Dit dus. Ondanks dat ik behoorlijk tegen de sharia ben en het oprukken van de islam.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Blijkbaar niet voor die user.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?quote:
En dat heeft hiermee te maken doordat...?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je je ook aanpassen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?
Denk dat het heel erg af hangt van hoe je sharia rechtbanken ziet. Weet er zelf ook niet heel veel van, maar van wat ik uit het bericht in de OP kan afleiden lijkt me er niet zoveel mis mee.
Bron: Trouwquote:Evers tot benoemd Europees rabbinaal rechter
AMSTERDAM (ANP) - Rabbijn Evers is benoemd tot dajan (rechter) in het Europese Rabbinale Gerechtshof. Evers is de eerste Nederlander in dit pas anderhalf jaar oude orgaan.
Het gerechtshof behandelt moeilijke gevallen van gittin (echtscheiding) en gijoer (overgang tot het jodendom), die elders niet in behandeling worden genomen. Evers schat dat de nieuwe werkzaamheden hem drie tot vier dagen per jaar gaan kosten, naast zijn werk als rabbijn bij het Nederlands Israëlitisch Kerkgenootschap en als rector van het Nederlands Israëlitisch Seminarium.
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschilquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef voyeur het volgende:
Het grootste deel van de discussie hebben we net al gehad toen het over de Engelse Sharia 'rechtbanken' ging.
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:59 schreef Diablo_GT het volgende:
[..]
Klopt moslims nemen het over hier binnekort en jij bent de eerste.
Jij vergeet voor het gemak dat dit (mogelijk, het is niet eens duidelijk of er in Nederland ook shariarechtbanken zijn) niet vanuit de overheid geïnitieerd is? Het is geen echte rechtbank. Een uitspraak van deze rechtbank is niet af te dwingen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?
In tegenstelling tot de Joodse rechtspraak is de Sharia niet ontwikkeld.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:00 schreef Iblis het volgende:
En een half jaar geleden in het nieuws over de Nederlandse Rabbijn Evers:
[..]
Bron: Trouw
Dit is natuurlijk niet om te beweren dat die Joodse rechtbank gesloten moet worden, maar het is natuurlijk wel weer typisch dat als het om Islam gaat iedereen op de achterste benen staat. Want deze Europese rechtbank doet uitspraak op basis van de halacha, de Joodse religieuze wet.
Prima dat nogmaals onderstreept wordt dat het Nederlands (en Europees) wettelijk kader bepaalde grenzen stelt, en dat je daar niet overheen kunt gaan zonder dat je uitspraken nietig zijn, en dat er goed in de gaten gehouden wordt hoe de strafuitvoering plaatsvindt en of er geen dwang is toegepast. Maar de Nederlandse wet biedt deze mogelijkheid simpelweg.
Aanpassen waaraan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:00 schreef neegij het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je je ook aanpassen.
Nogmaals, dat is de vraag. Het staat niet eens vast dat er sharia-rechtbanken zijn in Nederland.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:02 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschil
Welke scheiding van kerk en staat? Trix meldt in elke wet dat ze dit werk doet bij de gratie gods.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?
Je hebt nog steeds een kort lontje..... toen en nu.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.
Lees het topic: precies dezelfde argumenten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:02 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschil
Dan zal er binnenkort wel weer een wapenarsenaal van WP of een andere neonazi groep opgerold worden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben er klaar voor en met mij duizenden en duizenden.
quote:Maar gelukkig is dit maar een incident en betreft het een kleine groep die het voor de grote meerderheid verpest.
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is de vraag. Het staat niet eens vast dat er sharia-rechtbanken zijn in Nederland.
wie heeft het over wapens? ik sta klaar om mijn eigen land en de geldende waardes te verdedigen. kan ook zonder wapens. (grond) wetten worden tijdelijk aangepast. doe je hier dingen die we niet willen? dan ga je lekker terug naar je zandbak. oprotten hier.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dan zal er binnenkort wel weer een wapenarsenaal van WP of een andere neonazi groep opgerold worden.
besloten en dus volledig achter gesloten deuren. met een gemeenschap waar je nauwelijks tussen kan komen. ik zeg nee! transparantie en niks geen sharia.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.
Daar gaat het alleen niet om, maar om organen waaraan beide partijen zich conformeren.
Ik zie het meer als een Geschillen Commissie.
En wanneer heeft Trix voor het laatst een vonnis geveld?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:05 schreef voyeur het volgende:
[..]
Welke scheiding van kerk en staat? Trix meldt in elke wet dat ze dit werk doet bij de gratie gods.
wat maakt mij het uit wat marokkanen in marokko doen. het gaat me om de marokkanen en andere moslims die net doen of ze hier überhaupt wetten en rechtspraak naar eigen weldunken mogen invullen achter gesloten deuren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zoek even op hoe ver Marakech van Islamabad staat. Ja, dit is een hint.
En hoe transparant is een geschil bij de Geschillen Commissie?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
besloten en dus volledig achter gesloten deuren. met een gemeenschap waar je nauwelijks tussen kan komen. ik zeg nee! transparantie en niks geen sharia.
Oh, dus er is niets aan de hand. We zouden dit eigenlijk moeten subsidieren?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je doet net alsof deze sharia rechtbanken officiele organen zijn. Als dat zo zou zijn dan heb je gelijk.
Daar gaat het alleen niet om, maar om organen waaraan beide partijen zich conformeren.
Ik zie het meer als een Geschillen Commissie.
dat dusquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat maakt mij het uit wat marokkanen in marokko doen. het gaat me om de marokkanen en andere moslims die net doen of ze hier überhaupt wetten en rechtspraak naar eigen weldunken mogen invullen achter gesloten deuren.
we kennen onze wetten dus heel transparant. je begrijpt het echt niet he? of wil je het net als meh niet begrijpen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En hoe transparant is een geschil bij de Geschillen Commissie?
dit dus. jouw grote bek wordt je down fall. geloof me maar, ondanks dat ik geen mohamed heet en aan kleine meisjes zit of vrouwen sla.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wanneer donder je op dan? Kunnen wij gelijk de sharia invoeren.
Lol nee helemaal niet, maar het lijkt wel alsof men hier getriggerd wordt door de combinatie van Sharia en Rechtbank. Alsof die boven de nederlandse wet staan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:15 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Oh, dus er is niets aan de hand. We zouden dit eigenlijk moeten subsidieren?
Nee, jij begrijpt het? Al zouden er shariarechtbanken zijn in Nederland, die staan niet boven Nederlandse wetten. Je kan een oordeel van zo'n rechtbank die tegen het Nederlands recht in gaat, niet afdwingen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we kennen onze wetten dus heel transparant. je begrijpt het echt niet he? of wil je het net als meh niet begrijpen?
ja, en die staat bekend als vrouwvriendelijk of überhaupt menselijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lol nee helemaal niet, maar het lijkt wel alsof men hier getriggerd wordt door de combinatie van Sharia en Rechtbank. Alsof die boven de nederlandse wet staan.
Ik vind ook dat allochtonen zo goed mogelijk moeten integreren, en zij hebben voor geschillen hun eigen Geschillen Commissie.
zie post onder deze onzinpostquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt het? Al zouden er shariarechtbanken zijn in Nederland, die staan niet boven Nederlandse wetten. Je kan een oordeel van zo'n rechtbank die tegen het Nederlands recht in gaat, niet afdwingen.
Ik begrijp het prima hoor, jij word verblind door de woorden Sharia en Rechtbank. En verbind daar vervolgens allerlei enge en wettelijk verbindende conclusies aan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we kennen onze wetten dus heel transparant. je begrijpt het echt niet he? of wil je het net als meh niet begrijpen?
Dus gedwongen huwelijken bestaan niet in Nederland?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt het? Al zouden er shariarechtbanken zijn in Nederland, die staan niet boven Nederlandse wetten. Je kan een oordeel van zo'n rechtbank die tegen het Nederlands recht in gaat, niet afdwingen.
wat lees je toch slecht en doe je toch moeite om mensen op de kast te jagen. maar lach jij maar, wij lachen het laatst.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar staat een post van Drugshond, waarin hij je op je bloeddruk wijst.
en dat is jouw makke. ik zie het als sharia, de algeheel geldende rechtbanken van de moslims. wereldwijd. eerst een vinger en straks je hele hand bij diefstal. dat is een inhumane misselijkmakende rechtbank in het voordeel van de hardst gillende allahbaard die daarmee meent zijn ego hoog te houden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima hoor, jij wordt verblind door de woorden Sharia en Rechtbank. En verbind daar vervolgens allerlei enge en wettelijk verbindende conclusies aan.
Ik zie het vooralsnog als een Geschillen Commissie, waar mensen hun geschillen neerleggen.
Wat heeft dat met Sharia rechtbanken te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dus gedwongen huwelijken bestaan niet in Nederland?
Eventuele "sharia"-rechtbanken mogen in Nederland geen uitspraken doen die inhouden dat ledematen moeten worden afgehakt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat is jouw makke. ik zie het als sharia, de algeheel geldende rechtbanken van de moslims. wereldwijd. eerst een vinger en straks je hele hand bij diefstal. dat is een inhumane misselijkmakende rechtspraak.
Heb je daar een shariarechtbank voor nodig?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Man jij komt nooit van die kast af, niemand hoeft "moeite" te doen om jou op de kast te jagen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat lees je toch slecht en doe je toch moeite om mensen op de kast te jagen. maar lach jij maar, wij lachen het laatst.
En denk je werkelijk dat die vorm van Sharia ooit zijn intrede in Nederland zal doen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat is jouw makke. ik zie het als sharia, de algeheel geldende rechtbanken van de moslims. wereldwijd. eerst een vinger en straks je hele hand bij diefstal. dat is een inhumane misselijkmakende rechtspraak.
nog niet nee. je kan op je vingertjes natellen dat dit van kwaad tot erger zal gaan. eigenlijk net als elk naief land dat door islamieten is ingenomen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eventuele "sharia"-rechtbanken mogen in Nederland geen uitspraken doen die inhouden dat ledematen moeten worden afgehakt.
haha. grapjas. lach jij maar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Man jij komt nooit van die kast af, niemand hoeft "moeite" te doen om jou op de kast te jagen.
leg uit.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:29 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En denk je werkelijk dat die vorm van Sharia ooit zijn intrede in Nederland zal doen?
Denk dat het dan meer jouw makke is, dan het mijne.
En zelfs als dat zou gebeuren, dan vind jij wel een smoes om het goed te keuren, niet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:29 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En denk je werkelijk dat die vorm van Sharia ooit zijn intrede in Nederland zal doen?
Denk dat het dan meer jouw makke is, dan het mijne.
Die zijn inderdaad heel gewoon en gebeuren al honderden jaren. Wat dat betreft past een groep moslims zich prima aan aan enkele streng-christelijke gemeenschappen in Nederland.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Inderdaad. Al je extrapolaties -'straks worden handen afghakt!'- zijn zwaar overdreven, zeg maar gerust uit de lucht gegrepen, en hebben niets te maken met de bemiddelingsbureau's waar het in dit geval om draait.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
nog niet nee.
Van binnen de wet tot nét binnen de wet? Deze rechtbanken mogen niets beslissen wat buiten de Nederlandse (en in de voorbeelden Engelse en Canadeze) wet valt. Als het erger wordt, dan komt dat omdat de Nederlandse wet "erger" wordt. Als ze het illegaal doen, buiten de wet om dus, dan heeft het niets meer te maken met erkende islamitische bemiddelingsbureau's.quote:je kan op je vingertjes natellen dat dit van kwaad tot erger zal gaan.
O.quote:eigenlijk net als elk naief land dat door islamieten is ingenomen.
Dat is misschien wat zij geloven, in werkelijkheid mogen ze met hun religieuze wetten meegaan zolang dit niet tegen de Nederlandse wet ingaat.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:31 schreef opastokvis het volgende:
zolang de uitspraak niet tegen de wet ingaat kunnen ze niet veel doen.
en geloof mij, ik ben ook gelovig, gelovige mensen geloven in de wet die in het bijpassend heilige boekje staan en mogen met de Nederlandse wet meegaan zolang dit niet tegen de bijbel, koran whatever ingaat
iets waar ik het dan weer niet mee eens ben.
hahaha zoveel varianten op het woord geloof in één zin, tis een kunst
Mwa nee niet echt. Oke ik ben demi turk, maar ook ik ga naar het strand om ook naar blote tieten te kijkenquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:31 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
En zelfs als dat zou gebeuren, dan vind jij wel een smoes om het goed te keuren, niet?
dan is er maar een middel, oprotten met die storende elementen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:32 schreef thewishmaster het volgende:
De Nederlandse staat kan nooit toezicht houden op de gesloten Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in bepaalde buurten en het al dan niet gebruik maken van sharia rechtspraak in de verschillende moskeeen.
tuurlijk, steek je kop maar in het zand.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad. Al je extrapolaties -'straks worden handen afghakt!'- zijn zwaar overdreven, zeg maar gerust uit de lucht gegrepen, en hebben niets te maken met de bemiddelingsbureau's waar het in dit geval om draait.
[..]
Van binnen de wet tot nét binnen de wet? Deze rechtbanken mogen niets beslissen wat buiten de Nederlandse (en in de voorbeelden Engelse en Canadeze) wet valt. Als het erger wordt, dan komt dat omdat de Nederlandse wet "erger" wordt. Als ze het illegaal doen, buiten de wet om dus, dan heeft het niets meer te maken met erkende islamitische bemiddelingsbureau's.
[..]
O.
Heb je inside info? Misschien moet je mailen met de overheid, hoeven ze geen onderzoek meer in te stellen. Jij schijnt het al te weten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:32 schreef thewishmaster het volgende:
De Nederlandse staat kan nooit toezicht houden op de gesloten Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in bepaalde buurten en het al dan niet gebruik maken van sharia rechtspraak in de verschillende moskeeen.
Wanneer ga je weg?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan is er maar een middel, oprotten met die storende elementen.
De gemiddelde moslim in Nederlands is niet orthodox, en toekomstige generaties zullen dus nog minder voor handen afhakken enzo zijn. Omdat ze ook beinvloedt worden door de westerse cultuur zal men steeds minder waarde hechten aan strikte Sharia, en zal het een vorm van Geschillen Commissie worden.quote:
Oh, ik vraag me af hoe je dit weet. Ben je zelf al eens bij een uitspraak aanwezig geweest of heb je zelf al eens een geschil bij zo'n rechtbank neergelegd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad. Al je extrapolaties -'straks worden handen afghakt!'- zijn zwaar overdreven, zeg maar gerust uit de lucht gegrepen, en hebben niets te maken met de bemiddelingsbureau's waar het in dit geval om draait.
[..]
Van binnen de wet tot nét binnen de wet? Deze rechtbanken mogen niets beslissen wat buiten de Nederlandse (en in de voorbeelden Engelse en Canadeze) wet valt. Als het erger wordt, dan komt dat omdat de Nederlandse wet "erger" wordt. Als ze het illegaal doen, buiten de wet om dus, dan heeft het niets meer te maken met erkende islamitische bemiddelingsbureau's.
[..]
O.
je doet net of het al onomkeerbaar is en jij en je haatbaarden de dienst hier uitmaken. nogmaals, lach jij nog maar even heel hard. het is je gegund als je straks met duizenden tegelijk weer terug mag naar je zandbak waar het allemaal veel beter is.quote:
oh, dus moslims zijn bezig aan de verlichting? nog nauwelijks iets van gemerkt. erger nog. ze worden steeds radicaler.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
De gemiddelde moslim in Nederlands is niet orthodox, en toekomstige generaties zullen dus nog minder voor handen afhakken enzo zijn. Omdat ze ook beinvloedt worden door de westerse cultuur zal men steeds minder waarde hechten aan strikte Sharia, en zal het een vorm van Geschillen Commissie worden.
Terugkomend op mijn eerdere hint: in Turkije speelt sharia amper een rol. Turkije is geen Pakistan. Je kan niet zeggen er zijn zoveel shariarechtbanken in Groot Britannië, dus er zullen zoveel shariarechtbanken in Nederland zijn. In Groot Britannië zijn de meeste moslims Pakistanen, geen Turken of Marokkanen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je doe net of het al onomkeerbaar is en jij en je haatbaarden de dienst hier uitmaken. nogmaals, lach jij nog maar even heel hard. het is je gegund als je straks met duizenden tegelijk weer terug mag naar je zandbak waar het allemaal veel beter is.
Dat heet: polarisatie.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh, dus moslims zijn bezig aan de verlichting? nog nauwelijks iets van gemerkt. erger nog. ze worden steeds radicaler.
Is het moeilijk dit soort kwalificaties weg te laten? Het is niet alleen schelden, het is haat zaaien en opruien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je doet net of het al onomkeerbaar is en jij en je haatbaarden de dienst hier uitmaken. nogmaals, lach jij nog maar even heel hard. het is je gegund als je straks met duizenden tegelijk weer terug mag naar je zandbak waar het allemaal veel beter is.
Verlichting? Neh.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh, dus moslims zijn bezig aan de verlichting? nog nauwelijks iets van gemerkt. erger nog. ze worden steeds radicaler.
who cares uit welk land moslims komen? ze mogen hun godsdienst in alle vrijheid in europa uitoefenen, ze mogen alleen nooit of te nimmer rechtspraak of publiekelijk terrein gaan opeisen. dat is namelijk het begin van het einde van weldenkendheid, zelfstandigheid, individualisme, ontwikkeling en een overgang naar de volgende humane stap op lange termijn.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Terugkomend op mijn eerdere hint: in Turkije speelt sharia amper een rol. Turkije is geen Pakistan. Je kan niet zeggen er zijn zoveel shariarechtbanken in Groot Britannië, dus er zullen zoveel shariarechtbanken in Nederland zijn. In Groot Britannië zijn de meeste moslims Pakistanen, geen Turken of Marokkanen.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:44 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Verlichting? Neh.
Het is meer dat moslims zich proberen aan te passen aan de westerse maatschappij.
Hoe worden ze radicaler?
Who cares uit welk land ze komen? LOL. Jij denkt dat Turken hier allemaal sjieten zijn terwijl in Turkije de overgrote meerderheid soennieten zijn?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
who cares uit welk land moslims komen? ze mogen hun godsdienst in alle vrijheid in europa uitoefenen, ze mogen alleen nooit of te nimmer rechtspraak of publiekelijk terrein gaan opeisen. dat is namelijk het begin van het einde van weldenkendheid, zelfstandigheid, individualisme, ontwikkeling en een overgang naar de volgende stap op lange termijn.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
er zijn twee groepen moslims. je hebt de meh's en je hebt de hukkies. erg groot verschil. dat moet toch elke moslim nu wel weten?
jij komt niet over als een soenniet, met alle respect.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Who cares uit welk land ze komen? LOL. Jij denkt dat Turken hier allemaal sjieten zijn terwijl in Turkije de overgrote meerderheid soennieten zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |