Dit dus. Ondanks dat ik behoorlijk tegen de sharia ben en het oprukken van de islam.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Blijkbaar niet voor die user.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?quote:
En dat heeft hiermee te maken doordat...?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je je ook aanpassen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?
Denk dat het heel erg af hangt van hoe je sharia rechtbanken ziet. Weet er zelf ook niet heel veel van, maar van wat ik uit het bericht in de OP kan afleiden lijkt me er niet zoveel mis mee.
Bron: Trouwquote:Evers tot benoemd Europees rabbinaal rechter
AMSTERDAM (ANP) - Rabbijn Evers is benoemd tot dajan (rechter) in het Europese Rabbinale Gerechtshof. Evers is de eerste Nederlander in dit pas anderhalf jaar oude orgaan.
Het gerechtshof behandelt moeilijke gevallen van gittin (echtscheiding) en gijoer (overgang tot het jodendom), die elders niet in behandeling worden genomen. Evers schat dat de nieuwe werkzaamheden hem drie tot vier dagen per jaar gaan kosten, naast zijn werk als rabbijn bij het Nederlands Israëlitisch Kerkgenootschap en als rector van het Nederlands Israëlitisch Seminarium.
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschilquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef voyeur het volgende:
Het grootste deel van de discussie hebben we net al gehad toen het over de Engelse Sharia 'rechtbanken' ging.
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:59 schreef Diablo_GT het volgende:
[..]
Klopt moslims nemen het over hier binnekort en jij bent de eerste.
Jij vergeet voor het gemak dat dit (mogelijk, het is niet eens duidelijk of er in Nederland ook shariarechtbanken zijn) niet vanuit de overheid geïnitieerd is? Het is geen echte rechtbank. Een uitspraak van deze rechtbank is niet af te dwingen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?
In tegenstelling tot de Joodse rechtspraak is de Sharia niet ontwikkeld.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:00 schreef Iblis het volgende:
En een half jaar geleden in het nieuws over de Nederlandse Rabbijn Evers:
[..]
Bron: Trouw
Dit is natuurlijk niet om te beweren dat die Joodse rechtbank gesloten moet worden, maar het is natuurlijk wel weer typisch dat als het om Islam gaat iedereen op de achterste benen staat. Want deze Europese rechtbank doet uitspraak op basis van de halacha, de Joodse religieuze wet.
Prima dat nogmaals onderstreept wordt dat het Nederlands (en Europees) wettelijk kader bepaalde grenzen stelt, en dat je daar niet overheen kunt gaan zonder dat je uitspraken nietig zijn, en dat er goed in de gaten gehouden wordt hoe de strafuitvoering plaatsvindt en of er geen dwang is toegepast. Maar de Nederlandse wet biedt deze mogelijkheid simpelweg.
Aanpassen waaraan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:00 schreef neegij het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je je ook aanpassen.
Nogmaals, dat is de vraag. Het staat niet eens vast dat er sharia-rechtbanken zijn in Nederland.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:02 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschil
Welke scheiding van kerk en staat? Trix meldt in elke wet dat ze dit werk doet bij de gratie gods.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?
Je hebt nog steeds een kort lontje..... toen en nu.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.
Lees het topic: precies dezelfde argumenten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:02 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschil
Dan zal er binnenkort wel weer een wapenarsenaal van WP of een andere neonazi groep opgerold worden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.
quote:Maar gelukkig is dit maar een incident en betreft het een kleine groep die het voor de grote meerderheid verpest.
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is de vraag. Het staat niet eens vast dat er sharia-rechtbanken zijn in Nederland.
wie heeft het over wapens? ik sta klaar om mijn eigen land en de geldende waardes te verdedigen. kan ook zonder wapens. (grond) wetten worden tijdelijk aangepast. doe je hier dingen die we niet willen? dan ga je lekker terug naar je zandbak. oprotten hier.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dan zal er binnenkort wel weer een wapenarsenaal van WP of een andere neonazi groep opgerold worden.
besloten en dus volledig achter gesloten deuren. met een gemeenschap waar je nauwelijks tussen kan komen. ik zeg nee! transparantie en niks geen sharia.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.
Daar gaat het alleen niet om, maar om organen waaraan beide partijen zich conformeren.
Ik zie het meer als een Geschillen Commissie.
En wanneer heeft Trix voor het laatst een vonnis geveld?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:05 schreef voyeur het volgende:
[..]
Welke scheiding van kerk en staat? Trix meldt in elke wet dat ze dit werk doet bij de gratie gods.
wat maakt mij het uit wat marokkanen in marokko doen. het gaat me om de marokkanen en andere moslims die net doen of ze hier überhaupt wetten en rechtspraak naar eigen weldunken mogen invullen achter gesloten deuren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zoek even op hoe ver Marakech van Islamabad staat. Ja, dit is een hint.
En hoe transparant is een geschil bij de Geschillen Commissie?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
besloten en dus volledig achter gesloten deuren. met een gemeenschap waar je nauwelijks tussen kan komen. ik zeg nee! transparantie en niks geen sharia.
Oh, dus er is niets aan de hand. We zouden dit eigenlijk moeten subsidieren?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.
Daar gaat het alleen niet om, maar om organen waaraan beide partijen zich conformeren.
Ik zie het meer als een Geschillen Commissie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |