abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70600724
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:00 schreef bixister het volgende:
pinda's bevatten olie, en dat is extra gevaarlijk als dat in de longen belandt.
Hasj zit toch ook olie in?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  vrijdag 3 juli 2009 @ 04:16:38 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_70600791
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 04:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hasj zit toch ook olie in?
Ik denk dat er vrij weinig ouders zijn die hun kinderen voor hun 6e hasj geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 juli 2009 @ 07:21:22 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70601088
quote:
Klopt, dat is de reden. Pinda's zijn extra gevaarlijk bij verslikken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70601102
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 07:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat kan er gebeuren dan?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70604796
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:10 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Pfff ja, dat lijkt me dus echt super eng Er moet dus eerst een ongeluk gebeuren, voordat er iets aan gedaan wordt. Zal het eens aankaarten komend schooljaar bij het team.
En tot die tijd zittend op een stoel opeten. Snoepen en spelen/rennen gaan niet samen. Het is het een of het ander. Da's toch niet zo moeilijk in te voeren in je eigen klas?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:21:18 #31
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_70606157
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 07:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Leg uit!
Dat wist ik heel niet en ben toch wel benieuwd
pi_70607024
naar wat ik begrepen heb (maar ik kan er zo gauw geen goed linkje van vinden) kan die olie een laagje vormen op de longblaasjes, en ze daarmee afsluiten, waardoor je kunt stikken. dat geldt ook voor volwassenen hoor, maar onder een bepaalde leeftijd (± 6 jr) verslikken kinderen zich nog wat vaker en wordt dus aangeraden om ze ze gewoon nog niet te geven.

hetzelfde is trouwens het geval voor baby-olie, dat moet je niet in bad doen omdat dat ook zo'n laagje vormt, en als ze zich dan perongeluk verslikken in wat badwater is dat levensgevaarlijk. badolie daarentegen lost wel goed op, en is daardoor minder gevaarlijk.
pi_70607146
Ook in verband met allergie. Ik heb het even opgezocht:

Pinda-allergie komt vooral bij jonge kinderen; mogelijk omdat het maagdarm-kanaal en het afweersysteem dan nog niet volledig zijn ontwikkeld. Hierdoor worden de pinda's nog niet voldoende verteerd en onnodig veel anti-stoffen tegen pinda-allergenen ontwikkeld, waardoor de reactie heftiger is dan bij oudere kinderen en volwassenen.

Pinda-bestanddelen komen op ruime schaal voor in zoete en hartige voedingswaren, waaronder chocolade, gebak, hartige snacks, ijs en pinda- of aarnoten-olie (mayonaise, margarine, bakvet en vis in blik). Ook bevatten heel wat huidmiddeltjes pinda-olie.

Mogelijke verschijnselen (o.a.)
Gezwollen keel met als gevolg bemoeilijkte ademhaling en -soms zeer ernstige- benauwdheid.

Geef dus liever geen pinda's aan kleine kinderen.
pi_70607748
quote:
Ah wist ik niet
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:43 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En tot die tijd zittend op een stoel opeten. Snoepen en spelen/rennen gaan niet samen. Het is het een of het ander. Da's toch niet zo moeilijk in te voeren in je eigen klas?
Dat voer ik zeker in ja. De anderen laten de kinderen het eten meenemen naar buiten, maar dan begin ik wel 5 minuutjes eerder met eten en drinken ofzo
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')