quote:2. Collega meldt me dat ik dit met 'de baas' moet oppikken, zodat teamleden me niet anders benaderen.
Wat voor contract heb je?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:28 schreef Patch het volgende:
Hey, ik wou even een balletje opgooien hier bij wat Fokkers.
In een notendop:
1. Ik geef aan dat ik diep ongelukkig ben in mijn privé-stuatie, depressief, aan een collega, buiten werktijd.
2. Collega meldt me dat ik dit met 'de baas' moet oppikken, zodat teamleden me niet anders benaderen.
3. Ik meld dit aan 'de baas', 'de baas' meldt me dat ik dit tijdens de teamvergadering aan de rest van het team moet mededelen, zodat ze me niet anders gaan behandelen en hij biedt me hulp aan d.m.v. de arboarts.
4. Na dit alles gedaan te hebben, komt de hoogste directeur in gesprek met me, en doet een aanzegging tot mijn ontslag. Ik doe mijn werk naar behoren, maar ze vinden dat een depressieve werknemer hier op de werkvloer niet kan (jeugdzorg).
Nu sta ik een weekje op non-actief om volgende week dinsdag nogmaals in gesprek te gaan, maar ik heb het idee dat de beslissing allang gevallen is.
Ben benieuwd naar jullie visies / meningen / vragen.
grtjs,
Patch
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:28 schreef Patch het volgende:
k doe mijn werk naar behoren, maar ze vinden dat een depressieve werknemer hier op de werkvloer niet kan (jeugdzorg).
Een op de 10 Nederlanders toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....
Truequote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
Nou, we zitten in een vrij amikaal team, dus toen ik het vertelde tegen een collega en naderhand tegen de baas; kwam er uit dat ik dit zo snel mogelijk duidelijk moet maken tegen iedereen. Anders gaat het roddelcircuit zijn gangetje (hij is depressief, geef hem maar meer taken, geef hem maar minder taken, geef hem maar vrij, laat hem maar meer werken, ach wat issie zielig et cetera).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoe had je dat voor je gezien? zolang ze het niet weten gaan ze mij anders benaderen?
Vast contract.quote:
Neen, absoluut niet, in tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:34 schreef Tasha het volgende:
Is het van invloed op je werk? Functioneer je hierdoor minder goed?
Precies, ik ken voldoende mensen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
thanx, een klein lichtpuntje in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:36 schreef SemperFii het volgende:
Zolang dit over je privé leven gaat en je je werk gewoon goed doet heeft de werkgever niet zomaar het recht om je te ontslaan.*
Ontslag op staande voet heeft hij sowieso geen reden toe en mocht dit gebeuren dan kan je hier zeker tegenin gaan.
Ook via het CWI denk ik niet dat hij een vergunning gaat krijgen voor ontslag.
Dan zou hij nog naar de kantonrechter gaan, wat deze er op te zeggen heeft weet ik niet, maar ik denk ook niet dat hij het ontslag van 'je baas' zal honoreren. Doet hij dit wel krijg je in ieder geval een dikke schadevergoeding.
Mocht hij je toch ontslaan zonder vergunning dan kun je ook rekenen op een dikke schadevergoeding.
Succes ermee!
*Geldt alleen als je een vast contract hebt.
Klopt, een heleboel jongeren zie ik de laatste jaren vaak richting de hulpverlening-studies gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
31, bijna 32.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef rene90 het volgende:
Wat is je leeftijd eigenlijk. Als je werk er niet onder lijdt kunnen ze weinig doen zou ik zeggen.
Geen idee, zover is het nog geeneens gekomen.quote:
Voornamelijk "been there, done that" gevallen eerder hoor, zo raar is het toch niet dat als je zelf e.e.a. mee hebt gemaakt dat je anderen wilt helpen? Als je zware psychische problemen hebt ofzo dan kom je dat vroeg of laat echt wel tegenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
.Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
Klopt, relatie is voorbij, maar ik ben verstandig en intelligent genoeg, dat ik weet dat dit een fase is, die ook weer voorbij gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:44 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Waarom ben je eigenlijk depressief? Relatie gaat slechte kant op , zoiets?
Een vast contract.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:52 schreef mgerben het volgende:
Heb je een vaste aanstelling?
Je schrijft 2 jaar, dus waarschijnlijk wel/
Daar staat of valt ongeveer alles mee.
Dus:
Wat voor contract heb je?
Vast contract of jaarcontract?
Ik zit zelf op zo een opleiding, en je ziet inderdaad enorm veel jongeren waarvan je merkt dat ze nog genoeg aan zichzelf moeten sleutelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:57 schreef Patch het volgende:
[..]
Klopt, een heleboel jongeren zie ik de laatste jaren vaak richting de hulpverlening-studies gaan.
Ik werk in de jeugdzorg, begeleider op een internaat vol probleemjongeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:53 schreef rene90 het volgende:
Vanwaar eigenlijk het puntje jeugdzorg wat je noemt, ben je nog minderjarig?
Daarnaast kunnen ze je vrij weinig maken als je gewoon je taken goed doet, in combinatie met je vaste contract.
Dit zal ik zeker allemaal doen / uitzoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:53 schreef Sjeen het volgende:
Geloof dat je bedrijf probeert er gemakkelijk vanaf te komen. Niet laten gebeuren, sowieso aankaarten bij arboarts, vragen naar mogelijkheden ivm Wet Verbetering Poortwachter (reIntegratieplan etc) en hopelijk heb je een rechtsbijstandverzekering...
Ja ok, daar kan ik wel in meegaan, en ook op een bepaald niveau met 'objectiviteit'.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:58 schreef J2ZGTE het volgende:
Heel hard,
maar ik ben het eens met je bedrijf.
Professionaliteit.
Sowwy
Ooh kijk dat verandert toch wel de zaak geheel vind ik. Voor stage heb ik gesprekken gehad waar ze ook je geschiedenis checken op het gebied van problemen van die aard. Wat ze in gesprekken aangaven was dat je een risicofactor kan zijn, juist omdat je met zo een doelgroep gaat werken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:02 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik werk in de jeugdzorg, begeleider op een internaat vol probleemjongeren.
Vandaar het puntje jeugdzorg.
Dus iemand die ziek wordt moet eruit volgens jou?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:58 schreef J2ZGTE het volgende:
Heel hard,
Professionaliteit.
Sowwy
Ik ben niet zo'n 'been there, done that'-geval, ik wou gewoon werken met jongeren, vanuit de opleiding SPH.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:00 schreef Trusten het volgende:
[..]
Voornamelijk "been there, done that" gevallen eerder hoor, zo raar is het toch niet dat als je zelf e.e.a. mee hebt gemaakt dat je anderen wilt helpen? Als je zware psychische problemen hebt ofzo dan kom je dat vroeg of laat echt wel tegen
Is het uiteindelijk wel relevant geworden voor je, na de laatste posts?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik zit zelf op zo een opleiding, en je ziet inderdaad enorm veel jongeren waarvan je merkt dat ze nog genoeg aan zichzelf moeten sleutelen.
Maar hoezo noem je als je 31 bent iets over jeugdzorg in je openings post? Dat is dan toch totaal niet relevant.
Oke nou prima tochquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:06 schreef Patch het volgende:
Ik ben niet zo'n 'been there, done that'-geval, ik wou gewoon werken met jongeren, vanuit de opleiding SPH.
Ok, dus stel dat ik mijn ontslag ga krijgen, wat leer ik hiervan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ooh kijk dat verandert toch wel de zaak geheel vind ik. Voor stage heb ik gesprekken gehad waar ze ook je geschiedenis checken op het gebied van problemen van die aard. Wat ze in gesprekken aangaven was dat je een risicofactor kan zijn, juist omdat je met zo een doelgroep gaat werken.
Wat ik denk is dat je werkomgeving dat als risico zit.
Dat zou ook eventueel kunnen. Stel je het bedrijf waar je werkt zou moeten bezuinigen. Dan hadden ze bij deze dus een goed excuus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Ja ok, daar kan ik wel in meegaan, en ook op een bepaald niveau met 'objectiviteit'.
Maar het is toch te gek voor woorden?
Zou ik de dupe zijn van de crisis? Dat ze me kwijt willen, en dat ze denken dat dit een goede reden is?
Dit kan toch niet de druppel zijn die de emmer doet overlopen, die zorgt voor ontslag?
Dat zou super zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:07 schreef mr_anonimous het volgende:
Hey Patch, sterkte man met deze rotsituatie. Ik zal kijken of een kennis (MR Arbeidsrecht) wat kan vertellen over je rechten en wat je in deze situatie moet doen.
WTF fysieke met mentale problemen vergelijken?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus iemand die ziek wordt moet eruit volgens jou?
De grote baas zei vandaag tegen me dat hij nog nooit zo'n situatie had meegemaakt met een werknemer, dus ik ben de eerste.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:08 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Dat zou ook eventueel kunnen. Stel je het bedrijf waar je werkt zou moeten bezuinigen. Dan hadden ze bij deze dus een goed excuus.
Kan ook zijn dat ze eerder een medewerker hadden die "ongeveer hetzelfde" had en dat negatief uitpakte.
Ik kan wel begrijpen dat als je hevig in teamverband moet werken voor je werk, dat jou prive situatie geen invloed mag uitoefenen op de prestatie's van de groep en zij hier dus mogelijk bang voor waren
Zou jij je eerste post dan wellicht willen verduidelijken is de vraag lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:10 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
WTF fysieke met mentale problemen vergelijken?
Iets met appels en peren?
Zo bedoel ik het niet, waar ik op doel is dat je een problematiek hebt welke toch een bepaalde samenhang heeft met de doelgroep. Ik heb het niet over ontslag gehad, waar ik het over heb gehad is dat ik me voor kan stellen waarom je werkomgeving dit zo hoog oppakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:08 schreef Patch het volgende:
[..]
Ok, dus stel dat ik mijn ontslag ga krijgen, wat leer ik hiervan?
>
>
Nooit over je emoties en gevoelens praten in privétijd met collega's?
Ik vind het in weze hetzelfde, het zijn beide ziektes die een onbepaalde tijd invloed kunnen hebben in het correct uitvoeren van je werk..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:10 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Of je bedoelt ziek voelen in dat geval ; Ja , zou ik hem ontslaan.
Ok, dan snap ik het nu beter.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet, waar ik op doel is dat je een problematiek hebt welke toch een bepaalde samenhang heeft met de doelgroep. Ik heb het niet over ontslag gehad, waar ik het over heb gehad is dat ik me voor kan stellen waarom je werkomgeving dit zo hoog oppakt.
Als jij je werk gewoon prima doet dan vind ik dat ze je niet moeten ontslaan, juist niet.
Hmm, ik weet het niet. Ik zou denken dat er wat anders achter zit dan jou persoonlijke issue's , zolang je prestaties op het werk niet achteruit zijn gegaan. En je niet klachend, huilend diep triest op je werk rondloopt (zal wel niet)..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:12 schreef Patch het volgende:
[..]
De grote baas zei vandaag tegen me dat hij nog nooit zo'n situatie had meegemaakt met een werknemer, dus ik ben de eerste.
De eerste die meldt bij collega's, de baas en de grote baas dat ie zich ongelukkig voelt en dus volgt een ontslag hoogstwaarschijnlijk....
Ik werk overigens niet hevig in teamverband.
Het team bestaat uit 10 personen. Waarvan je je dienst draait met een ander. Dus 2 personen tegelijkertijd op de groepen, daarna overdracht voor de volgende werknemers.
Ok, daar kan ik dus inkomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:15 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik vind het in weze hetzelfde, het zijn beide ziektes die een onbepaalde tijd invloed kunnen hebben in het correct uitvoeren van je werk..
Ten eerste is er totaal nog niet sprake van depressiviteit als ik de OP goed begrijp. Hij voelt zich diep ongelukkig in zijn prive leven, dat heeft niet gelijk de stempel "depressief".quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:15 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik vind het in weze hetzelfde, het zijn beide ziektes die een onbepaalde tijd invloed kunnen hebben in het correct uitvoeren van je werk..
vette bullshit.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:58 schreef J2ZGTE het volgende:
Heel hard,
Professionaliteit.
Sowwy
Geen dokter gesproken tot dusver...quote:
Iedereen kan overspannen, depressief of op enige andere wijze ziek worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:10 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Of je bedoelt ziek voelen in dat geval ; Ja , zou ik hem ontslaan.
Ja dat denk ik dus langzamerhand ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:17 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Hmm, ik weet het niet. Ik zou denken dat er wat anders achter zit dan jou persoonlijke issue's , zolang je prestaties op het werk niet achteruit zijn gegaan. En je niet klachend, huilend diep triest op je werk rondloopt (zal wel niet)..
Je mag het best depressief noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:18 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ten eerste is er totaal nog niet sprake van depressiviteit als ik de OP goed begrijp. Hij voelt zich diep ongelukkig in zijn prive leven, dat heeft niet gelijk de stempel "depressief".
Het is wel iets om aandacht te besteden lijkt me, omdat het inderdaad gevolgen kan hebben op je werk. Nu is dat volgens Patch nog niet het geval. Direct ontslag lijkt mij dan ook zeker niet aan de orde.
Ik opper ook totaal niet dat dit rede voor ontslag is. In tegendeel juist, de werkgever zou hier begrip voor moeten hebben en misschien zelfs de werknemer tegemoet komen. Want, mocht het helemaal fout gaan zit je in de ziektewet en heeft de werkgever niks aan je, en kost je alleen maar geld.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:17 schreef Patch het volgende:
[..]
Ok, daar kan ik dus inkomen.
Maar een ontslag is dan toch te drastisch in mijn ogen?
Dan toch liever dat ze me op non-actief zetten, de ziektewet in laten gaan, mij dwingen mijn vakantieuren, overuren en vakantiedagen in te leveren of hulp te zoeken, of andere opties....
Neen, daar is absoluut geen sprake van.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:17 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
En je niet klagend, huilend diep triest op je werk rondloopt (zal wel niet)..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vette bullshit.
echt,m je moest eens weten hoeveel mensen er anti deppresiva slikken.
of zich klote voelen, en toch gaan werken.
dit is géén gegronde reden voor ontslag, zéker als iemand een vast contract heeft.
en ondanks een depressie kun je best prima functioneren, de ene is de andere niet.
En dan gooien ze het nu op verstoorde arbeidsrelatie, laten ze het contract ontbinden door kantonrechter en krijg je een maandje geld mee als ontslagvergoeding, dat je eerst moet 'opeten' voordat je WW krijgt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:36 schreef SemperFii het volgende:
Ontslag op staande voet heeft hij sowieso geen reden toe en mocht dit gebeuren dan kan je hier zeker tegenin gaan.
Ook via het CWI denk ik niet dat hij een vergunning gaat krijgen voor ontslag.
Dan zou hij nog naar de kantonrechter gaan, wat deze er op te zeggen heeft weet ik niet, maar ik denk ook niet dat hij het ontslag van 'je baas' zal honoreren. Doet hij dit wel krijg je in ieder geval een dikke schadevergoeding.
Aha oke dan is dat duidelijk. Dan weet je zelf ook dat het een invloed op je werk kan hebben, wellicht dat je samen met je baas kan kijken naar een tussenweg. Je weet zelf dat er iets moet gebeuren, je baas is bang dat je een terugval gaat krijgen of iets in die richting. Minder werken i.c.m. therapie?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:21 schreef Patch het volgende:
[..]
Je mag het best depressief noemen.
Het heeft voldoende raakvlakken met de kenmerken van depressiviteit.
Dit is niet zomaar een ontevreden stemming / humeur.
Klopt en klopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iedereen kan overspannen, depressief of op enige andere wijze ziek worden.
Ook jij.
En in de meeste gevallen is het te behandelen met therapie, medicijnen of een combinatie daarvan.
Geen appels en peren, meer onbegrip van jouw kant.
Alles kan invloed hebben op je werk. Zolang het dat nog niet aantoonbaar heeft, kunnen ze juridisch compleet het rimbam krijgen lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:24 schreef rene90 het volgende:
Dan weet je zelf ook dat het een invloed op je werk kan hebben
Lijkt me meer iets voor een vertrouwenspersoon dan een arbo-arts. Pas als het je werk beinvloed zou ik een arbo-arts verwachten.(maar ht kan zijn dat dat dezelfde persoon is bij jullie?)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:19 schreef Patch het volgende:
[..]
Geen dokter gesproken tot dusver...
Mijn baas zou de arbo-arts inlichten, ik ging ervan uit dat daar wat gesprekjes uit voort zouden vloeien.
Gewoon babbelen met iemand over problemen, terwijl diegene geen familie, vriend, kennis of collega is...
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:30 schreef desub het volgende:
[..]
In het volgende gesprek iig duidelijk aangeven dat het een privéprobleem, en dat je er mee bezig bent. Vraag of ze kunnen aangeven welke invloed het heeft gehad op je werkzaamheden tot nu toe, en wat ze verwachten (voor zover het nog zin heeft)
Ja, dat lijkt mij, en al mijn collega's de beste optie voor nu.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Aha oke dan is dat duidelijk. Dan weet je zelf ook dat het een invloed op je werk kan hebben, wellicht dat je samen met je baas kan kijken naar een tussenweg. Je weet zelf dat er iets moet gebeuren, je baas is bang dat je een terugval gaat krijgen of iets in die richting. Minder werken i.c.m. therapie?
Helemaal niet bang voor de reacties.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:27 schreef HassieBassie het volgende:
Toch apart dat je in een beroep als de jeugdzorg kennelijk bang moet zijn voor de reacties van collega's als je meldt dat je jezelf niet zo goed voelt.
dat lijkt mij dus ook...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alles kan invloed hebben op je werk. Zolang het dat nog niet aantoonbaar heeft, kunnen ze juridisch compleet het rimbam krijgen lijkt me.
Kan zijn dat het dezelfde persoon is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:30 schreef desub het volgende:
[..]
Lijkt me meer iets voor een vertrouwenspersoon dan een arbo-arts. Pas als het je werk beinvloed zou ik een arbo-arts verwachten.(maar ht kan zijn dat dat dezelfde persoon is bij jullie?)
In het volgende gesprek iig duidelijk aangeven dat het een privéprobleem, en dat je er mee bezig bent. Vraag of ze kunnen aangeven welke invloed het heeft gehad op je werkzaamheden tot nu toe, en wat ze verwachten (voor zover het nog zin heeft)
Ik zie op dit moment even niet de meerwaarde daarvan in.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef desub het volgende:
misschien ook nog een afspraak maken bij je eigen dokter?
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef rene90 het volgende:
Je moet onthouden dat ze geen gegronde reden hebben om je te ontslaan, laat je ook niet afschepen met iets slaps.
Dat is de weg bij prive problemen, een Arbo arts is minder onafhankelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef desub het volgende:
misschien ook nog een afspraak maken bij je eigen dokter?
Ik zal zeker knokken voor mijn baan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:40 schreef rene90 het volgende:
Je moet onthouden dat ze geen reden hebben om je te ontslaan, laat je ook niet afschepen met iets slaps.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:41 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment even niet de meerwaarde daarvan in.
Wellicht kan jij wat voordelen daarvan noemen?
niks tekenen in ieder gevalquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:43 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik zal zeker knokken voor mijn baan.
Ik hou van mijn werk en wil er graag de komende 40 jaar nog blijven.
Ik hou jullie op de hoogte in de topic.
Moet ik wellicht de arbo-wet of iets dergelijks een belletje plegen alvast? Zijn dat gratis diensten / services?
Ik heb het niet over stappen ondernemen. Maar TS is zich maar weinig bewust van zijn rechten en plichten in deze situatie. Dáárom moet hij maar eens gaan praten met een van genoemde instellingen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Gevaar van 'juridiceren' is dat er een conflict-sfeer ontstaat, die dan weer basis is om contract te ontbinden (of kun je dat voorkomen?) met een flut-ontslagvergoeding.
klinkt in mijn ogen erg logischquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:53 schreef desub het volgende:
[..]
Ik zou het zo zien: Als je alle hulp via je werk laat lopen, lijkt me het risico groot dat het wel degelijk invloed gaat hebben op je werk. Dat je tijdens je werk teveel bezig bent met je privé problemen op te lossen. Ik denk dat ik dat graag zoveel mogelijk gescheiden willen houden.
Het laat zien ook dat je zelf serieus bezig bent te zoeken naar een oplossing, en niet afwacht wat andere aandragen
En ook voor de toekomst, voor jezelf, mocht het inderdaad op een arbeidsconflict uitlopen, hoef je van die kant weinig te verwachten, dan kan je in ieder geval nog verder via je eigen dokter.
Maar goed, ik spreek niet helemaal uit ervaring, meer een gevoel.
de raad die het eerst uit mijn vaders mond kwam vanmiddagquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
niks tekenen in ieder geval
en laat je idd niet omverlullen met argumenten die duur klinken maar eigenlijk niks waard zijn.
het meest belangrijke is in ieder geval om niks te tekenen.
ok, duidelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:56 schreef DennisMoore het volgende:
Arbo-arts heeft weinig (meer) te zeggen. Die kan alleen aangeven op medische indicatie welke werkzaamheden een werknemer wel/niet kan verrichten.
Uiteindelijk beslist de werkgever op basis van advies van arboarts.
Adres? Link?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:59 schreef Lienekien het volgende:
Je baas kan je gewoon niet ontslaan om reden van deze depressie. Dan moet hij op zijn minst kunnen aantonen dat je werk eronder te lijden heeft gehad en ook dat hij je in staat heeft gesteld via bijv. de bedrijfsarts en bedrijfsmaatschappelijk werk aan je situatie te werken maar dat dit niet tot gewenst resultaat heeft geleid. Maar zoals ik begrijp uit je verhaal heeft je werk er nog niet onder te lijden. Je baas gaat m.i. zijn boekje ver te buiten.
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de vakbond of het juridisch loket.
Heel krom.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:38 schreef Patch het volgende:
ok, duidelijk.
Maar nu heeft de werkgever dus al voor 99% bij mij een beslissing genomen, zonder dat ik de arboarts gesproken heb....
Ook krom, nietwaar?
nee inderdaad, dat speelt dus ook in mijn gedachten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Gevaar van 'juridiceren' is dat er een conflict-sfeer ontstaat, die dan weer basis is om contract te ontbinden (of kun je dat voorkomen?) met een flut-ontslagvergoeding.
Die is er.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als er een OR is in je organisatie zou ik daar ook eens een vertrouwelijk gesprek mee aanvragen.
Ik ben ook benieuwd...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heel krom.
Stel dat werkgever voor kantonrechter aanvoert dat arbeidsrelatie is verstoord en dat daarom het contract maar moet worden ontbonden... en jij zegt dat dat niet zo is, en dat je gewoon wil blijven werken.
Wat zou de rechter doen? Ik weet het niet.
Je zou bij rechtsbijstand/vakbond oid kunnen informeren of er juridische mogelijkheden zijn om je eruit te werken obv 'verstoorde arbeidsrelatie'. Of dat dat nooit mogelijk is als jij je poot stijf houdt voor de rechter.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:44 schreef Patch het volgende:
Ik ben ook benieuwd...
Ik hoop gewoon dat de grote baas inziet dat hij geen goede beslissing heeft gemaakt en dat we dan samen de gulden middenweg kiezen van bijvoorbeeld een ziektewet of een op non-actief-aanstelling voor een bepaald tijdsbestek.
dinsdag zal het uitwijzen....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:54 schreef SharQueDo het volgende:
Collega's (en helemaal je baas/werkgevers) nooit vertrouwen met non-werk-gerelateerde zaken. Ze proberen je toch alleen maar te verneuken door het tegen je te gebruiken voor hun eigen bestwil.
nou ja, ik ga alleen met het team om en de jongeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:05 schreef SharQueDo het volgende:
En sowieso, dat aan gaan vechten via juridische weg... Ik denk dat je leven dan helemaal zuur gemaakt gaat worden op het werk.
Ik ga in ieder geval al wat voorwerk doen, afgaande op de gelezen tips hier.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zou bij rechtsbijstand/vakbond oid kunnen informeren of er juridische mogelijkheden zijn om je eruit te werken obv 'verstoorde arbeidsrelatie'. Of dat dat nooit mogelijk is als jij je poot stijf houdt voor de rechter.
Als dat niet mogelijk is, kun je overwegen je werkgever voor het blok te zetten, open kaart te spelen. Zeggen dat je je nooit zult laten ontslaan, dat het een enorm juridisch gevecht zou worden, en dat hij dat maar beter kan vermijden. Ook gezien de weerslag op rest van team.
Als het voor je baas wél mogelijk is van je af te komen op oneigenlijke gronden, kun je overwegen om te gaan slijmen etc.
neem de tijd om over dingen na te denken, laat dingen op papier zetten desnoods.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:09 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik ga in ieder geval al wat voorwerk doen, afgaande op de gelezen tips hier.
Dan ga ik het gesprek aan dinsdag.
Loopt dit gesprek goed af, dan doe ik mijn zegje niet.
Loopt dit gesprek slecht af, dan heb ik dus ook nog wel wat Azen in mijn mouw, lijkt me.
Het zal toch allemaal niet zo gek gaan lopen?
In mijn hoofd klinkt gewoon de gezette stappen door mij en de anderen niet logisch, alles sluit niet op elkaar aan...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |