abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70548137
om te komen.

Man overlijdt nadat ambulance weigert te komen

Wat een mensen zijn er soms, tering.

Klacht: Zie OP.

Meevaller: Geen, op dit moment.
Roken is lekker
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:08:42 #2
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_70548196
slechte OP...
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:09:28 #3
219200 xyz147
I got shot
pi_70548233
De één z'n dood
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:10:58 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70548293
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:07 schreef Mr.Cooper het volgende:
om te komen.

Man overlijdt nadat ambulance weigert te komen

Wat een mensen zijn er soms, tering.

Klacht: Zie OP.

Meevaller: Geen, op dit moment.
Zag ik ooit op Koninginnedag. Het was druk en warm en een meisje wordt wat duizelig. En dan komt er wel een ambulance, en de hele rataplan
pi_70548429
Heb ik met de taxi ook wel eens meegemaakt, vrouw had tijdens een bbq een van haar vingers eraf gehakt(vraag me niet hoe), dus zei ambulance bellen, wou niet komen, politie gebeld, want ze bloedde als een rund en moest dus wel naar het ziekenhuis + ze jhadden wat biertjes teveel op, zei de politie, tja het is uw eigen verantwoordelijkheid hoe u dan bij het ziekenhuis komt..

Uiteindelijk maar taxi gebeld en toen had ik opeens een spoedritje naar het ziekenhuis.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_70548625
Het is dan ook wel weer een populistische telegraaf titel! Wie zegt wat er aan de hand was? Het verhaal leert ons niets behalve een bash
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:21:31 #7
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70548671
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:14 schreef Marco001 het volgende:
Heb ik met de taxi ook wel eens meegemaakt, vrouw had tijdens een bbq een van haar vingers eraf gehakt(vraag me niet hoe), dus zei ambulance bellen, wou niet komen, politie gebeld, want ze bloedde als een rund en moest dus wel naar het ziekenhuis + ze jhadden wat biertjes teveel op, zei de politie, tja het is uw eigen verantwoordelijkheid hoe u dan bij het ziekenhuis komt..

Uiteindelijk maar taxi gebeld en toen had ik opeens een spoedritje naar het ziekenhuis.
Tja het is medisch niet noodzakelijk. Die mevrouw had tijdens de rit geen zorg nodig van paramedici. De ambulance is er niet om als een soort Bob mensen naar het ziekenhuis te rijden omdat de rest een drankje op heeft.

Toch top dat je een bloedend iemand mee wilde nemen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:22:02 #8
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_70548693
Ach mensen bellen voor kont de ambulance. Pas als je in echt levensgevaar bent komt de ambulance.

Daar vallen geen afgehakte ledenmaten of beroertes onder.
pi_70548709
quote:

Eerst deed ik zo:
Toen deed ik zo:
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:20 schreef TheFrankey het volgende:
Het is dan ook wel weer een populistische telegraaf titel! Wie zegt wat er aan de hand was? Het verhaal leert ons niets behalve een bash
Heel KLB is toch een en al bash dus dat maakt niet uit.
Roken is lekker
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:24:33 #10
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_70548798
Dat krijg je als je de mensen die de telefoon bij het noodnummer opnemen zelf keuzes laat maken.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:27:54 #11
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70548929
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef Uro het volgende:
Ach mensen bellen voor kont de ambulance. Pas als je in echt levensgevaar bent komt de ambulance.

Ach ja in andere landen komen er voor iedere muggenbult 3 ambulances omdat ze claims willen vermijden, en sterven de arme en modale mensen aan behandebare ziekten omdat er daarna geen geld meer over is...

En een vinger is geen ledemaat.
pi_70548957
ik zit ook liever in de zon dan dat ik in die lijklucht moet zitten
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:31:07 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70549766
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Toch top dat je een bloedend iemand mee wilde nemen.
Maakt mij opzich niet vele uit, ene klant is een klant. Zolang ze de boel maar niet onderkotsen ofzo vind ik het al snel best. Helemaal als ze dan ook nog eens een dikke fooi geven.
pi_70549867
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef Uro het volgende:

Hier in Delfzijl kwam de ambulance wel toen erieen fotograaf tijdens het slikjesleeen van een brandweerwagen was gevallen. Die gast had ook alleen maar een gebroken arm en kapotte camera..

Sterker nog: Hij was denk ik sneller bij het ziekenhuis geweest als hij er heen was gelopen dan wanneer de ambulance hem moest ophalen.. De ambulance was pas na een kwartier bij hem!
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:58:59 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70550223
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:50 schreef Marco001 het volgende:

[... De ambulance was pas na een kwartier bij hem!
Komt omdat de ambulance even weg was.. Bob spelen, iemand vervoeren met een sneetje in zijn arm omdat zijn maten hadden gedronken
pi_70551386
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:09 schreef xyz147 het volgende:
De één z'n dood
ha!ha!ha!ha!

tot ze jouw kind niet komen ophalen als die met 43 graden koorts kapot ligt te gaan.
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:36:18 #18
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70551492
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ha!ha!ha!ha!

tot ze jouw kind niet komen ophalen als die met 43 graden koorts kapot ligt te gaan.
Dan is het toch een zwak kind als hij zo ziek wordt, die verdient het leven niet
:-)
pi_70551543
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:36 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dan is het toch een zwak kind als hij zo ziek wordt, die verdient het leven niet
Volgens mij heb je zelf koorts, je bent aan het ijlen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:40:57 #20
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70551623
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 16:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ha!ha!ha!ha!

Zwarte humor hoort bij het leven en de dood, niet zeiken. En een kind dat met 43 graden nog leeft is allesbehalve zwak!
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:41:22 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70551640
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:42:37 #22
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_70551680
Tws waarschijnlijk te warm
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:00:23 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70552298
Lekkere berichtgeving. Misschien eerst even alles uitzoeken? Voor hetzelfde geld was het een vaag, hysterisch, onverstaanbaar telefoontje waar ze niks mee konden. Nogal wiedes dat er dan niet uitgerukt wordt, dan kun je voor allerlei broekzakbellers ook gaan rijden, en blijven de echte gevallen liggen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70553357
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:00 schreef Mikkie het volgende:
Lekkere berichtgeving. Misschien eerst even alles uitzoeken? Voor hetzelfde geld was het een vaag, hysterisch, onverstaanbaar telefoontje waar ze niks mee konden. Nogal wiedes dat er dan niet uitgerukt wordt, dan kun je voor allerlei broekzakbellers ook gaan rijden, en blijven de echte gevallen liggen.
Precies. Ik denk niet dat er sprake van is dat de ambulancemedewekers geen zin hadden. Misschien was de ernst van de situatie niet duidelijk, of kwamen ze aan met vage klachten.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:22:07 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70556369
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:00 schreef Mikkie het volgende:
Kan, maar:

quote:
Familieleden van de man belden vroeg in de ochtend met het alarmnummer met een verzoek om medische bijstand. Toen die werd geweigerd, herhaalden zij hun verzoek nog enkele keren in latere telefoontjes. Pas enkele uren daarna, toen de man al was overleden, arriveerde een ambulance bij de woning. Politieagenten die na het overlijden arriveerden, troffen de familieleden verbijsterd aan
Er zijn dus enkele telefoontjes gepleegd. Miss was het eerste belletje vaag en hysterisch. Maar het tweede en derde ook?

Soms lijkt in het wel zo dat als je hier in NL klachten hebt die multi interpretabel zijn (hartaanval of hyperventilatie) je het echt moet hebben van je overtuigingskracht.
Zie ook de berg aan klachten over huisartsenposten.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:23:54 #26
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70556428
quote:

en terecht, je kunt er gewoon een doek om knopen en zelf naar het ziekenhuis gaan.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:27:07 #27
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_70556535
Geweldig hoe mensen hier en op de frontpage meteen hun conclusies trekken. Jullie denken toch niet dat ambulance broeders voor elk kleinigheidje komen opdraven?
pi_70556692
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:27 schreef feelsgoodman het volgende:
Geweldig hoe mensen hier en op de frontpage meteen hun conclusies trekken. Jullie denken toch niet dat ambulance broeders voor elk kleinigheidje komen opdraven?
Een dodelijk iets is geen kleinigheidje meer.
Roken is lekker
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:31:38 #29
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70556713
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:27 schreef feelsgoodman het volgende:
dat zou mooi wezen zeg
'er zijn nog 4 wachtenden voor u' terwijl je ligt dood te gaan
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:38:37 #30
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_70556950
Sigh.

Jullie weten net zo goed als ik dat het hoogstwaarschijnlijk om een of andere complicatie gaat. Jullie denken toch niet serieus dat de ambulance dienst een man in kritieke toestand opzettelijk niet ophaalt, omdat ze er geen "zin" in hebben?
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:39:39 #31
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70556997
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:38 schreef feelsgoodman het volgende:
Sigh.

Jullie weten net zo goed als ik dat het hoogstwaarschijnlijk om een of andere complicatie gaat. Jullie denkt toch niet serieus dat de ambulance dienst een man in kritieke toestand opzettelijk niet ophaalt, omdat ze er geen "zin" in hebben?
like duh, de TT slaat dan ook helemaal nergens op.
maar in andere gevallen, zoals die vinger hierboven, is het wel gerechtvaardigd
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:42:12 #32
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_70557089
Jazeker. Helemaal mee eens.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:53:41 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70557461
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Kan, maar:

[..]

Er zijn dus enkele telefoontjes gepleegd. Miss was het eerste belletje vaag en hysterisch. Maar het tweede en derde ook?

Soms lijkt in het wel zo dat als je hier in NL klachten hebt die multi interpretabel zijn (hartaanval of hyperventilatie) je het echt moet hebben van je overtuigingskracht.
Zie ook de berg aan klachten over huisartsenposten.
Je kunt ook andersom redeneren: mensen bellen voor de grootste bullshit de huisartsenpost. En als ze dan niet geholpen worden, dienen ze een klacht in. Ligt dat dan aan de zeikerigheid van de mensen, of aan de huisartsenpost?

Stel je voor dat je bij zo'n centrale zit... het eerste telefoontje komt wat vaag over. Een half uur later weer iets, maar weer vaag. Als er een half uur tussen de telefoontjes zit, zou ik ook niet denken dat het zo'n noodgeval was (waarom bellen ze anders niet meteen terug?). Die mensen krijgen geheid zat vage telefoontjes binnen op een dag, die grotendeels niet noodgevalwaardig zijn.

Daarnaast: je wordt geen ambulancebroeder om vervolgens mensen dood te laten gaan omdat je 'geen zin hebt'. Je bent er om mensenlevens te redden, daar heb je voor gekozen en dat doe je met liefde en plezier. No way dat je zomaar iemand laat creperen als er een duidelijk geïndiceerde hulpvraag is.

En ook een belangrijke, namelijk de verantwoordelijkheid van mensen zelf. Het kan er bij mij niet in, dat als je overtuigd bent van je gelijk en de ambu komt niet, dat je dan niet zelf alles in het werk stelt om alsnog bij het ziekenhuis te komen. Jij bent immers degene die bij de situatie aanwezig is, en als je het oordeel van miep aan de telefoon niet vertrouwt, dan onderneem je actie. Auto pakken/lenen, taxi bellen, noem maar op. Voor mijn part met de bus. Maar kennelijk waren ze dan niet zo overtuigd... In dat geval moet je dan ook niet de ambu bellen maar naar de HAP gaan. Ben je wel overtuigd en heb je gebeld maar wilde ambu niet komen, dan moet je niet thuis uit je neus gaan zitten vreten en als het vervolgens te laat is als een klein kind gaan janken en met je beschuldigende vingertje wijzen. .
Zerg schreef:
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:22:48 #34
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70558420
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je kunt ook andersom redeneren: mensen bellen voor de grootste bullshit de huisartsenpost. En als ze dan niet geholpen worden, dienen ze een klacht in. Ligt dat dan aan de zeikerigheid van de mensen, of aan de huisartsenpost?
Die klachten gaan niet alleen over hoofdpijn en schaafwondjes, maar ook over onnodige gevalletjes Magere Hein Zeikerige mensen? .
quote:
Daarnaast: je wordt geen ambulancebroeder om vervolgens mensen dood te laten gaan omdat je 'geen zin hebt'. Je bent er om mensenlevens te redden, daar heb je voor gekozen en dat doe je met liefde en plezier. No way dat je zomaar iemand laat creperen als er een duidelijk geïndiceerde hulpvraag is.
Dan moet je maar net een duidelijk iets hebben zoals de mazelen of zo. Als je iets hebt dat van nature vaag is (pijn op de borst) moet je lullen als Brugman.

Natuurlijk laten ze mensen niet zomaar doodgaan. Het probleem ligt ook niet bij de ambulancebroeders.

Het komt doordat alles ' net an' is hier in de zorg. Als je zes ambulances nodig hebt in een gebied, is er budget voor vier. Logisch dat ze die dan niet zomaar even uitlenen. Wat als er iets ergs is en ze zijn allemaal op pad voor een gevalletje hyperventilatie?

Wat mij betreft flikkeren ze IVF en andere onzin eruit en gaat er meer budget naar spoedeisende hulp.
quote:
En ook een belangrijke, namelijk de verantwoordelijkheid van mensen zelf. Het kan er bij mij niet in, dat als je overtuigd bent van je gelijk en de ambu komt niet, dat je dan niet zelf alles in het werk stelt om alsnog bij het ziekenhuis te komen. Jij bent immers degene die bij de situatie aanwezig is, en als je het oordeel van miep aan de telefoon niet vertrouwt, dan onderneem je actie. Auto pakken/lenen, taxi bellen, noem maar op. Voor mijn part met de bus. Maar kennelijk waren ze dan niet zo overtuigd... In dat geval moet je dan ook niet de ambu bellen maar naar de HAP gaan. Ben je wel overtuigd en heb je gebeld maar wilde ambu niet komen, dan moet je niet thuis uit je neus gaan zitten vreten en als het vervolgens te laat is als een klein kind gaan janken en met je beschuldigende vingertje wijzen. .
Maar stel dat iemand echt heel ziek is, dan zet je hem ook niet zomaar op de achterbank van de Suzuki Swift van je buurjongen.
Dahag opa! Straks wel even bellen hoe het is afgelopen, hé?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 01-07-2009 20:40:10 ]
pi_70558727
Dat dit kan in Nederland
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:38:49 #36
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70559013

[ Bericht 100% gewijzigd door Rubber_Johnny op 01-07-2009 20:39:39 ]
pi_70559319
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Die klachten gaan niet alleen over hoofdpijn en schaafwondjes, maar ook over onnodige gevalletjes Magere Hein Zeikerige mensen? .
[..]

Dan moet je maar net een duidelijk iets hebben zoals de mazelen of zo. Als je iets hebt dat van nature vaag is (pijn op de borst) moet je lullen als Brugman.
Natuurlijk laten ze mensen niet zomaar doodgaan. Het probleem ligt ook niet bij de ambulancebroeders.

Het komt doordat alles ' net an' is hier in de zorg. Als je zes ambulances nodig hebt in een gebied, is er budget voor vier. Logisch dat ze die dan niet zomaar even uitlenen. Wat als er iets ergs is en ze zijn allemaal op pad voor een gevalletje hyperventilatie?

Wat mij betreft flikkeren ze IVF en andere onzin eruit en gaat er meer budget naar spoedeisende hulp.
[..]

Maar stel dat iemand echt heel ziek is, dan zet je hem ook niet zomaar op de achterbank van de Suzuki Swift van je buurjongen.
Dahag opa! Straks wel even bellen hoe het is afgelopen, hé?
Onzin juist als het vaag is, zeker met pob, wordt er snel gehandeld en geschakeld. En als d'r echt iets is dan trek je iemand wel een auto in mocht dat nodig zijn of schakel je hulp van de buren of iets dergelijks in.

Reken d'r maar op dat de meldkamercentralisten een heleboel onzin krijgen, gaat er een keer wat mis is het meteen breed uitgemeten in de media
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:48:01 #38
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70561671
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 20:46 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Onzin juist als het vaag is, zeker met pob, wordt er snel gehandeld en geschakeld. En als d'r echt iets is dan trek je iemand wel een auto in mocht dat nodig zijn of schakel je hulp van de buren of iets dergelijks in.

Reken d'r maar op dat de meldkamercentralisten een heleboel onzin krijgen, gaat er een keer wat mis is het meteen breed uitgemeten in de media
Ik hoor zelf een heleboel andere verhalen. Als je spoedeisende zorg nodig hebt wordt je vaak afgepoeierd tot en met. En als je iedere zieke net zo makkelijk in een swift kan langsbrengen, waar zijn ambulances dan voor nodig?

Ik ken iemand die een arm kwijt was en maar liefst anderhalf uur moest wachten op de operatie. En als er iemand eens het loodje legt met deze praktijken wordt het nog omgedraaid ook. Ja de patiënten komen zo vaak met onzin, daar ligt het aan. Alsof ambulances ' zomaar' gebeld worden.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:52:47 #39
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_70561869
Kut OP
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:03:22 #40
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70562263
Natuurlijk is er iets mis met de zorg in NL. Er is te weinig aanbod, te veel vraag. Kosten rijzen de pan uit, dan moeten keuzes gemaakt worden. Honderden keren wordt er voor niets uitgerukt, dan hoor je niks. Rukken ze een keer, door vermeende onduidelijkheid, niet uit en het gaat fout, dan is het land te klein. Dat is ook ronduit hypocriet.

En over dat verhaal van dat rubbertje hierboven: JUIST als er geen ambu beschikbaar is en het is noodzaak, dan doe je alles binnen je mogelijkheden om diegene bij het ziekenhuis te krijgen. Lijkt me niet dat je in een noodgeval zegt (terwijl er geen ambu beschikbaar is) 'ik wil minimaal een Audi, pffff '. Dan ben je blij met alles dat sneller is dan iemand op je rug nemen en dragen.
Zerg schreef:
pi_70562916
Natuurlijk worden er ook fouten gemaakt op de meldkamer van de ambulance.

In sommige landen werkt men met een systeem waar altijd een ambulance komt (vaak ook nog met spoed), en sommige landen wordt je zelfs altijd met die ambulance naar het ziekenhuis gebracht! Krijg je dus mensen:
Whaaaaaaaaat? Een bloedneus! Snel! Bel 112! 112 stuurt met spoed ambulance en vervoert bloed(k)neusje naar ziekenhuis, om daar het advies te krijgen een stuk wc-papier in z'n neus te proppen.

Wat je dan krijgt is dat mensen minder aan de kant gaan voor ambulances in het verkeer: ze zijn er teveel en gaan toch vast niet naar een belangrijke melding.

Denk je dat het personeel dat personeel in dat soort "altijd-ambu-landen" even goed is geschoold als in Nederland? In Nederland moet je als verpleegkundige minimaal een aantal jaar ervaring hebben als gespecialiseerd verpleegkundige in een ziekenhuis: bijvoorbeeld op de eerstehulp of de intensive care. Reken er maar op dat er weinig mensen van onder de 26 als verpleegkundige op de ambulance zitten. En dat kost wat.

Het zal best eens voorkomen dat een centralist op de meldkamer een verkeerde inschatting maakt en daardoor iemand overlijdt. Erg triest. Maar moeten we dan altijd maar een ambulance sturen? Ik denk dat je daarmee het probleem verschuift: de ambubroeders gaan meldingen niet meer sirieus nemen. "Zal wel weer een bloedneus zijn"...

Ik denk, heel lullig gezegd, dat die paar mensen die overlijden door de fouten de kosten voor verandering van systeem gewoon niet waard zijn. Heel lullig, maar toch, ergens houdt het op. Of wil iedereen nog hogere ziektekosten?

In het ziekenhuis gaan nog steeds veel mensen dood door medicatiefouten. Daarom moet veel medicatie dubbel gecheckd worden, maar nog neemt dat niet alle fouten weg. Waarom dan niet 3-dubbel checken? Of 7-dubbel? Omdat het ergens ophoudt...
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:21:05 #42
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70562924
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:03 schreef Mikkie het volgende:
Natuurlijk is er iets mis met de zorg in NL. Er is te weinig aanbod, te veel vraag. Kosten rijzen de pan uit, dan moeten keuzes gemaakt worden. Honderden keren wordt er voor niets uitgerukt, dan hoor je niks. Rukken ze een keer, door vermeende onduidelijkheid, niet uit en het gaat fout, dan is het land te klein. Dat is ook ronduit hypocriet.

Nu zeg je: fouten maken we allemaal, zeker in onduidelijke en dubieuze situaties. Kopt als een bus. Daar zal niemand die mensen ook op afrekenen

Punt is; het was dus geen onduidelijke situatie. Die mensen hebben echt niet maar een keertje gebeld en onverstaanbaar gemompeld. ' Mag ik een cheeseburger en twee keer franse frietjes met cola en oh ja ook nog een ambulance want er is wat met mijn vader geloof ik. '

Ze hebben meerdere malen gebeld en gesmeekt. Wat is daar onduidelijk aan?

En ja je kan een zieke met een Swift vervoeren net zoals je ook iemand kan verbinden met een oud laken. wanneer er verder niets voorhanden is. Het werkt zeker, maar iets minder dan het echte alternatief. En de overlevingskansen zijn wat kleiner. Dan toch maar het echte steriele verbandje zou ik zo zeggen.

Zeker in een rijk land als dit. Zolang je nog op kosten van de staat allerlei trucs mag uithalen om kinderen te krijgen (IVF) of een dure maagband operatie kan krijgen ipv zelf wat aan je overgewicht te doen, is het een schande dat de echt spoedeisende hulp middelen te weinig heeft.
pi_70563168
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:Punt is; het was dus geen onduidelijke situatie. Die mensen hebben echt niet maar een keertje gebeld en onverstaanbaar gemompeld. ' Mag ik een cheeseburger en twee keer franse frietjes met cola en oh ja ook nog een ambulance want er is wat met mijn vader geloof ik. '

Ze hebben meerdere malen gebeld en gesmeekt. Wat is daar onduidelijk aan?
Ben jij de betreffende beller? Hoe weet je dat het duidelijk was? En dat mensen meerdere malen bellen hoeft het echt niet duidelijker te maken hoor.

Kan best zijn dat ze wel duidelijk waren hoor, daar niet van, maar dat kun je m.i. gewoon niet weten als je de beller, centralist of rechercheur die het geval onderzoekt niet bent.
pi_70563323
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:Alsof ambulances ' zomaar' gebeld worden.
Ja.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:32:47 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70563326
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:27 schreef Smog het volgende:

[..]

Ben jij de betreffende beller? Hoe weet je dat het duidelijk was? En dat mensen meerdere malen bellen hoeft het echt niet duidelijker te maken hoor.

Kan best zijn dat ze wel duidelijk waren hoor, daar niet van, maar dat kun je m.i. gewoon niet weten als je de beller, centralist of rechercheur die het geval onderzoekt niet bent.
Wat als je vader op sterven ligt. Ga jij dan een paar keer mompelen en opgeven? ' ik heb gebeld hoor, aan mij zal het niet liggen'

Nee natuurlijk niet! Je zou meerdere malen bellen, uitleggen, alle symptomen noemen in de hoop dat de ernst van de zaak erkend wordt, en zelfs smeken. Of je hebt een hekel aan je pa en bent uit op zijn erfenis.

Kom op, dit kunnen jullie zelf ook wel bedenken.
pi_70563514
Je hebt een vertekend beeld van de mensen op deze wereld.
Er zijn zat mensen, die netjes van de meldkamer uitgelegd hebben gekregen waarom het niet nodig is dat er een ambulance komt, maar die het maar niet begrijpen. En die blijven dus (vaak ook nog agressief) terug bellen.

Zou mooi zijn: bij 3 keer bellen altijd een ambulance sturen?

Net zoals veel agressie tegen de ambulancebroeders ontstaat omdat mensen niet begrijpen dat het echt beter is voor de patiënt om niet meteen naar het ziekenhuis te gaan, maar eerst wat "behandeling" van de broeders te krijgen. Broeders telkens maar weer uitleggen, maar het komt gewoon op zo'n moment niet aan.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:04:26 #47
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70582738
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:37 schreef Smog het volgende:
Je hebt een vertekend beeld van de mensen op deze wereld.
Er zijn zat mensen, die netjes van de meldkamer uitgelegd hebben gekregen waarom het niet nodig is dat er een ambulance komt, maar die het maar niet begrijpen. En die blijven dus (vaak ook nog agressief) terug bellen.

Niet nodig. Misschien denkt de man er zelf anders over. Ow wacht hij denkt niet meer hij is dood. Maar een ambulance is niet nodig. Niet meer nee.

En over agressie. ik praat het absoluut niet goed Maar het probleem wordt vaak van een kant bekeken. De agressieve hufterlul die de paramedicus voor zijn bek slaat. Heus, dat zal ook voorkomen.

Maar verplaats je een in zo'n' hufterlul' . Je vader, of je kindje van twee is heel erg ziek je weet dat iedere minuut telt.. en je wordt steeds maar afgescheept. dat lijkt mij zo' n machteloos gevoel..

Ik kan mij dan voorstellen dat de licht ontvlambaren onder ons het dan even zwart voor de ogen zien.

Hier een paar posts uit een eerde topic om te laten zien dat je ook met ernstige klachten soms gewoon geweigerd wordt.
Graftak die niet reageert op ambulance sirene!
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:31 schreef Mwanatabu het volgende:

Of nee, dat meen je natuurlijk wel. Een maand ofzo geleden las ik nog van die man die aangeraden kreeg om maar een paracetamolletje te slikken terwijl hij een acute halfzijdige verlamming had (door een beroerte bleek achteraf, lijkt me niet zo'n moeilijke gok eik...)
Goed dat je je even hebt doen gelden. Hopen dattut helpt...
quote:
Op zondag 16 mei 2004 03:00 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik loop stage in een revalidatiecentrum met veel CVA-patiënten (beroerte) en jouw verhaal hoor ik vind ik iets te vaak van patiënten...
Triest he, een beroerte herken ik meteen hoor, ook als er niet zo duidelijk een halfzijdige verlamming optreedt.
Huisartsenpostenmedewerkers/huisartsen zijn gewoon sukkels...
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:55 schreef dafjedaf het volgende:
Toen ik voor het eerst een ernstige aanval had van mn spierziekte, werd er een arts van de huisartsenpost naar ons huis gestuurd. Door mn spierziekte schieten allerlei spieren in de kramp of verlammen ze juist, ik voel alles nog wel en ik blijf ook bij bewustzijn. Ze hadden mij op bed gelegd en door de kramp in een aantal spieren lag mn nek helemaal opzij gedraaid en keek ik dus tegen de muur aan. Mn armen en benen zaten ook vast in een kramp, ik kon me niet omdraaien. Ik huilde omdat het zo'n pijn deed en het zo machteloos voelde, verder had ik hartritmestoornissen waardoor ik me echt heel beroerd voelde. Ik had ook moeite met genoeg adem krijgen omdat mn buikspieren heel strak aanspanden (zeg maar alsof je heel erg je buik inhoudt).

Zegt die arts: draai je eens om
Ik probeer duidelijk te maken dat dat niet gaat, aanwezigen leggen uit dat het niet lukt
Arts: als ze me niet aankijkt ga ik weer weg
Ik piep tegen de muur: gaat niet, sorry, kramp
Gaat de arts weg, zegt tegen degene bij de deur dat als ik weer normaal kan doen ik maar eens naar de huisarts moet voor antidepressiva of therapie. Hij voelde geeneens mn hartslag...

Natuurlijk was ik toen een pubermeisje met kleren met veiligheidsspelden en teveel oogpotlood. Tuurlijk wekt dat de indruk van gut, weer een aanstellertje met hyperventilatie. Maar ik bleek later dus wel een ernstige spierziekte te hebben die dodelijk kan zijn (hart houdt er mee op). En ik vind het belachelijk dat zo'n arts zomaar weggaat in zo'n situatie omdat ik hem niet aan kon kijken. Dan klim je maar op het bed, klootzak.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:27 schreef Illigit het volgende:
Nee, wat denk je dan hiervan. Mijn pa had een hartinfarct, of althans een opkomende.. ging helemaal fout met die kerel. Is die zelf naar ziekenhuis toegereden want ik was werken.

Zeggen ze, ja, je moet eerst langs de huisartsen post. Pas toen die van zijn stokkie ging gingen ze hem helpen en lag die binnen no-time op de hartbewaking.. Ik kom daar aan, hoor het verhaal van mijn broer, loop ik naar die gasten toe en vertelde dat als ze mensen zo graag dood willen hebbe, dat ze dan vooral die KUTregels maar moeten handhaven. Ik heb me helemaal gek staan maken daaro

pi_70584889
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

[quote]Niet nodig. Misschien denkt de man er zelf anders over. Ow wacht hij denkt niet meer hij is dood. Maar een ambulance is niet nodig. Niet meer nee.
Ja, dus omdat hij dood is is het de schuld van de meldkamer? Mensen gaan ook gewoon dood zonder dat er iemand "schuld" heeft hoor (ok, voor de gelovigen onder ons is er altijd iemand schuldig...)
quote:
En over agressie. ik praat het absoluut niet goed Maar het probleem wordt vaak van een kant bekeken. De agressieve hufterlul die de paramedicus voor zijn bek slaat. Heus, dat zal ook voorkomen.
quote:
Maar verplaats je een in zo'n' hufterlul' . Je vader, of je kindje van twee is heel erg ziek je weet dat iedere minuut telt.. en je wordt steeds maar afgescheept. dat lijkt mij zo' n machteloos gevoel..
Mij ook. Maar dat zal me gelukkig niet snel gebeuren.
quote:
Ik kan mij dan voorstellen dat de licht ontvlambaren onder ons het dan even zwart voor de ogen zien.
Boos en agressief zijn van elkaar te scheiden.
quote:
Hier een paar posts uit een eerde topic om te laten zien dat je ook met ernstige klachten soms gewoon geweigerd wordt.
Graftak die niet reageert op ambulance sirene!
Ja, leuk, de berichten die je hebt geciteerd, maar wat moet ik daarmee? De helft gaat trouwens niet eens over de ambulance maar over de huisarts(enpost).
Weet zelf ook een verhaal dat voor mij echt betrouwbaar is (vaak zijn verhalen van anderen aangedikt e.d.), dat er niet altijd een ambulance komt terwijl het soms wel nodig is. Je hoeft me er echt niet van overtuigen dat er fouten worden gemaakt op de meldkamer ambulance. Maar je kan gewoon niet zeggen dat het bij deze casus ook het geval was! Kan ook wel zo zijn hoor, echt. Maar dat geloof ik pas na het oordeel van de dienst zelf en justitie.

Mijn punt is dus gewoon dat je niet per definitie kan zeggen, dat omdat de beste man dood is, de meldkamer een fout heeft gemaakt. Daarmee wil ik zeker niet ontkennen dat er mogelijk een fout is gemaakt.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:38:38 #49
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70585698
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:08 schreef Smog het volgende:

[..]

Ja, dus omdat hij dood is is het de schuld van de meldkamer? Mensen gaan ook gewoon dood zonder dat er iemand "schuld" heeft hoor (ok, voor de gelovigen onder ons is er altijd iemand schuldig...)
Ik heb het hier niet over schuld. Jij stelde dat als een ambulance niet nodig is hij niet komt. Ook niet na 3 x. Ik stel alleen dat het in dit geval kennelijk wel nodig was.
quote:

n.
[..]

Boos en agressief zijn van elkaar te scheiden.
[..]
Ja inderdaad. Daarom is agressie ook niet goed te praten.
quote:

Ja, leuk, de berichten die je hebt geciteerd, maar wat moet ik daarmee? De helft gaat trouwens niet eens over de ambulance maar over de huisarts(enpost).
Met de vergissingen van huisartsenposten kun je inmiddels een heel kerkhof vullen..
quote:

Weet zelf ook een verhaal dat voor mij echt betrouwbaar is (vaak zijn verhalen van anderen aangedikt e.d.), dat er niet altijd een ambulance komt terwijl het soms wel nodig is. Je hoeft me er echt niet van overtuigen dat er fouten worden gemaakt op de meldkamer ambulance. Maar je kan gewoon niet zeggen dat het bij deze casus ook het geval was! Kan ook wel zo zijn hoor, echt. Maar dat geloof ik pas na het oordeel van de dienst zelf en justitie.

Mijn punt is dus gewoon dat je niet per definitie kan zeggen, dat omdat de beste man dood is, de meldkamer een fout heeft gemaakt. Daarmee wil ik zeker niet ontkennen dat er mogelijk een fout is gemaakt.
Dat klopt. We kennen de details van dit geval helaas niet. Misschien was de man ook wel dood gegaan met ambulance. Maar nu zitten zijn nabestaanden wel met een extra kutgevoel in hun maag.

Eigenlijk zit me de meldkamer ook niet dwars. Meer het feit dat de meldkamer net te te weinig middelen heeft en er dus keuzes gemaakt moeten worden. Terwijl er nog zoveel onzin vergoed wordt.
pi_70588239
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:Jij stelde dat als een ambulance niet nodig is hij niet komt. Ook niet na 3 x.
quote:
Ik stel alleen dat het in dit geval kennelijk wel nodig was.

En dat irriteert mij dus. Dat kun je niet stellen met alleen de informatie dat de betreffende man is overleden.
quote:
Misschien was de man ook wel dood gegaan met ambulance. Maar nu zitten zijn nabestaanden wel met een extra kutgevoel in hun maag.
Een kutgevoel kunnen voorkomen is m.i. geen reden voor een ambulanceinzet.
quote:
Eigenlijk zit me de meldkamer ook niet dwars. Meer het feit dat de meldkamer net te te weinig middelen heeft en er dus keuzes gemaakt moeten worden. Terwijl er nog zoveel onzin vergoed wordt.
Ok.
Inmiddels is men de meldkamers aan het uitbreiden met een landelijke meldkamer voor de ambulance: als de regionale meldkamers bezet zijn wordt je niet in de wacht gezet maar wordt je automatisch naar de landelijke doorgeschakeld en bij bijvoorbeeld rampen kan/gaat de landelijke meldkamer bijspringen. In die zin worden de middelen dus al wat uitgebreid.

Daarnaast zijn geloof ik de niet-verpleegkundige centralisten langzaamaan aan het uitsterven.
pi_70588742
Nog nooit zoveel lappen tekst gezien in KLB. Ik heb een goede daad verricht met dit Topic.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:52 schreef Acinonyx het volgende:
Kut OP
Jij bent kut.
Roken is lekker
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:00:54 #52
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70591278
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:30 schreef Smog het volgende:

[..]

[..]

En dat irriteert mij dus. Dat kun je niet stellen met alleen de informatie dat de betreffende man is overleden.

Hij is overleden! Als de dood zelf al geen aanwijzing is voor een slechte gezondheidstoestand weet ik het ook niet meer.

Tenzij hij kerngezond was en slechts een kater had en toevallig getroffen is door een meteoriet tijdens het wachten op een onnodig bestelde ambulance.. ja dan.. misschien.
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:24:11 #53
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70592049
Mooi achtergrondinformatie! ff lezen
quote:
http://www.112kaatsheuvel.nl/cgi-bin/2007kaatsheuvel/main/index1.html?menu=zoekitem&id=878546844

Ambulancedienst weigert vijf keer om te komen voor doodzieke patiënt

Kaatsheuvel – In de nacht van 19 juni voltrok zich een waar drama in een woning aan de Mark in Kaatsheuvel. Kaatsheuvelnaar Will van Wanrooij (55) overleed in de vroege ochtend nadat zijn echtgenote vijf keer 112 had gebeld.De ambulance weigerde om te komen. Als Marlies van Wanrooij (44) begint te vertellen lijkt het een echte horrorfilm. In de nacht van 19 juni kreeg haan man hevige pijn in de rug. “Ik heb hem niet gehoord maar toen ik om 04.30 uur wakker werd lag hij op de grond naast me. De man leed aan chronische rugpijnen maar zo’n hevige pijn had hij nog nooit gehad”, vertelt zijn vrouw Marlies.

Ze heeft meteen 112 gebeld maar ze kreeg te horen dat de ambulance daar niet voor kwam. Intussen was haar man opgekrabbeld. Toen hij beneden naar het toilet wilde viel hij van de bovenste trede naar beneden. “Ik heb toen weer gebeld, want ik dacht dat hij iets gebroken had. Maar weer kreeg ik te horen dat ze niet kwamen”. Marlies heeft haar man, die plotseling hevig begon te transpireren en krijsen, op bed gelegd. “Het krijsen was oorverdovend”, weet Marlies die wederom 112 belde. “Uw man moet niet zo krijsen. Ik kan U niet verstaan”, kreeg ze te horen aan de andere kant van de lijn. In paniek heeft Marlies haar zus in Genderen gebeld. Terwijl die onderweg was heeft haar zwager vanuit Genderen 112 gebeld. “Als het om Mark 9 in Kaatsheuvel gaat, dan komen we niet”, kreeg hij te horen.

Ineens kreeg Will hevige pijn op de borst en moest hij weer naar het toilet. “Ik ga dood, ik ga dood”, bleef hij roepen. Toen viel hij neer tussen het toilet en de muur. De toegesnelde buurvrouw belde 112 met de mededeling dat haar buurman overleden was. “Het werd stil aan de andere kant van de lijn”. Om 07.00 uur arriveerden ambulancebroeders en de politie die door de zwager uit Genderen was gebeld. “De ziekenbroeders stonden perplex.

Ze wilden nog reanimeren maar ze zagen dat het geen zin meer had”, aldus Marlies. Sectie op het lichaam heeft uitgewezen dat Will gestorven is aan een hartaanval. Bij Marlies overheerst de woede boven het verdriet. “Ik heb de politie gevraagd waar ik aangifte kon doen tegen die mevrouw die telkens maar weigerde om een ambulance te sturen”. Volgens de weduwe heeft de politie zelf alles in gang gezet. Gisteren maakte het Openbaar Ministerie bekend dat een strafrechtelijk onderzoek naar het optreden van de hulpdiensten is gestart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')