Dat dreigen met gerechtelijke stappen begint zo langzamerhand ook wel weer een voorspelbare vetoning te worden. Aan de opzet van de timing twijfel ik overigens niet; opvallend vaak komen zulk soort verhalen vlak voor de Tour opborrelen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
In geheel ongerelateerd nieuws heeft zijne Eminente Heiligheid Patrick Lefevere gereageerd op de uitlatingen van Sinkewitz:
[..]
Er wordt hem uiteraard weer een vreselijk onrecht aangedaan en hij weet weer van niets. Al lijkt het qua timing allemaal inderdaad wel net iets te toevallig om geen complot te zijn. Wat uiteraard niet betekent dat Sinkewitz liegt. Enkel dat ZDF een spelletje aan het spelen is.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef Eppie_NL het volgende:
Er zou een 2e dopinggeval zijn en wordt mogen pas bekend?
bron: wielerrevue.nlquote:2 juli 2009 07:54
'Ook L'hotellerie betrapt op dopinggebruik'
Categorie: Doping
Vacansoleil-renner Clément Lhotellerie zou ook zijn betrapt op dopinggebruik, meldt De Telegraaf. De krant baseert zich op bronnen binnen de Franse wielerfederatie, die meldden dat de renner een middel heeft gebruikt dat in sommige gevallen op doktersvoorschrift gebruikt mag worden, maar dat L'hotellerie daarover niet beschikt.
Ik denk dat je een slagveld zal krijgen als je nog meer oude bloedstalen gaat testen. Ik geloof niet dat we dat willen weten. Dan zullen er heel wat helden van hun sokkel vallen en dan wint Tankink misschien nog wel een van de voorgaande Rondesquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:22 schreef JohnDDD het volgende:
Er staat ook dat er al Dynepo is sinds 2002. Dat betekent dat héél veel renners positief zouden kunnen zijn.
Ook Armstrong...of Contador
Ik kreeg de indruk dat ie meer in de richting van het Rabo kamp doelde.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:18 schreef marcodej het volgende:
L'Hotellerie dus ook gepakt. Tsja, ook weer geen verrassing. Die was vorig jaar ook verdacht en bleef het een beetje schimmig rond hem. Was dit de tweede naam waar Smeets op doelde?
Slecht artikel. De kop en de eerste zin stelt heel stellig dat Rasmussen ook gepakt is op dynepo, maar als argument geven ze alleen aan dat er toen al serieuze aanwijzingen voor gebruik van dynepo bij Rasmussen waren op basis van een test die niet waterdicht was. In de rest van het artikel zeggen ze er niets meer over en komt er geen verder bewijs van die stellingquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:26 schreef Grobbel het volgende:
Rasmussen is die tweede naam waar Smeets op doelde.
http://www.telegraaf.nl/t(...)apt_op_dynepo__.html
Oh, vast wel. Maar dit is weer zo'n typische sensatie-kop van de Telegraaf. In de kop en eerste zinnen stellen dat Rasmussen ook gepakt is op dynepo en als enige 'bewijs' die test van toen aandragen. Ze brengen het als nieuws terwijl er niets veranderd is ten opzichte van toen. De kop en aanhef dekt gewoon de lading van het artikel niet.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hangt natuurlijk ook wat af van wat ze met niet waterdicht bedoelen. Bedoelden ze dat het een heel experimentele test vol gaten was of bedoelden ze dat hij accuraat was, maar nog enkele opgelegde tests moest doorstaan voor hij ook juridisch kon erkend worden.
Alles wijst op dat laatste.
Dit gaat echt te ver! Op basis van verdenkingen iemand uitsluiten. Ik vraag me af of dat juridisch wel kan? Het is toch een van de hoekstenen van een rechtsstaat: je bent onschuldig tot het tegendeel onomstotelijk bewezen is.quote:Het internationale antidopingagentschap WADA gaat sporters voor twee jaar schorsen op basis van verdachte waarden. Vanaf de start van deze Tour de France zal deze nieuwe regeling in gaan. Sporters die verdachte epo-waarden hebben in combinatie met verdachte bloedwaarden of verdachte where-abouts, zullen aangepakt worden. Dit betekent dat atleten niet eens meer positief hoeven te testen op een verboden middel om buitenspel te worden gezet.
Toet toet, boing boingquote:Nog voor de start van de Tour zaterdag in Monaco zullen de namen van 'vier tot zeven' renners bekendgemaakt worden die betrapt zijn op doping. Dat meldt de Franse sportkrant l'Equipe vandaag.
Nog volgens l'Equipe gaat het om renners die dit jaar positief testten tijdens de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië. In een reactie aan het Duitse agentschap DPA wilde UCI-woordvoerder Enrico Carpani de informatie niet bevestigen. (afp/adv)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |