abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:14:55 #76
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70583090
Is er ergens een convenant dat bepaalt dat dopingzaken steeds moeten uitkomen (of beslist worden) in de week voor de Tour?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70583120
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Toet toet, boing boing
Heerlijk dit.. Doen die renners mee aan de tour? Zul je weer zien, zoals in 2006. Heb je net alle tourpools ingevuld, alles gewikt en gewogen en toen bleek dat er 4 renners van je team niet meer mee mogen doen
pi_70583128
Ik vind het altijd wel spannend. Het geeft zo'n Tourmanager toch extra's
pi_70583665
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is er ergens een convenant dat bepaalt dat dopingzaken steeds moeten uitkomen (of beslist worden) in de week voor de Tour?
Het begint wel een traditie te worden zo
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70583884
Kreutziger, Bak, Martin, gok ik.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70583895
Dat nieuws wordt weliswaar op sites gemeld die doorgaans geen onzin plaatsen, maar ik kan het op de site van L'Equipe in ieder geval niet vinden, enkel Nederlandstalige websites (ook de andere grote Franse sportsites niet) die melding maken met als bron L'Equipe.

Daarnaast is de info die zij hebben doorgaans wat preciezer dan 'vier tot zeven renners'...
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:49:00 #82
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_70585909
Rabo blijft sponsoren, wel een beetje een drogreden 'omdat hij nu niet meer voor ons rijdt' en het individu. Toen hij betrapt wel reed hij wel voor jullie en samen met Rasmussen in hetzelfde jaar is het geen individu meer

al ben ik er wel blij om dat ze als sponsor aanblijven
quote:
Affaire Dekker: Rabobank blijft sponsor wielerploeg

- Datum: 2-jul-2009 10:09

Rabobank is na de positieve test van Thomas Dekker (foto archief, midden) niet van plan te stoppen met de sponsoring van zijn wielerploeg. 'Wat ons betreft verandert er niet veel', aldus Heleen Crielaard, hoofd sponsoring van Rabobank, donderdag in AD Sportwereld. 'Structureel dopinggebruik betekent het einde van het sponsorcontract. Daarvan is nu geen sprake.'

Bij een onaangekondigde urinecontrole in december 2007 werden er sporen van epogebruik bij Dekker gevonden. Hij reed toen voor Rabobank. 'We hebben met de ploeg duidelijke afspraken, bij individueel dopinggebruik van een renner, krijgt hij direct ontslag', lichtte Crielaard toe. 'Tot aan zijn vertrek bij de Raboploeg zijn de dopingtests van Dekker altijd negatief geweest, dus de ploeg heeft wat dit betreft niet eerder kunnen acteren.'
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:20:02 #83
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_70586566
Gaat Cancellara dan eindelijk door de mand vallen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_70586785
Martin hoorde ik net
pi_70586830
Wat ij betreft gooien ze er een jaar of 4 de bak in, kijken of het dan nog gebeurd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70586985
Het zou me niet vebazen als er namen staan uit de Team Columbia ploeg, en met name (alweer een Duitser) Toni Martin. Ik durf er om te wedden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:38:10 #87
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_70586995
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat ij betreft gooien ze er een jaar of 4 de bak in, kijken of het dan nog gebeurd
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_70587068
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:38 schreef Bevin het volgende:

[..]

Pobeer het eens met argumenten, al weet ik dat het vrij moeilijk voor je is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70587122
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:29 schreef dutch_cyclist het volgende:
Martin hoorde ik net
hoe bedoel je en bron?
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:07:42 #90
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70587637
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Pobeer het eens met argumenten, al weet ik dat het vrij moeilijk voor je is
Probeer jij dat eens, lapzwans.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_70587719
Heb ik gedaan, nu nog die andere gozer
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:12:49 #92
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70587756
Ik zie het niet, ik zie alleen dat jij wil dat ie 4 jaar de bak indraait voor het zetten van een spuit in zn klauw Maar ik heb nog geen redenatie gezien.
29.10 Novastar HMH
pi_70587837
Het opleggen van een gevangenisstraf voor het voorkomen van gebruik van doping.

Ik weet dat jij niet fatsoenlijk Nederlands kan, maar dat het zo erg was wist ik dan ook weer niet
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:21:12 #94
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70587977
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het opleggen van een gevangenisstraf voor het voorkomen van gebruik van doping.
Nee, okay, dan heb ik je krankzinnige idee toch goed begrepen.

dus.

Wielrenners die doping gebruikt worden moeten uit de samenleving worden onttrokken omdat zij valsgespeeld hebben bij een sport? Gaat mij veel te ver. Fouten in de sport straffen in de sport zelf, en niet in de maatschappelijke sfeer wat mij betreft. Geldboete, gewonnen premies afstaan en schorsing (desnoods levenslang) lijkt me voldoende.
29.10 Novastar HMH
pi_70588067
Blijkt niet te helpen en iemand die naast zijn eigen gezondheid totaal geen respect heeft voor zijn sport, zijn team, sponsor en omgeving mogen ze van mij best in de bak pleuren,

Gaat ook nog een keer een goed signaal uit naar de jeugd die wielrennen en/of sporten
pi_70588365
quote:
UCI: geen nieuwe dopinggevallen
02 juli 2009

Volgens de UCI zullen er voor de Tour de France geen nieuwe dopinggevallen bekend gemaakt worden. Eerder berichtte de Franse Sportkrant L'Equipe over vier tot zeven nieuwe dopinggevallen.

Volgens de UCI is dat op niets gebaseerd. Woordvoerder Enrico Carpani: "Er staat bij de UCI niets op het programma omtrent dergelijke onthullingen."
pi_70605433
Pittige beschuldigingen van Sinkewitz, die de dokters Yvan van Mol en Manuel Rodriguez Alonso aanwijst als de personen die de doping verstrekten, die laatste werkt tegenwoordig bij Real Madrid.
quote:
02.07.2009 - (sid/rsn) - Patrik Sinkewitz hat die Dopingvorwürfe gegen seinen früheren Rennstall Quick Step wiederholt und dabei auch namentlich zwei Teamärzte genannt. Nach einem Bericht der Süddeutschen Zeitung (Freitags-Ausgabe) tauchen die Namen der langjährigen Quick-Step-Mannschaftsärzte Yvan Van Mol und Manuel Rodriguez Alonso in der offiziellen Abschrift eines Tonbandinterviews des Bundeskriminalamtes auf. Eine BKA-Sprecherin bestätigte der Zeitung, dass Informationen daraus auch nach Belgien und Spanien weitergegeben wurden.

In dem mehr als 100-seitigen Papier äußert Sinkewitz, der von 2001 bis 2005 für Teambesitzer Patrick Lefevere fuhr, detailliert, dass er sowohl vom aktuellen Tour-Rennarzt Rodriguez als auch von Van Mol verbotene Substanzen wie EPO, Wachstumshormone oder Kortison erhalten habe. Zudem habe er stets mit ihnen die Medikationen abgestimmt.

Rodriguez arbeitete laut Teamauskunft bei vier Olympischen Spielen für Spaniens Olympiakomitee. Zudem wirkt er seit 2007 als Professor für Ernährungsberatung und Leistungssport für Real Madrid. Über den Olympiaarzt, der bei der Tour erneut Quick Step betreut, berichtete Sinkewitz: "Wenn die Rennen kamen, haben wir logisch darüber (Doping) gesprochen." Manchmal habe es auch morgens schon Kortison gegeben, sagte Sinkewitz: "EPO kannte ich ja schon, habe ich aber dort (bei Quick Step) weiter genommen. Auch Synacten, Andriol. Im Trainingslager haben wir uns darüber unterhalten, was das macht, wie das wirkt."

Der Trend der Befragung deckt sich weitgehend mit einem von der Welt-Anti-Doping-Agentur (WADA) angefertigten Protokoll von Sinkewitz' Geständnis von November 2007, das allerdings nach ZDF-Informationen erst in der vorigen Woche von der WADA an den Radsport-Weltverband UCI weitergeleitet worden sei. Ähnlich hatte sich Sinkewitz auch schon im November 2007 in Interviews mit dem Nachrichtenmagazin Spiegel und der Süddeutschen Zeitung geäußert.

Der 55 Jahre alte frühere Profi Lefevere, dessen Team seit längerem systematisches Doping unterstellt wird, bestreitet alle Vorwürfe und wies vor dem Start der Tour de France am Samstag in Monte Carlo auch die erneuten Anschuldigungen von Sinkewitz zurück. "Es ist offensichtlich, dass diese falschen Veröffentlichungen unser Team betreffend ausgerechnet wenige Stunden vor dem wichtigsten Radsportereignis gemacht werden", wird Lefevere von der SZ zitiert. Teamsprecher Alessandro Tegner erklärte, man kenne "das Protokoll von Patrik bislang nicht, deshalb bevorzugen wir und die Ärzte es im Moment, keinen Kommentar abzugeben."
pi_70606243
Geert Leinders weg als ploegarts van Rabo. Hij zegt dat hij niet kon leven met de visie van het nieuwe management en zegt hier al maanden over nagedacht te hebben. Dus naast Dekker nog iemand die het niet eens was met de naleving van strengere (doping)regels?

Hmmm, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik vind het wel erg kort na de affaire Dekker. Leinders was immers ook ploegarts in 2007.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70606768
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:24 schreef marcodej het volgende:
Geert Leinders weg als ploegarts van Rabo. Hij zegt dat hij niet kon leven met de visie van het nieuwe management en zegt hier al maanden over nagedacht te hebben. Dus naast Dekker nog iemand die het niet eens was met de naleving van strengere (doping)regels?

Hmmm, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik vind het wel erg kort na de affaire Dekker. Leinders was immers ook ploegarts in 2007.
Je zou zeggen dat dit in het voordeel van de huidige Rabo-ploeg spreekt (dus strengere regels). Leinders komt natuurlijk ook nog uit het oude wielrennen.
pi_70606870
Leinders is natuurlijk niet de enige uit de huidige ploeg die uit het oude wielrennen komt (Breukink, Dekker).

Overigens, hij heeft zijn ontslag ingediend voor het NK. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat dit in directe zin met de zaak T Dekker te maken heeft. Het is vooral de vertraging van het krantenbericht dat dus voor de curieuze timing zorgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')