdient zichzelf terug.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 06:52:40 #203
73911 ultra_ivo
pi_70767904
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 06:32 schreef kdijkstra het volgende:

Voor TNT kan het zomaar betekenen dat de sorteerploeg met de helft kan worden gereduceerd.
[..]
Het Alima-personeel is maar een klein deel van het personeel dat op een sorteercentrum werkt. Net zoals de handsorteerders maar een klein deel zijn. Het overgrote deel gaat al machinaal.
Nogmaals, jouw informatie is erg gedateerd.
pi_70767949
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 06:52 schreef ultra_ivo het volgende:

Het Alima-personeel is maar een klein deel van het personeel dat op een sorteercentrum werkt. Net zoals de handsorteerders maar een klein deel zijn. Het overgrote deel gaat al machinaal.
Nogmaals, jouw informatie is erg gedateerd.
Klein deel vind ik wel tegenvallen.

6 Sorteer centra en dan nog eens 186 decentrale verdeelcentra. Daar werken 10.000-14.000 werknemers. Het is maar wat je een klein deel noemt.

Sorteerders verdienen geloof ik iets meer dan een postbezorger. Er valt zeker nog winst te halen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:33:42 #205
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70769408
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

6 Sorteer centra en dan nog eens 186 decentrale verdeelcentra. Daar werken 10.000-14.000 werknemers. Het is maar wat je een klein deel noemt.

Sorteerders verdienen geloof ik iets meer dan een postbezorger. Er valt zeker nog winst te halen.
Je vergeet 1 ding: machines zijn niet perfect. De meest voorkomende postsorteermachine (die voor de kleinpost) heeft moeite met handgeschreven stukken, stukken met een niet standaard vorm, met het herkennen van bijvoegsels (a/b/c etc). Dat komt voor een groot gedeelte in het reject, en is zo'n 1 tot 10% van de totale post.

en dan kunnen ze grofpost nog niet eens goed sorteren, want: met plastic omwikkelde stukken laten de machines vastlopen, er zit veel verschil in hoe groot en dik grofpost kan zijn, wat het ontwikkelen van een machine die dat aankan stukken lastiger maakt.

Bovendien dienen machines ook onderhouden te worden, en wat als zo'n machine kapot gaat? Heb al meermaals meegemaakt dat beide machines in ons centrum buiten bedrijf waren. Toen kon dat nog opgevangen worden door extra personeel in te zetten om zo alles op de kasten in te kunnen gooien. Zie je het probleem als het gebeurt als er nauwelijks meer personeel te vinden is op zo'n centrum?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:58:01 #206
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70777600
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 06:32 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Wordt naderhand op de brief gezet. Pas nadat het door een machine is gehaald. Je kan dit ook vooraf doen wat in het buitenland gebeurd. Voor de vezender hoeft dat niet veel werk te zijn. Voor TNT kan het zomaar betekenen dat de sorteerploeg met de helft kan worden gereduceerd.
Hier op kantoor gebeurt dat al voordat de brief wordt verstuurd; je informatie loopt achter.
quote:
[..]

Ja, want het is mijn job. Het verdient zichzelf terug.
Kijk, gewoon eigenbelang dus dat je die postbodes weg wilt hebben.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 17:34:39 #207
73911 ultra_ivo
pi_70785893
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik geloof dat je van alles door elkaar haalt. Jouw fout is vooral dat je iedereen die maar een klein deel van zijn werkdag besteedt aan sorteren gelijk als fulltime sorteerder ziet. Dat klopt totaal niet. Het meeste personeel van de sorteercentra bedient sorteermachines. Helaas voor jou, die hebben ook personeel nodig. Dan is een deel van het personeel op de vorbereidingscentra ook bezig met het bedienen van huisnummersorteermachines. Het grooste deel van het personeel van de sorteercentra is parttimer. Dat vanwege de ARBO-wetten die het niet toestaan om werknemers continu nachtdiensten te laten draaien. De meeste sorteermachines draaien namelijk in de nacht.
Grote en kleine poststukken samen in 1 machine sorteren is nog nooit iemand gelukt. Wil je grote stukken tot op huisnummer sorteren heb je waanzinnig grote machines nodig. Puur en alleen vanwege het formaat. Dat is niet reeel. Je hebt dus nog altijd mensen nodig om grote en kleine geautomatiseerd verwerkte post samen te voegen.
De werkzaamheden die nodig zijn om aan jouw wensen te voldoen (machines bedienen, bedrijvenpost verzorgen) bedragen al snel 3 werkuren per dag per postbode. Daar zit dus geen winst in als jouw plannen (pure theorie) doorgevoerd zouden worden. Daarnaast moet de post voor de goedkope krachten op straat ook voorbereid worden. Dat is nu al snel een uur of 3 per dag. Schiet niet veel over.
pi_70785991
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:58 schreef Stupendous76 het volgende:

Hier op kantoor gebeurt dat al voordat de brief wordt verstuurd; je informatie loopt achter.
Geld dat ook voor alle brieven die in de brievenbus kan gaan? Informatie loopt niet achter.

Zolang niet alle post van barcode wordt voorzien bij de inname is er verbetering vatbaar. Corrigeer me wanneer dit wel het geval is.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:58 schreef Stupendous76 het volgende:
Kijk, gewoon eigenbelang dus dat je die postbodes weg wilt hebben.
Industruele automatisering is mijn interesse. Ik heb zelf (nu) nul komma nul met post sorteren te maken. In het verleden wel met sorteren van pakketjes en daardoor ook met post. Algoritme en machines die sorteren zijn identiek. Dan praten we over machines die in staat zijn om 40.000-80.000 objecten te sorteren. De R&D waar ik een tijdje bij gedetacheerd was had de jaar daarvoor pakket sorteer centra gemaakt in de VS die qua volume (op dat ogenblik) geen gelijke kende.

De sorteer machines in kwestie zijn heel wat geavanceerder dan wat TNT heeft. Er is momenteel bij mijn weten nog maar 1 Europees bedrijf die zo'n sorteer machine heeft en dat is niet TNT. Nogmaals ik heb er nul komma nul aandeel in. Tegenwoordig ben ik met heel andere processen bezig maar op het gebied van volautomatisch sorteren met daarbij gekoppeld productherkenning (adressen) heeft wel mijn interesse en ik kan er technisch inhoudelijk wel het een en ander vertellen. Naar alle waarschijnlijkheid ook wel maken.
pi_70786161
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Grote en kleine poststukken samen in 1 machine sorteren is nog nooit iemand gelukt.
In de VS wordt dat reeds gedaan. Is een Nederlands bedrijf die de machines heeft geplaatst. Ik zie geen enkele reden waarom het niet kan. Betekent wel dat vooraf strenger gecontroleerd moet worden of brieven voorzien zijn van bijvoorbeeld een barcode. Zijn ook wel andere mogelijkheden te bedenken waardoor het inlezen van addressen beter gaat.

's Nachts werken kan prima. Ken genoeg bedrijven die in ploegendienst werken waarbij er een nachtploeg is. Verder heb je beroepen die alleen 's nachts operationeel zijn. Wat denk je van mensen die bijvoorbeeld de ochtend krant drukken of bewakers die panden 's nachts bewaken. Arbo verbiedt niet werkzaamheden in de nacht.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 17:50:03 #210
73911 ultra_ivo
pi_70786275
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:38 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Geld dat ook voor alle brieven die in de brievenbus kan gaan? Informatie loopt niet achter.

Zolang niet alle post van barcode wordt voorzien bij de inname is er verbetering vatbaar. Corrigeer me wanneer dit wel het geval is.
[..]

Industruele automatisering is mijn interesse. Ik heb zelf (nu) nul komma nul met post sorteren te maken. In het verleden wel met sorteren van pakketjes en daardoor ook met post. Algoritme en machines die sorteren zijn identiek. Dan praten we over machines die in staat zijn om 40.000-80.000 objecten te sorteren. De R&D waar ik een tijdje bij gedetacheerd was had de jaar daarvoor pakket sorteer centra gemaakt in de VS die qua volume (op dat ogenblik) geen gelijke kende.

De sorteer machines in kwestie zijn heel wat geavanceerder dan wat TNT heeft. Er is momenteel bij mijn weten nog maar 1 Europees bedrijf die zo'n sorteer machine heeft en dat is niet TNT. Nogmaals ik heb er nul komma nul aandeel in. Tegenwoordig ben ik met heel andere processen bezig maar op het gebied van volautomatisch sorteren met daarbij gekoppeld productherkenning (adressen) heeft wel mijn interesse en ik kan er technisch inhoudelijk wel het een en ander vertellen. Naar alle waarschijnlijkheid ook wel maken.
Goed, ik heb veel aan de andere kant gestaan, niet alleen als postbode maar ook als operator SMG (Sorteermachine Groot) en HSM (Huisnummersorteermachine). Een machine van het formaat SMG past maar zelden in een decentraal centrum. Een HSM dan weer wel. Vandaar mijn uiterste scepsis in het gezamenlijk sorteren op huisnummer van grote en kleine post. Zou je een dergelijke machine bouwen (wat je ongetwijfelt zult kunnen) is maar de vraag of die op een economisch verantwoorde manier te exploiteren valt. De grondprijzen nabij de plekken waar de post bezorgd moet worden zijn vrij hoog, m.n. in de Randstad.
De huidige grote sorteercentra (Den Bosch, Zwolle, Nieuwegein, Amsterdam en Rotterdam) zijn gevestigd op industrieterreinen. Dat levert al problemen op met de aanvoer van werknemers. Het is niet voor niks dat ik 2 jaar lang van Maastricht pendelde naar Den Bosch (en een fors deel andere collega's uit het zuiden ook). Er bleek op de werkvloer een fors verschil in prestatie te zijn tussen het personeel dat al lang aan het bedrijf is verbonden en tijdelijk personeel.
TNT bezit dus diverse soorten sorteermachines. Ik weet niet of ik de herkomst daarvan mag noemen hier dus ik zal dat maar laten. M.n. de kleine post wordt zoals al gezegd tot op huisnummerniveau automatisch gesorteerd. Veel verder kun je niet gaan. Grote post is het probleem. En die wordt voornamelijk door bedrijven verstuurd. Met name bij actie's krijg je te vaak problemen doordat allerhande designers de post opleuken en daardoor de machines problemen hebben. Of er worden snuisterijen bij tijdschriften gestopt waarbij het plastic om het tijdschrift heen niet stevig genoeg is. De daaruit volgende ellende kun je je dan wel voorstellen. Ook leuk is harde voorwerpen in kleine enveloppen. Zo lang de commercielen zich het vuur uit de sloffen lopen om de verzender het zo aangenaam mogelijk te maken gaan jouw ideeën van de afzender dwingen de post op een bepaalde manier aan te voeren niet lukken.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 17:51:30 #211
73911 ultra_ivo
pi_70786310
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:44 schreef kdijkstra het volgende:

Arbo verbiedt niet werkzaamheden in de nacht.
Verbieden niet, beperken wel. Als ik me niet vergis maximaal 7 weken nachtdienst (dus 35 nachtdiensten) per 13 weken. Dat is dus niet fulltime, wel parttime.
pi_70786741
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:

Verbieden niet, beperken wel. Als ik me niet vergis maximaal 7 weken nachtdienst (dus 35 nachtdiensten) per 13 weken. Dat is dus niet fulltime, wel parttime.
Je kan als TNT ook bijvoorbeeld wat eerder de post gaan ophalen. Ipv 18:00 maar om 15:00. Is qua wegverkeer ook nog eens gunstiger.

De gemiddelde capaciteit van een TNT sorteercentra zijn 25.000 brieven/uur.

In de VS, Duitsland en China zijn al sorteer centra's die 300.000 brieven/uur sorteren. Meer brieven in minder tijd. Dan duurt sorteren niet meer een hele nacht maar een paar uurtjes en kun je mogelijk ook wat sorteer centra's sluiten. Het is een Nederlands bedrijf die de sorteer centra's in Duisland en de VS heeft gebouwd. De techniek is er en wordt al succesvol in het buitenland toegepast. Die kunnen met minder mensen meer sorteren.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 18:10:57 #213
73911 ultra_ivo
pi_70786886
Dat gemiddelde staat wel erg laag. Ik werkte op de oudste SMG en wij zaten er fors boven. De SMK is nog eens veel sneller.
Bedrijven willen hun post pas om 18 uur opgehaald hebben, niet om 15 uur. Dat merk je ook aan het moment waarop privé bedrijfjes die ook aan haalservice doen de post aanbieden.
Je vergeet in jouw berekeningen trouwens dat het Nederlands wegennet flink wat meer gebruikt wordt dan het wegennet in Duitsland of de VS.
pi_70787051
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat gemiddelde staat wel erg laag. Ik werkte op de oudste SMG en wij zaten er fors boven. De SMK is nog eens veel sneller.
Bedrijven willen hun post pas om 18 uur opgehaald hebben, niet om 15 uur. Dat merk je ook aan het moment waarop privé bedrijfjes die ook aan haalservice doen de post aanbieden.
Je vergeet in jouw berekeningen trouwens dat het Nederlands wegennet flink wat meer gebruikt wordt dan het wegennet in Duitsland of de VS.
Daarom zei ik ook dat 15:00 wat gunstiger is met het ophalen.

Ik zeg ook gemiddeld. Wat de max. capaciteit is van de machine is niet interessant. Het gaat om de daadwerkelijk behaalde capaciteit en brieven gaan vaak door meerdere machines heen alvorens ze bij de juiste vak aankomen. Laat het duidelijk zijn dat er nog wel enig efficiency voordeel te halen. Vooral het dure OCR systeem om de handgeschreven adressen te herkennen moet nodig vervangen worden. Voor OCR begrippen een van de beste systemen maar een handschrift of een barcode is voor een machine een wereld van verschil.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 19:24:48 #215
73911 ultra_ivo
pi_70789119
Jij kijkt naar het technisch optimale, ik kijk naar dat wat reeel binnen relatief korte tijd haalbaar is. Dat haalbare hangt vooral van de acceptatie door de klanten af.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:53:04 #216
80382 manny
30 is best veel
pi_70790109
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Je kan als TNT ook bijvoorbeeld wat eerder de post gaan ophalen. Ipv 18:00 maar om 15:00. Is qua wegverkeer ook nog eens gunstiger.

In de VS, Duitsland en China zijn al sorteer centra's die 300.000 brieven/uur sorteren. Meer brieven in minder tijd. Dan duurt sorteren niet meer een hele nacht maar een paar uurtjes en kun je mogelijk ook wat sorteer centra's sluiten. Het is een Nederlands bedrijf die de sorteer centra's in Duisland en de VS heeft gebouwd. De techniek is er en wordt al succesvol in het buitenland toegepast. Die kunnen met minder mensen meer sorteren.
Gozer: er zijn 6 sorteercentra. Die verwerken elke nacht alle post, die capaciteit die jij roept is daar veuls te weinig voor. Die capaciteit van ongeveer 25.000 is per machine per uur, en in een sorteercentrum staan er minimaal een stuk of 10-15 , dus met die capaciteit zit het wel goed, er staan eerder teveel dan te weinig machines

In nederland is het postproces al uitermate efficient en slim ingericht; en dat kan ook in zo'n klein landje met relatief veel post per adres.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_70791303
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:53 schreef manny het volgende:

Gozer: er zijn 6 sorteercentra. Die verwerken elke nacht alle post, die capaciteit die jij roept is daar veuls te weinig voor. Die capaciteit van ongeveer 25.000 is per machine per uur, en in een sorteercentrum staan er minimaal een stuk of 10-15 , dus met die capaciteit zit het wel goed, er staan eerder teveel dan te weinig machines

In nederland is het postproces al uitermate efficient en slim ingericht; en dat kan ook in zo'n klein landje met relatief veel post per adres.
In Luik staat de grootste sorteer centra van TNT van poststukken. Die heeft een capaciteit van 76.500 per uur.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:34:41 #218
188877 Stupendous76
pi_70791632
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:38 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Bij deze dan het corrigeren van jouw nieuwe posting: je komt met een aanvullende voorwaarde, da's gemakkelijk scoren voor je onderbouwing.
Heel veel kantoorpost gebeurt al met streepjescode. Veel niet-kantoorpost niet. Is ook wel logisch, zelfs jij kan niet foutloos een streepjescode uitschrijven. Het argument dat je dat kan printen komt volkomen te vervallen als jouw collega vanuit Sakhalin of omgeving je een kaartje wil sturen. Uberhaupt: post uit het buitenland, hoe wil je dat gaan doen?
quote:
[..]

In dit topic zitten een aantal mensen die met die machines werken, het lijkt mij redelijk betrouwbaar als die zeggen dat een en ander nog wel meevalt qua mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupendous76 op 08-07-2009 20:45:28 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:36:40 #219
188877 Stupendous76
pi_70791693
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zullen bedrijven leuk vinden...
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:40:19 #220
188877 Stupendous76
pi_70791822
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:26 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

In Luik staat de grootste sorteer centra van TNT van poststukken. Die heeft een capaciteit van 76.500 per uur.
edit: zie onder
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:40:25 #221
80382 manny
30 is best veel
pi_70791826
quote:

[..]

Crap. in Luik worden pakketten / exprespost-stukken gesorteerd die door vanuit heel europa binnenkomen en dezelfde nacht weer naar alle europese TNT bedrijven gaan. /totaal ander verhaal.

In Belgie heeft TNT geen postbedrijf, en alle nederlandse post wordt in Nederland gesorteerd.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 20:42:05 #222
73911 ultra_ivo
pi_70791882
quote:

[..]

Sorry, maar qua oppervlakte voor briefpost haalt dit sorteercentrum het niet bij een gewoon brievensorteercentrum. De meeste oppervlakte zit daar voor pakketpost. (Of je moet de opstelruimte voor vliegtuigen erbij gaan rekenen.)
pi_70792937
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:40 schreef manny het volgende:
Crap. in Luik worden pakketten / exprespost-stukken gesorteerd die door vanuit heel europa binnenkomen en dezelfde nacht weer naar alle europese TNT bedrijven gaan. /totaal ander verhaal.

In Belgie heeft TNT geen postbedrijf, en alle nederlandse post wordt in Nederland gesorteerd.
Informatie komt van TNT site zelf en wordt wel onderscheidt gemaakt tussen post en pakketten. Luik is volgens TNT gekozen vanwege centrale ligging, de luchthaven en de goedkope tarieven die het hanteerd.

In het buitenland zie je dat het tendens is om sorteer centrale's steeds meer te concentreren meer post te sorteren in minder tijd. Ik denk dat op dat gebied nog best wat efficiency gehaald kan worden vooral door de adressen op een andere manier aan te bieden aan de machines. Dan denk ik even vanuit automatiseringsoogpunt.

Ik wens iig alle TNTers veel succes de komende tijd. Ondanks dat ik niet de leukste dingen heb gezegd of herorganisatie van bezorging en meer efficiency van sorteer centrale's ben ik zeer van bewust dat dit gepaard zal gaan met onrust binnen het personeel. Deels zelf veroorzaakt door de salaris verlaging weg te stemmen maar dat maakt de leed niet minder.

Ik denk wel dat diegenen die bij TNT blijven en over ~5 jaar nog werken dat het bedrijf een metamorfose is ondergaan. Het zal afgeslankt en nog verder geautomatiseerd verder gaan.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:13:08 #224
80382 manny
30 is best veel
pi_70792974
de groeten knul.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2009 @ 22:12:37 #225
73911 ultra_ivo
pi_70795085
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:12 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Informatie komt van TNT site zelf en wordt wel onderscheidt gemaakt tussen post en pakketten. Luik is volgens TNT gekozen vanwege centrale ligging, de luchthaven en de goedkope tarieven die het hanteerd.
Er is verschil tussen TNT Post en TNT Express. Dat is een enorm verschil in bedrijfsvoering.
quote:
In het buitenland zie je dat het tendens is om sorteer centrale's steeds meer te concentreren meer post te sorteren in minder tijd. Ik denk dat op dat gebied nog best wat efficiency gehaald kan worden vooral door de adressen op een andere manier aan te bieden aan de machines. Dan denk ik even vanuit automatiseringsoogpunt.
Die centralisatie en automatiseringsslag is bij TNT/TPG/PTT Post al voor een fors deel gemaakt. TNT Post in Nederland loopt internationaal gezien behoorlijk voorop.
Probleem is dat jij alleen vanuit automatiseringsoogpunt. Als postbode/vml. operator en vml. politicus kijk ik naar het totale plaatje. Daar hoort de specifieke geografische situatie van het land, de sociale acceptatie en de verkeerssituatie ook bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')