Hoezo? Concurrentie is in principe toch gezond?quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:14 schreef Keltie het volgende:
Die markt vrijgeven is het domste wat er ooit is gedaan...
en dat hebben de leden van de vakbonden afgewezen, dus dat salaris is nog precies hetzelfde en dit is het gevolg.... lekker solidair van de medewerkers dus..quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:22 schreef Trickeyrick het volgende:
En een paar maanden geleden moesten ze daar hun salaris inleveren zodat er geen ontslaggolf zou vallen?
Lekker management...
Ik ben een jaartje of 5 postbode geweest. Eerst bij PTT, toen bij TPG en toen bij TNT.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:16 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hoezo? Concurrentie is in principe toch gezond?
Wel constateer ik dat bepaalde aanbieders er een pestbende van maken en dat je meestal als ontvangende partij niets te zeggen hebt over de keuze van postbedrijf van de verzender.
Klopt ja. TNT hanteert een strak beleid , laatst een pakketje gekregen via een andere bezorger werd mijn pakketje gewoon in de stromende regen naast de voordeur onder een bloembak neergezet . Echt compleet falend beleid .quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:42 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik ben een jaartje of 5 postbode geweest. Eerst bij PTT, toen bij TPG en toen bij TNT.
Vanaf het moment dat de markt openging werd het 1 grote pleurisbende; alles moest sneller en goedkoper, groot verloop van zaterdagkrachten (komt kwaliteit niet ten goede) en de klachten bleven binnenkomen.
En met de klachten bedoel ik dat ik dan tijdens m'n wijkronde door mensen word aangesproken op foutieve bezorging terwijl dit door Selectvracht/ Sandd was bezorgd
Mensen snapten dat nl ook niet echt
Zaken als de post, daar moet je niet aan de kwaliteit komen en dat gebeurd automatisch door concurrentie (zaken moeten nl goedkoper).
das dan wel weer mooi plus het feit dat die zeikende vakbonden nu 11.000 leden minder hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:28 schreef manny het volgende:
[..]
en dat hebben de leden van de vakbonden afgewezen, dus dat salaris is nog precies hetzelfde en dit is het gevolg.... lekker solidair van de medewerkers dus..
Solidair solidair... Hoe zou jij het vinden als je al 20 jaar (of meer) bij een bedrijf werkt en je ineens 25% salaris in mag leveren? Die mensen hebben ook gewoon een huis en kinderen. Lever maar eens zoveel in, dat heeft voor de levens van die werknemers grote gevolgen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 07:28 schreef manny het volgende:
[..]
en dat hebben de leden van de vakbonden afgewezen, dus dat salaris is nog precies hetzelfde en dit is het gevolg.... lekker solidair van de medewerkers dus..
Hangt ervan af hoe je solidair definieerd. Als je het omvallen van een bedrijf zoals General Motors of Chrysler solidair noemt. Die twee bedrijven betalen ook meer aan hun werknemers dan de directe concurenten.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:48 schreef Dutch_Courage het volgende:
Solidair solidair... Hoe zou jij het vinden als je al 20 jaar (of meer) bij een bedrijf werkt en je ineens 25% salaris in mag leveren? Die mensen hebben ook gewoon een huis en kinderen. Lever maar eens zoveel in, dat heeft voor de levens van die werknemers grote gevolgen.
Blijft echter wel buiten kijf staan dat TNT haar medewerkers véél beter betaalde dan dat Sandd en Selektmail dat deden. TNT zat echter wel met arbeidsvoorwaarden die nog stammen uit de tijd dat postbodes ambtenaren waren. De nieuwe aanbieders hebben dus een duidelijk voordeel op TNT. En tja, TNT is ook gewoon een bedrijf dat streeft naar efficiëntie. Dit zijn dus logische stappen. Ze hadden een behoorlijk goede uitstroomregeling, maar helaas hebben daar te weinig mensen gebruik van gemaakt.
Ik snap wel waarom TNT deze stappen neemt, maar voor de mensen die er werken is het natuurlijk erg zuur. Zeker omdat TNT gewoon nog steeds winst maakt elk jaar. Verkoop 25% inleveren op je salaris dan maar eens aan je werknemers. Bovendien was het wantrouwen tussen het management en de gewone werknemers al redelijk groot.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:01 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je solidair definieerd. Als je het omvallen van een bedrijf zoals General Motors of Chrysler solidair noemt. Die twee bedrijven betalen ook meer aan hun werknemers dan de directe concurenten.
Zonder de ingrijpen van TNT kan ik goed begrijpen dat de concurentie positie van TNT onder druk staat. Ik denk dat het beter is dat TNT behouden blijft. Voor TNT zijn dan weinig opties dan het snijden in personeelskosten om de goedkoper opererende concurenten het hoofd te bieden. Die kunnen met goedkope 20-25 jarigen beginnen terwijl TNT veel 25+ in dienst heeft.
Concurentie is goed. Iedereen wil minder betalen bij hun post order bestelling en dit zijn dan een van de gevolgen.
Het gaat natuurlijk niet enkel en alleen om bezorgers héquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
11.000 man om op 7 miljoen adressen te bezorgen? Da's 600 adressen per persoon, een beetje krantenbezorger doet dat in twee uurtjes. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die NIET ontslagen worden.
Ja inderdaad want de TNT bestaat alleen maar uit bezorgers.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
11.000 man om op 7 miljoen adressen te bezorgen? Da's 600 adressen per persoon, een beetje krantenbezorger doet dat in twee uurtjes. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die NIET ontslagen worden.
Nu leveren ze 30% in en zijn ze hun bedrijf kwijt. De keuze is dus de verkeerde gebleken.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:48 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Solidair solidair... Hoe zou jij het vinden als je al 20 jaar (of meer) bij een bedrijf werkt en je ineens 25% salaris in mag leveren? Die mensen hebben ook gewoon een huis en kinderen. Lever maar eens zoveel in, dat heeft voor de levens van die werknemers grote gevolgen.
Met 0.5% fail-rate...quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:12 schreef Drugshond het volgende:
11k banen.....is niet misselijk. Zeker als je bedenkt dat je added value een beetje fietsen en straat/huisnummer herkenning is.
Buschauffeur?quote:Probeer dan nog maar eens een passend beroep te vinden (fail).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |