abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70573386
Dat kan, maar het is speculatie. Er is immers verder niks gezegd over aanleiding / manier waarop.
pi_70573431
Ik dacht dat zelfmoord om bepaalde redenen nooit in het nieuws gemeld mag worden?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_70573488
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:36 schreef delano.888 het volgende:
Ik dacht dat zelfmoord om bepaalde redenen nooit in het nieuws gemeld mag worden?
Dat was altijd een beetje de etiquette maar de media heeft dat een beetje losgelaten volgens mij. Het schijnt een 'voorbeeldfunctie' te hebben, daar is onderzoek naar gedaan.
pi_70573499
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat je het dan toch een beetje simplificeert.
Ja, ik kan wel hier een heel verhaal over receptoren, neurotransmitters, serotonine en dergelijke neer gaan zetten, maar de gesimplificeerde variant wint het dan toch denk ik.

Stofje stuk > pilletje > stofje heel
Stofje stuk > goed gesprek > stofje stuk.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_70573527
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, ik kan wel hier een heel verhaal over receptoren, neurotransmitters, serotonine en dergelijke neer gaan zetten, maar de gesimplificeerde variant wint het dan toch denk ik.

pi_70573649
quote:

[..]

Niet bij iedereen helpen die pillen, dat is meer wat ik bedoelde. En het kan wel degelijk te maken hebben met omgevingsfactoren en een manier van denken, die niet met pillen verholpen kan worden. Maar als het enkel te maken heeft met erflijke factoren die zorgen voor die chemische reacties in je hoofd, met als resultaat depressies, dan zal een goed gesprek niet helpen nee. Dat is ten minste hoe ik het altijd begrepen heb en ik ken een aantal mensen die dit ook hebben.
pi_70573913
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De hoed heeft er niet voor gezorgt dat hij kapot is gegaan, maar het feit dat hij een hoed dragen laat zien dat hij dus wel anders was dan de 'norm' en dat kan moeilijk zijn op die leeftijd (elke leeftijd trouwens, maar vooral die). Verklaart misschien ook het pesten...
Mensen zijn inderdaad geprogrammeerd om alles wat afwijkt van de norm met achterdocht en vijandigheid te beschouwen en individuen die zich niet aan kunnen of willen passen worden verstoten.
Het is een instinctief verdedigingsmechanisme dat alom vertegenwoordigd is in de natuur en onder mensen komt het vooral bij kinderen en pubers heel sterk naar voren.
Mensen hebben gelukkig het vermogen om met ratio door die oppervlakkige indrukken heen te prikken maar dat gebeurt helaas lang niet altijd.
Vreemd vind ik het echt niet om die reacties te zien. Ik vind het nogal jammer.
Cultuur was dan ook een verkeerde woordkeuze.
Het is inderdaad gewoon de aard van het beestje en dat zie je in alles terug.

Dat dit joch niet gepest werd om zijn afwijkende gedrag zoals in het artikel staat zou kunnen (al heb ik mijn twijfels) en dat laat ik maar even in het midden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwartbaard op 02-07-2009 11:01:38 ]
pi_70574141
Heel toevallig zapte ik gister langs Oprah die een special had over jonge kinderen (ook ca. 10 jaar) die zelfmoord hadden gepleegd. Het komt blijkbaar wel vaker voor dus.
Van volwassenen die zelfmoord plegen hoor je wel eens dat niemand het had zien aankomen, ik kan me voorstellen dat kinderen die zo in de kreukels zitten het ook goed zouden kunnen verbergen.

Blijft een triest verhaal.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:32:12 #209
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70574871
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat was altijd een beetje de etiquette maar de media heeft dat een beetje losgelaten volgens mij. Het schijnt een 'voorbeeldfunctie' te hebben, daar is onderzoek naar gedaan.
De media heeft tegenwoordig niet zoveel etiquette meer. Er verdienen zoveel mensen hun boterham met het 'nieuws' in brede zin, dat er weinig meer heilig is. Anders is de spoeling gewoon te dun. Zaken hebben tegenwoordig veel eerder een nieuwswaarde dan vroeger.

Schandaaltjes die echter betrekking hebben op de politiek of koningshuis etc. brandt men echter de vingers niet aan, maar dat is meer omdat je daar op teruggepakt kunt worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:41:51 #210
230013 Electric_Wizard
Zanger bob > Morrison
pi_70575147
Mensen die zeuren om die hoed
"Things fall not because they are acted upon by some gravitational force, but because a higher intelligence, 'God' if you will, is pushing them down,"
Mijn sneakers
Last.fm
pi_70576471
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet bij iedereen helpen die pillen, dat is meer wat ik bedoelde. En het kan wel degelijk te maken hebben met omgevingsfactoren en een manier van denken, die niet met pillen verholpen kan worden. Maar als het enkel te maken heeft met erflijke factoren die zorgen voor die chemische reacties in je hoofd, met als resultaat depressies, dan zal een goed gesprek niet helpen nee. Dat is ten minste hoe ik het altijd begrepen heb en ik ken een aantal mensen die dit ook hebben.
Ik denk dat je in de andere gevallen niet van depressie mag spreken, maar van een dip
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_70578537
quote:
Ze zijn naturlijk kapot van zijn dood, maar respecteren dat hij hiervoor koos.
Vlaag van tijdelijke verstandsverbijstering?
pi_70578811
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Vlaag van tijdelijke verstandsverbijstering?
Nee. Lees het topic even door en probeer je eens in te leven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70578904
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. Lees het topic even door en probeer je eens in te leven.
Het respecteren van een keuze om je leven te ontnemen bij een tienjarige? Ik kan begrijpen dat ouders zoiets zeggen om een dergelijke gebeurtenis te kunnen verwerken. Maar zo'n uitspraak is m.i. inhoudelijk volstrekt belachelijk.
pi_70578916
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Die ouders die 'zijn keuze' respecteren en wel naar buiten brengen dat hij zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt maar niet willen vertellen hoe. Ik weet niet

something smells fishy

inderdaad
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_70578952
Wel triest voor die jongen ja.. Dat met die bliksem was een gerucht die de wereld in is geholpen om de zooi te camoufleren. Het verhaal ging dat ie op het moment van blikseminslag achter de PC zat. In werkelijkheid heeft ie zich waarschijnlijk verhangen met zijn judoband. Het is en blijft een dorp, dus alle verhalen nemen we maar met een korreltje zout.

Wel een koele reactie van die ouders trouwens, die pa lijkt me een aardige kerel op het eerste gezicht. Moest er 2 weken terug ff heen met de kat, toen was die jongen er ook. Is toch een raar gevoel.
pi_70579015
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Het respecteren van een keuze om je leven te ontnemen bij een tienjarige? Ik kan begrijpen dat ouders zoiets zeggen om een dergelijke gebeurtenis te kunnen verwerken. Maar zo'n uitspraak is m.i. inhoudelijk volstrekt belachelijk.
Gezien je woordkeuze begrijp je er inderdaad maar weinig van.
pi_70579104
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gezien je woordkeuze begrijp je er inderdaad maar weinig van.
En kan je dat ook uitleggen?
pi_70579117
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

En kan je dat ook uitleggen?
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik kan me best indenken dat die ouders z'n keuze 'respecteren'. Daarmee kunnen ze nog steeds boos (niet op hem) en verdrietig zijn. Sommige 10-jarigen kunnen zeker wel op een niveau zitten van jong-volwassenen, alleen kunnen ze minder relativeren. (althans....zo komt het op me over)

Als een kereltje van 10 je vertelt/aangeeft dat 'ie liever dood wil, dan kan 'ie dat best onderbouwd aangeven (in zíjn relatief beperkte wereldje). Dan kun je uit liefde voor hem best aangeven dat je die keuze respecteert. Júist omdat je niet, na z'n dood, nog even gaat vertellen dat je boos op hem bent en z'n keuze níét respecteert.

Althans.... zo zou ik het me kunnen voorstellen....
pi_70579477
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]
Zoals ik al zei, om het te kunnen verwerken dus.
pi_70579541
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Fijn voor je maar weinig respectvol en weinig empathisch.
pi_70579554
quote:

pi_70579574
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, om het te kunnen verwerken dus.
Nee. Ook omdat ze dat daadwerkelijk zo vinden en dus niet kwaad op hem zijn en zijn keuze níét accepteren.
pi_70579664
quote:

[..]

nog al simplistische weergave dit niet?
dit geld hoogstens voor klinische depressies
pi_70579850
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Fijn voor je maar weinig respectvol en weinig empathisch.
Je kan ook doorschieten in respect en empathie. Of moeten we ook de keuze van een tienjarige om zich te laten uitwonen door een zwemleraar respecteren? Begrijp me niet verkeerd. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is en het is begrijpelijk dat de ouders het op een eigen manier willen verwerken. Maar je kan niet met droge ogen beweren dat je een dergelijke keuze van een tienjarige respecteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')