quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:01 schreef marcodej het volgende:
Enorm kut, maar achteraf wederom niet onverwacht. Het akkefietje met de afwijkende waarden zal wel reden zijn geweest om nog een keer met verbeterde methodes te testen.
Die is niet van hem maar van een vriend. Hij leent 'em weleens.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:06 schreef Berto het volgende:
Ferrari bedoel je (Flauwe woordgrap overigens)
Rabobank heeft Dekker een paar maanden later aan de kant gezet vanwege de bloedwaarden, dus ik denk niet dat het consequenties voor de sponsoring heeft. Kohl heeft juist gezegd dat Rabobank de enige ploeg was waar expliciet werd gezegd dat je geen doping moest gebruiken en gaf aan dat dat zijn schoonste periode was.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:16 schreef Berto het volgende:
Vraag me af wat dit voor de Raboploeg gaat betekenen. Rabobank heeft altijd gezegd dat bij dopinggevallen (centraal geregeld) ze meteen zouden stoppen.
Als je het nu zo eens gaat bekijken, Dekker, Rasmussen, Kohl (wel niet gepakt in zijn Rabotijd, maar...).
"Op de hoogte"? In de zin van dat ze onraad moeten hebben geroken toen die afwijkende waarden aan het licht kwamen wel ja.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
Rabobank moet hiervan op de hoogte zijn geweest. Ze wisten ongetwijfeld van de verdachte bloedwaarden en hebben Dekker eruit gegooid.
Dat kan contractueel natuurlijk niet, op basis van "onraad ruiken" iemand ontslaan is een magere basis en dan haal je het denk ik niet bij een rechter.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:38 schreef Ereinion het volgende:
Onraad roken? Ik denk eerder dat ze het een te groot risico vonden worden (en achteraf terecht). Het is nu wel duidelijk dat Rabobank jarenlang de 'wij knijpen een oogje dicht, als jij ervoor zorgt dat je niet gepakt wordt' methode hanteerde. Als onraad ruiken genoeg was om een contract te verbreken dan hadden ze immers die Wenen-renners er ook wel uit gegooid.
Dat was toch ook algemeen bekend dat hij afwijkende bloedwaardes had? Daarom is hij niet meegenomen naar de Tour vorig jaar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
Rabobank moet hiervan op de hoogte zijn geweest. Ze wisten ongetwijfeld van de verdachte bloedwaarden en hebben Dekker eruit gegooid.
Sneu dat je daar blij van wordt..quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:24 schreef Reya het volgende:
Eindelijk eens een Nederlander die gepakt wordt. We begonnen al achter te lopen in het klassement.
Ontslag kan niet nee (kijk maar naar Gusev), maar je kan altijd, zoals in het geval Dekker, een contract afkopen. Als je echt van iemand af wilt, dan lukt het wel. Blijkbaar kiest de Rabobank er bewust voor om de Wenen-verdachten gewoon in de ploeg te houden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan contractueel natuurlijk niet, op basis van "onraad ruiken" iemand ontslaan is een magere basis en dan haal je het denk ik niet bij een rechter.
Overigens geldt natuurlijk voor alle wielerploegen dat "wij knijpen een oogje dicht als je ervoor zorgt dat je niet gepakt wordt."
Ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen. Ik bedoel "onraad ruiken" in de zin van dat ze het niet meer vertrouwden en het allemaal wel een beetje verdacht vonden worden en dat ze niet wilden dat hij Rabo meenam in zijn val.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:38 schreef Ereinion het volgende:
Onraad roken? Ik denk eerder dat ze het een te groot risico vonden worden (en achteraf terecht). Het is nu wel duidelijk dat Rabobank jarenlang de 'wij knijpen een oogje dicht, als jij ervoor zorgt dat je niet gepakt wordt' methode hanteerde. Als onraad ruiken genoeg was om een contract te verbreken dan hadden ze immers die Wenen-renners er ook wel uit gegooid.
Alleen Mechov van de actieve renners werd toch genoemd in die zaak?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:51 schreef Ereinion het volgende:
Blijkbaar kiest de Rabobank er bewust voor om de Wenen-verdachten gewoon in de ploeg te houden.
Nogmaals: het is pas in mei van dit jaar opnieuw getest met behulp van nieuwe methodes.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef Grobbel het volgende:
Het zat er al aan te komen natuurlijk na die klucht van vorig jaar, maar de timing is wel weer behoorlijk sneu. Een staal uit 2007, en pas 3 dagen voor de tour wordt dit bekend gemaakt?
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen. Ik bedoel "onraad ruiken" in de zin van dat ze het niet meer vertrouwden en het allemaal wel een beetje verdacht vonden worden en dat ze niet wilden dat hij Rabo meenam in zijn val.
Ik denk niet dat ze "een oogje dichtknepen" en er vanaf wisten. maar ik denk wel dat ze, zeker t/m 2007, handelden op basis van vertrouwen. Ze zullen de renners redelijk vrij laten. Sowieso was dat de cultuur in alle wielerploegen tot een paar jaar terug.
En na de zaak Rasmussen is er ook binnen Rabo een cultuuromslag gekomen en werd het allemaal wat strenger. Ze zullen er nu dichterop zitten.
Dit vind ik van die zinloze opmerkingen (van Nelissen dus).quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:58 schreef marcodej het volgende:
Overigens las ik gister een verhaal in de nieuwe Muur over Jean Nelissen. En die verklaarde dat als hij alles zou vertellen wat hij wist, dat dan het Rabo-project de volgende ochtend op zijn gat zou liggen...
Dan blijft mijn punt staan. Waarom dan pas 3 dagen voor de tour?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nogmaals: het is pas in mei van dit jaar opnieuw getest met behulp van nieuwe methodes.
Mart Smeets heeft ook al eens iets dergelijks gezegd. Dan denk ik ook....wat ben je dan voor een nep-journalist als je dan net doet of je neus bloedt ?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:58 schreef marcodej het volgende:
Overigens las ik gister een verhaal in de nieuwe Muur over Jean Nelissen. En die verklaarde dat als hij alles zou vertellen wat hij wist, dat dan het Rabo-project de volgende ochtend op zijn gat zou liggen...
Tussen weten en kunnen bewijzen in een rechtzaak wegens smaad aangespannen door de renner wiens naam jij noemt als gebruiker, zit nogal wat verschil slimmerd. Juist een journalist moet niets gaan roepen voordat hij BEWIJZEN heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mart Smeets heeft ook al eens iets dergelijks gezegd. Dan denk ik ook....wat ben je dan voor een nep-journalist als je dan net doet of je neus bloedt ?
nee, ik bedoel porsche, maar het zal dus wel ferrari zijnquote:Op woensdag 1 juli 2009 15:06 schreef Berto het volgende:
Ferrari bedoel je (Flauwe woordgrap overigens)
Ja, ben ik met je eens. Zeg dan helemaal niks...quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit vind ik van die zinloze opmerkingen (van Nelissen dus).
Ben ik ook wel met je eens, maar waarom beweert Nelissen dan dat het "hele Rabobank gebeuren opgeheven zal worden ?". Als het smaad zou zijn, hoeft de Rabobank toch niks te vrezen ?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tussen weten en kunnen bewijzen in een rechtzaak wegens smaad aangespannen door de renner wiens naam jij noemt als gebruiker, zit nogal wat verschil slimmerd. Juist een journalist moet niets gaan roepen voordat hij BEWIJZEN heeft.
Mja inderdaad. Bij Pfannberger hetzelfde verhaal. Daar een dopingtest van maart 2009. Het lijkt me sterk dat die resultaten zo lang (1,5 maand) op zich laten wachten, terwijl het in de Tour na een kleine week al bekend is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan blijft mijn punt staan. Waarom dan pas 3 dagen voor de tour?
Toch ook niet altijd hé, Kohl werd ook pas weken na de Tour positief verklaard ...quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:23 schreef RamonNL het volgende:
[..]
Mja inderdaad. Bij Pfannberger hetzelfde verhaal. Daar een dopingtest van maart 2009. Het lijkt me sterk dat die resultaten zo lang (1,5 maand) op zich laten wachten, terwijl het in de Tour na een kleine week al bekend is.
Ik ben benieuwd wat het WADA nog meer een petto heeft om dat debiele machtsspelletje met AFLD te winnen.
Weening en Posthuma werden daar ook meer in verband gebracht volgens mij..quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen Mechov van de actieve renners werd toch genoemd in die zaak?
Er wordt hem uiteraard weer een vreselijk onrecht aangedaan en hij weet weer van niets. Al lijkt het qua timing allemaal inderdaad wel net iets te toevallig om geen complot te zijn. Wat uiteraard niet betekent dat Sinkewitz liegt. Enkel dat ZDF een spelletje aan het spelen is.quote:Quick Step: 'Het is een complot'
Wielerteam Quick.Step heeft woensdag gereageerd op de uitlatingen van zijn ex-renner Patrick Sinkewitz dinsdagavond in een uitzending op de Duitse zender ZDF. De renner beschuldigde Quick.Step er onder andere van dat ze hem dopingproducten lieten nemen en dat de ploeg hem naar een geheim oefenkamp had gestuurd. Quick.Step noemt de beschuldigingen van Sinkewitz in een communiqué 'vals en misleidend' en dreigt met gerechtelijke acties. Het team vermoedt ook een complot.
'Het is duidelijk dat de verklaringen over het team die zijn uitgezonden tijdens het Frontal 21-programma (op ZDF, red.) er niet toevallig komen enkele uren voor de start van zo'n belangrijk evenement als de Ronde van Frankrijk', zegt teammanager Patrick Lefevere.
'Bovendien gebeurt dit ook amper enkele dagen voor de zaak tussen de voormalige wereldkampioen en Quick.Step-renner Paolo Bettini en de ZDF naar aanleiding van de gebeurtenissen in Stuttgart 2007 wordt behandeld', aldus Lefevere. Vlak voor de start van het WK in Stuttgart beschuldigde Sinkewitz zijn toenmalige ploegmaat Bettini ervan hem testosteron te hebben bezorgd.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
zijne Eminente Heiligheid Patrick Lefevere
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |