Natuurlijk zou ik de beslissing van iemand van 10 jaar niet respecteren en ongelofelijk boos & verdrietig zijn. Dit zou 'n volkomen irrationele reactie zijn die volgens mij 't merendeel van de ouders op de wereld zou hebben. Later, als ik het verwerkt zou hebben zou ik er misschien vrede mee hebben. En ja, leeftijd maakt wel degelijk verschil, iemand van zeg 16 kan veel meer dingen zelf beslissen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet wat de reactie van de ouders precies is, hoe kan je daar nou over oordelen dan? Ze hebben gezegd de beslissing van hun zoon te respecteren, waarschijnlijk naast heel veel andere dingen die ze zeggen en voelen. Zou jij dan zeggen: ik respecteer de beslissing van mijn kind niet?
Nee, dat deed je niet. Het enige wat je in je reactie zei is dat je het geheel fishy vond. Waarom je dat vond en wellicht een inkijk in waar die mening vandaan komt bleef uit. Dus nee, dat deed je niet. En nee, ik ga daar niet in mee.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja precies dat deed ik ook. En je kan in de reactie meegaan of niet.
Dat is dus jouw mening. Gebaseerd op datzelfde artikel.
Gek, want MIJN mening is blijkbaar wel een gebrek aan inleving.....
Rly? Waarom die van jou wel dan?
Tja, dat kan natuurlijk niet vooroorzaakt zijn door jouw open houding in dit topic
Nog los van het feit dat je in onderstaande reactie mijn reactie volledig uit context getrokken synoniem stelt voor een type reacties. Nee, die mening interesseert mij inderdaad geen reet
Dit is een stukje uit de krant. Dit is toch geen verklaring van de ouders? Als ze zelf een statement op papier hadden gemaakt en niet meer hadden gezegd dan "we respecteren dit" dan vind ik de verontwaardiging minder onlogisch. Dit is opgetekend door een journalist, het komt uit een krantenstuk. Waarschijnlijk zijn ze ook heel boos en verdrietig en wanhopig en vol ongeloof. Of misschien was het leven van die jognen al 5 jaar helemaal niets en had hij al meerdere pogingen gedaan en zijn ze blij dat hij rust heeft. Dat weten we niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik de beslissing van iemand van 10 jaar niet respecteren en ongelofelijk boos & verdrietig zijn. Dit zou 'n volkomen irrationele reactie zijn die volgens mij 't merendeel van de ouders op de wereld zou hebben. Later, als ik het verwerkt zou hebben zou ik er misschien vrede mee hebben. En ja, leeftijd maakt wel degelijk verschil, iemand van zeg 16 kan veel meer dingen zelf beslissen.
Misschien hebben de ouders idd meer dingen gezegd maar daar vind ik in het artikel niks van terug en ik neem aan dat die ouders toch inspraak hebben in hoe dingen in 't nieuws komen? Ik zou in ieder geval m'n mond roeren als ik zo uit context geciteerd zou worden...
het gaat dus om te optelsom van: ouders die schijnbaar een 'koel' bericht naar de school hebben gezonden, niet hysterisch doen naar buiten toe, en omdat er onjuiste verhalen over de dood van hun zoon de rondte deden, ervoor hebben gekozen wat duidelijkheid te brengen door een deel van wat er gebeurd is te verklaren, maar niet in persoonlijke, voor de buitenwereld niet relevante details te treden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Die ouders die 'zijn keuze' respecteren en wel naar buiten brengen dat hij zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt maar niet willen vertellen hoe. Ik weet niet
something smells fishy
Zou je willen quoten waar ik stel dat de ouders verantwoordelijk zijn?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:28 schreef Yorrit het volgende:
[..]
het gaat dus om te optelsom van: ouders die schijnbaar een 'koel' bericht naar de school hebben gezonden, niet hysterisch doen naar buiten toe, en omdat er onjuiste verhalen over de dood van hun zoon de rondte deden, ervoor hebben gekozen wat duidelijkheid te brengen door een deel van wat er gebeurd is te verklaren, maar niet in persoonlijke, voor de buitenwereld niet relevante details te treden.
en die optelsom, daar zit een luchtje aan.?
het was vooral die laatste conclusie die overkwam als een soort beschuldiging naar de ouders toe
ik kan niet oordelen over hoe ver de ouders hier voor 'verantwoordelijk' zijn
Maar nogmaals mijn vraag: waarom noem je het feit dat de ouders neit vertellen hoe het is gebeurd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel hoor. Mijn empathisch vermogen is dik voor elkaar. Beetje kortzichtig van je dat je dat op basis van wat forum posts denkt te kunnen concluderen.
Ik heb er helaas ervaring mee. (helaas in de zin van dat sommige ervaringen negatief zijn en dat dergelijke kinderen 'depressief' lijken (geen idee of dat daadwerkelijk zo is)quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:41 schreef Pandora73 het volgende:
Punt blijft wel F_H dat je er hier vanuitgaat dat hij iets verteld zou hebben. Vaak is dat helemaal niet zo, en hoeven de ouders ook niets gemerkt te hebben; dit komt meestal voor in het geval van bovengemiddeld intelligente kinderen die graag aan het ideaalbeeld van hun ouders willen voldoen.
Nee, je haalt er WEER 1 punt uit. wat begrijp je nou niet aan 'optelsom'?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar nogmaals mijn vraag: waarom noem je het feit dat de ouders neit vertellen hoe het is gebeurd?
je hebt het nergens gesteld. de opmerking dat het zaakje stinkt neigde me in de richting van dat idee.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou je willen quoten waar ik stel dat de ouders verantwoordelijk zijn?
Ik vraag je waarom je dat punt noemt, waarom is dat een deel van de optelsom?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, je haalt er WEER 1 punt uit. wat begrijp je nou niet aan 'optelsom'?
Ik heb naar mijn reactie gekeken. Ik heb hem verduidelijkt. Ik heb vuige aantijgingen weerlegt. Ik heb getracht aan te tonen dat de conclusies die een aantal aan mijn opmerking hangen niet kloppen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
En je zal eens naar je eigen reacties kijken. Kortzichtig, niet tegen kritiek kunnen en altijd naar anderen wijzen. Komt er nog meer van je los, swets?
het topic, daar kun je alleen maar over zwijgen. het is een tragedie waar we het volle verhaal nooit van zullen wetenquote:Op woensdag 1 juli 2009 21:32 schreef Pandora73 het volgende:
Kunnen we weer terug naar het topic? Dat is al triest genoeg, zonder deze welles-nietes-discussie.
Dus je suggereert minimaal dat IK stel dat de ouders verantwoordelijk zijn nietwaar?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:47 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je hebt het nergens gesteld. de opmerking dat het zaakje stinkt neigde me in de richting van dat idee.
Ik heb niets gezegd over een conclusie? Ik heb zelfs nergens gezegd dat 'de zaak' stinkt ik heb gezegd dat IK VIND dat 'iets' een luchtje heeft. Dat kan natuurlijk net zo goed de berichtgeving zijn.quote:als je dat totaal niet bedoelde, mijn excuses.
maar aan welke conclusie zit dan precies een luchtje?
Nee, dat is het niet. Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen. Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?quote:
Precies. Precies de reden waarom ik over de fishy opmerking val, je suggereert iets, terwijl daar helemaal geen noodzaak voor is. Je leest een bericht, je weet niet alle details van het voorval, die details zul je waarschijnlijk ook nooit te weten komen, en noemt omdat je die details niet kent de zaak fishy.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:52 schreef SCH het volgende:
Nee, dat is het niet. Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen. Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?
Het punt wordt niet vermeld?quote:
Het is , in mijn gevoel, raar in combinatie met de rest, henche 'optelsom'.quote:Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen.[/.quote]
Ik heb al lang uitgelegd wat ik bedoel. Jij vind dat niet bevredigend. Daar kan IK niks aan doen.
[quote] Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?
Maar waarom. Waarom is het zo moeilijk voor je gewoon een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Waarom is het raar, in combinatie met andere zaken, dat ze de manier waarop niet vertellen. Het ligt niet voor de hand om dat als een punt te gebruiken in een optelsom en dan vervolgens te zeggen dat er een luchtje aan zit.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is raar in combinatie met de rest, henche 'optelsom'.
optelsom = conclusie toch?quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over een conclusie? Ik heb zelfs nergens gezegd dat 'de zaak' stinkt ik heb gezegd dat IK VIND dat 'iets' een luchtje heeft. Dat kan natuurlijk net zo goed de berichtgeving zijn.
Dat heb ik toch allang duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar waarom. Waarom is het zo moeilijk voor je gewoon een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Waarom is het raar, in combinatie met andere zaken, dat ze de manier waarop niet vertellen. Het ligt niet voor de hand om dat als een punt te gebruiken in een optelsom en dan vervolgens te zeggen dat er een luchtje aan zit.
dat mag je idd vreemd vinden.. het is ook geen alledaagse zaak.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heb ik toch allang duidelijk gemaakt.
1. de absurd jonge leeftijd, dat wat wel en wat niet verteld wordt en de onderkoelde manier waarop. Nogmaals, het kan net zo goed zijn dat de weergave vreemd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |