Zowaar enige zinnige taal van de PvdA. Wat zeg ik.... De spijker op z'n kop.quote:Overdosis moraliteit domineert drugsdebat.
DEN HAAG - De PvdA vindt dat de discussie over softdrugs zich te veel ontspint tot een moreel debat. De sociaaldemocraten willen die angel eruit halen. Vervolgens komen ze tot de slotsom dat coffeeshops normale ondernemingen moeten worden, die zich legaal kunnen bevoorraden.
Een groep PvdA'ers buigt zich momenteel over het softdrugsbeleid, omdat de praktijk niet meer spoort met de uitgangspunten waarmee het dertig jaar geleden werd ingevoerd. Bouwmeester schetste dinsdag de contouren van de oplossing zoals haar partij die voor zich ziet. Daarmee loopt de PvdA vooruit op een onderzoek dat het kabinet heeft laten doen naar de toekomst van het Nederlandse drugsbeleid. Dat komt donderdag.
Gelukkig zijn die standaards kunstmatig en hebben ze niets te maken met de schadelijkheid of de winstmarge.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:07 schreef Drugshond het volgende:
Probleem is alleen dat de kwaliteit van softdrugs zich niet laat meten naar tegenwoordige standaards.
== hard drug
Minder erin gooien dan maar, of een ander soortje kopen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:10 schreef Drugshond het volgende:
Als ik White Widow al niet of nauwelijks kan verdragen (meer niet dan wel)..... hoe moet ik dit zien bij grown up kids. De plantjes industrie is best wel wacko (on second thoughts).
Dat jij een mietje bent en niet met drugs om kan gaan is toch geen argument om voor anderen drugs te verbieden?quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:10 schreef Drugshond het volgende:
Als ik White Widow al niet of nauwelijks kan verdragen (meer niet dan wel)..... hoe moet ik dit zien bij grown up kids. De plantjes industrie is best wel wacko (on second thoughts).
Waarom geven die kankerlijers bij het cda gewoon niet toe dat ze alles doen om het beleid de nek om te draaien, maar dat ze te mieterig zijn om dat in 1x te doen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Vanochtend was er ook een stukje over de shops op tv zegt een muts van de CDA als een shop zijn 500 gram per dag verkocht heeft moet ie maar sluiten voor de rest van de dag.
Ik zou zeggen alle slijterijen in de boerendorpen mogen ook nog maar 2 kratten bier per dag verkopen en moeten als ze aan hun limiet zitten ook maar sluiten.
Als het CDA 1 wet er door gedrukt heeft, kunnen ze wat mij betreft de rest van het jaar oprotten.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Vanochtend was er ook een stukje over de shops op tv zegt een muts van de CDA als een shop zijn 500 gram per dag verkocht heeft moet ie maar sluiten voor de rest van de dag.
Ik zou zeggen alle slijterijen in de boerendorpen mogen ook nog maar 2 kratten bier per dag verkopen en moeten als ze aan hun limiet zitten ook maar sluiten.
Dit dus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Je vergeet de PVV in je OP. Die zijn wellicht nog extremer in hun mening dan die Gristelijke partijen. Als de PVV bij de volgende verkiezingen echt groot wordt, is het gedaan met de coffeeshops in Nederland.
Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?! Welnee, die gaan weer fijn wat anders uitvreten! Mensen overvallen bijvoorbeeld... Hell, legaliseer overvallen ook, dat geeft pas werkgelegenheid en een afname van de criminaliteitquote:Op woensdag 1 juli 2009 07:02 schreef DrDarwin het volgende:
Haal die hele zooi wereldwijd uit de illegaliteit, dan stopt de criminaliteit, er komt werkgelegenheid bij, er komt overzicht van wat er gebruikt wordt, er kan belasting worden geheven over de inkomsten.
Iedereen blij behalve het criminele circuit.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?! Welnee, die gaan weer fijn wat anders uitvreten! Mensen overvallen bijvoorbeeld... Hell, legaliseer overvallen ook, dat geeft pas werkgelegenheid en een afname van de criminaliteit
Dus jij wilt drugs verboden houden omdat de criminelen zich anders vervelen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?! Welnee, die gaan weer fijn wat anders uitvreten! Mensen overvallen bijvoorbeeld... Hell, legaliseer overvallen ook, dat geeft pas werkgelegenheid en een afname van de criminaliteit
Waarom wordt er dan op dit moment door criminelen geen drank meer gestookt zoals dat wel gebeurde ten tijde van de drooglegging en de maffia nog veel meer heerste dan dat men heden ten dage nog doet in de VS.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weer zo'n nergens op gebaseerde maar veelgehoorde blaat! Denk je nou werkelijk dat de huidige criminelen dan een normale baan gaan zoeken?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |