abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:24:58 #151
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70560816
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet wat de reactie van de ouders precies is, hoe kan je daar nou over oordelen dan? Ze hebben gezegd de beslissing van hun zoon te respecteren, waarschijnlijk naast heel veel andere dingen die ze zeggen en voelen. Zou jij dan zeggen: ik respecteer de beslissing van mijn kind niet?
Natuurlijk zou ik de beslissing van iemand van 10 jaar niet respecteren en ongelofelijk boos & verdrietig zijn. Dit zou 'n volkomen irrationele reactie zijn die volgens mij 't merendeel van de ouders op de wereld zou hebben. Later, als ik het verwerkt zou hebben zou ik er misschien vrede mee hebben. En ja, leeftijd maakt wel degelijk verschil, iemand van zeg 16 kan veel meer dingen zelf beslissen.

Misschien hebben de ouders idd meer dingen gezegd maar daar vind ik in het artikel niks van terug en ik neem aan dat die ouders toch inspraak hebben in hoe dingen in 't nieuws komen? Ik zou in ieder geval m'n mond roeren als ik zo uit context geciteerd zou worden...
Hallon!
pi_70560823
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja precies dat deed ik ook. En je kan in de reactie meegaan of niet.

Dat is dus jouw mening. Gebaseerd op datzelfde artikel.

Gek, want MIJN mening is blijkbaar wel een gebrek aan inleving.....

Rly? Waarom die van jou wel dan?

Tja, dat kan natuurlijk niet vooroorzaakt zijn door jouw open houding in dit topic

Nog los van het feit dat je in onderstaande reactie mijn reactie volledig uit context getrokken synoniem stelt voor een type reacties. Nee, die mening interesseert mij inderdaad geen reet
Nee, dat deed je niet. Het enige wat je in je reactie zei is dat je het geheel fishy vond. Waarom je dat vond en wellicht een inkijk in waar die mening vandaan komt bleef uit. Dus nee, dat deed je niet. En nee, ik ga daar niet in mee.
Ik zeg nergens dat mijn situatie aan de orde is?
Ik heb het nog steeds over je 1e (kortzichtige) reactie in dit topic, je fishy opmerking.
pi_70560937
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Natuurlijk zou ik de beslissing van iemand van 10 jaar niet respecteren en ongelofelijk boos & verdrietig zijn. Dit zou 'n volkomen irrationele reactie zijn die volgens mij 't merendeel van de ouders op de wereld zou hebben. Later, als ik het verwerkt zou hebben zou ik er misschien vrede mee hebben. En ja, leeftijd maakt wel degelijk verschil, iemand van zeg 16 kan veel meer dingen zelf beslissen.

Misschien hebben de ouders idd meer dingen gezegd maar daar vind ik in het artikel niks van terug en ik neem aan dat die ouders toch inspraak hebben in hoe dingen in 't nieuws komen? Ik zou in ieder geval m'n mond roeren als ik zo uit context geciteerd zou worden...
Dit is een stukje uit de krant. Dit is toch geen verklaring van de ouders? Als ze zelf een statement op papier hadden gemaakt en niet meer hadden gezegd dan "we respecteren dit" dan vind ik de verontwaardiging minder onlogisch. Dit is opgetekend door een journalist, het komt uit een krantenstuk. Waarschijnlijk zijn ze ook heel boos en verdrietig en wanhopig en vol ongeloof. Of misschien was het leven van die jognen al 5 jaar helemaal niets en had hij al meerdere pogingen gedaan en zijn ze blij dat hij rust heeft. Dat weten we niet.

Die leeftijd wordt veel te belangrijk gemaakt.
pi_70560967
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Die ouders die 'zijn keuze' respecteren en wel naar buiten brengen dat hij zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt maar niet willen vertellen hoe. Ik weet niet

something smells fishy
het gaat dus om te optelsom van: ouders die schijnbaar een 'koel' bericht naar de school hebben gezonden, niet hysterisch doen naar buiten toe, en omdat er onjuiste verhalen over de dood van hun zoon de rondte deden, ervoor hebben gekozen wat duidelijkheid te brengen door een deel van wat er gebeurd is te verklaren, maar niet in persoonlijke, voor de buitenwereld niet relevante details te treden.
en die optelsom, daar zit een luchtje aan.?

het was vooral die laatste conclusie die overkwam als een soort beschuldiging naar de ouders toe

ik kan niet oordelen over hoe ver de ouders hier voor 'verantwoordelijk' zijn
pi_70561127
Kunnen we weer terug naar het topic? Dat is al triest genoeg, zonder deze welles-nietes-discussie.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:33:26 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70561148
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:28 schreef Yorrit het volgende:

[..]

het gaat dus om te optelsom van: ouders die schijnbaar een 'koel' bericht naar de school hebben gezonden, niet hysterisch doen naar buiten toe, en omdat er onjuiste verhalen over de dood van hun zoon de rondte deden, ervoor hebben gekozen wat duidelijkheid te brengen door een deel van wat er gebeurd is te verklaren, maar niet in persoonlijke, voor de buitenwereld niet relevante details te treden.
en die optelsom, daar zit een luchtje aan.?

het was vooral die laatste conclusie die overkwam als een soort beschuldiging naar de ouders toe

ik kan niet oordelen over hoe ver de ouders hier voor 'verantwoordelijk' zijn
Zou je willen quoten waar ik stel dat de ouders verantwoordelijk zijn?
pi_70561380
Ik kan me best indenken dat die ouders z'n keuze 'respecteren'. Daarmee kunnen ze nog steeds boos (niet op hem) en verdrietig zijn. Sommige 10-jarigen kunnen zeker wel op een niveau zitten van jong-volwassenen, alleen kunnen ze minder relativeren. (althans....zo komt het op me over)

Als een kereltje van 10 je vertelt/aangeeft dat 'ie liever dood wil, dan kan 'ie dat best onderbouwd aangeven (in zíjn relatief beperkte wereldje). Dan kun je uit liefde voor hem best aangeven dat je die keuze respecteert. Júist omdat je niet, na z'n dood, nog even gaat vertellen dat je boos op hem bent en z'n keuze níét respecteert.

Althans.... zo zou ik het me kunnen voorstellen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70561429
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor. Mijn empathisch vermogen is dik voor elkaar. Beetje kortzichtig van je dat je dat op basis van wat forum posts denkt te kunnen concluderen.
Maar nogmaals mijn vraag: waarom noem je het feit dat de ouders neit vertellen hoe het is gebeurd?
pi_70561448
Punt blijft wel F_H dat je er hier vanuitgaat dat hij iets verteld zou hebben. Vaak is dat helemaal niet zo, en hoeven de ouders ook niets gemerkt te hebben; dit komt meestal voor in het geval van bovengemiddeld intelligente kinderen die graag aan het ideaalbeeld van hun ouders willen voldoen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70561537
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:41 schreef Pandora73 het volgende:
Punt blijft wel F_H dat je er hier vanuitgaat dat hij iets verteld zou hebben. Vaak is dat helemaal niet zo, en hoeven de ouders ook niets gemerkt te hebben; dit komt meestal voor in het geval van bovengemiddeld intelligente kinderen die graag aan het ideaalbeeld van hun ouders willen voldoen.
Ik heb er helaas ervaring mee. (helaas in de zin van dat sommige ervaringen negatief zijn en dat dergelijke kinderen 'depressief' lijken (geen idee of dat daadwerkelijk zo is)

Die ouders hebben dat absoluut gemerkt. Zeker als ik puur naar de mij bekende info kijk. (ze respecteren het)
pi_70561566
Op zich kunnen die wedstrijdjes vérpissen natuurlijk ook via PM
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:45:31 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70561586
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar nogmaals mijn vraag: waarom noem je het feit dat de ouders neit vertellen hoe het is gebeurd?
Nee, je haalt er WEER 1 punt uit. wat begrijp je nou niet aan 'optelsom'?
pi_70561587
Tja, ik heb helaas ervaring met de andere kant, en weet uit ervaring dat er kinderen zijn die erg depressief zijn maar waaraan weinig tot niets te merken valt, anders dan dat ze soms wat buiten de groep staan. Maar niet alle kinderen die buiten de groep staan, zijn weer per definitie depressief, dus dat is op zich geen criterium.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70561655
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zou je willen quoten waar ik stel dat de ouders verantwoordelijk zijn?
je hebt het nergens gesteld. de opmerking dat het zaakje stinkt neigde me in de richting van dat idee.
als je dat totaal niet bedoelde, mijn excuses.
maar aan welke conclusie zit dan precies een luchtje?
pi_70561672
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, je haalt er WEER 1 punt uit. wat begrijp je nou niet aan 'optelsom'?
Ik vraag je waarom je dat punt noemt, waarom is dat een deel van de optelsom?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:48:35 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70561694
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

En je zal eens naar je eigen reacties kijken. Kortzichtig, niet tegen kritiek kunnen en altijd naar anderen wijzen. Komt er nog meer van je los, swets?
Ik heb naar mijn reactie gekeken. Ik heb hem verduidelijkt. Ik heb vuige aantijgingen weerlegt. Ik heb getracht aan te tonen dat de conclusies die een aantal aan mijn opmerking hangen niet kloppen.

Wat wil je nog meer van me?

1. Je verwijt me kortzichtigheid omdat ik mijn mening op 1 bericht baseer.
2. Ik verduidelijk mijn reactie
3. Je baseert je kortzichtig reactie nog steeds op opmerking 1.
4. ... ga naar 1 en leer.
pi_70561717
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:32 schreef Pandora73 het volgende:
Kunnen we weer terug naar het topic? Dat is al triest genoeg, zonder deze welles-nietes-discussie.
het topic, daar kun je alleen maar over zwijgen. het is een tragedie waar we het volle verhaal nooit van zullen weten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:50:36 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70561775
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:47 schreef Yorrit het volgende:

[..]

je hebt het nergens gesteld. de opmerking dat het zaakje stinkt neigde me in de richting van dat idee.
Dus je suggereert minimaal dat IK stel dat de ouders verantwoordelijk zijn nietwaar?
quote:
als je dat totaal niet bedoelde, mijn excuses.
maar aan welke conclusie zit dan precies een luchtje?
Ik heb niets gezegd over een conclusie? Ik heb zelfs nergens gezegd dat 'de zaak' stinkt ik heb gezegd dat IK VIND dat 'iets' een luchtje heeft. Dat kan natuurlijk net zo goed de berichtgeving zijn.
pi_70561855
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat dat 1 van de punten is
Nee, dat is het niet. Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen. Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?
pi_70561941
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:52 schreef SCH het volgende:

Nee, dat is het niet. Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen. Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?
Precies. Precies de reden waarom ik over de fishy opmerking val, je suggereert iets, terwijl daar helemaal geen noodzaak voor is. Je leest een bericht, je weet niet alle details van het voorval, die details zul je waarschijnlijk ook nooit te weten komen, en noemt omdat je die details niet kent de zaak fishy.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:54:58 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70561943
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Het punt wordt niet vermeld?
quote:
Er is niks raars aan, er is niks fishies aan. Je suggereert iets, daar word je op aangesproken maar je weigert het uit te leggen.[/.quote]
Ik heb al lang uitgelegd wat ik bedoel. Jij vind dat niet bevredigend. Daar kan IK niks aan doen.

[quote] Waarom is het raar dat ze dat niet vertellen?
Het is , in mijn gevoel, raar in combinatie met de rest, henche 'optelsom'.
pi_70562003
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is raar in combinatie met de rest, henche 'optelsom'.
Maar waarom. Waarom is het zo moeilijk voor je gewoon een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Waarom is het raar, in combinatie met andere zaken, dat ze de manier waarop niet vertellen. Het ligt niet voor de hand om dat als een punt te gebruiken in een optelsom en dan vervolgens te zeggen dat er een luchtje aan zit.
pi_70562005
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb niets gezegd over een conclusie? Ik heb zelfs nergens gezegd dat 'de zaak' stinkt ik heb gezegd dat IK VIND dat 'iets' een luchtje heeft. Dat kan natuurlijk net zo goed de berichtgeving zijn.
optelsom = conclusie toch?

okee, jij vindt dat een niet-specifiek 'iets' aan het geheel een luchtje heeft. dat wilde je zeggen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 21:59:18 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70562120
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waarom. Waarom is het zo moeilijk voor je gewoon een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Waarom is het raar, in combinatie met andere zaken, dat ze de manier waarop niet vertellen. Het ligt niet voor de hand om dat als een punt te gebruiken in een optelsom en dan vervolgens te zeggen dat er een luchtje aan zit.
Dat heb ik toch allang duidelijk gemaakt.
1. de absurd jonge leeftijd, dat wat wel en wat niet verteld wordt en de onderkoelde manier waarop. Nogmaals, het kan net zo goed zijn dat de weergave vreemd is.
pi_70562280
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat heb ik toch allang duidelijk gemaakt.
1. de absurd jonge leeftijd, dat wat wel en wat niet verteld wordt en de onderkoelde manier waarop. Nogmaals, het kan net zo goed zijn dat de weergave vreemd is.
dat mag je idd vreemd vinden.. het is ook geen alledaagse zaak.
maar waar mensen over vielen is dat je een negatieve uitspraak (something smells fishy heeft meestal een negative connotatie) plaatst nadat je het over het handelen van de ouders hebt gehad, misschien een ongelukkige woordkeus als je dat totaal niet bedoelde. kan gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')