abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2009 @ 06:33:10 #1
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70535922
quote:
Overdosis moraliteit domineert drugsdebat.

DEN HAAG - De PvdA vindt dat de discussie over softdrugs zich te veel ontspint tot een moreel debat. De sociaaldemocraten willen die angel eruit halen. Vervolgens komen ze tot de slotsom dat coffeeshops normale ondernemingen moeten worden, die zich legaal kunnen bevoorraden.

Een groep PvdA'ers buigt zich momenteel over het softdrugsbeleid, omdat de praktijk niet meer spoort met de uitgangspunten waarmee het dertig jaar geleden werd ingevoerd. Bouwmeester schetste dinsdag de contouren van de oplossing zoals haar partij die voor zich ziet. Daarmee loopt de PvdA vooruit op een onderzoek dat het kabinet heeft laten doen naar de toekomst van het Nederlandse drugsbeleid. Dat komt donderdag.
Zowaar enige zinnige taal van de PvdA. Wat zeg ik.... De spijker op z'n kop.

Het softdrugsdebat wordt al jaren vervuild door (vooral) het CDA dat maar blijft claimen dat onze jeugd kapot gaat aan de zwaar verslavende harddrug die de cannabis van tegenwoordig is. Uiteraard zonder enige zinnige onderbouwing, maar ze worden wel door hun eigen schapen nagepraat.

CU en SGP, zelfde verhaal. Dat het halve SGP electoraat alcholist is dat moet gewoon kunnen natuurlijk en wanneer 16 jarigen een krat bier leegzuipen dan is dat schijnbaar minder ernstig dan wanneer ik als 29 jarige een joint rook.

Wellicht vormt dit op langere termijn de aanzet tot een debat gebaseerd op feiten, in plaats van wetenschappelijk volstrekt verwerpelijke insinuaties gevoed door een slap aftreksel van wat men moraal pleegt te noemen.
Intelligent, but fucked up.
pi_70535940
eens
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:02:19 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70536011
Het hele drugsprobleem is een zelf gecreëerd zeskoppig monster, alles wat ermee samenhangt is een last voor de samenleving.

Haal die hele zooi wereldwijd uit de illegaliteit, dan stopt de criminaliteit, er komt werkgelegenheid bij, er komt overzicht van wat er gebruikt wordt, er kan belasting worden geheven over de inkomsten.
Iedereen blij behalve het criminele circuit.

En idioten die er niet mee om kunnen gaan hebben pech gehad, ik bedoel maar, ik kan tenslotte ook probleemloos drie flessen Stroh Rum kopen en me vanavond nog dood drinken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:39:54 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70536211
Drugs legaliseren
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:41:15 #5
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70536219
Een drugsdebat gebaseerd op feiten in plaats van zelfverzonnen verhalen over Franse en Engelse toeristen? Wáár? Wáár!?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:54:33 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70536365
Je vergeet de PVV in je OP. Die zijn wellicht nog extremer in hun mening dan die Gristelijke partijen. Als de PVV bij de volgende verkiezingen echt groot wordt, is het gedaan met de coffeeshops in Nederland.
PWBF
pi_70536380
Verder ben ik het eens met de PvdA.
PWBF
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:07:14 #9
89730 Drugshond
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:10:26 #10
89730 Drugshond
pi_70536465
Als ik White Widow al niet of nauwelijks kan verdragen (meer niet dan wel)..... hoe moet ik dit zien bij grown up kids. De plantjes industrie is best wel wacko (on second thoughts).
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:23:11 #11
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70536625
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:31:40 #12
pi_70536725
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:07 schreef Drugshond het volgende:
Probleem is alleen dat de kwaliteit van softdrugs zich niet laat meten naar tegenwoordige standaards.
== hard drug
Gelukkig zijn die standaards kunstmatig en hebben ze niets te maken met de schadelijkheid of de winstmarge.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:34:14 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70536780
Wat? Rationeel nadenken over drugsbeleid?

Dat zal niet op prijs gesteld worden, hier gaan koppen rollen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70537078
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:10 schreef Drugshond het volgende:
Als ik White Widow al niet of nauwelijks kan verdragen (meer niet dan wel)..... hoe moet ik dit zien bij grown up kids. De plantjes industrie is best wel wacko (on second thoughts).
Minder erin gooien dan maar, of een ander soortje kopen.

De plantjes industrie is wacko omdat er van alles mee gebuerd, ik heb wel eens hartkloppingen gehad van waarschijnlijk met pesticide bespoten planten. Lang leve het halfslachtige gedoog beleid.
pi_70537133
Ik ben helemaal voor legaliseren, zo kan je ook zorgen voor toezicht op kwaliteit ed
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:09:21 #16
pi_70537306
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:10 schreef Drugshond het volgende:
Dat jij een mietje bent en niet met drugs om kan gaan is toch geen argument om voor anderen drugs te verbieden?
pi_70537439
Vanochtend was er ook een stukje over de shops op tv zegt een muts van de CDA als een shop zijn 500 gram per dag verkocht heeft moet ie maar sluiten voor de rest van de dag.

Ik zou zeggen alle slijterijen in de boerendorpen mogen ook nog maar 2 kratten bier per dag verkopen en moeten als ze aan hun limiet zitten ook maar sluiten.
pi_70537504
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Vanochtend was er ook een stukje over de shops op tv zegt een muts van de CDA als een shop zijn 500 gram per dag verkocht heeft moet ie maar sluiten voor de rest van de dag.

Ik zou zeggen alle slijterijen in de boerendorpen mogen ook nog maar 2 kratten bier per dag verkopen en moeten als ze aan hun limiet zitten ook maar sluiten.
Waarom geven die kankerlijers bij het cda gewoon niet toe dat ze alles doen om het beleid de nek om te draaien, maar dat ze te mieterig zijn om dat in 1x te doen.

cda
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:34:24 #19
pi_70537775
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:

Als het CDA 1 wet er door gedrukt heeft, kunnen ze wat mij betreft de rest van het jaar oprotten.

De Grisenfascisten zijn verantwoordelijk voor 50% van de criminaliteit in NL.
pi_70537862
Zoals ik al zei op de FP: Zolang alcohol (waar veel mensen aan kapot gaan) nog legaal is vind ik het hypocriet dat andere drugs illegaal blijft.
pi_70538020
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Je vergeet de PVV in je OP. Die zijn wellicht nog extremer in hun mening dan die Gristelijke partijen. Als de PVV bij de volgende verkiezingen echt groot wordt, is het gedaan met de coffeeshops in Nederland.
Dit dus.

En wiet moet gewoon legaal. Het is gevalletje voorlichting en hoe ga ik er mee om.
Een fles whisky ga je ook helemaal van naar de klote als je er onverantwoord mee om gaat. Of kogelvis, wat een delicatesse is. 1x verkeerd gesneden visje eten en je bent hartstikke dood.
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:52:54 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70538265
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:02 schreef DrDarwin het volgende:
Haal die hele zooi wereldwijd uit de illegaliteit, dan stopt de criminaliteit, er komt werkgelegenheid bij, er komt overzicht van wat er gebruikt wordt, er kan belasting worden geheven over de inkomsten.
Iedereen blij behalve het criminele circuit.
Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?! Welnee, die gaan weer fijn wat anders uitvreten! Mensen overvallen bijvoorbeeld... Hell, legaliseer overvallen ook, dat geeft pas werkgelegenheid en een afname van de criminaliteit
censuur :O
pi_70538307
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?! Welnee, die gaan weer fijn wat anders uitvreten! Mensen overvallen bijvoorbeeld... Hell, legaliseer overvallen ook, dat geeft pas werkgelegenheid en een afname van de criminaliteit
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:54:48 #24
pi_70538312
quote:

[..]

Dus jij wilt drugs verboden houden omdat de criminelen zich anders vervelen?

Denk je ook dat illegale downloaders veranderen in tasjesrovers als illegaal downloaden niet meer illegaal is?
pi_70538432
quote:

[..]

Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?!
Waarom wordt er dan op dit moment door criminelen geen drank meer gestookt zoals dat wel gebeurde ten tijde van de drooglegging en de maffia nog veel meer heerste dan dat men heden ten dage nog doet in de VS.

Maar jij hebt dan vast wel onderzoeken die bewijzen dat wanneer we drugs zouden legiliseren het criminaliteitsniveau even hoog gaat blijven.

De VS is ons voorbij aan het streven in het softdrugs beleid. Dat hebben we allemaal te danken aan onze moralitsche vrienden van de gristelijke partijen. Gelukkig houden die gristenen van het likken van de VS dus zullen ze op den duur wel meegaan in het liberale softdrugs beleid, dat heeft alleen nog een jaar of 10 nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')