Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:20 schreef ius het volgende:
Ik vermoed dat het materiaal binnen de zorg iets beter dan is speel spul van BDSM en ik daar eerder een professionele houding vind ten opzicht van BDSM
Nou.. in de SM wereld is het volgens mij een slaaf-mesteres verhouding... En daar zit ik echt niet op te wachten terwijl het in de medische wereld (hopelijk) meer een patient verpleegkundige verhouding is..quote:
SM-BD roleplaying dus....quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef ius het volgende:
[..]
Nou.. in de SM wereld is het volgens mij een slaaf-mesteres verhouding... En daar zit ik echt niet op te wachten terwijl het in de medische wereld (hopelijk) meer een patient verpleegkundige verhouding is..
Maar jij bent geen patiënt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef ius het volgende:
Nou.. in de SM wereld is het volgens mij een slaaf-mesteres verhouding... En daar zit ik echt niet op te wachten terwijl het in de medische wereld (hopelijk) meer een patient verpleegkundige verhouding is..
maar wát maakt nu precies dat je het wil uitproberen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef ius het volgende:
[..]
Lijkt me niet bepaald geil.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar wát maakt nu precies dat je het wil uitproberen?
sex en sm staan niet gelijk aan elkaar, en hoeven ook niet bij elkaar te horenquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:57 schreef ius het volgende:
Bij sm krijg ik een creapy gevoel dus dat niet.... En het heeft voor helemaal niets met sex te maken vandaar ook geen sm.
Waarom precies ik denk dat ik zoek naar het zoveel mogelijk beperkt worden in bewegen en mss wel een soort van afhankelijk. Daarnaast vind ik er ook gewoon gaaf uitzien zo als ze er daar bij ligt
dan neigt dat zeker wel naar sm hoor. maar we hoeven het beestje geen naam te geven.quote:Waarom precies ik denk dat ik zoek naar het zoveel mogelijk beperkt worden in bewegen en mss wel een soort van afhankelijk
Ik denk dat je last hebt van vooroordelen ten opzichte van BDSM. Het is niet creapy en het hoeft niet samen te gaan met seksuele handelingen. Dat gevoel wat je hebt dat je beperkt wil worden en afhankelijk wil zijn, plus dat je het er gaaf uit vindt zien, dat is juist hoe veel BDSMers zich voelen. Ik durf te wedden dat als je die fantasie om gaat zetten in werkelijkheid je er achter komt dat het allemaal zo creapy niet is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:57 schreef ius het volgende:
Bij sm krijg ik een creapy gevoel dus dat niet.... En het heeft voor helemaal niets met sex te maken vandaar ook geen sm.
Waarom precies ik denk dat ik zoek naar het zoveel mogelijk beperkt worden in bewegen en mss wel een soort van afhankelijk. Daarnaast vind ik er ook gewoon gaaf uitzien zo als ze er daar bij ligt
mjaquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:08 schreef Dipkip het volgende:
Ahahaha Mirjam nu is het net of we zieltjes aan het winnen zijn ofzo![]()
Kun je dat regelen dan? Waarmee wil je me vast leggen dan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:07 schreef Mirjam het volgende:
ik wil je best een keer vastknopen en laten liggen hoor
regel zelf een dwangbuis, dan wil ik je best vastknopenquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:14 schreef ius het volgende:
[..]
Kun je dat regelen dan? Waarmee wil je me vast leggen dan?
Waarom in medisch daar heb ik wel vertrouwen in.. En in een instelling tja als het even kan wel jaquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
waarom perse medisch?
wil je in een instelling gefixeerd worden?
weinig kans.
vertrouwen in welk opzicht?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:29 schreef ius het volgende:
[..]
Waarom in medisch daar heb ik wel vertrouwen in.. En in een instelling tja als het even kan wel ja
Maar ja, dat is geen optie. Dus als je er wat mee wil zul je het toch door iemand moeten laten doen die het met je na wil spelen. Je kunt wel bijv. rubberen lakens om het bed doen enzo en aan medische kleding voor die ander is ook wel te komen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:29 schreef ius het volgende:
Waarom in medisch daar heb ik wel vertrouwen in.. En in een instelling tja als het even kan wel ja
Bang inderdaad dat iemand misbruik van me maakt, dat is wat ik dus niet vertrouw aan sm...quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vertrouwen in welk opzicht?
ben je bang dat
iemand misbruik van je maakt?
je uren laat liggen zonder op je hulpgeroep te reageren?
je flipt?
wat?
Je kunt ook BDSMen met je partner, dat is juist wat de meeste mensen doen. Dus dan heb je imho niet meer kans om misbruikt te worden. Weet je wel hoeveel stelletjes elkaar wel eens vastgebonden hebben? Zo eng is het niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:35 schreef ius het volgende:
Bang inderdaad dat iemand misbruik van me maakt, dat is wat ik dus niet vertrouw aan sm...
En ik weet niet wat het met me doet dus als ik flip is het wel handig dat er een beetje verstandig mee wordt om gegaan
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:41 schreef Re het volgende:
ok dit was ook niet helemaal de bedoeling maar vooruit
Waarom niet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:42 schreef ius het volgende:
ik heb nu geen partner en een relatie met daarbij bdsm wil ik echt niet met mijn toekomstige vrouw hebben
ik geb er geen vooroordelen tegen maar gebruik er lekker touwen ofzo voor, deze dingen worden gebruikt om mensen tegen zichzelf te beschermen, beetje ziek om precies zulke dingen te gebruiken om sexuele fantasien te botvieren imoquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik denk dat je last hebt van vooroordelen ten opzichte van BDSM. Het is niet creapy en het hoeft niet samen te gaan met seksuele handelingen. Dat gevoel wat je hebt dat je beperkt wil worden en afhankelijk wil zijn, plus dat je het er gaaf uit vindt zien, dat is juist hoe veel BDSMers zich voelen. Ik durf te wedden dat als je die fantasie om gaat zetten in werkelijkheid je er achter komt dat het allemaal zo creapy niet is.
verdiep je eens in sm.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:35 schreef ius het volgende:
[..]
Bang inderdaad dat iemand misbruik van me maakt, dat is wat ik dus niet vertrouw aan sm...
En ik weet niet wat het met me doet dus als ik flip is het wel handig dat er een beetje verstandig mee wordt om gegaan
Touw wordt gebruikt door verkrachters hoor!!!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:45 schreef farscapevr7 het volgende:
ik geb er geen vooroordelen tegen maar gebruik er lekker touwen ofzo voor, deze dingen worden gebruikt om mensen tegen zichzelf te beschermen, beetje ziek om precies zulke dingen te gebruiken om sexuele fantasien te botvieren imo
Bij BDSM is het juist zo dat degene die het ondergaat (bijv. zich laat vastbinden) bepaalt onder welke omstandigheden, hoe ver het gaat, wanneer het stopt etc.. Dus je bepaalt zelf in hoeverre je de ander dat vertrouwen geeft. De ander dwingt niets af. Hoe ver je gaat is het gevolg van vertrouwen, geen manier om het te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:46 schreef ius het volgende:
simpelweg omdat ik denk dat vertrouwen in een relatie ongedwongen moet zijn.. En dat is het als je elkaar vast ergens toch niet helemaal
zo werkt het niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:51 schreef ius het volgende:
dat ze me niet naaien tja can't be sure... Met het zijn van een proefpersoon van verpleegkundigen in opleiding ben ik ook tevreden hoor... Als het zo beperkend mogelijk zoals op het plaatje
koop voor 30 euro zo'n ding van de partywinkel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:55 schreef ius het volgende:
mijn vriendin wilde het niet... Jammer genoeg is het echt spul heel erg duur
je wil ook echt in dat ding gaan flippen ofzo?quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:00 schreef ius het volgende:
nou het effect is denk ik wel degelijk anders kan me niet voorstellen dat zo'n van 30 euro echt in staat is je in bedwang te houden.. Een goede posey dwangbuis kost tien keer zoveel
Maar toch iig zolang echt vast zitten dat ik echt weet dat ik zelf niet los kan...quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je wil ook echt in dat ding gaan flippen ofzo?
isoleren is gewoon in de kamer zetten met de deur dicht, geen mogelijkheid om eruit te komen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:08 schreef ius het volgende:
[..]
Maar toch iig zolang echt vast zitten dat ik echt weet dat ik zelf niet los kan...
Mare isoleren in de zin van eenzame opsluiting?
die van 60 ziet er aardig uit idd, staat ook bij zware kwaliteit, en katoen is stevig spul.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:11 schreef Dipkip het volgende:
Ja of die van 60, denk dat je daar niet uitkomt, met die riemen.
dan gaan ze je lichamelijk onderzoeken enzo, sta je dan in je blote tokusquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:14 schreef znarch het volgende:
Meld je aan als vrijwilliger bij een hogeschool waar ze verpleegkunde studeren ?
weljaquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:23 schreef ius het volgende:
mm nog steeds bereid me in zo'n ding te hijsen mirjam?
Maar dat is zo permanent natuurlijkquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:45 schreef Adolecens het volgende:
Je kan ook iemand neerknallen en je als een psychopaat gaan gedragen, wild om je heen zwaaien en helemaal krankjorum doen...![]()
Dan kom je er gratis in, is het niks seksueels en kan je heerlijk opgaan in het moment!
Niet nadien een topic openen dat het je allemaal te lang duurt dan he
Gewoon op e-bay bestellen: http://cgi.benl.ebay.be/SEGUFIX-KOMPLETT-SET-VERSTARKT-NEU_W0QQitemZ260435628125QQcmdZViewItemQQptZKrankenpflege?hash=item3ca32c505d&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1399|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:54 schreef ius het volgende:
toevallig iemand met een volledige set segufix of een posey dwangbuis die hij / zij wil uitlenen???
Als ik je vriendin was had ik inmiddels wel zo'n ding van ¤30,- gekocht en kon jij eerst uitgebreid beloven dat je nooit meer zo zou zeuren en dat het je meevalt wat je voor ¤30,- kunt kopen. En dan zou ik je toch nog even een uurtje laten liggen. Voor de zekerheid.quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:00 schreef ius het volgende:
nou het effect is denk ik wel degelijk anders kan me niet voorstellen dat zo'n van 30 euro echt in staat is je in bedwang te houden.. Een goede posey dwangbuis kost tien keer zoveel
Zoals ik al schreef.. is dit niets iets wat ik op die manier wil delen met mijn vriendin.. Daarnaast.. ook zij is werkzaam in de zorg.. en na het vastleggen van een patient in een zweedse band was het een duidelijk nee..quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:13 schreef mgerben het volgende:
[..]
Als ik je vriendin was had ik inmiddels wel zo'n ding van ¤30,- gekocht en kon jij eerst uitgebreid beloven dat je nooit meer zo zou zeuren en dat het je meevalt wat je voor ¤30,- kunt kopen. En dan zou ik je toch nog even een uurtje laten liggen. Voor de zekerheid.
Leg je wensen uit aan je vriendin. Zij hoeft niet te begrijpen wat je er leuk aan vindt, als ze maar snapt wat jij wilt, en als ze maar snapt wanneer je weer los wilt.
Dan kan ze zelf aan jouw reacties zien of je het leuk vindt.
vreemd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:15 schreef ius het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef.. is dit niets iets wat ik op die manier wil delen met mijn vriendin.. Daarnaast.. ook zij is werkzaam in de zorg.. en na het vastleggen van een patient in een zweedse band was het een duidelijk nee..
Weet ik niet.. alles delen is voor mij wel iets anders dan alles doen wat de ander wil..quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vreemd.
m.i. moet je alles met elkaar kunnen delen in een relatie.
als een partner een in jouw ogen misschien wat vreemde vraag/voorkeur heeft, zou je daar gewoon in mee kunnen gaan. je bent tenslotte samen, je deelt alles, gaats amen op onderzoek uit, en hey, je doet ook wel eens iets voor de ander dat je zelf misschien wat minder vindt.
lees mijn post nou nog eens.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:25 schreef ius het volgende:
[..]
Weet ik niet.. alles delen is voor mij wel iets anders dan alles doen wat de ander wil..
Ik weet niet of je getrouwt hebt.. Maar stel je voor je man vraagt van je om in het vervolg elke dag een strak korset te dragen, met kousen en een mantelpakje.. (ken je kledingsmaak natuurlijk niet maar kan preceis het verkeerde voorbeeld zijn natuurlijk) zou je dat dan doen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
lees mijn post nou nog eens.
ik zeg nergens dat je alles moet doen wat de ander leuk vindt.
je trekt alles uit z'n verband.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:28 schreef ius het volgende:
[..]
Ik weet niet of je getrouwt hebt.. Maar stel je voor je man vraagt van je om in het vervolg elke dag een strak korset te dragen, met kousen en een mantelpakje.. (ken je kledingsmaak natuurlijk niet maar kan preceis het verkeerde voorbeeld zijn natuurlijk) zou je dat dan doen?
Dat gaat wel heel erg ver.. Is wel erug langquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:30 schreef Mirjam het volgende:
ténzij je natuurlijk iedere dag in een dwangbuis opgesloten wil worden in een gewatteerde isoleercel.
dan niet natuurlijk.
Heb je die wens nu eigenlijk tegen haar uitgesproken? Dat is me nu nog niet duidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:32 schreef ius het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver.. Is wel erug lang
Iig de reactie van mijn vriendin was dat ze het toen werkelijk vreeslijk vond om die patient vast te moeten binden op bed.. en dat ze dat nooit met mij zou willen doen.. hoe graag ik het zou willen.. onrustbanden etc. vind ze werkelijk helemaal niet..
Jupsquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb je die wens nu eigenlijk tegen haar uitgesproken? Dat is me nu nog niet duidelijk.
sja, de 1 is de ander niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:32 schreef ius het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver.. Is wel erug lang
Iig de reactie van mijn vriendin was dat ze het toen werkelijk vreeslijk vond om die patient vast te moeten binden op bed.. en dat ze dat nooit met mij zou willen doen.. hoe graag ik het zou willen.. onrustbanden etc. vind ze werkelijk helemaal niet..
maar of je nu een patient of je vriend van zijn vrijheid beroeft.. als je in gaat tegen al je principes.. dan houd het op.. en inderdaad de een is de ander niet.. denk niet dat iedereen hier in die set segufix wil stappen..quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
sja, de 1 is de ander niet.
ik zou dat best voor mijn vriend willen doen, als mijn vriend het echt zou willen.
dit is toch een héél andere situatie dan werk.
Ik zou veel doen voor mijn vriend, maar als iets echt zo tegen mn gevoel in gaat, kàn ik dat gevoel niet eens aan de kant zetten, al zou ik het wel rot vinden als zijn behoefte zo duidelijk het tegenovergestelde is van de mijne.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:47 schreef ius het volgende:
[..]
maar of je nu een patient of je vriend van zijn vrijheid beroeft.. als je in gaat tegen al je principes.. dan houd het op.. en inderdaad de een is de ander niet.. denk niet dat iedereen hier in die set segufix wil stappen..
Je kunt ook een keer spinazie eten terwijl je dat niet geweldig vindt, gewoon omdat zij dat gekookt heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:28 schreef ius het volgende:
[..]
Ik weet niet of je getrouwt hebt.. Maar stel je voor je man vraagt van je om in het vervolg elke dag een strak korset te dragen, met kousen en een mantelpakje.. (ken je kledingsmaak natuurlijk niet maar kan preceis het verkeerde voorbeeld zijn natuurlijk) zou je dat dan doen?
quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:54 schreef mgerben het volgende:
[..]
Je kunt ook een keer spinazie eten terwijl je dat niet geweldig vindt, gewoon omdat zij dat gekookt heeft.
Niet bij alles wat je doet hoeft de ander te staan jubelen. Je kunt toch van elkaar accepteren dat de een iets leuk vindt, zonder daarbij de voorwaarde te stellen dat de ander dat moet begrijpen, of er hetzelfde over moet denken (voetbal, spinazie, dwangbuis, ... ) ?
Ik heb die inderdaad tot nu toe ook nog niet gevonden.. Maar dat ik 'm niet vind betekend niet dat die er niet is.. Maar je hebt mogelijk wel gelijk.. helaas.... Ook geen ideen waar dus??quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:18 schreef GotC het volgende:
Ik denk niet dat er ergens een plek is in de medische wereld waar iemand je vrijwillig wil fixeren..
Fixeren is in de medische wereld alleen als een soort van laatste oplossing voor bepaalde patiënten.
Persoonlijk niet nee. Werk ook in de zorg, vandaag nog iemand moeten fixeren met zweedse band.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:25 schreef ius het volgende:
[..]
Ik heb die inderdaad tot nu toe ook nog niet gevonden.. Maar dat ik 'm niet vind betekend niet dat die er niet is.. Maar je hebt mogelijk wel gelijk.. helaas.... Ook geen ideen waar dus??
MM.. tja.. uit je woorden jij iig ook nietquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Persoonlijk niet nee. Werk ook in de zorg, vandaag nog iemand moeten fixeren met zweedse band.
Maarre, ik zou deze fantasie stiekem een beetje vergeten. Nobody in their right mind zou voor de lol in het ziekenhuis/waar dan ook iemand fixeren
Nope! Vind t al niks om mensen die het 'nodig' hebben te fixeren, maar soms is er geen andere optie. Dus nee, ik zou niet voor iemand anders zn plezier diegene effe fixerenquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:30 schreef ius het volgende:
[..]
MM.. tja.. uit je woorden jij iig ook niet
Mag ik vragen waarom je het niks vind en hoe je dat iemand gefixeerd hebt? Overigens ik zie het niet als iets ff voor de lol of zo..Weet uberhaupt niet of het pliezierig is..quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Nope! Vind t al niks om mensen die het 'nodig' hebben te fixeren, maar soms is er geen andere optie. Dus nee, ik zou niet voor iemand anders zn plezier diegene effe fixeren
Waarom ik het niks vind? Ik vind dat mensen vrij moeten zijn om te doen en laten wat ze willen. Maar in ons werk kan je soms niet anders, als de patiënt een gevaar is voor zichzelf of anderen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:34 schreef ius het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het niks vind en hoe je dat iemand gefixeerd hebt? Overigens ik zie het niet als iets ff voor de lol of zo..Weet uberhaupt niet of het pliezierig is..
En als iemand in vrijheid vraagt, wil je zorgen dat ik niet vrij ben.. dan gaat dat dus tegen je mening in? Zo'n zweedse band is toch alleen een band om de middel, daar zit verder geen pols en enkelbanden etc bij?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Waarom ik het niks vind? Ik vind dat mensen vrij moeten zijn om te doen en laten wat ze willen. Maar in ons werk kan je soms niet anders, als de patiënt een gevaar is voor zichzelf of anderen.
En hoe ik iemand gefixeerd heb? Met zweedse band.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Persoonlijk niet nee. Werk ook in de zorg, vandaag nog iemand moeten fixeren met zweedse band.
Maarre, ik zou deze fantasie stiekem een beetje vergeten. Nobody in their right mind zou voor de lol in het ziekenhuis/waar dan ook iemand fixeren
Idd, vind t gewoon onzinquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:48 schreef ius het volgende:
[..]
En als iemand in vrijheid vraagt, wil je zorgen dat ik niet vrij ben.. dan gaat dat dus tegen je mening in? Zo'n zweedse band is toch alleen een band om de middel, daar zit verder geen pols en enkelbanden etc bij?
Jij vindt het onzin ja, ik vind vastzitten toevallig heerlijk.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Idd, vind t gewoon onzin. Bedoel, ieder z'n eigen ding, maar ik begin er niet eens aan. Waarom heb je er zo veel interesse voor? Wil je het gewoon een keer meemaken? Laten we hopen dat het nooit nodig is, want zodra je gefixeerd wordt in een echte situatie, denk je wel anders
.
En zweedse band is idd alleen om de middel, vaak met een magneet vastgemaakt. Kan je iemand wel mooi in een stoel mee houden oid.
Het is ook in mijn meningquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet waar.
Er zijn best mensen die dat willen doen, als de ander het wil, zie ik sowieso al het probleem niet. Zou het niet persé doen omdat ik het leuk vind, maar voor een ander, zou ik dat best willen doen hoor, zou niet weten waarom niet en wat er 'niet in mn right mind' aan is
Waarom precies die intresse, behalve de uitleg al eerder gegeven kan het niet exact uitleggen.. En ja ik wil het gewoon een keer meemaken... Heb het nooit mee gemaakt in een echt situatie.. (waar denk je overigens dan aan).. dus misschien denk ik dan ander, misschien niet...quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Idd, vind t gewoon onzin. Bedoel, ieder z'n eigen ding, maar ik begin er niet eens aan. Waarom heb je er zo veel interesse voor? Wil je het gewoon een keer meemaken? Laten we hopen dat het nooit nodig is, want zodra je gefixeerd wordt in een echte situatie, denk je wel anders
.
Ik zeg ook niet voor niks, ik vind het onzin, ieder z'n eigen ding.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Jij vindt het onzin ja, ik vind vastzitten toevallig heerlijk.
Ja goed, dat lijkt me vrij normaal, maar om te zeggen dat iemand die iemand anders wel wil fixeren op een andere plaats (bijv. thuis) niet goed bij zn kop is, is nogal bekrompen en onaardig.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:52 schreef GotC het volgende:
Het is ook in mijn mening. Ik zou nooit iemand uitnodigen op de afdeling waar ik werk onder het motto, ajoh, hij wil een keer gefixeerd worden. Als het niet nodig is, doe ik t niet, simple as that!
Niet nodigquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet voor niks, ik vind het onzin, ieder z'n eigen ding.
Maarre, als jullie allebei zo graag vast willen zitten, meld je bij een psychiatrische instelling oid, wie weet wat ze voor jullie doen.
Dan zou dat een vrijwillige opname worden.. en zit er voor minimaal twee weken.. heb je direct een psychiatrisch dosier enzo.. niet handigquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet voor niks, ik vind het onzin, ieder z'n eigen ding.
Maarre, als jullie allebei zo graag vast willen zitten, meld je bij een psychiatrische instelling oid, wie weet wat ze voor jullie doen.
Het is toch ook onzin?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:57 schreef ius het volgende:
[..]
Dan zou dat een vrijwillige opname worden.. en zit er voor minimaal twee weken.. heb je direct een psychiatrisch dosier enzo.. niet handig
Ehm ja?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef ius het volgende:
Als je de rest van het topic leest.. geen BDSM.....
Waar ik aan denk bij een echte situatie..quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:53 schreef ius het volgende:
[..]
Waarom precies die intresse, behalve de uitleg al eerder gegeven kan het niet exact uitleggen.. En ja ik wil het gewoon een keer meemaken... Heb het nooit mee gemaakt in een echt situatie.. (waar denk je overigens dan aan).. dus misschien denk ik dan ander, misschien niet...
Mja, maar ik denk dat TS niet door elk random persoon wil worden vastgebonden, vanwege 'weet jij veel wat diegene dan met je doet'quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is toch ook onzin?
Je kan die dingen toch gewoon kopen en er zijn genoeg mensen die je wel vast willen maken gok ik.
Ik heb het topic doorgelezen snuiter... En jij bent de enige die er geen labeltje aan wil hangen. Prima, maar verdiep je eerst eens wat beter in de verschillende vormen van dit soort gedachten...quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef ius het volgende:
Niet random natuurlijk, lijkt me ook niet erg slim, maar waarom het in een instelling zou moeten is mij een raadsel.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Mja, maar ik denk dat TS niet door elk random persoon wil worden vastgebonden, vanwege 'weet jij veel wat diegene dan met je doet'. En z'n vriendin wil het ook niet.
Wat jij wil IS bdsm. Klaar. Je kunt een koe een paard noemen maar het blijft een koe. Vastgebonden willen worden om het vastgebonden worden (dus niet omdat je anders uit een klimwand flikkert of jezelf van een brug gooit) heet BON-DA-GE. Of jij dat nou leuk vindt of niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef ius het volgende:
Ja..idd vreemd. Misschien vanwege veiligheid, of om het 'echt' te ervaren?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet random natuurlijk, lijkt me ook niet erg slim, maar waarom het in een instelling zou moeten is mij een raadsel.
En GotC slaat de spijker op zijn kop.. (beide) en dat was al te lezen eerder...quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja..idd vreemd. Misschien vanwege veiligheid, of om het 'echt' te ervaren?
Separeercellen zijn dat, geen isoleerquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Waar ik aan denk bij een echte situatie..
Ik mag geen echte voorbeelden geven aangezien privacy enzo, maar bv:Man in een delier en dement. Zit de hele dag in een stoel, maar kan niet zelfstandig lopen. Hoe vaak je het ook zegt, man vergeet dat hij niet kan staan. Op een dag loop je zijn kamer in, en meneer ligt op de grond. Voor zijn veiligheid, met akkoord dochter, fixeren. Valgevaar dus.
Dat is de algemene reden om iemand met zweedse band te fixeren. Collega's die bij een GGZ instelling werken, werken dus ook met isoleercellen. Dit gebruiken ze als 'cool-down' voor mensen die een gevaar zijn voor zichzelf en anderen.
u.. wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:20 schreef N.icka het volgende:
[..]
Separeercellen zijn dat, geen isoleer
Verschil ertussen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:20 schreef N.icka het volgende:
[..]
Separeercellen zijn dat, geen isoleer
nl.wikipedia.org/wiki/Isoleercelquote:Isoleercellen worden ook wel "PAR" (Prikkel Arme Ruimte), "separeer", "separette", "separeercel" en "time-out" genoemd.
Tot zo ver weet ik niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:54 schreef ius het volgende:
En moet ik dan denken aan complete fixatie zoals in mijn eerste post? Of veel minder?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:13 schreef N.icka het volgende:
Fixeren gebeurd nog steeds hoor , heb het tig keer gedaan
Je hebt nu separeercellen en afzonderingskamers . De naam isoleer wordt niet meer gebruikt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:20 schreef GotC het volgende:
Dit is een beetje een uitzichtloos topic aan het worden..
En N.icka, bij de instelling waar ik het over heb, doen ze het praktisch nooit, gelukkig maar.
Ah, en ik heb dat gebeuren isoleer/separeer nog eens nagevraagd, en er zit geen verschil tussen.
Dus dwangbuizen worden nog steeds gebruikt... Kun jij niet iets voor me regelen N.icka?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:34 schreef N.icka het volgende:
@ius , er zijn veel verschillende methodes , van scheurhemd , zweedseband tot dwangbuizen .
En ja soms wordt de client helemaal vast gelegd als dat nodig is
jij denkt serieus dat mensen in zorginstellingen voor de lol iemand in een dwangbuis zetten, iemand die gewoon van buiten komt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef ius het volgende:
[..]
Dus dwangbuizen worden nog steeds gebruikt... Kun jij niet iets voor me regelen N.icka?
Heb je nu nog steeds niet door dat je voor wat jij wilt jezelf gewoon moet melden bij een commerciele dominatrix die specialiseert in medische rollen spellen óf zelf een dwangbuis dan wel segufix op de kop moet tikken. Een psychiatrische inrichting zal echt niet zomaar even op verzoek je een uurtje vastbinden, die hebben A. betere dingen te doen en B. zich te houden aan voorschriften..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:37 schreef ius het volgende:
[..]
Dus dwangbuizen worden nog steeds gebruikt... Kun jij niet iets voor me regelen N.icka?
In instellingen wordt echt ámper meer gefixeerd. Google anders eens op houdini-vestje, zoiets wordt in de ouderenzorg gebruikt voor demente bejaarden die door onrust (bijna) uit bed vallen. Maar verder worden zweedse banden e.d. nog maar heel zelden gebruikt volgens mij.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:29 schreef ius het volgende:
Ach 1 is genoeg natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:36 schreef Fixers het volgende:
Waarom denk ik nu dat het niet nodig is Danny om grotere PM-inboxen te vragen..... n
Gaat denk ik niet gebeuren. Maar succesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:28 schreef ius het volgende:
Oke, duidelijk.. Wat mij betreft, topic closed.. mensen in de medisch wereld die me toch willen fixeren, jullie mogen me een pm zenden.. maar verder topic closed hoor..
Wat jij zoekt is BDSM to tha bone.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef ius het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |