Draagkracht van zo'n fineer tafeltje is nihil.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:35 schreef Repeat het volgende:
Zoiets eronder:
[ afbeelding ]
En dan de poten inkorten tot de gewenste hoogte.
Als je die op dat plaatje neemt niet... Die is van Ikea, en die tafeltjes zijn alles behalve stabiel (doordat je de poten er zelf moet opschroeven). Ik zou niet zo'n tafel nemen, maar een stevigere.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:39 schreef Hyzenthlay het volgende:
In principe wel een leuk uitziende oplossing, en dan m'n koolstel daarop of zo... Die is niet zo zwaar tenslotte, een kilo of tien schat ik. Zou zo'n tafeltje dat houden?
Dat is ook een idee.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:09 schreef Sakura het volgende:
gewoon stoeptegels nemen, zijn wat groter en stabieler, en er een houten frontje tegenaan monteren om de stoeptegels uit het zicht te krijgen.
Heb je dus uiteindelijk voor het zicht gewoon een plint onder je koelkast.
Heb 'm gevonden op de site van de Ikea, klein prijsje ook. Denk je dat ze bij de Ikea boos worden als ik er daar even op ga staan om 'm uit te proberen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:10 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Zo een tafeltje heb ik ook, en daar kun je met 2 man op staan.
Lack-tafeltje heet dat volgens mij,.
En 1 tik tegen de zijkant en de poten breken uit het blad en het hele spul stort naar beneden. Slegt plan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:10 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Zo een tafeltje heb ik ook, en daar kun je met 2 man op staan.
Lack-tafeltje heet dat volgens mij,.
Wordt "laten lassen" dan, ik ben niet zo technisch (ik = vrouw)quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
En 1 tik tegen de zijkant en de poten breken uit het blad en het hele spul stort naar beneden. Slegt plan.
Persoonlijk had ik iets in elkaar gelast/laten lassen
Aan m'n mannetje vragen of-ie wat timmert is geen goed idee, dan heb ik straks zo'n autokit rond m'n koelkast zitten (typisch eigenlijk: hij kan wel een auto uit mekaar halen en weer in elkaar zetten zodat-ie weer rijdt, maar een schilderijtje ophangen ho maarquote:Op donderdag 2 juli 2009 08:30 schreef Cmonv het volgende:
Vraag een vriend dan of ie wat timmert. Ik heb ook wat onder m'n kookplaat getimmerd om dezelfde reden.
Lassen is wel redelijk overdreven, hout is sterk zat.
Zeg maar een vierkant, open in het midden? Dat is wel stevig denk ik, als ik dikke balken pak... Niet voor onder de koelkast, maar voor onder het kookstel is het wel een goed plan.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:34 schreef Beauregard het volgende:
Timmer iets van vier stevige/dikke planken of balken. Dan heb je 'n prachtig onderstel. Helemaal als je het daarna nog even zwart lakt. Of wit natuurlijk..
Heb het zelf eens gedaan en 't is absoluut de moeite waard.
Ik heb precies hetzelfde.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:37 schreef Hyzenthlay het volgende:
[..]
(typisch eigenlijk: hij kan wel een auto uit mekaar halen en weer in elkaar zetten zodat-ie weer rijdt, maar een schilderijtje ophangen ho maar)
quote:
Houd er aub rekening mee dat een volle koelkast en vier pannen op de kookplaat behoorlijk wat wegen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:33 schreef Hyzenthlay het volgende:
Ik heb een koelkast van Zanussi, weegt ongeveer 40kg en is 85cm hoog. Daar bovenop staat m'n kookstel. Is niet ideaal op deze manier omdat ik zelf erg lang ben en dus niet rechtop kan staan om te koken.
Ik zat te denken om de koelkast iets op te hogen, een centimeter of vijf/tien zou al veel verschil maken, maar ik zit niet echt te wachten op vier bakstenen onder de koelkast. Ben bovendien bang dat 't ding uit balans raakt of zo. Ik zou ook de ruimte tussen het plateau van de koelkast en het kookstel ergens mee op kunnen vullen maar ik twijfel over wat er tussen moet.
Iemand suggesties?
Ik moet eerlijk vertellen dat ik meer ervaring met staal/lassen dan met hout heb, maar naar mijn idee is hout op zich best sterk genoeg maar is het erg moeilijk om 2 stukken hout stevig aan elkaar te bevestigen. Daardoor is het totaalproduct in mijn ogen vaak niet sterk genoeg.quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:30 schreef Cmonv het volgende:
Vraag een vriend dan of ie wat timmert. Ik heb ook wat onder m'n kookplaat getimmerd om dezelfde reden.
Lassen is wel redelijk overdreven, hout is sterk zat.
Ik weet het, die 40kg van de koelkast is leeggewicht, plus het kookstel en dan pannen inderdaad. Vandaar dat ik dacht aan een verhoging tussen de koelkast en het kookstel, dan hoeft-ie alleen het kookstel en eventueel pannen te dragen. Scheelt een flink aantal kilootjes denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:37 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Houd er aub rekening mee dat een volle koelkast en vier pannen op de kookplaat behoorlijk wat wegen.
Dat heeft natuurlijk wel met je eigen capaciteiten / ervaring / werkgebied te maken.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk vertellen dat ik meer ervaring met staal/lassen dan met hout heb, maar naar mijn idee is hout op zich best sterk genoeg maar is het erg moeilijk om 2 stukken hout stevig aan elkaar te bevestigen. Daardoor is het totaalproduct in mijn ogen vaak niet sterk genoeg.
Kan jij niet wat voor me in elkaar knutselen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ik ben oa geschoold meubelmaker en er is echt geen probleem om 2 stukken hout aan elkaar te krijgen waar ook nog eens een belasting van 100 kg op moet. (denk maar eens aan die dunne houten stoeltjes waar zelf de grootste dikzak niet doorheen zakt)
Heb al een hele post staan, terug in het topicquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:44 schreef Hyzenthlay het volgende:
[..]
Kan jij niet wat voor me in elkaar knutselen?
Dik (18mm) watervast multiplex is wel sterk genoeg. En zwenkwielen kan je in verschillende gewichtsklassen krijgen. Dus dat zit wel goed. Overigens, ik heb ooit onderzoek gedaan naar zwenkwielen en als je berekent wat de gecombineerde draagkracht is van je hondje, ga dan voor je berekeningen uit van 3 zwenkwielen. Bij een klein hobbeltje dragen maar 3 zwenkwielen het complete gewicht en het zou zonde zijn als de hele zooi daardoor instort.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:53 schreef Hyzenthlay het volgende:
Een plank laten zagen bij de bouwmarkt en wieltjes eronder monteren lukt me nog wel hoor, ik ben alleen bang dat dat het gewicht van de koelkast niet houdt. Heb je een speciaal soort hout gekozen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |