abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70553415
Hallo,

Een collega en goede vriendin van mij zit met een probleem.
Ze woont op papier nog samen met haar (ex) partner.
Ze hebben een baby. Ze zijn verder niet getrouwd.
Ze hebben een koopwoning.

Nu zijn er door haar ex-patner gesprekken op de pc opgeslagen. Deze had ze met een niet nader te noemen persoon. Omdat haar relatie niet meer gaat lukken. Ze heeft een korte periode wat voor deze persoon gevoeld,

Nu heeft haar ex-partner alle gesprekken overhandigd aan zijn advocaat, als bewijslast. Waarschijnlijk wilt hij aantonen dat ze niet verantwoord genoeg is om voor het kind te zorgen? Maar is dit niet in gevecht met de wet van privacy?
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:37:38 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70553535
Idd privacy, maar wat is het bewijs dat de betreffende persoon idd zelf achter die pc heeft gezeten en die 'gesprekken' heeft gevoerd en niet iemand anders?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70553622
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:37 schreef error_404 het volgende:
Idd privacy, maar wat is het bewijs dat de betreffende persoon idd zelf achter die pc heeft gezeten en die 'gesprekken' heeft gevoerd en niet iemand anders?
Tsjah ehm het is zijn laptop, ze maakte er gebruik van.
Je bedoeld dat die gesprekken dus ook fake in elkaar gemaakt kunnen zijjn? Dus het is geen enkele bewijslast?
Kan ze hier een aangifte van laten doen? Ze moet het wel eerst zeker weten dat het bij die advocaat ligt lijkt mij. Wat als hij alleen maar dreigt?
pi_70553631
is het niet zo, dat als 1 van de 2 deelnemers weet dat het gesprek wordt "opgenomen" dat het dan geen privacyschending is?
pi_70553816
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:40 schreef babipangang het volgende:
is het niet zo, dat als 1 van de 2 deelnemers weet dat het gesprek wordt "opgenomen" dat het dan geen privacyschending is?
zij wist het niet, hij wel.

kan met een keylogger of gewoon msn.
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:51:38 #6
191838 mrfool
Why so serious?
pi_70553946
msn logs zijn niet rechtsgeldig. wel als hij de logs via advocaat bij microsoft opvraagt.
pi_70553961
Ik hoop dat ze door die gesprekken genaild wordt. Eerst thuis je zaakjes netjes afhandelen voordat je met een ander er vandaar gaat. En het lijkt me niet bepaald in strijd met privacy als het zijn computer is en ze bovendien samenwonen.
Jesus saves but death prevails.
pi_70554017
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:51 schreef Shivo het volgende:
Ik hoop dat ze door die gesprekken genaild wordt. Eerst thuis je zaakjes netjes afhandelen voordat je met een ander er vandaar gaat. En het lijkt me niet bepaald in strijd met privacy als het zijn computer is en ze bovendien samenwonen.
Bedankt voor je mening,

Liever dat je meehelpt met denken.

Overigens lijkt het mij dat je het moet melden aan de anders dat je iets opneemt.
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:56:39 #9
191838 mrfool
Why so serious?
pi_70554094
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:53 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening,

Overigens lijkt het mij dat je het moet melden aan de anders dat je iets opneemt.
nee, een van de partijen mag het gesprek opnemen. zonder tegen partij in te lichten.
Wat niet mag, is bijvoorbeeld; ik heb met jou een gesprek en iemand anders luisterd ons af, daar moet dan eerst toestemming voorgevraagd worden.
pi_70554244
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:56 schreef mrfool het volgende:

[..]

nee, een van de partijen mag het gesprek opnemen. zonder tegen partij in te lichten.
Wat niet mag, is bijvoorbeeld; ik heb met jou een gesprek en iemand anders luisterd ons af, daar moet dan eerst toestemming voorgevraagd worden.
Ja, ok.

Maar de kern van het verhaal is dat het niet rechtsgeldig is, dus totaal geen bewijslast voor iets.
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:11:37 #11
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70554472
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:56 schreef mrfool het volgende:

[..]

Wat niet mag, is bijvoorbeeld; ik heb met jou een gesprek en iemand anders luistert ons af, daar moet dan eerst toestemming voorgevraagd worden.
Zij wist er niets van af, de andere persoon wist er niets vanaf(dat is dus niet de ex neem ik aan?), dus dat zou betekenen dat het illegaal verkregen bewijs is?

Gaat dat trouwens niet alleen op voor strafzaken, en mag het met voogdij-zaken wel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_70554605
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zij wist er niets van af, de andere persoon wist er niets vanaf(dat is dus niet de ex neem ik aan?), dus dat zou betekenen dat het illegaal verkregen bewijs is?

Gaat dat trouwens niet alleen op voor strafzaken, en mag het met voogdij-zaken wel?
Het zal hier ws om voogdij gaan.. de arme schat zit er helemaal doorheen.
pi_70554675
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:51 schreef mrfool het volgende:
msn logs zijn niet rechtsgeldig. wel als hij de logs via advocaat bij microsoft opvraagt.
MSN logs zijn niet rechtsgeldig, ook niet als je ze via microsoft zou kunnen opvragen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:59:01 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70555718
het maakt echt geen donder uit of die logs nu wel of geen bewijslast vormen.

Je moet het in NL wel HEEEEEEEEEL erg bond maken wil je als moeder je kinderen kwijtraken. en dan bedoel ik ook echt bond in de zin van mishandelen en drugs/verwaarlozing.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_70555831
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat ook tussen partners geldt.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:11:21 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70556072
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat ook tussen partners geldt.
geld het volgens mij ook niet maar hoe dan ook het maakt echt niks uit.

Mamma kan rondneuken wat ze wil, dat kind raakt ze echt niet kwijt hoor.

Vind het overigens wel veel zeggen over de dame. Op zijn laptop zitten chatten met een potentieel nieuw vriendje voor het geval de huidige relatie stopt....

Dom en absoluut niet sjiek. Eigelijk heel vrouwelijk dus
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_70556447
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:11 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

geld het volgens mij ook niet maar hoe dan ook het maakt echt niks uit.

Mamma kan rondneuken wat ze wil, dat kind raakt ze echt niet kwijt hoor.

Vind het overigens wel veel zeggen over de dame. Op zijn laptop zitten chatten met een potentieel nieuw vriendje voor het geval de huidige relatie stopt....

Dom en absoluut niet sjiek. Eigelijk heel vrouwelijk dus
De relatie tussen de twee is al ruim 3 maanden over. Hij is zelf weggegaan en bij zijn broer tijdelijk ingetrokken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:07:50 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70557900
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:53 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening,

Opnemen mag. Zolang 1 van de deelnemers het maar weet. Dat hoeft dus niet automagisch de tegenpartij te zijn.

In dit geval zou er sprake kunnen zijn van heimelijk opnemen, als de ex het vinkje heeft aangezet. Het is echter geen bewijslast zoals al gezegd. Daarnaast is het een standaardinstelling en functionaliteit, dus zelfs het heimelijke deel kan worden betwist.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:09:27 #19
65960 sanger
pi_70557956
Waarom zouden de MSN gesprekken niet gewoon in de voogdij zaak gebruikt mogen worden eigenlijk?
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:10:25 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70557988
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:24 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De relatie tussen de twee is al ruim 3 maanden over. Hij is zelf weggegaan en bij zijn broer tijdelijk ingetrokken.
En dan toch nog zijn laptop gebruiken voor msn? Da's best dom.
Maar goed, dat was even offtopic.

Verder is het inderdaad zo dat een moeder in Nederland (bijna te) veel rechten heeft. Wat ik tot nu toe begrijp is dat ze gechanteerd wordt?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70557996
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:09 schreef sanger het volgende:
Waarom zouden de MSN gesprekken niet gewoon in de voogdij zaak gebruikt mogen worden eigenlijk?
Omdat dat relatief eenvoudig te vervalsen is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70558086
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, dan stelt de partij in wiens nadeel het gebruikt wordt dat toch? Mag de rechter bepalen of hij het als bewijs aanvaardt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:14:26 #23
65960 sanger
pi_70558121
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar ik bedoelde meer of dat ook gebeurt is (wsl niet want dan zou die vrouw nog niet weten wat er in staat denk ik), of dat ze niet graag heeft dat mee gaat spelen wat daadwerkelijk getypt is.
pi_70558247
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Nou, dan stelt de partij in wiens nadeel het gebruikt wordt dat toch? Mag de rechter bepalen of hij het als bewijs aanvaardt.
Dat geldt natuurlijk voor ieder bewijs dat wordt ingebracht. (de partij die er nadeel van ondervindt kan dan exact hetzelfde doen)
pi_70558631
Punt is alleen dat het hier helemaal niet vervalst ís. Het is gewoon een gespreksverslag van een gesprek dat daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
De waarheid van de gesprekken wordt niet in twijfel getrokken, het gaat om de manier waarop deze verkregen zijn.

P.S. En als je gaat roepen dat het vervalst is om het niet ontvankelijk te laten verklaren, en later blijkt dat het helemaal niet vervalst is alleen dat je het er niet mee eens was, dan krijg je veel grotere problemen, want dan heb je iemand beschuldigd van het vervalsen van stukken en dat is een vrij heftige aantijging...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70558876
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:27 schreef Pandora73 het volgende:
dat is een vrij heftige aantijging...
Ow?
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:55:45 #27
65960 sanger
pi_70559705
Volgens mij gebeurt het in de juridische wereld anders geregeld
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:06:01 #28
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70560120
Is toch makkelijk om d'r gewoon ff wat andere dingen in te zetten in al die getypte documenten? Maar tvp want ik vind 't ook wel interessant. Schijnbaar tellen emails/msn gesprekken tegenwoordig steeds meer mee als "bewijslast".
Hallon!
pi_70560596
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:06 schreef BlueMage het volgende:
Is toch makkelijk om d'r gewoon ff wat andere dingen in te zetten in al die getypte documenten? Maar tvp want ik vind 't ook wel interessant. Schijnbaar tellen emails/msn gesprekken tegenwoordig steeds meer mee als "bewijslast".
Goed dat je het wilt volgen
pi_70560878
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:55 schreef sanger het volgende:
Ja, maar dan meestal wel met een gegronde reden, dus als het echt vervalst is. En niet terwijl je donders goed weet dat het niet vervalst is... Valse aangifte doen is ook strafbaar.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70560955
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:26 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ja, maar dan meestal wel met een gegronde reden, dus als het echt vervalst is. En niet terwijl je donders goed weet dat het niet vervalst is... Valse aangifte doen is ook strafbaar.
Dit is natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar met het doen van een valse aangifte.....
pi_70561082
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar met het doen van een valse aangifte.....
Nou euh, er werd gezegd dat het misschien een oplossing zou zijn voor de vrouw om te zeggen dat die logs die de man wil inbrengen, vervalst zijn... Maar dat zijn ze helemaal niet. Ze zijn hartstikke echt, alleen de vrouw wil dat liever niet toegeven.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70561172
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:31 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Nou euh, er werd gezegd dat het misschien een oplossing zou zijn voor de vrouw om te zeggen dat die logs die de man wil inbrengen, vervalst zijn... Maar dat zijn ze helemaal niet. Ze zijn hartstikke echt, alleen de vrouw wil dat liever niet toegeven.
Dan kan zij toch zorgen voor logs die er anders uitzien? Desnoods zég je dat die gesprekken anders zijn gegaan naar jouw beste weten en dat die logs dus niet kúnnen kloppen. Ik zie niet in wat daar strafbaar aan zou zijn.

Of het acceptabel is, is wat anders.
pi_70561377
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan kan zij toch zorgen voor logs die er anders uitzien? Desnoods zég je dat die gesprekken anders zijn gegaan naar jouw beste weten en dat die logs dus niet kúnnen kloppen. Ik zie niet in wat daar strafbaar aan zou zijn.

Of het acceptabel is, is wat anders.
Dan is ze zelf schuldig aan vervalsing.
En in je "desnoods"-geval is het keihard liegen. En als je dat voor een rechtbank doet, heet dat meineed.
Nogmaals, ze ontkent keihard de waarheid als ze deze logs zou benoemen als vervalst. En bewust niet de waarheid vertellen, laat staan deze verdraaien, is wel degelijk strafbaar, als het voor een rechtbank gebeurt. En als je het niet voor een rechtbank doet, maar wel bij de politie aangeeft dat iemand anders iets vervalst heeft terwijl je weet dat het niet zo is, dan is dat een valse aangifte en ook strafbaar.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70561469
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dan is ze zelf schuldig aan vervalsing.
En in je "desnoods"-geval is het keihard liegen. En als je dat voor een rechtbank doet, heet dat meineed.
'Naar haar beste weten'

Nee heb je.... ja kun je krijgen. In haar herinnering ging het immers anders.
quote:
Nogmaals, ze ontkent keihard de waarheid als ze deze logs zou benoemen als vervalst. En bewust niet de waarheid vertellen, laat staan deze verdraaien, is wel degelijk strafbaar, als het voor een rechtbank gebeurt.
Je hóeft niet de waarheid te vertellen, hoor Je kunt er ook voor kiezen níét te antwoorden. Je hoeft immers niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
quote:
En als je het niet voor een rechtbank doet, maar wel bij de politie aangeeft dat iemand anders iets vervalst heeft terwijl je weet dat het niet zo is, dan is dat een valse aangifte en ook strafbaar.
Bij de politie kom je niet ver als je aangifte wilt doen van 'vervalste MSN-logs', hoor
pi_70561735
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

'Naar haar beste weten'

Nee heb je.... ja kun je krijgen. In haar herinnering ging het immers anders.
[..]

Je hóeft niet de waarheid te vertellen, hoor Je kunt er ook voor kiezen níét te antwoorden. Je hoeft immers niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
[..]

Bij de politie kom je niet ver als je aangifte wilt doen van 'vervalste MSN-logs', hoor
- Het is niet naar haar beste weten, want ze weet het donders goed dat het wel degelijk zo gegaan is.
- Klopt, je mag zwijgen om jezelf niet in een lastiger parket te krijgen. Maar dat is wat anders dan dingen opzettelijk, willens en wetens, anders te vertellen dan ze gegaan zijn.
- Tja, als je serieus genomen wilt worden met je aantijging dat het vervalst is, zal je daar wel wat moeite voor moeten doen, en als je bij de politie aangeeft dat het documenten zijn die in een proces om voogdij gebruikt kunnen gaan worden, zal het waarschijnlijk wel meer prioriteit krijgen dan in een "Pietje doet nare berichten over mij verspreiden op school door vervalste logs rond te sturen aan klasgenootjes - huil huil"

Ik probeer alleen maar aan te geven dat het verre van handig is om te ontkennen dat de logs correct zijn.
Wie zijn (of in dit geval: haar) billen brandt, moet op de blaren zitten.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70562652
Maargoed, ze vervalst hier iig niks aan logs. Heb nu af en toe wat contact met haar. Ze zit er helemaal doorheen.

Nu is hun kleine ook nog jarig. Ze wilden samen een cadeau voor de kleine kopen. Hij vond het belangrijker om bij een vriend te gaan zitten hangen.

Schets een beetje kort de verhouding tussen vader en kind.
pi_70562824
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:13 schreef MdMa98 het volgende:
Maargoed, ze vervalst hier iig niks aan logs. Heb nu af en toe wat contact met haar. Ze zit er helemaal doorheen.

Nu is hun kleine ook nog jarig. Ze wilden samen een cadeau voor de kleine kopen. Hij vond het belangrijker om bij een vriend te gaan zitten hangen.

Tja, zij vond het belangrijker nieuw neukvoer te vinden ipv haar shit af te handelen en haar kind uit dat huis te krijgen. Zegt ook iets over de verhouding. Elk verhaal heeft 2 kanten, TS.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:18:53 #39
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70562836
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:13 schreef MdMa98 het volgende:
Welnee dat schetst helemaal niets over de verhouding vader /kind

Vader is gewoon pissed en terecht.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:20:03 #40
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70562871
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, zij vond het belangrijker nieuw neukvoer te vinden ipv haar shit af te handelen en haar kind uit dat huis te krijgen. Zegt ook iets over de verhouding. Elk verhaal heeft 2 kanten, TS.
Hun kind , niet haar kind
pi_70562902
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:18 schreef N.icka het volgende:

[..]

Welnee dat schetst helemaal niets over de verhouding vader /kind

Vader is gewoon pissed en terecht.
Mjah ok, maar ik ken ze beide, en zie dat toch anders.

Pappa is ook een schuinmacheerdert.

Ach ja, twee zielen, twee schulden.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:22:29 #42
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70562971
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:20 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Mjah ok, maar ik ken ze beide, en zie dat toch anders.

Pappa is ook een schuinmacheerdert.

Ach ja, twee zielen, twee schulden.
Nou laat ze dan lekker zelf hun shit opruimen
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:22:43 #43
65960 sanger
pi_70562981
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:49 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

- Het is niet naar haar beste weten, want ze weet het donders goed dat het wel degelijk zo gegaan is.
Maar het zal elke rechter verdomde zwaar vallen te bewijzen dat er wel degelijk meineed wordt gepleegd. Zo niet onmogelijk.
pi_70563022
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:22 schreef N.icka het volgende:

[..]

Nou laat ze dan lekker zelf hun shit opruimen
Dat mogen ze ook zelf doen, ik vroeg enkel de vraag in de OP,

Ohw en ik weet dat ze een enorm goede mamma is, Dus toch steun ik haar bewust een beetje
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:27:28 #45
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70563157
Ben jij de man waar het over gaat in de chat?
pi_70563303
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:55 schreef sanger het volgende:
Sprak laatst een gerenommeerd advocaat en die zei zelf "In een rechtbank word zelden de waarheid gesproken"

Maar idd, de bewijslast is niet rechtsgeldig aangezien het onwettig verkregen is. Het was wel geldig als hij deelgenoot was geweest van het gesprek. Zoals al eerder vermeld.
pi_70563419
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:27 schreef N.icka het volgende:
Ben jij de man waar het over gaat in de chat?
je zou t haast denken, maar nee ik ben slechts een goede vriend en collega..
pi_70564218
In welk land is dit?

In Nederland maakt het voor de wet namelijk geen fluit uit of je vreemd gaat of niet.

In België kan dat wel uitmaken, al dacht ik iets gehoord te hebben over een verandering daar in.

Volgens Wikipedia kun je in België eenzijdig scheiden (dus in dit geval dat de man het zou willen) als je 'onherstelbare ontwrichting' van het huwelijk aantoont. Dan heb je het over vreemdgaan of mishandeling.
Een MSN log lijkt me daar niet direct onder te vallen.

De vraag is dus echt wat die echtgenoot wil bereiken. Hij heeft 'bewijs' van wat eigenlijk? Kun je met dat MSN log bewijzen dat ze is vreemdgegaan? Of dat ze 'gevoel' heeft gehad?
En wat dan nog, wat wil hij daar mee?
pi_70564467
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:55 schreef mgerben het volgende:
In welk land is dit?

In Nederland maakt het voor de wet namelijk geen fluit uit of je vreemd gaat of niet.

In België kan dat wel uitmaken, al dacht ik iets gehoord te hebben over een verandering daar in.

Volgens Wikipedia kun je in België eenzijdig scheiden (dus in dit geval dat de man het zou willen) als je 'onherstelbare ontwrichting' van het huwelijk aantoont. Dan heb je het over vreemdgaan of mishandeling.

De vraag is dus echt wat die echtgenoot wil bereiken. Hij heeft 'bewijs' van wat eigenlijk? Kun je met dat MSN log bewijzen dat ze is vreemdgegaan? Of dat ze 'gevoel' heeft gehad?
En wat dan nog, wat wil hij daar mee?
Zo ver ik info heb kunnen ontvangen: de voogdij hebben en haar het huis uitzetten.
pi_70564547
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor ieder bewijs dat wordt ingebracht. (de partij die er nadeel van ondervindt kan dan exact hetzelfde doen)
Ja precies. Dus waarom zou dat voor MSN-logs anders zijn?

Volgens artikel 152 lid 1 Rv kan bewijs met alle middelen geleverd worden en is het de rechter die de bewijskracht ervan bepaalt (artikel 2). Dat is alleen anders als ergens in een wettelijke bepaling staat dat MSN-logs niet als bewijs kunnen worden toegelaten. Zon bepaling is mij niet bekend maar goed, het zou kunnen dat ie bestaat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_70564627
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:55 schreef mgerben het volgende:
Dat is niet veel anders dan de Nederlandse situatie. Voor echtscheiding is nodig dat vaststaat dat het huwelijk duurzaam ontwricht is, maar als één van de partners dat stelt wordt uit het gegeven dat die partner dat stelt al aangenomen dat het huwelijk inderdaad duurzaam is ontwricht.
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:29:36 #52
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_70570484
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:23 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Ohw en ik weet dat ze een enorm goede mamma is, Dus toch steun ik haar bewust een beetje
Wat maken die msn logs dan nog uit? Het is slechts een weergave van een gesprek, hoe kan daar nu het tegendeel uit blijken..
Vampire Romance O+
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:32:10 #53
65960 sanger
pi_70570524
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:31 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Sprak laatst een gerenommeerd advocaat en die zei zelf "In een rechtbank word zelden de waarheid gesproken"

Maar idd, de bewijslast is niet rechtsgeldig aangezien het onwettig verkregen is. Het was wel geldig als hij deelgenoot was geweest van het gesprek. Zoals al eerder vermeld.
Je kunt ook anders redeneren. De ex heeft het niet bewust opgenomen. De vrouw wel, die MSNde namelijk en vergat de logs uit te zetten. Dat die ex het vervolgens vind op zijn eigen laptop maakt het imo niet onrechtmatig verkregen. Het gaat er dus om of die ex het vinkje heeft aangezet of dat de vrouw in kwestie zelf vergeten is het vinkje uit te zetten. In het laatste geval is het opgenomen door 1 van de gesprekpartners zelf.
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:40:06 #54
239646 Cmonv
Headbanger
pi_70570626
Zelfs al kon het als bewijslast gelden, wat kan er ooit in die log staan waarvoor ze haar kind zou moeten afstaan? Het is toch niet verboden op iemand anders verliefd te worden?

Natuurlijk is het kut en vooral voor het kind, maar ik denk niet dat de vader hier nu echt een sterk bewijs heeft dat ze niet in staat is het kind op te voeden
pi_70570640
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Je kunt ook anders redeneren. De ex heeft het niet bewust opgenomen. De vrouw wel, die MSNde namelijk en vergat de logs uit te zetten. Dat die ex het vervolgens vind op zijn eigen laptop maakt het imo niet onrechtmatig verkregen. Het gaat er dus om of die ex het vinkje heeft aangezet of dat de vrouw in kwestie zelf vergeten is het vinkje uit te zetten. In het laatste geval is het opgenomen door 1 van de gesprekpartners zelf.
De ex is er niet bij aanwezig geweest, dat is juist het probleem. Wet op de privacy is dan van kracht en dan word het onwettig. Echter zijn rechters vaak bereid heel veel toe te laten, zeker gezien het feit er kinderen in het spel zijn.
pi_70570690
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:40 schreef Cmonv het volgende:
Zelfs al kon het als bewijslast gelden, wat kan er ooit in die log staan waarvoor ze haar kind zou moeten afstaan? Het is toch niet verboden op iemand anders verliefd te worden?

Natuurlijk is het kut en vooral voor het kind, maar ik denk niet dat de vader hier nu echt een sterk bewijs heeft dat ze niet in staat is het kind op te voeden
Vreemdgaan kan een reden zijn om de voogdij aan de ex te geven, hoe goed ze ook een moeder is.
pi_70570834
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:32 schreef sanger het volgende:

[..]

En wat als er door de ex-man een keylogger geinstalleerd is?
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:05:58 #58
65960 sanger
pi_70572569
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:41 schreef Slein83 het volgende:

[..]

De ex is er niet bij aanwezig geweest, dat is juist het probleem. Wet op de privacy is dan van kracht en dan word het onwettig. Echter zijn rechters vaak bereid heel veel toe te laten, zeker gezien het feit er kinderen in het spel zijn.
Maar die vrouw zal het heel lastig krijgen dat die man het op heeft genomen. Als zij de standaardinstelling niet heeft aangepast heeft ze het namelijk zelf opgenomen op de laptop van de man. Dus ze heeft de gegevens feitelijk zelf ter beschikking gesteld (en gaat het verhaal van schenden van privacy ook niet meer op).

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 02-07-2009 10:22:43 ]
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:06:52 #59
65960 sanger
pi_70572594
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:52 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

En wat als er door de ex-man een keylogger geinstalleerd is?
Dan is het heimelijk opnemen. Maar MSN logs worden niet door een keylogger opgeslagen, maar door MSN zelf.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:07:20 #60
65960 sanger
pi_70572611
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:45 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Vreemdgaan kan een reden zijn om de voogdij aan de ex te geven, hoe goed ze ook een moeder is.
Kan inderdaad. In de praktijk gebeurt het echter heel erg weinig.
pi_70573156
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Kan inderdaad. In de praktijk gebeurt het echter heel erg weinig.
Het lijkt mij ook niet dat dmv een logje aangetoond kan worden dat ze haar kind slecht opvoed of behandeld.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:53:08 #62
65960 sanger
pi_70573853
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:27 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook niet dat dmv een logje aangetoond kan worden dat ze haar kind slecht opvoed of behandeld.
Aantonen niet denk ik. Het kan wel een indicatie zijn, en aanleiding zijn voor een onderzoek misschien.
pi_70573981
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Aantonen niet denk ik. Het kan wel een indicatie zijn, en aanleiding zijn voor een onderzoek misschien.
Ok dus dan komt er uit het onderzoek dat ze goed moedert, niet mishandeld etc. En dan?
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:05:06 #64
65960 sanger
pi_70574147
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:57 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Ok dus dan komt er uit het onderzoek dat ze goed moedert, niet mishandeld etc. En dan?
Niets, waarom zou na een dergelijke conclusie ietsmoeten gebeuren?
pi_70574149
quote:
[..]
Waar, in Iran?

Een MSN log... wat kun je daar uithalen dan?
Het is een bewijs voor . . . niks. Je kunt er vreemdgaan niet mee bewijzen. Bij wijze van spreken: Als er in zo'n log staat 'ik vond het heerlijk met jou gisteren' kan zij gewoon zeggen dat ze een patatje met hem gegeten heeft.
De tekst bewijst totaal niets, het is de interpretatie die je er zelf overheen legt.

Van MSN log (dat NIKS bewijst en uiterst makkelijk te vervalsen is) tot ontzegging van de voogdij . . . vind ik een belachelijk grote stap.
pi_70574248
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Niets, waarom zou na een dergelijke conclusie ietsmoeten gebeuren?
Nou, word de vader er dan niet mee belast?
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:42:11 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70575158
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:40 schreef Cmonv het volgende:

Precies
quote:
Nee, hoor. Ik heb iets soortgelijks in mijn kennissenkring, al is de vader er vandoor met een ander.

De moeder staat in Nederland al zo sterk omdat ze moeder is dat ze haar kindje gewoon zal houden, tenzij de vader kan aantonen dat het kindje verwarloosd wordt, of de moeder dermate labiel is dat er gevaar bestaat voor de gezondheid van het kind. Die MSN-logs bewijzen helemaal niks, behalve dat ze een tijdje gevoelens heeft gehad voor iemand anders. Dat komt in de beste families voor, en gevoelens zijn niet hetzelfde als daadwerkelijk vreemdgaan. En al zou ze vreemd zijn gegaan: ze zijn niet getrouwd, en hebben dus geen beloftes aan elkaar gedaan.

Vader kan haar niet zo maar uit hun koophuis zetten, al zal er natuurlijk wel iets geregeld moeten worden over het eigendom van het huis (ik doe even de aanname dat ze beiden 50-50 eigenaar zijn).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_70575844
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:42 schreef RonaldV het volgende:

Nee, hoor. Ik heb iets soortgelijks in mijn kennissenkring, al is de vader er vandoor met een ander.

Ik zeg daarom ook "kan", wil niet zeggen dat het altijd gebeurd.
quote:
Die MSN-logs bewijzen helemaal niks, behalve dat ze een tijdje gevoelens heeft gehad voor iemand anders.
Msn-logs kunnen van alles bewijzen. Wij weten echter niet wat er in staat om daar over te oordelen.
pi_70576056
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:42 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Precies
[..]

De moeder staat in Nederland al zo sterk omdat ze moeder is dat ze haar kindje gewoon zal houden, tenzij de vader kan aantonen dat het kindje verwarloosd wordt, of de moeder dermate labiel is dat er gevaar bestaat voor de gezondheid van het kind. Die MSN-logs bewijzen helemaal niks, behalve dat ze een tijdje gevoelens heeft gehad voor iemand anders. Dat komt in de beste families voor, en gevoelens zijn niet hetzelfde als daadwerkelijk vreemdgaan. En al zou ze vreemd zijn gegaan: ze zijn niet getrouwd, en hebben dus geen beloftes aan elkaar gedaan.

Vader kan haar niet zo maar uit hun koophuis zetten, al zal er natuurlijk wel iets geregeld moeten worden over het eigendom van het huis (ik doe even de aanname dat ze beiden 50-50 eigenaar zijn).
Helemaal mee eens. Vreemdgaan heeft niets te maken met hoe je bent als ouder. Ik denk dat heel wat ouers hun kinderen niet meer zouden zien als dit een indicatie zou zijn voor slecht ouderschap, aangezien geloof ik 55% van de mensen vreemdgaat/is gegaan.

Maar voor haar wel kut natuurlijk, ik zou woest zijn als iemand zo in mn dingen zou gaan neuzen
pi_70576141
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:12 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vreemdgaan heeft niets te maken met hoe je bent als ouder. Ik denk dat heel wat ouers hun kinderen niet meer zouden zien als dit een indicatie zou zijn voor slecht ouderschap, aangezien geloof ik 55% van de mensen vreemdgaat/is gegaan.

Maar voor haar wel kut natuurlijk, ik zou woest zijn als iemand zo in mn dingen zou gaan neuzen
En het is wel normaal om op de laptop van haar (toenmalige)vriend met een ander aan te pappen? Valt van beide kanten wat van te zeggen en ze heeft het immers zelf opgeslagen op zijn laptop. Dus haar eigen fout.
pi_70576206
Maar dat zij als partner dan blijkbaar niet helemaal zuiver is, doet niets af aan haar kwaliteiten als moeder
pi_70576257
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:18 schreef Wazeggie het volgende:
Maar dat zij als partner dan blijkbaar niet helemaal zuiver is, doet niets af aan haar kwaliteiten als moeder
Ik denk dat wij daar niet over kunnen oordelen, rechter kan het zo zien dat zij niet het beste voor haar kinderen over heeft omdat ze de vader belazerd. I know, de wetgeving en rechters zijn krom. Maar alles is mogelijk.
pi_70576337
Voor zover ik weet gaat dat echt niet zo in Nederland *wist voor de zekerheid alle msn-gesprekken*
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 12:28:28 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70576448
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:16 schreef MdMa98 het volgende:

.. de arme schat zit er helemaal doorheen.
Dan gaat ze lekker uithuilen bij 1 van d'r msn-vriendjes
pi_70576538
msn gesprekken zijn wel toelaatbaar mits ze een daadwerkelijk relevantie (als toevoeging) aan het proces hebben.In dit geval lijkt het wel zo maar uiteindelijk is het toch aan de rechter om te bepalen in hoeverre die relevantie is en daar kan geen enkele advocaat iets aan veranderen wat er ook wordt beweert door hem of haar. Dus gewoon laten gaan en kijken waar het op uitkomt.
75 topics = FIN
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:48:22 #76
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70576907
Al staat ze op de video terwijl ze sex ligt te hebben met iemand anders, dan maakt het nog niet uit. Nogmaals: het zegt niets over haar kwaliteiten als moeder. Het enige waarvoor het verschil zou kunnen maken is de vraag wiens schuld het is dat de relatie uit elkaar ligt. En dan nog: vreemdgaan is niet een probleem van twee, maar van drie personen. Blijkbaar was haar partner niet in staat om in haar behoeftes te voorzien, die heeft dus evengoed (zij het minder) schuld.

TS: zou er iets in de MSN gesprekken staan wat haar in de problemen kan storten? Dreigt ze haar kindje iets aan te doen, of te ontvoeren naar het buitenland oid?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:00:37 #77
65960 sanger
pi_70577252
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:08 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Nou, word de vader er dan niet mee belast?
Waarom?
pi_70618529
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom?
Nou, waneer hij dat als zogenaamd bewijs wilt gebruiken?

Overigens heeft de vader aangifte gedaan van mishandeling. De kleine is enige tijd geleden gevallen (hij leert nu lopen) en had een klein bultje overgehouden. De vader heeft foto`s gemaakt, aangifte gedaan en dit aangeduid als mishandeling

Is hij no zo malafide?

Hij heeft toegegeven tijdens hun breuk ook "erg plezierige tijden gehad te hebben met andere vrouwen" Je zou haar zowat de hele dag een recordertje meegeven.
pi_70618833
MSN logs kun je overigens niet bij MS opvragen (geen idee of ze ze ook opslaan), dat kan alleen in geval van strafzaken lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:50:29 #80
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70627016
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:12 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Nou, waneer hij dat als zogenaamd bewijs wilt gebruiken?

Overigens heeft de vader aangifte gedaan van mishandeling. De kleine is enige tijd geleden gevallen (hij leert nu lopen) en had een klein bultje overgehouden. De vader heeft foto`s gemaakt, aangifte gedaan en dit aangeduid als mishandeling
Maak je niet druk. Eén foto van een bultje is geen bewijs voor mishandeling. Experts zijn niet gek: die weten echt wel wat voor plekken mishandelingen achterlaten. Mijn zoon zat als klein jongetje onder de blauwe plekken op zijn schenen, en toen mijn vrouw zich afvroeg wat ze daar op het consultatiebureau wel van zouden denken mesten de mensen hartelijk lachen. Een mishandeld kind heeft blauwe plekken op plaatsen waar je geen blauwe plekken verwacht.
quote:
Is hij no zo malafide?
Neuh, wel naief. En waarschijnlijk heeft hij te veel Amerikaanse rechtzaken op tv gezien.
quote:
Hij heeft toegegeven tijdens hun breuk ook "erg plezierige tijden gehad te hebben met andere vrouwen" Je zou haar zowat de hele dag een recordertje meegeven.
En wat schiet je daar dan mee op? Nogmaals: ze waren niet getrouwd, en hebben dus nooit een gelofte afgelegd. Zij is daar niet op te pakken, hij dus ook niet. Hooguit kan beiden verweten worden hun relatie niet serieus genoeg te hebben genomen. Zij blijft (op basis van wat je hier hebt verteld) gewoon de moeder van dat kind, en die blijft ook gewoon bij haar. Als hij dat anders wil hebben moet hij onomstotelijk aantonen dat zij een slechte moeder is en gevaar oplevert voor de fysieke en geestelijke gezondheid van haar kind. Gelijktijdig moet hij aantonen dat hij een goede vader is en geen gevaar oplevert.

Don't worry.
- Privacy Matters
pi_70627531
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Eén foto van een bultje is geen bewijs voor mishandeling. Experts zijn niet gek: die weten echt wel wat voor plekken mishandelingen achterlaten. Mijn zoon zat als klein jongetje onder de blauwe plekken op zijn schenen, en toen mijn vrouw zich afvroeg wat ze daar op het consultatiebureau wel van zouden denken mesten de mensen hartelijk lachen. Een mishandeld kind heeft blauwe plekken op plaatsen waar je geen blauwe plekken verwacht.
[..]

Neuh, wel naief. En waarschijnlijk heeft hij te veel Amerikaanse rechtzaken op tv gezien.
[..]

En wat schiet je daar dan mee op? Nogmaals: ze waren niet getrouwd, en hebben dus nooit een gelofte afgelegd. Zij is daar niet op te pakken, hij dus ook niet. Hooguit kan beiden verweten worden hun relatie niet serieus genoeg te hebben genomen. Zij blijft (op basis van wat je hier hebt verteld) gewoon de moeder van dat kind, en die blijft ook gewoon bij haar. Als hij dat anders wil hebben moet hij onomstotelijk aantonen dat zij een slechte moeder is en gevaar oplevert voor de fysieke en geestelijke gezondheid van haar kind. Gelijktijdig moet hij aantonen dat hij een goede vader is en geen gevaar oplevert.

Don't worry.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Nogmaals gaat het niet om mij. De arme schat is gewoon enorm in paniek. Ze zal het toch zelf moeten aanpakken. Zelf denk ik ook dat er weinig te bereiken is met wat hij doet.
pi_70628430
Volgens mij hoeft ze niet eens echt actie te ondernemen. Dat kind blijft bij default gewoon bij haar. En als haar vriend dat kind graag wil en valse beschuldigingen gaat uiten tegen haar, dan kan ze dat terug doen. En waar 2 gooien met modder is er in 999 van de 1000 gevallen maar 1 winnaar: de moeder.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_70632499
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:05 schreef Slein83 het volgende:
Msn-logs kunnen van alles bewijzen. Wij weten echter niet wat er in staat om daar over te oordelen.
Nee.

MSN logs kunnen helemaal niks bewijzen.
Ze kunnen hooguit een indruk geven, die jij toch echt met echte bewijzen zult moeten staven.
En in jouw persoonlijke relatie is het misschien genoeg bewijs om heel boos op iemand te worden.

Maar om iemand uit de ouderlijke macht te ontzeggen: For-get it.

Ten eerste zijn MSN logs niet bepaald video-opnamen, want MSN logs zijn gewoon met notepad aan te passen. Dat is dus al zwak.
Belangrijker is, als je ze voor letterlijk aanneemt, dat ze niet méér zijn dan persoonlijke uitspraken.

Als iemand mij vanavond in het café hoort opscheppen dat ik een bank heb overvallen, wordt ik niet gearresteerd. Rara, waarom niet?
Omdat alleen mijn persoonlijke uitspraak niet voldoende is.

Als er nou toevallig inderdaad een bank is overvallen, dan zou mijn uitspraak een reden kunnen zijn om te onderzoeken of ik het was. Maar het is niet méér dan een reden om mij in het onderzoek mee te nemen.
Alleen op die uitspraak zal ik niet veroordeeld worden.
Er zal écht een bank overvallen moeten zijn, en er zal écht bewijs moeten komen dat ik het was - vingerafdrukken, getuigeverklaringen, camerabeelden, ¤500.000 euro in mijn auto (I wish).

Zonder dat is mijn uitspraak gewoon een uitspraak. Die mag ik doen. Zonder straf.

Een persoonlijke uitspraak - niet onder ede, en uit de tweede hand - bewijst niets. Iemand kan alles wel zeggen. Dat mag namelijk. De uitspraak 'ik heb een bank overvallen' is niet strafbaar met een gevangenisstraf van 10 jaar. De bankoverval is strafbaar, de uitspraak niet.
De bankoverval - en in dit geval het vreemdgaan - zal bewezen moeten worden.
Een persoonlijke uitspraak is geen bewijs.
MSN logs vallen in diezelfde categorie.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 04-07-2009 01:08:44 ]
pi_70661511
Inderdaad, en dan nog: vreemdgaan is sowieso niet strafbaar
  zondag 5 juli 2009 @ 12:01:59 #85
65960 sanger
pi_70662727
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:12 schreef MdMa98 het volgende:
Triest.

Maar als het inderdaad een bultje is vanwege vallen zie je dat zo. Een blauwe plek van mishandeling ziet er heel anders uit.
pi_70907670
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:19 schreef DirkZz het volgende:

[..]

MSN logs zijn niet rechtsgeldig, ook niet als je ze via microsoft zou kunnen opvragen.
als de digitale rechercheur, desbtreffende pc in beslag neemt sporenonderzoek erop uitvoert en dezelfde gesprekken van de computer afhaalt. Is het gewoon rechtssgeldig bewijs hoor.
pi_70907734
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:40 schreef babipangang het volgende:
Als deelnemer van een gesprek mag je het gesprek (laten) publiceren of de vastlegging van het gesprek (laten) openbare.

Als hij er weet van had en het wil (laten) openbaren lijkt het me dat je geen problemen hoeft te krijgen met privacywetgeving.
  zondag 12 juli 2009 @ 18:40:16 #88
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70908877
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:58 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

als de digitale rechercheur, desbtreffende pc in beslag neemt sporenonderzoek erop uitvoert en dezelfde gesprekken van de computer afhaalt. Is het gewoon rechtssgeldig bewijs hoor.
Het is bewijs in de wettige zin van het woord, maar het bewijst niks, omdat je digitale bestanden kunt manipuleren. In het geval van MSN-logs valt dat vrijwel niet te traceren. In een civiele zaak, zoals deze, zal een beetje ter zake onderlegde advocaat er de vloer mee aanvegen. Je hebt er dus niets aan.
- Privacy Matters
pi_70912428
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is bewijs in de wettige zin van het woord, maar het bewijst niks, omdat je digitale bestanden kunt manipuleren. In het geval van MSN-logs valt dat vrijwel niet te traceren. In een civiele zaak, zoals deze, zal een beetje ter zake onderlegde advocaat er de vloer mee aanvegen. Je hebt er dus niets aan.
Valt ook aan te tonen of de bestanden gemaniplueerd zijn zodra ze onderzocht worden. Is dat niet het geval dan is gewoon kopie van de huidige situatie op de pc voldoende.
  zondag 12 juli 2009 @ 20:53:07 #90
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70912938
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Valt ook aan te tonen of de bestanden gemaniplueerd zijn zodra ze onderzocht worden. Is dat niet het geval dan is gewoon kopie van de huidige situatie op de pc voldoende.
Nee hoor.
1. Windows kent geen journalling.
2. Windows laat als datum-tijd dat het bestand gewijzigd is het laatste gesprek dat opgelagen wordt achter.
3. Die datum-tijd kun je zelf nog beïnvloeden door de systeemtijd aan te passen.

Die drie gegevens zijn voldoende om een MSN-log bij de rechter onderuit te halen.
- Privacy Matters
  zondag 12 juli 2009 @ 21:44:54 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70914543
TS, ik krijg toch de indruk dat je enigszins naar de moeder toe neigt met uitspraken als "de arme schat"
Zo arm of onschuldig was ze niet tijdens het msn-gesprek en volgens het Nederlands rechtssysteem zou in geval van totale onschuld waarin jij haar schetst haar onschuld snel bewezen moeten zijn. Inderdaad bewijst het msn-logje niet zoveel, het is geen schending van de privacy aangezien zij de gegevens toevertrouwde aan de computer van haar eega en de mishandelingen zullen in het geval van fraude wel snel doorzien worden door experts.

Mijn tip voor jou zou zijn; wacht de rechtszaak af, neem geen stelling in en als de situatie inderdaad is dat de moeder een hulpeloos arm schepsel is dat het allerbeste met haar zoon/dochter voorheeft maar toevallig een slippertje heeft gemaakt, dan krijgt ze echt de voogdij wel. Zo niet, dan had haar partner klaarblijkelijk meer in de gaten dan jij als buitenstaander hebt weten waar te nemen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_70918047
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:44 schreef GSbrder het volgende:
TS, ik krijg toch de indruk dat je enigszins naar de moeder toe neigt met uitspraken als "de arme schat"
Zo arm of onschuldig was ze niet tijdens het msn-gesprek en volgens het Nederlands rechtssysteem zou in geval van totale onschuld waarin jij haar schetst haar onschuld snel bewezen moeten zijn. Inderdaad bewijst het msn-logje niet zoveel, het is geen schending van de privacy aangezien zij de gegevens toevertrouwde aan de computer van haar eega en de mishandelingen zullen in het geval van fraude wel snel doorzien worden door experts.

Mijn tip voor jou zou zijn; wacht de rechtszaak af, neem geen stelling in en als de situatie inderdaad is dat de moeder een hulpeloos arm schepsel is dat het allerbeste met haar zoon/dochter voorheeft maar toevallig een slippertje heeft gemaakt, dan krijgt ze echt de voogdij wel. Zo niet, dan had haar partner klaarblijkelijk meer in de gaten dan jij als buitenstaander hebt weten waar te nemen.
Ach je hebt het over voor een goede vriend he. Neemt niet weg dat ze het zelf moeten oplossen.
  maandag 13 juli 2009 @ 01:10:52 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70921884
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:15 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Ach je hebt het over voor een goede vriend he. Neemt niet weg dat ze het zelf moeten oplossen.
Natuurlijk heb je het over voor een goede vriendin, maar raak zelf niet té betrokken bij zoiets gecompliceerds als voogdij of een scheiding en vorm geen mening op basis van door een partij verstrekte gegevens. Natuurlijk zet mevrouw in kwestie de partner neer als de boeman die stiekem msn-logs aftroggelt en foto's maakt van kleine wondjes, maar laat daar de experts over oordelen en ga niet voor privé-detective spelen. Dit allemaal uit eigen ervaring dat het bij zulke zaken niet goed is te diep "involved" te raken, daar verlies je alleen maar mee.

Maar goed, tot zo ver R&P, volgens mij is de MSN-log zaak wel opgelost
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')