Dit dus. Ondanks dat ik behoorlijk tegen de sharia ben en het oprukken van de islam.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt eraan wat ze precies doen. Als ze meer optreden als advies- en bemiddelingsbureau, alle partijen erkennen het gezag en de uitspraken zijn niet onwettelijk, dan is er niks mis mee.
Blijkbaar niet voor die user.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Dus de scheiding tussen kerk en staat is voor jou niet belangrijk?
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?quote:
En dat heeft hiermee te maken doordat...?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:40 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Exact. Waarom zou je je ook aanpassen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, dat kan. Maar wat is er dan precies op tegen (voor moslims) om hier civiele procedures neer te leggen, in tegenstelling tot jarenlange, kostenverzwelgende procedures volgens nederlandse normen?
Denk dat het heel erg af hangt van hoe je sharia rechtbanken ziet. Weet er zelf ook niet heel veel van, maar van wat ik uit het bericht in de OP kan afleiden lijkt me er niet zoveel mis mee.
Bron: Trouwquote:Evers tot benoemd Europees rabbinaal rechter
AMSTERDAM (ANP) - Rabbijn Evers is benoemd tot dajan (rechter) in het Europese Rabbinale Gerechtshof. Evers is de eerste Nederlander in dit pas anderhalf jaar oude orgaan.
Het gerechtshof behandelt moeilijke gevallen van gittin (echtscheiding) en gijoer (overgang tot het jodendom), die elders niet in behandeling worden genomen. Evers schat dat de nieuwe werkzaamheden hem drie tot vier dagen per jaar gaan kosten, naast zijn werk als rabbijn bij het Nederlands Israëlitisch Kerkgenootschap en als rector van het Nederlands Israëlitisch Seminarium.
Lijkt me vrij voor de hand liggend maar goed. Wanneer een rechtbank uitspraken doet die gebaseerd zijn op islamitisch beginselen, dan is de scheiding tussen kerk en staat toch in het geding? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Vertel. Wat heeft dat hier mee te maken?
Het verschil is dat dit in Nederland afspeelt, lijkt me toch wel een noemenswaardig verschilquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:01 schreef voyeur het volgende:
Het grootste deel van de discussie hebben we net al gehad toen het over de Engelse Sharia 'rechtbanken' ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |