quote:2. Collega meldt me dat ik dit met 'de baas' moet oppikken, zodat teamleden me niet anders benaderen.
Wat voor contract heb je?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:28 schreef Patch het volgende:
Hey, ik wou even een balletje opgooien hier bij wat Fokkers.
In een notendop:
1. Ik geef aan dat ik diep ongelukkig ben in mijn privé-stuatie, depressief, aan een collega, buiten werktijd.
2. Collega meldt me dat ik dit met 'de baas' moet oppikken, zodat teamleden me niet anders benaderen.
3. Ik meld dit aan 'de baas', 'de baas' meldt me dat ik dit tijdens de teamvergadering aan de rest van het team moet mededelen, zodat ze me niet anders gaan behandelen en hij biedt me hulp aan d.m.v. de arboarts.
4. Na dit alles gedaan te hebben, komt de hoogste directeur in gesprek met me, en doet een aanzegging tot mijn ontslag. Ik doe mijn werk naar behoren, maar ze vinden dat een depressieve werknemer hier op de werkvloer niet kan (jeugdzorg).
Nu sta ik een weekje op non-actief om volgende week dinsdag nogmaals in gesprek te gaan, maar ik heb het idee dat de beslissing allang gevallen is.
Ben benieuwd naar jullie visies / meningen / vragen.
grtjs,
Patch
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:28 schreef Patch het volgende:
k doe mijn werk naar behoren, maar ze vinden dat een depressieve werknemer hier op de werkvloer niet kan (jeugdzorg).
Een op de 10 Nederlanders toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wat een gelul, ze moesten eens weten hoeveel mensen, ook werkzaam in de jeugdzorg, bijv. anti-depressiva gebruiken....
Truequote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
Nou, we zitten in een vrij amikaal team, dus toen ik het vertelde tegen een collega en naderhand tegen de baas; kwam er uit dat ik dit zo snel mogelijk duidelijk moet maken tegen iedereen. Anders gaat het roddelcircuit zijn gangetje (hij is depressief, geef hem maar meer taken, geef hem maar minder taken, geef hem maar vrij, laat hem maar meer werken, ach wat issie zielig et cetera).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoe had je dat voor je gezien? zolang ze het niet weten gaan ze mij anders benaderen?
Vast contract.quote:
Neen, absoluut niet, in tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:34 schreef Tasha het volgende:
Is het van invloed op je werk? Functioneer je hierdoor minder goed?
Precies, ik ken voldoende mensen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
thanx, een klein lichtpuntje in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:36 schreef SemperFii het volgende:
Zolang dit over je privé leven gaat en je je werk gewoon goed doet heeft de werkgever niet zomaar het recht om je te ontslaan.*
Ontslag op staande voet heeft hij sowieso geen reden toe en mocht dit gebeuren dan kan je hier zeker tegenin gaan.
Ook via het CWI denk ik niet dat hij een vergunning gaat krijgen voor ontslag.
Dan zou hij nog naar de kantonrechter gaan, wat deze er op te zeggen heeft weet ik niet, maar ik denk ook niet dat hij het ontslag van 'je baas' zal honoreren. Doet hij dit wel krijg je in ieder geval een dikke schadevergoeding.
Mocht hij je toch ontslaan zonder vergunning dan kun je ook rekenen op een dikke schadevergoeding.
Succes ermee!
*Geldt alleen als je een vast contract hebt.
Klopt, een heleboel jongeren zie ik de laatste jaren vaak richting de hulpverlening-studies gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
[..]
Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
31, bijna 32.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef rene90 het volgende:
Wat is je leeftijd eigenlijk. Als je werk er niet onder lijdt kunnen ze weinig doen zou ik zeggen.
Geen idee, zover is het nog geeneens gekomen.quote:
Voornamelijk "been there, done that" gevallen eerder hoor, zo raar is het toch niet dat als je zelf e.e.a. mee hebt gemaakt dat je anderen wilt helpen? Als je zware psychische problemen hebt ofzo dan kom je dat vroeg of laat echt wel tegenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:37 schreef Tasha het volgende:
.Ze moesten eens weten hoeveel "probleemgevallen" juist een opleiding in die richting gaan volgen.
Klopt, relatie is voorbij, maar ik ben verstandig en intelligent genoeg, dat ik weet dat dit een fase is, die ook weer voorbij gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:44 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Waarom ben je eigenlijk depressief? Relatie gaat slechte kant op , zoiets?
Een vast contract.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:52 schreef mgerben het volgende:
Heb je een vaste aanstelling?
Je schrijft 2 jaar, dus waarschijnlijk wel/
Daar staat of valt ongeveer alles mee.
Dus:
Wat voor contract heb je?
Vast contract of jaarcontract?
Ik zit zelf op zo een opleiding, en je ziet inderdaad enorm veel jongeren waarvan je merkt dat ze nog genoeg aan zichzelf moeten sleutelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:57 schreef Patch het volgende:
[..]
Klopt, een heleboel jongeren zie ik de laatste jaren vaak richting de hulpverlening-studies gaan.
Ik werk in de jeugdzorg, begeleider op een internaat vol probleemjongeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:53 schreef rene90 het volgende:
Vanwaar eigenlijk het puntje jeugdzorg wat je noemt, ben je nog minderjarig?
Daarnaast kunnen ze je vrij weinig maken als je gewoon je taken goed doet, in combinatie met je vaste contract.
Dit zal ik zeker allemaal doen / uitzoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:53 schreef Sjeen het volgende:
Geloof dat je bedrijf probeert er gemakkelijk vanaf te komen. Niet laten gebeuren, sowieso aankaarten bij arboarts, vragen naar mogelijkheden ivm Wet Verbetering Poortwachter (reIntegratieplan etc) en hopelijk heb je een rechtsbijstandverzekering...
Ja ok, daar kan ik wel in meegaan, en ook op een bepaald niveau met 'objectiviteit'.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:58 schreef J2ZGTE het volgende:
Heel hard,
maar ik ben het eens met je bedrijf.
Professionaliteit.
Sowwy
Ooh kijk dat verandert toch wel de zaak geheel vind ik. Voor stage heb ik gesprekken gehad waar ze ook je geschiedenis checken op het gebied van problemen van die aard. Wat ze in gesprekken aangaven was dat je een risicofactor kan zijn, juist omdat je met zo een doelgroep gaat werken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:02 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik werk in de jeugdzorg, begeleider op een internaat vol probleemjongeren.
Vandaar het puntje jeugdzorg.
Dus iemand die ziek wordt moet eruit volgens jou?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:58 schreef J2ZGTE het volgende:
Heel hard,
maar ik ben het eens met je bedrijf.
Professionaliteit.
Sowwy
Ik ben niet zo'n 'been there, done that'-geval, ik wou gewoon werken met jongeren, vanuit de opleiding SPH.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:00 schreef Trusten het volgende:
[..]
Voornamelijk "been there, done that" gevallen eerder hoor, zo raar is het toch niet dat als je zelf e.e.a. mee hebt gemaakt dat je anderen wilt helpen? Als je zware psychische problemen hebt ofzo dan kom je dat vroeg of laat echt wel tegen
Is het uiteindelijk wel relevant geworden voor je, na de laatste posts?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik zit zelf op zo een opleiding, en je ziet inderdaad enorm veel jongeren waarvan je merkt dat ze nog genoeg aan zichzelf moeten sleutelen.
Maar hoezo noem je als je 31 bent iets over jeugdzorg in je openings post? Dat is dan toch totaal niet relevant.
Oke nou prima tochquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:06 schreef Patch het volgende:
Ik ben niet zo'n 'been there, done that'-geval, ik wou gewoon werken met jongeren, vanuit de opleiding SPH.
Ok, dus stel dat ik mijn ontslag ga krijgen, wat leer ik hiervan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ooh kijk dat verandert toch wel de zaak geheel vind ik. Voor stage heb ik gesprekken gehad waar ze ook je geschiedenis checken op het gebied van problemen van die aard. Wat ze in gesprekken aangaven was dat je een risicofactor kan zijn, juist omdat je met zo een doelgroep gaat werken.
Wat ik denk is dat je werkomgeving dat als risico zit.
Dat zou ook eventueel kunnen. Stel je het bedrijf waar je werkt zou moeten bezuinigen. Dan hadden ze bij deze dus een goed excuus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Ja ok, daar kan ik wel in meegaan, en ook op een bepaald niveau met 'objectiviteit'.
Maar het is toch te gek voor woorden?
Zou ik de dupe zijn van de crisis? Dat ze me kwijt willen, en dat ze denken dat dit een goede reden is?
Dit kan toch niet de druppel zijn die de emmer doet overlopen, die zorgt voor ontslag?
Dat zou super zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:07 schreef mr_anonimous het volgende:
Hey Patch, sterkte man met deze rotsituatie. Ik zal kijken of een kennis (MR Arbeidsrecht) wat kan vertellen over je rechten en wat je in deze situatie moet doen.
WTF fysieke met mentale problemen vergelijken?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus iemand die ziek wordt moet eruit volgens jou?
De grote baas zei vandaag tegen me dat hij nog nooit zo'n situatie had meegemaakt met een werknemer, dus ik ben de eerste.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:08 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Dat zou ook eventueel kunnen. Stel je het bedrijf waar je werkt zou moeten bezuinigen. Dan hadden ze bij deze dus een goed excuus.
Kan ook zijn dat ze eerder een medewerker hadden die "ongeveer hetzelfde" had en dat negatief uitpakte.
Ik kan wel begrijpen dat als je hevig in teamverband moet werken voor je werk, dat jou prive situatie geen invloed mag uitoefenen op de prestatie's van de groep en zij hier dus mogelijk bang voor waren
Zou jij je eerste post dan wellicht willen verduidelijken is de vraag lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:10 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
WTF fysieke met mentale problemen vergelijken?
Iets met appels en peren?
Zo bedoel ik het niet, waar ik op doel is dat je een problematiek hebt welke toch een bepaalde samenhang heeft met de doelgroep. Ik heb het niet over ontslag gehad, waar ik het over heb gehad is dat ik me voor kan stellen waarom je werkomgeving dit zo hoog oppakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:08 schreef Patch het volgende:
[..]
Ok, dus stel dat ik mijn ontslag ga krijgen, wat leer ik hiervan?
>
>
Nooit over je emoties en gevoelens praten in privétijd met collega's?
Ik vind het in weze hetzelfde, het zijn beide ziektes die een onbepaalde tijd invloed kunnen hebben in het correct uitvoeren van je werk..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:10 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
WTF fysieke met mentale problemen vergelijken?
Iets met appels en peren?
Of je bedoelt ziek voelen in dat geval ; Ja , zou ik hem ontslaan.
Ok, dan snap ik het nu beter.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet, waar ik op doel is dat je een problematiek hebt welke toch een bepaalde samenhang heeft met de doelgroep. Ik heb het niet over ontslag gehad, waar ik het over heb gehad is dat ik me voor kan stellen waarom je werkomgeving dit zo hoog oppakt.
Als jij je werk gewoon prima doet dan vind ik dat ze je niet moeten ontslaan, juist niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |