abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70568674
Wat vinden jullie als ouders zijnde daar eigenlijk van?

Ik zie altijd ontzettend veel kinderen op het schoolplein van die Fireballs eten. Ze stoppen dus die ballen helemaal in de mond en rennen daar mee rond Ik zeg dan als leerkracht dat ze niet mogen rennen met die dingen in de mond, maar het liefst zou ik die dingen verbieden Ik heb altijd het gevoel dat je heel snel kunt stikken in die dingen.

Vanaf wanneer laten jullie je kinderen van die grote kauwgomballen eten?
Noot noot.
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:51:51 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_70568977
Ik was een jaar of 5 toen ik die grote krengen kreeg.

Trouwens wel altijd bij verteld dat we niet moesten rennen als we aan het eten waren. Ook nooit gedaan btw.

Nog steeds niet eigenlijk
pi_70569558
Verantwoording van de ouders / leerkrachten . Zelf zou ik die dingen verbieden als ik leraar zou zijn.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:31:11 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70581646
En open!

Die van mij is daar iig nog veel te klein voor dus geen idee nog...
pi_70581713
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 04:01 schreef Pacmaniac het volgende:
Verantwoording van de ouders / leerkrachten . Zelf zou ik die dingen verbieden als ik leraar zou zijn.
Ik zou het graag willen, maar als er bv kauwgomballen getrakteerd worden, dan kan ik het gewoon niet verbieden. Wel verbied ik ze om er mee te rennen o.i.d.
Noot noot.
pi_70581773
mijn dochter wordt in oktober 4 maar die krijgt echt nog geen kauwgombal of kauwgom.

niet zolang geleden had er een kindje getrakteerd op de psz. In het zakje zat ook iets van kauwgom en dat heb ik eruit gehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_70582056
Ik vind het al eng als Linde met een soepstengel of zoiets in haar mond rent. Voorlopig zeker geen kauwgomballen dus
pi_70582174
Dan laat je ze die ballen lekker thuis opeten... of zittend op een stoel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:47:34 #9
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70582180
Hier ook pas met 5 jaar kauwgom. En verder... niet rennen/lopen met iets in je mond. Zeker niet met kauwgomballen of lollies.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:58:56 #10
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_70582562
Kauwgom en lollie's worden hier niet op school gegeten als het getrakteerd wordt. Dat wordt dus altijd meegegeven naar huis. Thuis mag ze overigens sinds kort kauwgom (ze wordt in november 6) maar dat was meer omdat ze er eerder niet naar taalde. Overigens wel zitten er mee, niet rennen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_70582786
Ik vind kauwgom gewoon helemaal niets, ik vind het een vreselijk gezicht dat herkauwen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:06:26 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_70582811
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind kauwgom gewoon helemaal niets, ik vind het een vreselijk gezicht dat herkauwen...
Ja das ook mijn idee, maar Suus vind het dus heerlijk? Oke, maar dan wel thuis op de bank en NIET smakken!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:13:32 #13
62233 Jelief
ikke lief!
pi_70583036
en kauwgom, krijgt Emma voorlopig niet (ze wordt in oktober 4). Ik zou niet weten waarom ze dat zou moeten kauwen. Tegen de tijd dat ze een frisse adem moet hebben is het vroeg genoeg.
-wij kauwen zelf ook geen kauwgom-
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:33:57 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70583772
Kauwgomballen trakteren?! Hier op school de regel dat lollies en aanverwante dingen thuis opgegeten worden. Misschien is dat wat? Zelf heb ik een hekel aan lollies en van die harde grote snoepen Ze mogen ze alleen opeten al zittend op een stoel. Veels te eng anders.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70584924
Sander krijgt sinds kort kauwgom/kauwgomballetjes maar alleen als we weggaan met de auto. En zodra hij gaat smakken mag hij zijn kauwgom inleveren. Dus rennen zit er dan ook niet bij.
Ik ben er totaal geen fan van. Die dingen barsten van de kleurstoffen.
pi_70586085
Mijn zoontje van 4 mag van mij nog geen kauwgom/ kauwgom ballen. Hij heeft het wel eens gehad, maar snapt het principe niet goed dat je kauwgom niet mag doorslikken. Lolly mag ie wel, echter moet ie daar bij gaat zitten van mij.
En sowieso mag ie nooit rennen met iets van eten of snoep in zn mond. Veelste bang dat ie er in stikt.

Ik vind het wel een goede regel van geen kauwgom of hard snoep op school. Je kan lastig de hele klas continue in de gaten houden, helemaal niet met buiten spelen e.d. Een ongelukje zit in een klein hoekje ten slotte.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 juli 2009 @ 18:56:56 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70587371
Bij ons op de basisschool is een kind uit t klimrek gevallen met zo'n ding in de mond dat de keel inschoot.
n 8e-groeper was er toen op tijd bij (kinderehbo) en heeft m eruit gehaald.
daarna was t verboden op school, niet verwonderlijk overigens
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70587689
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:56 schreef Ynske het volgende:
Bij ons op de basisschool is een kind uit t klimrek gevallen met zo'n ding in de mond dat de keel inschoot.
n 8e-groeper was er toen op tijd bij (kinderehbo) en heeft m eruit gehaald.
daarna was t verboden op school, niet verwonderlijk overigens
Pfff ja, dat lijkt me dus echt super eng Er moet dus eerst een ongeluk gebeuren, voordat er iets aan gedaan wordt. Zal het eens aankaarten komend schooljaar bij het team.
Noot noot.
pi_70590125
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:33 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik zou het graag willen, maar als er bv kauwgomballen getrakteerd worden, dan kan ik het gewoon niet verbieden. Wel verbied ik ze om er mee te rennen o.i.d.
Trakteren ook gewoon verbieden , levensgevaarlijk die dingen rennend of zittend .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 juli 2009 @ 20:33:08 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70590359
Hier tot 6 jaar geen kauwgom en geen pinda's. En niet lopen met een lolly (dat geldt nog steeds).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Trouwste user 2022 donderdag 2 juli 2009 @ 20:35:17 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_70590425
Terecht topic.

Ik was allang volwassen en nam altijd een kauwgom bij het voetballen.

Tot ik er een keer bijna in stikte.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:46:03 #22
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_70590751
hier wel.
Mara eet al een hele tijd kauwgom. Ze vind het lekker. Ze snapt het principe en speelt er ook mee buiten.
(als ze gekauwd zijn dan he)

toverballen en die vireballen krijgt ze niet dat is veel te hard. Net als een lolly krijgt ze ook niet. En mocht die zo af en toe in een traktatie zitten verdwijnt ie in de grote grijze zak. en heel heel soms als ze het niet vergeet of ik te laat ben met weggooien mag ze hem op eten op de bank zittend. Maar beland dat kreng al snel op een schoteltje om bewaard te blijven en dan in de grijze zak te verdwijnen.

Op school mogen ze 1 ding opeten en de rest gaat mee naar huis. Laatst kreeg ze zo een grote megazuurstok van de kermis uitgedeelt en pfffff die mocht niemand op school eten.

groetjes joyce
pi_70593007
Ik kan de kinderen wel naar huis sturen met kauwgomballen etc, maar daarmee verdwijnt het probleem niet. Die kinderen gaan het dan onderweg opeten en als er dan wat gebeurt, komt hulp misschien te laat

Hetzelfde geldt voor wijnballen die de kinderen altijd kopen op de kermis. Ook knetterhard die dingen!
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Hier tot 6 jaar geen kauwgom en geen pinda's. En niet lopen met een lolly (dat geldt nog steeds).
Maar als je pinda's verbiedt, dan moet je toch ook al die andere kleine snoepjes verbieden?
Noot noot.
pi_70599201
pinda's bevatten olie, en dat is extra gevaarlijk als dat in de longen belandt.
pi_70600681
Die ballen lijken mij niet gezond, nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')